Aihe: Stereokuvan laajennus masterointivaiheessa.
1
askomiko
05.05.2004 01:33:03
Ehkä johonkin yksinäiseen pad-soundiin sen uskaltaisin tehdä, mutta jos masteria levennetään, niin mennään aika vaarallisilla vesillä, kun monokuuntelu tuhoutuu aika helposti, ja moiset temput muuttaa itse miksauksen balanssia siten että laidoilla oleva nousee pintaan. Saahan sitä laittaa. Wavesilla on tähän joku, ja T-racks -masterointihärdellissä myös. Se lähinnä vain nostaa laidoilla olevaa matskua, huomaa kun kuuntelee mono/stereo/difference -vaihtoehtoja.
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Antti1
05.05.2004 09:19:43
Mä oon joskus pelleillyt itsekin noilla plugareilla ja parhaaseen tulokseen olen päässyt seuraavalla konstilla: tee kopsu alkup. raidasta ja levitä sitä tarpeeksi paljon. Sitten avaat siihen taustalle hiukan sitä vanhaa raitaa ja yhdistät ne. Näin on pysynyt myös kaikki monona ollut tavara mukana. Aina tuokaan ei kuitenkaan ole toiminut, kokeilemalla selviää.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
jPekka
05.05.2004 11:17:35

Minusta noiden levittäjien käyttö kannattaa tehdä jo miksausvaiheessa, ja VAIN joihinkin asioihin. Omasta mielestäni paras kandidaatti on kaikujen paluut. Silloin ei niin haittaa, vaikka levitetty kama katoaisikin monokuuntelussa.
"Minne tahansa menetkin, siellähän olet."
lion
05.05.2004 15:29:43
Danm shit crap, mä oon ainakin sitä mieltä että jos joku haluu kuunnella mun biittiä monona, ni jättää levyn ostamatta! :))) juupeli juu... Oishan se kiva kun ei tarttis miettiä tota monojuttua ollenkaan, kun stereo on aina paremman kuulonen ku mono. Älkää väittäkö vastaan.

- Li'oN
Mättöpiiska
05.05.2004 15:55:01
Danm shit crap, mä oon ainakin sitä mieltä että jos joku haluu kuunnella mun biittiä monona, ni jättää levyn ostamatta! :))) juupeli juu... Oishan se kiva kun ei tarttis miettiä tota monojuttua ollenkaan, kun stereo on aina paremman kuulonen ku mono. Älkää väittäkö vastaan.

-

No onhan toi mono-juttu nykyäänkin vielä aika yleistä...

Esim. meillä on töissä kuorma-autoon tehty sellainen viritys, että oikea kaiutin on viety hytistä peräkopin puolelle, jotta lavalla työskentelevä mies kuulee myös radion. Mankasta on mono-nappula pohjassa, jotta molemmat kuulee koko musiikin eikä vain esim. vasenta kanavaa.

Ois se v-mäistä kuunnella liian leveäksi miksattua biisiä automankasta, kun kuulisi vain ne kaikujen paluut, eikä lainkaan virppaa, basaria tai bassoa.

Eri asia, jos biisiä miksataan vaikka DVD-julkaisulle... Tuskin kenenkään kuorma-autossa on DVD-laitteita. :)
deggis
08.05.2004 18:41:47

..kun stereo on aina paremman kuulonen ku mono..

Ja jos sterekuvasta tehdään tarpeeksi pelottava saattaa se kuulokkeilla/joillain kaiutinasetteluilla käydä niin pahasti päälle, että tulee äkkiä monoa ikävä. :) Koettu on.
Mushroom Cut No13
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)