Tuomas 21.05.2013 11:35:08 | |
---|
Itsekin olen siis tuttu yhtyeen lähipiirin kanssa ja se käsitys, minkä itse olen saanut, on ollut tinkimättömyys työn suhteen ja itse tekemisen juttu. Tuosta "rikkaat vanhemmat" -läpästä en ollut kuullut, mutta tässähän siis annettiin ymmärtää vähän rivien välistä, että taustalla olisi isokin koneisto, vähän samalla tavalla kuin aikanaan jonkun Sturm und Drangin kanssa, jossa isipappa kirjoitti poikansa bändille kappaleet. Sellaisesta maineesta on vaikea päästä irti. Se, että käytössä on resursseja ei tarkoittane sitä, etteikö vastaisi itse sisällöstä. Offtopicina mainittakoon: väkisinkin tulee mieleen tämä: http://www.popmedium.com/2011/10/yo … the-importance-of-an-artists-story/ Levy-yhtiöthän toitottavat, että käytännössä yhtä tärkeä kuin bändin musiikki on se artistitarina. On vaikea samaistua artistin tarinaan, jossa bändi kertoo "no me otettiin faijan rahat ja alettiin skulaa rokkii, höhö". Ihmekös jos tuollainen halutaan pitää vähän peiton alla, kun kaikki omat tekemiset voidaan nollata "pappa betalar" -argumentilla. Toisaalta se rags to riches -tarinakin alkaa jo vähän ärsyttää. American Idolissa käytetään monta minuuttia siihen, kuinka on niitä surkutarinoita mitättömyydestä kohti keskinkertaisuutta ja niin edelleen. Kuinka joku on myynyt munuaisensa saadakseen lentolipun suureen breikkiinsä. Kuinka jonkun isä ja äiti ja serkku lähtivät lapsena ja nyt on yksinhuoltajaäiti kun aviomies kuoli huumeisiin. Se on ihan samalla tavalla sellaista levy-yhtiöpeliä. Se sitten jollain tapaa myös rakentuu nykyään suomalaiseen musiikkikenttään. Eikä rahalla itsessään saa välttämättä millään tavalla kuuntelukelpoista musiikkia, kyllä siellä pitää olla sisältöä takana. Versus vaikkapa: http://en.wikipedia.org/wiki/Shut_Up_(Kelly_Osbourne_album) Takaisin on-topic: Santa Cruzin tuotantoa en ole juuri vielä kuunnellut sinkkubiisejä lukuunottamatta, mutta kyllä sieltä selkeästi osaamista löytyy. Ehkä seuraavalla levyllä omaa ääntä on enemmän? Olihan Extremenkin eka levy aika suoraa Van Halenismia. Liian ilkeä hipiksi. |
-Hexa- 21.05.2013 13:13:15 | |
---|
Kuinkahan moni näistäkin ''kultaperselusikka'' mietiskelijöistä omistaa tuon adrenalinen ? rok |
Entropia666 21.05.2013 18:14:31 (muokattu 21.05.2013 21:40:26) | |
---|
UkkonenIskee: Kuitenkin olen huomannut että Kuosmaselle on todella vaikea myöntää olevansa rikkaasta perheestä. En ihmettele yhtään, asummehan sentään suomessa, perikateuden luvatussa maassa.
Bändin olen todistanu Godsplaguen lämppärinä semityhjässä baarissa viime talvena, hyvin vetivät. Uusi levy on vielä tarkastamatta. |
|
Panthera pardus 21.05.2013 22:18:56 (muokattu 21.05.2013 22:25:14) | |
---|
Juoppis: Levy-yhtiöthän toitottavat, että käytännössä yhtä tärkeä kuin bändin musiikki on se artistitarina. On vaikea samaistua artistin tarinaan, jossa bändi kertoo "no me otettiin faijan rahat ja alettiin skulaa rokkii, höhö". Ihmekös jos tuollainen halutaan pitää vähän peiton alla, kun kaikki omat tekemiset voidaan nollata "pappa betalar" -argumentilla. Ei hyvää, omaperäistä ja laadukasta musiikkia mikään nollaa. Esim. The Strokesin taustalta ei köyhyyttä ja surkeutta kovinkaan paljoa löydy. Mitä tulee Santa Cruziin, niin sarja on "ihan kiva" ja rokkia kansalle koska parempaakaan ei ole tarjolla. |
Entropia666 22.05.2013 22:03:18 | |
---|
Nyt on reiskakin kuunneltu, toimivaa kamaahan tää on. En ymmärrä tosin kun jotkut puhuu ettei laulajan ääni riitä? Hyvin toimii musaan. Ei virtuoosi, mutta ei huonokaan. Eihän tässä pöyrää uudestaan keksitä, mutta kyllä tää näin kesäkelillä toimii. |
-Hexa- 08.03.2014 16:15:26 | |
---|
https://www.youtube.com/watch?v=U1ocGnbx7pc&app=desktop uus viisukin näköjään ulkona. Hyvin potkii. Radioystävälliset melodiat selkeesti lisääntyneet ja muutenki jäi hyvä fiilis, koska suurimmat idolit on jääny selkeesti pienemmälle osalle verrattuna vanhempaan tuotantoon. Soolot ei petä, on ne taitavia :) Tekniikka on musiikissa hyvä renki, mutta huono isäntä. |
Dirtyh 08.03.2014 20:58:31 | |
---|
-Hexa-: https://www.youtube.com/watch?v=U1ocGnbx7pc&app=desktop uus viisukin näköjään ulkona. Hyvin potkii. Radioystävälliset melodiat selkeesti lisääntyneet ja muutenki jäi hyvä fiilis, koska suurimmat idolit on jääny selkeesti pienemmälle osalle verrattuna vanhempaan tuotantoon. Soolot ei petä, on ne taitavia :) Siinä missä vaikkapa Aiming High oli helvetin kova veto niin tämä uusi oli kyllä todella vaisu esitys. Kuullosti joltain Skid Row:n ylijäämäbiisiltä. Meininki ja soundit kyllä mutta biisi ei. Harmi. |
tepeh 08.03.2014 21:57:38 | |
---|
-Hexa-: https://www.youtube.com/watch?v=U1ocGnbx7pc&app=desktop uus viisukin näköjään ulkona. Hyvin potkii. Radioystävälliset melodiat selkeesti lisääntyneet ja muutenki jäi hyvä fiilis, koska suurimmat idolit on jääny selkeesti pienemmälle osalle verrattuna vanhempaan tuotantoon. Soolot ei petä, on ne taitavia :) Alko ihan mukavasti, mutta loppua kohden tylsistyi. Ihan jees. Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin. |
santa cruz fani 21.06.2014 18:30:35 | |
---|
Izer: Myspacen perusteella kuulosti ihan jees meiningiltä. Olen minä kai nämä joskus vähän puolittain jossain nuorisojutussa nähnyt livenäkin. Siitä on tosin jo aikaa, ovat tainneet mennä aika paljon niistä ajoista eteenpäin. Vaaranahan tässä on se, että mitään varsinaisesti uutta noissa biiseissä ei ole. Joten, jos tehdään näin läheltä esikuvia niin kyllä se sitten pitää aika helkkarin hyvin tehdä. Joka tapauksessa Suomen "tukkahevi"-skenessä lopputulos on jo ihan hyvä, mutta en ihan takuuseen mene pärjäävätkö vielä ruotsalaisille kilpakumppaneilleen. Santa Cruz on mahtava Bändi. Pääsen ehkä ensimmäistä kertaa katsomaan bändiä 7.7 Aitoon kirkastusjuhliin.Tykkään bändistä kovasti. Kuuntelen heidän musiikkiaan joka päivä. Bändin pojat ovat mahtavai muusikoita vaikka ovat todella nuoria iältään. Uskon että Santa Cruz menestyy ulkomailla fanien määrä kasvaa räjähdysmäiseti ja että bändiltä tulee monta albumia. Kuulun Santa Cruzin ihailijoihin. |
Gritsen 21.06.2014 21:46:14 | |
---|
Painoin varoitusta. "Nyt tarjoan sinulle virtuaalioluen kirjoituksesi johdosta, kippis!" - jazzmies |
Bonham 22.06.2014 01:38:50 | |
---|
Gritsen: Painoin varoitusta. Ootsa hurja! Mutta miksi? Oletko nähnyt bändin livenä, todella tiukka, taitava ja positiivinen ryhmä! Ei ihme, että ulkomailla ollaan kiinnostuneita. Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Velli 22.06.2014 13:34:34 | |
