Aihe: Kohtuuhintaiset solistikonkat - kokemuksia?
1 2 3
drtdg
20.03.2013 13:19:47

NeliX4: Hmm. Mitä haet tuolta mikiltä, miks just konkkamikki?

Omassa käytössä on ollut B87 ja Rode S1. Kummatkin hyviä mikkejä, B87 paikkaan johon tarvitaan selkeyttä ja solisti huitelee ties missä (kato esim. Michael Bublen keikkavideo). Rode S1 on taajuusvasteeltaan aika hyvä mieslaululle.

Hyväksi solistikonkaksi ostaisini Heil PR22:n/35:n, kun siinä yhdistyy dynaamisen mikin kiertoherkkyys ja konkan selkeys& nappaa vähän kauempaakin.
http://www.huuto.net/kohteet/heil-pr35-dynaaminen-mikrofoni/258740696
http://www.huuto.net/kohteet/heil-s … 22-ut-dynaaminenmikrofoni/259109635

Mulla on tuo dynaaminen senkku e935, toimii ihan ok, mut kokeilin muutamaa mikrofonia täs taannoin, niin huomasin äänen kestävän keikkoja paremmin mikrofonista riippuen, konkalla ainakin oli havaittavissa. ehkä se neodymin sisus tms herkkyys vaikutti asiaan?
...ja onhan se hyvä pitää dyna ja konkka salkussa kaiken varalta ;)
dewil
20.03.2013 21:08:02

Monet konkat on soundeiltaan ihan parhautta, kuten edelläkin mainitut shuret ja noikut, mutta vähänkään pienemmillä stageilla ja äänekkäämmillä bändeillä ne tuppaa vuotamaan niin paljon, että saavutetu hyöty menetetään hälyisyydessä.

Mä oon käyny lähiaikoina läpi hemmetinmoisen läjän solistimikkejä läpi festariolosuhteista kapakkaan ja tullu vaan entistä vakuuttuneemmaksi, että jokaisen täytyy löytää se oma mikkinsä, joka sopii sille tietylle artistille.
Mä en esimerkiksi tuu toimeen audixin om5:n kans, mutta Rönäri tekee ihan brilianttia laulusoundia sillä pimpeissä.
Kaks yleispätevintä käsikapulaa miusta on ehdottomasti se viiskasi ja sit senkun 935.
Ja sori nyt vaan, kuka vaan: jos et saa viiskasista kelvollista tai jopa loistavaa soundia ulos pienellä ruuvaamisella, on joko mikkiyksilössä tai käyttäjässä vikaa!
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
BigAgib
20.03.2013 22:22:34
Nämä olen havainnut hyviksi solistimikeiksi yli 20 vuoden lauluuran varrella
Ei missään paremmuusjärjestyksessä, mutta jonkun näistä valkkaisin jos laatikosta löytyisi...

Konkka:
Shure beta 87A
Blue Encore 300
AKG C5900

Dynaamiset:
Heil PR35
Shure Beta 58
Heil PR20

Riippuu tietty lähtösoundista...
Danko
20.03.2013 23:19:49

hjunnila: Mie huuan aina tän puolesta, muttako mää tykkään siitä: http://www.thomann.de/fi/akg_c535eb.htm

onkohan tässä versiossa muuta extraa kuin kultaus: http://i.imgur.com/FZoHIQk.jpg
"No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974
musamies
21.03.2013 18:51:18 (muokattu 21.03.2013 18:52:05)
Harrastebändissähän parilla laulajalla on tollaset AKG C535 EB mikit.

Mähän en ole mikään hyvä laulaja ja siksi haluaisin mielelläni jonkun vielä paremman kun pystyn kilpailee lähinnä paremmalla tekniselle varuksella ja biisivalinnoilla, niin vois vaikka jossain pikkukekkereissä vähän laulella.

Mitenhän olis joku tollanen Sennheiser e965:nen tällaselle aloittelijalle:
http://www.sweetwater.com/store/detail/e965
drtdg
26.03.2013 10:02:19

eli nyt tilattu audix vx 5 konkka, kertoilen kun testit ja ekat keikat on takana...
lasal
02.04.2013 17:20:31 (muokattu 02.04.2013 17:21:36)
http://www.recordingreview.com/blog … ium=email&utm_campaign=04-01-13

sattuu oleman eilinen pvm mutta teema vuosia tutkittu ja raportoitu
zouwi
15.05.2013 19:31:59
Omassa salkussa kulkee mukana beta58 ja senkun 935, molemmat hyviä ja hiukan erityyppisiä, ei ole tullut vielä vastaan tilannetta etteikö jompikumpi olisi sopiva. Audixin OM5 on kanssa ollut joihinkin juttuihin todella toimiva.

Konkkamikeistä täältä myös ääni B87a:lle, joka suhteessa erittäin toimiva mikki. Omaan salkkuun seuraava täydennys taitaa olla shuren ksm9 tai senkun 965 mutta nuo tosiaan ovat selkeästi hinnakkaampia.
Sami_T
16.05.2013 04:22:04 (muokattu 16.05.2013 04:41:08)

Mä oon etupääsepän ominaisuudessa tarjoillu solisteille konkkamikeistä seuraavia:
- B87
- d:facto
- e965
- KMS105
- KSM9

Jos haluaa toistaa laulun sellasena miltä se laulaja oikeesti kuulostaa niin Neumannin KMS-sarja on meikäläisen valinta. Se on sitten oma juttunsa että onko se sen tarjoama luonnollinen soundi tarkoituksenmukaista. Ainoastaan diskanttipuolessa kun tarkkaan kuuntelee on sellanen erikoinen hieman "helmeilevä" värittynyt vivahde mikä ei millään voi lähteä laulajasta itsestään. Mutta se ei oo huono asia, etenkin jos on hyvä PA niin toi pieni värittymä soundaa todella juhlavalta.

Hyvät ominaisuudet tossa KMS:ssa on se että jos poppari on edes jossain suunnilleen mikin edessä niin siihen voi huutaa miltä etäisyydeltä vaan ja homma toimii. Jännä homma on se että vaikka sitä etäisyyttä popparin käkättimestä mikkiin olisi vähän enemmänkin niin preesenssi ei katoa ollenkaan samoissa määrin kuin monella muulla mikillä. Käsittelyäänet ei kuulu oikeastaan yhtään ja proximity-efekti on minimaalinen. Huono puoli on sitten se että laulun lisäksi toi wehje poimii kaiken muunkin mahdollisen mökän (etenkin sivuilta) eli äänekkäämmille bändeille ja/tai kovin hiljaa laulaville poppareille toi vehje ei sovellu. Etenkin äänekkäät sidefillit tai sivulla olevat yhtään äänekkäämmät kitara-asiat tulee lujaa läpi. Monitorien kanssa sitten taas ei oo kauheesti murhetta, pienen virkkaamisen jälkeen niitä voi ajella ihan niin lujaa kuin on tarpeen.

Mutta jos mennään hiljaa ja söpösti niin toi KMS on kokeilemistani wehkeistä parasta mitä on. Sitten kun mennään lujempaa niin KSM9 ja etenkin d:facto toimii.

B87 on mun nähdäkseni sellanen humppamikki missä on todella railakas ja teennäinen diskanttikorostus. Huono pitkä hallikaiku perään niin... no... niin. Lähtökohtasesti kuulostaa jenkkitelkkarin 80-luvun rodeojuontajalta. Toimii kuitenkin joihinkin hommiin etenkin tummasoundisille mieslaulajille. Jos vähän edullisemmalla PA:lla vedellään niin ton B87:n soundi on ehkä jopa tarkoituksenmukainen että saa sen solistin kuuluviin.

---

Noi konkkamikit on vähän sellasta hiplailua. Itse niitä käytän välillä, juu, mutta nykyään ainoastaan vakkaribändeillä ja sitten kun homma on hyväksi havaittu. Yhdyn aikaisemmin esitettyyn näkemykseen siitä että jos SM58:lla ei saa yleispätevää käyttökelpoista soundia niin jossain on jotain vikaa. Oon tälläkin foorumilla kirjottanu aikaisemmin että 58 on ihan kauheeta kuraa. Pahaa tekee mutta pakko myöntää että takki on kääntynyt. Jos jollain keikalla ei oo omat mikit mukana niin B58/SM58:lla (tai e935:lla) selviää maaliin aina.
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
Roadari
17.05.2013 11:21:56
Ei liene kohtuuhintainen, koska on uniikki kappale, mutta parhaimman laulusoundin olen kuullut Max Raabelta. Konkkamikillä.

http://s46.radikal.ru/i114/0902/d9/e3bf61d78b1et.jpg
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
Katti
17.05.2013 22:46:57
Mulla on tosi jännä suhde itsellä tohon B87:aan... Mieluummin laitan sen kitarastyrkan eteen kuin laulajalle...

Sit taas parin työnantajan (molemmat naisia) päästiin etupään sepän mukaan ihan timangitulokseen (poppareille toiselle tarjosin nappeihin ja toiselle kulmaan ja erittäin tyytyväisiä olivat hekin) seuraavilla:

Se kelle mentiin nappeihin veti Senkun e965:aan ja ero oli melkoinen niin eteenpäin kuin kuuntelussakin edeltäneeseen e935:aan... Vuotosoundia oli paljon mut se oli hyvän kuuloista.

Sit toi toinen mentiin AT:n AE3300:lla. Ja sekin oli aivan mahtavuutta, ainakin siis naisäänelle. Toi AE3300 on viel sillai erilainen, et se ei vuoda juuri dynaamista enempi ja sen preesenskorostus on todella maltillinen.

Etupäätä oon tehny paljonkin ton AE:n kanssa hyvin lopputuloksin, sekä KSM9:llä on kans päästy aina maaliin, joskin siinäkin on vuotoa melko railakkaasti, mutta järkevällä soundilla...

Budjetista riippuen itse valitsisin joko e965:n tai AE3300:sen...
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)