JuhaHo 30.05.2013 19:50:30 (muokattu 30.05.2013 19:52:52) | |
---|
Jaava: Sanooko se bluescreen mitään? Vai onko vain sinistä? Mites jos boottaat biosiin? sanooko se mitään erityistä? Itse asiassa, kun yritin saada tuota diagnostiikkapuolta pelaamaan, niin se lähtikin käyntiin ja nayttää nyt toimivan. Yritän saada yhden keskeneräisen homman pois käsistä ja sitten alan taas tutkimaan, josko tuon diagnostiikan saisi pelaamaan. Syy olisi kuulemma kiintolevyssä tai muistissa. Diagnostiikkaohjelma vermaan antaa tähän lisäselvyyttä. Luin muuten juuri yhtä jenkkifoorumia, jossa arvostamani tietäjä kertoi, että he ajavat aina käyttöönotossa merkkikoneiden kovalevyt sileiksi ja aloittavat puhtaalta pöydältä. Tämä kuulemma lisää järjestelmien luotettavuutta huimasti. Itse asiassa tajusin juuri, että kaikista luotettavin HP-koneeni on läpikäynyt saman, eli laitoin kovalevyn sileäksi, enka asentanut ainuttakaan HP:n ohjelmaa takaisin. Edit ei lähtenyt edes safe modeen. Olen väsännyt parit käynnistylevykkeet, mutta kone ei niilläkään lähtenyt käyntiin. |
Jaava 30.05.2013 21:41:21 (muokattu 30.05.2013 21:43:17) | |
---|
JuhaHo: Edit ei lähtenyt edes safe modeen. Olen väsännyt parit käynnistylevykkeet, mutta kone ei niilläkään lähtenyt käyntiin. Sitten kyseessä on hardwarevika muualla kuin kovalevyssä. Äkkiseltään voisin veikata muistia. Katso nyt ainakin äkkiseltään, että muistikammat ovat kunnolla paikallaan. Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari |
JuhaHo 31.05.2013 06:47:38 | |
---|
Jaava: Sitten kyseessä on hardwarevika muualla kuin kovalevyssä. Äkkiseltään voisin veikata muistia. Katso nyt ainakin äkkiseltään, että muistikammat ovat kunnolla paikallaan. Voi olla hyvinkin muisti. Koneessa on 12 GB. Olin muutenkin miettinyt tuon tuplaamista. Olen huomannut, että V-Ray renderöinnit käyttävät joskus tolkuttomasti muistia, kun käyttää displacement mappia. Tein eilen renderöinnin kivikkoiseen aavikkomaisemaan, jossa kivet oli tehty displacement mappien kanssa. Renderöinti ei mennyt läpi printtiresoluutiossa, mutta kylläkin videoresoluutiossa. Muisti heilahti välittömästi punaiselle. Kokeilein samaa juttua verkon läpi muilla koneilla - samoin tuloksin. Koneessa on kaksi prosessoripaikkaa ja muistipaikat saa täyteen vain kun kummassakin on prosessori, kuten minulla on. Ostin koneen yhdellä prosessorilla ja 6GB:n muistilla. Kun hankin toisen piti sen viereen lisätä identtiset muistikammat. Muisti tietysti näkyi molemmille prosessoreille kokonaisuudessaan. |
kotoilija 02.06.2013 17:18:42 | |
---|
Kun vien Cubasessa olevan projektin wav tiedostoksi ja sitten koitan kuunnella sitä esim. VLC Media Playerilla, sen äänenkorkeus on kohonnut. Tämä käy kaikilla projekteilla millä olen kokeillut. Jos taas tuon tuon wav tiedoston takaisin Cubaseen, äänenkorkeus on sama kuin alkuperäisessä projektissa. Cubase käyttää Lexiconin Alphaa äänikorttina kun taas media playerit käyttävät koneen omaa. Mutta ongelma ei poistu, vaikka asettaisin media playeritkin käyttämään Lexicon Alphaa outputtina. Osaisiko joku kertoa miten tuon ongelman voisi ratkaista? "It's good to dream." |
Aki 03.06.2013 10:04:06 | |
---|
^ Tarkista että Cubase ja molemmat äänikortit käyttävät samaa näytteenottotaajuutta. 44,1KHz olisi turvallisin valinta. "En mä oo löytäny tästä Lumiasta mitään hyvää."
