Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha F310P
1
fox-kerttu
09.04.2013 11:05:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen hankkimassa itselleni ensimmäistä kitaraa. Olen aloittelija ja en siis tiedä kitaroista juuri mitään joten en haluaisi laittaa tähän suuria summia, kun en tiedä miten pitkään tämä harrastus kestää. Haluan vain hyvän kitaran jottei harrastus tyssää ainakaan surkeaan soittimeen. Olen katellut netistä edullisia teräskielisiä akustisia. Yamahaa on ainakin paljon kehuttu hinta/laatu suhteeltaan.
Löysin Thomannin verkkokaupasta edullisen Yamaha F310P jonka mukana saa kaikenlaisia tarvikkeita mm. gig bag, strap, strings. Mutta mitä tuo P tarkoittaa nimen perässä, miten F310P eroaa F310:stä? Olisi kiva kuulla jos jollain on kokemusta tuosta kitarasta, onko sillä helppo soittaa, mikä on sen action? Onko hyvä aloittelijalle ym? Vai olisko jotain muita kitaraehdotuksia?
Entä tuo Thomannin vekkokauppa, onko se luotettava? Miten nopea on toimitus ja tuoko ne tilauksen kotiovelle?
 
jukkamv
09.04.2013 11:17:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox-kerttu: Olen hankkimassa itselleni ensimmäistä kitaraa. Olen aloittelija ja en siis tiedä kitaroista juuri mitään joten en haluaisi laittaa tähän suuria summia, kun en tiedä miten pitkään tämä harrastus kestää. Haluan vain hyvän kitaran jottei harrastus tyssää ainakaan surkeaan soittimeen. Olen katellut netistä edullisia teräskielisiä akustisia. Yamahaa on ainakin paljon kehuttu hinta/laatu suhteeltaan.
Löysin Thomannin verkkokaupasta edullisen Yamaha F310P jonka mukana saa kaikenlaisia tarvikkeita mm. gig bag, strap, strings. Mutta mitä tuo P tarkoittaa nimen perässä, miten F310P eroaa F310:stä? Olisi kiva kuulla jos jollain on kokemusta tuosta kitarasta, onko sillä helppo soittaa, mikä on sen action? Onko hyvä aloittelijalle ym? Vai olisko jotain muita kitaraehdotuksia?
Entä tuo Thomannin vekkokauppa, onko se luotettava? Miten nopea on toimitus ja tuoko ne tilauksen kotiovelle?

 
Aiemmin keskusteltua
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=51&t=162904&o=0
 
fox-kerttu
09.04.2013 17:14:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos linkistä, juuri tuollaista kaipasin. Viestiketju on lähes kolme vuotta vanha, eihän kitara siitä varmaan ole juurikaan muuttunut mutta jos jollain olisi tuoreempia kommentteja niin kuulisin mielelläni. Jäi vielä auki tuo P:n merkitys kitaran nimessä. Voisiko joku nero selventää. Itse mietin voisiko se tarkoittaa packet, kun mukana saa kaikkea tuota oheistavaraa.
 
jukkamv
10.04.2013 15:24:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox-kerttu: Kiitos linkistä, juuri tuollaista kaipasin. Viestiketju on lähes kolme vuotta vanha, eihän kitara siitä varmaan ole juurikaan muuttunut mutta jos jollain olisi tuoreempia kommentteja niin kuulisin mielelläni. Jäi vielä auki tuo P:n merkitys kitaran nimessä. Voisiko joku nero selventää. Itse mietin voisiko se tarkoittaa packet, kun mukana saa kaikkea tuota oheistavaraa.
 
Olisiko jotain Yamaha 310TBS (=Tobacco Sunburst), Yamaha 310NA (=Natural), ja se Yamaha 310P NA tms... on varmaankin se paketti jossa natural kitara. Itse ostaisin varmaan nyt pelkän kitaran ilman tuota mukana tulevaa oheisroinaa. Oheisroinassa ei ole muutahyvää kuin pari plektraa.
 
Tämä mallimerkintäjuttu on tälläistä mutu tietoa eikä saa hirttää jos ei ole totta. Kitara on omasta mielestäni hyvä vaikka omistankin toisenkin akustisen Martinin. Säädätin kitaran ammattilaisella melkein heti koska suoraan hyllyltä otettuna se oli melko raskas soittoinen. Yamahalla tulee soiteltua itseasiassa enempi kuin Martinilla koska sitä ei niin paljoa tarvitse kotona pikkulapsen kanssa varoa. Kestää hyvin kuolaa (omaa ja lapsen).
 
fox-kerttu
11.04.2013 16:59:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksesta.
 
Olen tosiaan katsellut tällaista kitaraa
 
http://www.thomann.de/fi/yamaha_f310_na.htm
 
Nyt aloin kuitenkin miettimään onkohan tuo liian isokokoinen minulle. Olen n.158cm, eli aika pätkä. Hukunko kitaran taakse? Kitarakauppaan voisin kyllä mennä testaamaan, joo. Minkäkokoinen kitara sopisi minunkokoiselle hobitille? Lastenkitara olisi aika nolo kun en ole enää lapsi vaan 30v.
 
LL
13.04.2013 17:30:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox-kerttu: Kiitos vastauksesta.
 
Olen tosiaan katsellut tällaista kitaraa
 
http://www.thomann.de/fi/yamaha_f310_na.htm
 
Nyt aloin kuitenkin miettimään onkohan tuo liian isokokoinen minulle. Olen n.158cm, eli aika pätkä. Hukunko kitaran taakse? Kitarakauppaan voisin kyllä mennä testaamaan, joo. Minkäkokoinen kitara sopisi minunkokoiselle hobitille? Lastenkitara olisi aika nolo kun en ole enää lapsi vaan 30v.

 
Ole huoletta. Et tule hukkumaan. 12v. lapsikin pystyy soittamaan täysikokoisella akustisella.
 
Demo Harrison
17.04.2013 12:09:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joko kitara hankittu?
 
Varmaan jo toisaalla olenkin maininnut että omistan Yamaha F310-kitaran ja ihan tyytyväinen olen ollut - tosin omaan tassuuni ei ole toistaiseksi vielä tarttunut martineita tai gibsoneita saati mitään muutakaan siitä väliltä (ehkä vielä joskus). Mutta hyvältä tuntuu ja saundaa Yammu. Omassa yksilössäni on tosiaan jonkin verran eletyn elämän jälkiä, rehellisesti sanottuna pitkälti vaippasäröäkin.
 
"Näitä laulan joita tiiän..."
Fat Masterson
19.04.2013 15:06:22 (muokattu 19.04.2013 15:06:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox-kerttu: Kiitos vastauksesta.
 
Olen tosiaan katsellut tällaista kitaraa
 
http://www.thomann.de/fi/yamaha_f310_na.htm
 
Nyt aloin kuitenkin miettimään onkohan tuo liian isokokoinen minulle. Olen n.158cm, eli aika pätkä. Hukunko kitaran taakse? Kitarakauppaan voisin kyllä mennä testaamaan, joo. Minkäkokoinen kitara sopisi minunkokoiselle hobitille? Lastenkitara olisi aika nolo kun en ole enää lapsi vaan 30v.

 
Heipä hei. Minä olen 170 cm ja 60 v eikä yhtään nolota soittaa "lastenkitaraa". Nojatuolini vieressä roikkuu 1/8-kokoinen kitara ihan sitä varten ettei tarvitsisi nousta ottamaan isompaa seinältä... lyhyen skaalan/mensuurin kanssa on helpompi harjoitella sormituksia ja esim. Little Martin voi olla ihan varteenotettava vaihtoehto jos on pienet kädet ja niihin sopivat lyhyet sormet.
 
Varmasti on käypänen peli myös tuo Yamaha f310. Ja jos laitat capon viidennelle nauhalle niin siinä sinulla on 1/8-kitarakin. Hobitit rules!
 
Fat Masterson
19.04.2013 21:10:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

... ihan just huomasin että Torilla on tuommoinen Jammu hirmuiseen 50 euron hintaan, Vihdissä näyttää sijaitsevan. Osta pois ennen kuin joku riistäjäkapitalisti kiskoo vielä enemmän...
 
yannara
05.08.2017 13:55:26 (muokattu 05.08.2017 13:56:02)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pirun hyvä laitos sillä hinnalla mitä itse maksoin. Kiva kirkas ääni ja kaula vastaa täysin sähkökitaran kaulaa, mitä olin tässä hakemassa. Kielet mukavan matalalla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «