Aihe: Black Sabbath
1 2 3 4 516 17 18 19 2035 36 37 38 39
Musta Arkipyhä
16.05.2013 09:59:18 (muokattu 16.05.2013 09:59:53)
J.Hollström: Jos Ward hyllytettiin soittotaidon takia niin ihmettelen vaan miten tähän lauluun sitten pitäisi suhtautua.

Vaikea sanoa ja riippuu siitä miten loppukiertue sujuu.Mutta itse näen ,että Wardin tontti oli jo alunalkaen vaativampi Sabbathissa kuin Ozzyn ja studiossa Ozzylla vissiin mennyt ihan okei.Wardin kun pitäis soitossaan saavuttaa se hillitön groove joka sillä tuossa 70-luvun Sabbathissa oli ja se ei kyllä enää oikein onnistunut edes 90-luvulla.

Mitä Heaven and Helliin tulee niin sehän soitti vain Dion aikaista matskua.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
J.Hollström
16.05.2013 10:03:11
PsychedelicWarlord:

Mitä Heaven and Helliin tulee niin sehän soitti Dion aikaista matskua.

Joka onkin parasta Sabbathia.
phiit
16.05.2013 11:07:45
J.Hollström: Joka onkin parasta Sabbathia.

Ei sitä edes voi laskea Sabbathiksi :( kyllä ne Ozzyn aikaset on sitä oikeeta Sabbathia, muu aika roskaa myös Dion aikaset
Regalis Apertura
16.05.2013 11:08:26
Mistäköhän johtui että Ossin soolokiertueella äijä lauloi paljon paremmin mutta nyt Sapatin kera tuntuu olevan ihan hukassa?
Torniojaws
16.05.2013 11:35:59

Regalis Apertura: Mistäköhän johtui että Ossin soolokiertueella äijä lauloi paljon paremmin mutta nyt Sapatin kera tuntuu olevan ihan hukassa?

Treenin puute?
Vortech Industrial Death Metal, uusi levy ulkona!
Regalis Apertura
16.05.2013 11:47:04
Niin vai olisiko niin ettei vaan viitsi/jaksa/halua treenata entiseen malliin?
Nick Bone
16.05.2013 13:47:48
Onko joku väittänyt, että Heaven & Hell soitti Ozzyn aikaista materiaalia? Jos mun Dio-lausahdukseen viitattiin, niin tulkinta on sitten mennyt hieman metsään. Dio-kommentillani toki viittasin vuosiin 1980-82 sekä 1992-93. Heaven & Hell esiintyi tekstissäni lähinnä sen vuoksi, että siihen oli viitattu jo aiemmin.

Pilkunnussijana oli pakko tulla korjaamaan virheellinen tulkinta, mikäli se nimenomaan johtui minun tekstistäni.

Katselen juuri halpis-dvd:tä nimeltään Black Sabbath in Moscow. Headless Cross-kiertueella 1989 taltioitu pätkä. Sabbath Neukkulassa, yleisökin on kyllä niin ladaa villapaidoissaan että. Mutta, mutta. Aivan saakelin kova keikka ja kyllä tuo kokoonpano (Iommi, Martin, Powell, Murray, Nicholls) puolustaa paikkaansa Sabbathin historiassa. Headless Cross on jopa mielestäni aivan kelpo levy. Kovia pelimanneja veivaamassa synkkää heviä.

Loppuun päivän Clufetos: jäykkyytensä puolesta mies sopisi siltapilariksi.
All work and no play makes Nick a dull boy! www.facebook.com/roughboneband
phiit
16.05.2013 14:58:34 (muokattu 16.05.2013 14:58:50)
Nick Bone: Onko joku väittänyt, että Heaven & Hell soitti Ozzyn aikaista materiaalia? Jos mun Dio-lausahdukseen viitattiin, niin tulkinta on sitten mennyt hieman metsään. Dio-kommentillani toki viittasin vuosiin 1980-82 sekä 1992-93. Heaven & Hell esiintyi tekstissäni lähinnä sen vuoksi, että siihen oli viitattu jo aiemmin.

Pilkunnussijana oli pakko tulla korjaamaan virheellinen tulkinta, mikäli se nimenomaan johtui minun tekstistäni.

Katselen juuri halpis-dvd:tä nimeltään Black Sabbath in Moscow. Headless Cross-kiertueella 1989 taltioitu pätkä. Sabbath Neukkulassa, yleisökin on kyllä niin ladaa villapaidoissaan että. Mutta, mutta. Aivan saakelin kova keikka ja kyllä tuo kokoonpano (Iommi, Martin, Powell, Murray, Nicholls) puolustaa paikkaansa Sabbathin historiassa. Headless Cross on jopa mielestäni aivan kelpo levy. Kovia pelimanneja veivaamassa synkkää heviä.

Loppuun päivän Clufetos: jäykkyytensä puolesta mies sopisi siltapilariksi.

Ei, mutta meinaankin Dio vuosia ettei sen aikanen kama kyllä ole juur mistään kotosin jos verrataan tohon Ozzyn aikaseen, en kyllä ole muutenkaan pätkääkään Dio fani vaikka kaiken kunnian ja hatunnoston herra ansaitseekin.
Voitto Ankka
16.05.2013 15:04:03
Regalis Apertura: Mistäköhän johtui että Ossin soolokiertueella äijä lauloi paljon paremmin mutta nyt Sapatin kera tuntuu olevan ihan hukassa?

Ainakin helvetin moni biisi menee nyt puoli sävelaskelta alempaa kuin aiemmin. Vaikkei Ozzy ikinä ole mikään erityisen hyvä laulaja ollutkaan, niin on se aiemmin edes tuollaisissa kitara-basso-laulu-unisonobiiseissä kuten Iron Man tai Electric Funeral osunut kokolailla oikeaan säveleen. Nyt se vetää niitäkin ihan päin persettä ja mä oikeasti epäilen tuota sävellajin vaihtoa syyksi. Tai siis osasyyksi. Pääsyyhän on se, että Ozzy on huono.

j.
Pois alta vaan, nyt lasketaan, en pelkää ollenkaan!
Timitzii
16.05.2013 15:49:25
Ozzy oli Sabbathin aikoihin mielestäni sangen pätevä laulaja, mutta pilasi äänensä kombinaatiolla lähes kaikkia rock-kliseitä:

1) Päihteet
2) Huumeet
3) Yleisesti epäterveellinen elämäntyyli lisättynä keikkailuun
4) Tekniikan puute
5) Yleisölle silmitön huutaminen lähes joka keikan aikana

Ozzyn sooloura sisältää muutamia kelpoja lauluosuuksia, muttei Osbourne nykyisin näytä enää kykenevän kunnolliseen laulamiseen. Sääli sinänsä, 70-luvun Ozzyssa oli paljon potentiaalia laulaja-mielessä.
Gritsen
16.05.2013 16:33:28
Autotune, törkee EQ ja kilomertrinen efektiketju - voiko sitä nykyajan "Ozzy-soundia" saada ilman näitä? Kuulostaa vaan zombielta joka ääntelee tarkkaan säädettyihin presetteihin. 70-luvun mies oli liian aito ja kyvykäs hei.
Ziggy Bubba
16.05.2013 16:47:51 (muokattu 16.05.2013 16:48:12)

Voitto Ankka: Ainakin helvetin moni biisi menee nyt puoli sävelaskelta alempaa kuin aiemmin. Vaikkei Ozzy ikinä ole mikään erityisen hyvä laulaja ollutkaan, niin on se aiemmin edes tuollaisissa kitara-basso-laulu-unisonobiiseissä kuten Iron Man tai Electric Funeral osunut kokolailla oikeaan säveleen. Nyt se vetää niitäkin ihan päin persettä ja mä oikeasti epäilen tuota sävellajin vaihtoa syyksi. Tai siis osasyyksi. Pääsyyhän on se, että Ozzy on huono.

j.

Ettei olisi monitoroinnissa tms. myös häikkää. Meni tuo vaan niin reisille, että jotain muutakin häikkää melkein toivoisi olevan kuin vain Ozzyn laulukunto.
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
mpekkanen
16.05.2013 16:56:54
Gritsen: Autotune, törkee EQ ja kilomertrinen efektiketju - voiko sitä nykyajan "Ozzy-soundia" saada ilman näitä? Kuulostaa vaan zombielta joka ääntelee tarkkaan säädettyihin presetteihin. 70-luvun mies oli liian aito ja kyvykäs hei.

Kun joku sanoi aiemmin jotenkin niin että mielummin menee katsomaan oikeaa Sabbathia kuin jotain cover bändiä niin kyllähän minä tietysti senkin ymmärrän. Onhan se hienoa nähdä ihan oikeita muusikko legendoja lavalla.
Surullista tässä on kyllä se ,että ainakin itse olen nähnyt aikoinaan sellaisen cover bändin joka pesee ihan 6-0 tämän oiken Black Sabbathin. Siinä laulukin kuulosti Ozzyltä ja soitto toimi kaikilla.

Itselle ovat myöskin ne alkupään levytykset pääosin niitä parhaita. Nyt tuntuu etteivät edes nämä vanhatkaan biisit kulje mihinkään suuntaan.

Kun Paranoidikin kulkee niin hyvin,että joka tuppukylässä on bändejä jotka soittaa biisin vähintään yhtä hyvin ja paljoa huonompaa laulajaa tuskin mistään enää voi löytää niin kyllä minusta kannattaisi lopettaa. Ainakin keikkailu.

Ozzy ei ole minusta enää siinä kunnossa,että homma toimii. Rumpalista sanoisin kanssa että kovin on ihme ettei parempaa miestä ole bändiin löytynyt.