- Nokia Lumia 800 -käyttäjä, 12/2012. |
Bumbarr 08.06.2013 03:11:06 | |
---|
Terve!! Treenisdemo on lauluja lukuunottamatta nauhotettu ja miksaukset käynnissä. olen ottanut käyttöön voxengo - tapebusin ja soundi on huikea!! Plugari aiheuttaa kuitenkin muutaman sekunnin pausseja erillisissä raidoissa ja jopa masterissa (kaikessa missä olen plugaria käyttänyt). Kokeilin asentaa reaperini uudestaan 32 bittisenä, kun 64 bittistä versiota plugarista ei ole olemassa. Mutta ongelma ei ratkennut. Sama ongelma ilmeni toisellakin koneella. En haluaisi luopua pirun hyvästä plugarista, mutta tällaisenaan se on täysin käyttökelvoton. Ratkaisuehdotuksia? tässä esimerkki ongelmasta Kilpikonnat rockkaa! |
Grugi 08.06.2013 03:40:18 | |
---|
Bumbarr: Terve!! Treenisdemo on lauluja lukuunottamatta nauhotettu ja miksaukset käynnissä. olen ottanut käyttöön voxengo - tapebusin ja soundi on huikea!! Plugari aiheuttaa kuitenkin muutaman sekunnin pausseja erillisissä raidoissa ja jopa masterissa (kaikessa missä olen plugaria käyttänyt). Kokeilin asentaa reaperini uudestaan 32 bittisenä, kun 64 bittistä versiota plugarista ei ole olemassa. Mutta ongelma ei ratkennut. Sama ongelma ilmeni toisellakin koneella. En haluaisi luopua pirun hyvästä plugarista, mutta tällaisenaan se on täysin käyttökelvoton. Ratkaisuehdotuksia? tässä esimerkki ongelmasta Ei pahalla mutta mitään produktiota ei kannata lähteä tuottamaan testaamattomilla työkaluilla juuri tämän kaltaisten ongelmien takia. On hyvin mahdollista että tuolla kombinaatiolla ei tule homma toimimaan. The only true wisdom is in knowing you know nothing. |
Bumbarr 08.06.2013 04:04:10 | |
---|
Grugi: Ei pahalla mutta mitään produktiota ei kannata lähteä tuottamaan testaamattomilla työkaluilla juuri tämän kaltaisten ongelmien takia. On hyvin mahdollista että tuolla kombinaatiolla ei tule homma toimimaan. Totta turiset kuomaseni. Kuitenkin tässä on kyse keikkamyyntiin tarkoitetusta demosta, joka on ensimmäinen miksaamani äänite ikinä. Tässä sitä kokeillaan ja opitaan. :) Meinaatko kombinaatiolla reaper ja tapebus? Koska suosittelijan reaperissa vanhempi versio toimi erinomaisesti. ja tässä unohtunut linkki http://maihinnousu.net/s/19969 Kilpikonnat rockkaa! |
annananna 10.06.2013 18:27:06 | |
---|
Hei kysyisin, että kuinka monta kertaa voi ladata Finale 2010 uuteen koneeseen? Se on siis mulla rompulla ja mun kone tilttasi. Kaikki mun finalella kirjoittamani sävellykset jäi sen koneen sisälle. Nyt kysyisin, että voinko ladata tämän kyseisen ohjelman uuteen koneeseen, vai onko romppu kertakäyttöinen??? Please auttakaaaaaaaahhh...... |
Grugi 10.06.2013 18:47:22 | |
---|
annananna: Hei kysyisin, että kuinka monta kertaa voi ladata Finale 2010 uuteen koneeseen? Se on siis mulla rompulla ja mun kone tilttasi. Kaikki mun finalella kirjoittamani sävellykset jäi sen koneen sisälle. Nyt kysyisin, että voinko ladata tämän kyseisen ohjelman uuteen koneeseen, vai onko romppu kertakäyttöinen??? Please auttakaaaaaaaahhh...... Niin monta kertaa kun asennus onnistuu. The only true wisdom is in knowing you know nothing. |
annananna 10.06.2013 18:55:34 | |
---|
Grugi: Niin monta kertaa kun asennus onnistuu. Joo, mutta onko sillä joku määrä, kuinka monta kertaa sen voi asentaa?? |
JuhaHo 10.06.2013 20:52:51 | |
---|
Olen virittelemässä tuttavan miniläppäriä. Hän oli ostanut SSD:n ja pyysi laittaman sen sekä alustaa käyttiksen tyhjään systeemiin. Sain vaihdettua levyn ja koneen käynnistymään järjestelmäCD:ltä mutta kone jäätyy aina siinä kohtaa kun se alkaa asentamaan käyttöjärjestelmää uudelle levylle. Setupissa levy tunnistuu normaalisti ja osiointikin onnistuu. Onkohan tuossa Asuksen palatuslevyssä joku, joka estää käyttiksen asentamisen uuteen kokoonpanoon. Suosittelin häntä ostamaan 8:n päivityslevyt, mutta tietokonekauppias oli suositellut olemaan ostamatta. |
JuhaHo: Onkohan tuossa Asuksen palatuslevyssä Mikä käyttis se nyt tarkalleen ottaen on? |
JuhaHo 11.06.2013 10:31:40 | |
---|
ReBeat: Mikä käyttis se nyt tarkalleen ottaen on? Win 7 Home jotain. Aloin juuri googlettamaan Firmwarea, jos ongelma onkin SSD:n tukemisessa. |
Zenrooster 11.06.2013 12:36:51 | |
---|
On pieni ongelma ton RME Babyface-äänikortin kanssa. Eli käytän sitä Korg EMX:n ja FL Studio 9:n kanssa musantekoon ja Babyface aiheuttaa vähän väliä FL Studion crashaamisen. Ihan yhtäkkiä kone saattaa lakata tunnistamasta koko äänikorttia, antaa vain ilmoituksen "Tunnistamaton Usb-laite" tai "Laitteen ohjainohjelmistoa ei voitu asentaa" ja samalla siis vetää Fruitykin jumiin. Alkaa olla vähän sellainen olo, että olisi pitänyt jättää koko Babyface pois kuvioista. Tällä sivustolla on jollain jätkällä samantapainen ongelma: http://www.rme-audio.de/forum/viewtopic.php?id=12029 Otin yhteyttä RME:n maahantuojaan mutta ajattelin nyt tätäkin palstaa pommittaa, jos jollakulla sattuisi olemaan kokemusta vastaavanlaisista ongelmista. Would you tell me about the fucking golfshoes?!? |
JuhaHo 13.06.2013 16:17:21 | |
---|
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen. Liittyen aikaisempaan miniläppäsi SSD caseen, myyjäliike käski vaihtamaan firmwaren siten, ettå laitan levyn toiseen koneeseen. Laitoin sen työkoneen vapaaseen levypaikkaan. Käynnistin koneen ja laitoin biosista levyn tyypiksi AHCI:n liikkeen ohjeen mukaisesti. Kone lähti käynnistymään ja siinä luki repairing Disc. Kolmen tunnin kuluttua näyttön tuli could not repair Disc eikä kone lähtenyt enää käyntiin edes ilman tuota SSD:tä vaan näyttö tulee täyteen jotain pelikortteja. Onko työkoneen tiedot menetetty? |
Aki 14.06.2013 05:11:14 | |
---|
^Tuskinpa tiedot on menetetty, taitaa vaan kovalevyosioiden boot-tiedot menneet sekasin. En muista miten ne korjataan, mutta Googlettamalla boot.ini:in liittyviä asioita saattais jotain vinkkejä löytyä. "En mä oo löytäny tästä Lumiasta mitään hyvää."
- Nokia Lumia 800 -käyttäjä, 12/2012. |
JuhaHo 14.06.2013 19:52:17 | |
---|
Aki: ^Tuskinpa tiedot on menetetty, taitaa vaan kovalevyosioiden boot-tiedot menneet sekasin. En muista miten ne korjataan, mutta Googlettamalla boot.ini:in liittyviä asioita saattais jotain vinkkejä löytyä. Vein koneen liikkeeseen, etten sotkisi sitä enempää. Sanoivat, ettei kannata yrittää tehdä systeemilevyä. Tiedot kuitenkin löytyivät suurelta osin, mutta osin hakemistorakenne oli sekaisin. Osassa hakemistoja oli joku geneerinen nimi, joten tietoja piti etsiä hakutoiminnon kanssa. Hankin koneeseen systeemilevyksi 250 GB SSD:n, johon sain juuri systeemin ja Ofiice paketin asennettua. Sitten laitoin 3DS Maxin, mutta siinäpä ei authorisointi mennytkään läpi, joten lähetin lisenssin nollauspyynnön Autodeskille. Saa nähdä mitä ongelmia tulee Adoben ohjelmien uudelleen asennuksessa ja aktivoinnissa. Samalla ostin 750 GB:n levyn työtiedostoja varten ja pääsen asentamaan sen kunhan saan HP:lta siihen sopivan kehikon. Vanha systeemilevy laitettiin ulkoiseen koteloon, jonka osittain sekaisista hakemistoista yritän nyt etsiä tärkeimpiä tiedostojani. |
Heka123 14.06.2013 21:27:52 | |
---|
Olisiko kellään suositella simppeliä VSTi-hostia, tarkoituksena pienimuotoinen livekäyttö ja kotisoittaminen/saundien säätäminen. "Naiseltakin kannattaa ekaksi kysyä "annatko pesää", eikä vain hyökkää kiimaisena hormonipäissään tissiin kiinni ja alkaa nylkyttää torttua. Näin välttyy monilta ongelmilta." - tender.insanity http://muusikoiden.net/extra/chat/ |
ReBeat 14.06.2013 23:22:00 | |
---|
Heka123: Olisiko kellään suositella simppeliä VSTi-hostia, tarkoituksena pienimuotoinen livekäyttö ja kotisoittaminen/saundien säätäminen. En oo kokeillut mutta tossa on parhaat efektit mun käyttöön: http://www.hermannseib.com/english/savihost.htm |