Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Klassinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Monimutkaisin
1
JET
01.06.2013 20:56:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuka on säveltäjistä kaikkein komplekseimpien rakennelmien ja aiheiden kuningas?
 
Kellä on kehittynein sävellystekniikka?
 
Mielipiteitä!
 
Arkka
01.06.2013 21:58:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

    mahe   
 
sellisti
06.06.2013 00:01:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Odotan megatheriumin panosta tähän ketjuun.
 
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -jami
JET
07.06.2013 08:00:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millainen hyökkäys on teiltä minulle oletettava, jos sanon että Bach on vaikein
 
levesinet
07.06.2013 16:00:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JET: Millainen hyökkäys on teiltä minulle oletettava, jos sanon että Bach on vaikein
 
Bachin musiikki on niin loogista ja skemaattista ja yksittäisten sävelten tasolla toimivaa ja kerrassaan järkevää, että on tehty algoritmeja, jotka pystyvät sitä välttävästi jäljittelemään.
 
M.K.V
10.06.2013 21:01:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

levesinet: Bachin musiikki on niin loogista ja skemaattista ja yksittäisten sävelten tasolla toimivaa ja kerrassaan järkevää, että on tehty algoritmeja, jotka pystyvät sitä välttävästi jäljittelemään.
 
No tämähän voisi vastata toiseen kohtaan. Kehittynyt sävellystekniikkahan ei välttämättä suoraan korreloi mitenkään kappaleiden monimutkaisuuteen, vaikkakin toki mahdollistaa sen.
 
Omalla vähäisellä tietämyksellä voisin heittää pöydälle ainakin Bartokin kompleksisuudesta puhuttaessa. Mitä nyt olen kuunnellut ja nähnyt herran teoksia, on niissä ollu sangen mielenkiintoisen näköisiä juttuja. 1900-luvullahan alkoi sitten tulemaan kaiken maailman satunnaismusiikkia ja muita uudenlaisia systeemejä Cagen, Stockhausenin ja muiden tekijöiden toimesta. Ainakin mielenkiintoista musiikkia tuottaneita projekteja, mutta mites sitten se monimutkaisuus? Satunnaisuuttahan ei ole vieläkään taidettu täysin ratkoa matematiikassa, ehkäpä vastaus onkin siinä perinteisemmän säveltaiteen sijasta.
 
Timo.T
12.06.2013 23:24:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JET: Kuka on säveltäjistä kaikkein komplekseimpien rakennelmien ja aiheiden kuningas?
 
Kellä on kehittynein sävellystekniikka?
 
Mielipiteitä!

 
ainakin kun Xenakiksen parituuria kattoo niin siinä pari tuntii vietetty kun on pitänyt käsin tehdä about 10 laskutoimitusta jokaista nuottia kohtaa.
 
mutta onhan noita
 
Richard Barrettin Tract on esim aika monimutkainen:
 
http://www.youtube.com/watch?v=4912u14-rSE
 
Ferneyghought tietty ja sit vaikka Aaron Cassidy:
 
http://aaroncassidy.com/music/scream.htm
 
en mä enempää jaksa keskustella, complexisuudella ei sinänsä ole mitään tekemistä hyvän musiikin kanssa..jotkut asiat vaan on vaikeita ilman sitä.
 
Timo.T
12.06.2013 23:26:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JET: Kuka on säveltäjistä kaikkein komplekseimpien rakennelmien ja aiheiden kuningas?
 
Kellä on kehittynein sävellystekniikka?
 
Mielipiteitä!

 
jos totta puhutaan niin mä en ymmärrä edellä mainittyja kysymyksiä
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «