Aihe: Internet ja prkl Pop-up ikkunat
1 2
Fortune
04.05.2004 18:00:49
Mozilla Firebirdissä en ole huomannut tätä aiemmin Netscape-johdannaisissa yleistä sekavaa sivujen toimintaa, joko web-sivujen tekijät ovat oppineet tekemään validia HTML:ää tai sitten tämä vain on parempi.

Epäilen jälkimmäistä, liian monella sivulla on vieläkin kaiken maailman "optimoitu IE 6.0 ja 1024x768"-tekstejä; jollei osaa tehdä sivuja siten, että ne toimivat kaikilla selaimilla, niin kannattaisi varmaan antaa homma ihan muille ihmisille.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Peter Gunn
04.05.2004 21:16:16

Mua ärsyttää suunnattoman paljon tuossa Mozilla Firefoxissa, kun esmes muusikoiden.nettia selatessa back / edellinen napista mennään aina sen edellisen sivun ylälaitaan, eikä siihen kohtaan mihinkä silloin viimeks jäätiin.. En oo toistaseks ainakaan keksiny, että tätä pystyisi millään asetuksellakaan muuttamaan?

Operassa menee samaan kohtaan. Edellisille sivulle mentäessä Opera lataa sivun muistista, eikä lataa sitä uudestaa kuten Exploder.
Gypsy
04.05.2004 21:34:26 (muokattu 04.05.2004 21:42:53)
Operassa menee samaan kohtaan. Edellisille sivulle mentäessä Opera lataa sivun muistista, eikä lataa sitä uudestaa kuten Exploder.

Mulla explorerissa meni aina samaan kohtaan, ihan niinkun operassakin. Ja ilmeisesti se muistista tulee explorerissakin, koska mitään esim kuvia se ei siihen uudestaan lataa vaan kun painaa takasin niin edellinen sivu aukee heti ja siinä on kuvat ja kaikki suoraan valmiina.
Hanok
05.05.2004 12:25:08 (muokattu 05.05.2004 12:28:15)
Mua ärsyttää suunnattoman paljon tuossa Mozilla Firefoxissa, kun esmes muusikoiden.nettia selatessa back / edellinen napista mennään aina sen edellisen sivun ylälaitaan, eikä siihen kohtaan mihinkä silloin viimeks jäätiin.. En oo toistaseks ainakaan keksiny, että tätä pystyisi millään asetuksellakaan muuttamaan?

Tuo alkaakin olla viimeisiä asioita joista en firefoxissa pidä. Periaatteessa olen ollut pitkään sitä mieltä että Opera on toiminnallisesti kaikkein edistynein selain, mutta Firefox tulee kovin harppauksin perässä. Kunhan se ehtii ykkösversioon, ennustaisiin että aletaan jo puhua todella tiukkaa asiaa. Tähän kyllä voi toki mennä vielä aikaa.

Firefox näyttää toki parastaan "tehokäytössä", siis silloin kun käyttäjä haluaa panostaa hieman aikaa selaamisen tehostamiseen. Perusasennuksena se on todella kevyt ja nopea, mutta siihen on saatavilla todella paljon lisätoimintoja laajennuspalikoiden muodossa (extensions, http://texturizer.net/firefox/extensions/).

Tuolta löytyy mm. vasta asentamani adblock-palikka, jolla sain parin minuutin testissä siivottua esim. m.netin bannerit kokonaan pois lukuunottamatta tuota yhtä flashilla toteutettua. Jaa, taitaa senkin saada pois. Se muutama minuutti joka tuohon säätämiseen menee on todella pientä kun ottaa huomioon kuinka paljon täälläkin tulee pyörittyä.

Eräs Operan toiminto jota olen kaipaillut on systeemi jolla selain muistaa mitkä sivut on jätetty tabeihin auki kun selain on viimeksi suljettu. Löytyy laajennus Session Saver.

Entisenä Opera-käyttäjänä myös Mouse Gestureita on ollut hieman ikävä. No, laajennus löytyi. Nimellä Mouse Gestures.

Tässä nyt muutamia laajennuksia jotka itse olen kokenut hyödyllisiksi. Varmaan muistakin voi olla iloa.

Aiemmin tosiaan käytin Operan ilmaisversiota mutta kyllä se vilkkumainos lopulta kävi tympimään. Operaan siirtymisen aikaan Mozilla oli kuitenkin vielä sen verran ankea käyttää etten siitä kovasti innostunut. Tällä hetkellä Firefox ohittaa Operan viimeistään siitä syystä että se on vapaan lähdekoodin softa, josta syystä haluan tukea sitä. Operahan taitaa olla ainoa maksullinen webbiselain, ja onhan se hyvä. Ei se kuitenkaan _niin_ hyvä ole että siitä haluaisin maksaa kun ilmaisia vaihtoehtoja on tarjolla.

EDIT: Toimiipa muuten m.net nopeasti kun mainokset on blokattu. No, pitää katsoa jatkossa olisiko se kuitenkin eettisesti oikein katsoa niitä mainoksia - tämä nyt on ehkä sellainen palvelu jota voisi tukea niin pienellä panoksella. Animoidut mainokset vain ottavat niin kovasti päähän - jos olisi pelkkiä staattisia kuvabannereita, en edes vaivautuisi blokkaamaan niitä.
Zammy
07.05.2004 09:37:59
Tuo alkaakin olla viimeisiä asioita joista en firefoxissa pidä.

Ja onkin sen verran ärsyttävä seikka, että muusikoiden.nettia pitää sit selailla IE:lla. Liekkö muka jotenkin vaikeasti toteutettavissa oleva ominaisuus, vai onko tuo Mozilla nykyisellään jotenkin parempi? Pöh, sylettää koko tietokoneet, kun kaikesta onnistutaan tekemään niin vaikeata.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)