Korostan vielä niille jotka kuitenkin pahoittavat mielensä,että nämä ovat omia ajatuksiani ja enpä ole itsekkään mitenkään iloinen bändin tilasta.
Tympee Huttunen
16.05.2013 17:04:16
Voitto Ankka: Ainakin helvetin moni biisi menee nyt puoli sävelaskelta alempaa kuin aiemmin. Vaikkei Ozzy ikinä ole mikään erityisen hyvä laulaja ollutkaan, niin on se aiemmin edes tuollaisissa kitara-basso-laulu-unisonobiiseissä kuten Iron Man tai Electric Funeral osunut kokolailla oikeaan säveleen. Nyt se vetää niitäkin ihan päin persettä ja mä oikeasti epäilen tuota sävellajin vaihtoa syyksi. Tai siis osasyyksi. Pääsyyhän on se, että Ozzy on huono.

j.

Eiköhän sävellaji ole Ozzyn takia vaihdettu. Ei vaan lähde enää korkealta, mikä on sääli. Ozzy oli vielä pari vuotta sitten kovassa kunnossa esim. Ruisrockin keikalla. Miehen Live & Loud on edelleen yksi parhaista livelevyistä.
Musta Arkipyhä
16.05.2013 18:47:42
J.Hollström: Joka onkin parasta Sabbathia.

Makuasia.Tykkään kyllä molemmista sekä Martinin ja jopa Gillanin ajasta.Ozzyn aikaisessa Sabbathissa miellyttää se tietty groove ja vapaamuotoisuus sovituksissa joka taas Dion aikaisesta kamasta uupuu.Toki Dio sitten oman kamansa kanssa loistoluokan laulaja. Dion ozzy-kauden biisien tulkinta ei -ihme sinänsä- mulle oikein ns."tipahda".Esmes War Pigs menee ainakin Live Evilillä turhaksi karjumiseksi.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Stalkah
16.05.2013 19:17:52

Mitä hittoa, ite ku tossa vähä aikaa sitte kaivoin pitkästä aikaa Sabbathin alkupään tuotannon hyllystä ja törkkäsin soittimeen, ni oikeesti Ozzyn laulu kuulosti aivan helevetin hyvältä! Sillee pikkasen räkänen, mut silti joteki tosi voimakas ääni. Iha heittämällä ääneltään parhaimman kuulosia 70-luvun laulajia jossa ainaki siihen aikaan on ollu reippaasti potentiaalia. Se ei jostai syystä enää kuulostanukkaa nii käninältä se laulu ku mitä se on joskus aikasemmi kuulostanu omasta mielestäni tai mitä se esim. miekkosen soololevyillä välillä kuulostaa edelleen. Vissii nenässä ollu liikaa herskaa, muurahaisia, lepakonpäitä tai jotai muuta sinne kuulumatonta sillo kaheksakytäluvulla ku on nii nasaalimeiningillä menty.
"Mikään ei ole käytännöllisempää kuin hyvä teoria. Mikään ei myöskään ole teoreettisempaa kuin hyvä käytäntö."
J.Hollström
16.05.2013 20:09:15
Ziggy Bubba: Ettei olisi monitoroinnissa tms. myös häikkää.

Joo. Pakko olla. Joka keikalla sama ongelma.

Samoin kaikilla muillakin laulutaidottomilla on aina monitorointi perseellään, mm. Red Hot Chili Peppersillä ja muilla maailman isoimmilla orkilla. Nykyäänhäön ei osata enää monitoroida näitä isoja bändejä.
Wradlin
16.05.2013 20:31:03
J.Hollström: Joo. Pakko olla. Joka keikalla sama ongelma.

Samoin kaikilla muillakin laulutaidottomilla on aina monitorointi perseellään, mm. Red Hot Chili Peppersillä ja muilla maailman isoimmilla orkilla. Nykyäänhäön ei osata enää monitoroida näitä isoja bändejä.

Niin. Kyllä isojen bändien kannattaisi tulla lukemaan muusikkonetistä kuinka hommat oikeasti hoidetaan.
Voitto Ankka
16.05.2013 21:06:08
Lastinen: Eiköhän sävellaji ole Ozzyn takia vaihdettu. Ei vaan lähde enää korkealta, mikä on sääli. Ozzy oli vielä pari vuotta sitten kovassa kunnossa esim. Ruisrockin keikalla. Miehen Live & Loud on edelleen yksi parhaista livelevyistä.

Mä ymmärsin jostakin haastattelusta että Iommi-Butler-Rubin -kolmikko oli levyä tehdessä ehdottomasti vaatinut Ozzyä laulamaan taas siitä alarekisteristään, josta lauleli silloin 40 vuotta sitten, eikä siitä ylärekisteristä, johon Ozzy on lipunut soolourallaan. Jäi sitten siitä ja jostakin muista kommenteista itselleni sellainen ajatus päähän, että tuo livevireenkin pudotus olisi samoja peruja. Eli että Iommi-Butler -osasto olisi näin halunnut.

j.
Pois alta vaan, nyt lasketaan, en pelkää ollenkaan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)