---|
Muutoin hyvä ryhmä, mutta itselleni koko homma kilpistyy laulajaan. Laulusoundi on liian ohut ja poikamainen. Kunnon laulajalla varustettuna kyseessä olisi todella kova bändi. |
Bf109 22.06.2014 22:20:06 | |
---|
Uuden sanoittajan ne ainakin tarttis, tostä We are the ones to fall -biisistä kun saksii ekaan kasaan rivit jossa lauletaan "We are the ones to fall" ja toiseen loput niin toi eka taitaa olla paksumpi pinkka. Eikä biisissä kovin mieleenjäävää sanottavaa muutenkaan ole. Tohon vielä kun yhdistää että Radio Rock pakottaa biisiä ihan järjettömällä soittotahdilla, niin eipä sitä todellakaan jaksaisi kuunnella enään. Sinänsä harmi koska mielestäni tuollakin biisillä olisi potentiaalia. Tulevat soittelemaan tohon kotinurkille tänä kesänä, luultavasti menen katsomaan paikanpäälle kumminkin. |
Gritsen 23.06.2014 19:34:16 (muokattu 23.06.2014 19:36:19) | |
---|
Bonham: Ootsa hurja! Mutta miksi? Oletko nähnyt bändin livenä, todella tiukka, taitava ja positiivinen ryhmä! Ei ihme, että ulkomailla ollaan kiinnostuneita. Oonhan mä. Hurja siis. Uus sinkku kuulostaa pikemminkin 2000-luvun alun huonommalta emoheviltä, kuin ekan levyn pinnallisesti hauskalta Skid Row -hiilikopiolta. Huono kehityssuunta. "Nyt tarjoan sinulle virtuaalioluen kirjoituksesi johdosta, kippis!" - jazzmies |
aalataur 11.09.2014 01:06:55 (muokattu 11.09.2014 01:19:40) | |
---|
Tsekkasin bändin koska tuolla Kitarat:Soittaminen -puolella joku mainitsi. Makeeta kitarointia, rikkaasta perheestä tai ei niin sängylaidalla on hinattu licksejä kyllä melko uutterasti. Kuuntelin joitakin biisejä YouTubesta ja vaikka meininki on hyvä, niin minusta sävellyksinä kappaleet olivat vähän ennalta-arvattavia, sellaista ihan ok -kamaa. Monia hyviä riffejä, mutta ei kumminkaan yhtään helvetin hyvää riffiä. Ehkäpä suurempaa hittiä pukkaa myöhemmin, soittotaito on ainakin erittäin kunnossa. http://hikipedia.info/wiki/Tilutus |
CountX 11.09.2014 12:26:22 | |
---|
aalataur: Monia hyviä riffejä, mutta ei kumminkaan yhtään helvetin hyvää riffiä. Miusta We're Aiming High:n riffi on parhaita rokkiriffejä mitä tässä maassa on koskaan tehty. Ihan helmi. |
aalataur 11.09.2014 18:02:04 | |
---|
CountX: Miusta We're Aiming High:n riffi on parhaita rokkiriffejä mitä tässä maassa on koskaan tehty. Ihan helmi. Ei mun mielestä ole mitään jakoja vaikka Peer Güntin Backseatille, siinä on suomalainen hard rock -klassikko. Tuossakin oli toi puhkinussittu mollin 1. ja 6. asteen vaihtelu oikeastaan läpi biisiin, lukuunottamatta sooloja. Soolot oli mieleenjäävin kohta, vaikka sinänsä ihan hyvää riffittelyä. http://hikipedia.info/wiki/Tilutus |
Gritsen 11.09.2014 18:40:28 | |
---|
aalataur: Ei mun mielestä ole mitään jakoja vaikka Peer Güntin Backseatille, siinä on suomalainen hard rock -klassikko. Tuossakin oli toi puhkinussittu mollin 1. ja 6. asteen vaihtelu oikeastaan läpi biisiin, lukuunottamatta sooloja. Soolot oli mieleenjäävin kohta, vaikka sinänsä ihan hyvää riffittelyä. Plus plus plus plus ja veit sanat suustani. Itse kyllä ehdottaisin parhaiksi suomalaisiksi rockriffeiksi Boycottin Gotta Rockia, Dingon Juhannustansseia tai Güntin Bad Boys Are Hereä, ja jopa Teharin Pillitä Elli Pillitä rokkaa joka Santa Cruzin riffin kumoon. "Nyt tarjoan sinulle virtuaalioluen kirjoituksesi johdosta, kippis!" - jazzmies |
sellisti 11.09.2014 20:39:33 | |
---|
Gritsen: Itse kyllä ehdottaisin parhaiksi suomalaisiksi rockriffeiksi Boycottin Gotta Rockia, Dingon Juhannustansseia tai Güntin Bad Boys Are Hereä, ja jopa Teharin Pillitä Elli Pillitä rokkaa joka Santa Cruzin riffin kumoon. Kyl Horsepoweriltakin löytyy aika hyviä ehdokkaita, kuten Dreams On The Wheels, Wicked Soul, A New Rose Every Day tai Gloria. /offtopic Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin /
Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen |