Aihe: WÖYH!
1 2 3
jusbb
08.03.2013 13:46:15

Levy on nyt pyörähtänyt alusta loppuun ensimmäistä kertaa, ja täytyy todeta että 'hyvää progee!'.
Ja nuo kannet piiloviesteineen, upeaa. Jäi vaan hämäämään kun Äxän tiedoissa luki Kirjamallinen erikois-digipak + tarra-arkki. Mikä tarra-arkki? En mä mitään semmosta saanut.
"The Internet is full of lies." Abraham Lincoln
Zed
08.03.2013 14:45:02 (muokattu 08.03.2013 16:02:46)

Mitä helvettiä, tämähän on oikeasti todella hyvä.

JusBB: En mä mitään semmosta saanut.

Tarkistapa, ettet vahingossa heittänyt sitä roskiin Äxän kirjekuoren mukana. Siellä se oli levyn ympärille käärittynä (kuplamuovin ulkopuolella).
Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen.
jusbb
08.03.2013 15:13:03

Zed: Tarkistapa, ettet vahingossa heittänyt sitä roskiin Äxän kirjekuoren mukana. Siellä se oli levyn ympärille käärittynä (kuplamuovin ulkopuolella).

Eikun mä ennakkotilasin sen ja valitsin että nouto Äxästä. Mitä suotta postitse tilaamaan kun tulee Äxän ohi kuljettua melkein joka päivä. Pitäsköhän sitten mennä käymään putiikissa uudelleen huomenna..
inkognito
08.03.2013 18:40:06
Tuli tänään itsekin haettua levy ja täytyy ensimmäisen kuuntelukerran jälkeen todeta, että varsin hyvältähän tämä kuulostaa! Positiiviset fiilikset.
Hetfield
09.03.2013 19:30:26

inkognito: Tuli tänään itsekin haettua levy ja täytyy ensimmäisen kuuntelukerran jälkeen todeta, että varsin hyvältähän tämä kuulostaa! Positiiviset fiilikset.

Sama. Tänään hain ja olin silti vähän skeptinen, että mitenköhän 10 biisiä tätä toimii. No viddu, toimiihan se. Odotuksia monipuolisempaa settiä ja hyvää soitantaa ja laulantaa kauttaaltaan, Nykäsem Anssikin rummuissa. Yllätyksenä tuli myös se, että Hyyrys-Ana on säveltänyt melkein kaikki biisit, oletin tämän olleen enempi Jussin heiniä, mutta näköjään vain sanoitusten osalta. Vika biisi oli muuten todella hieno.

Lisää kuuntelua ehdottomasti.
I quit the band... Now I just play with myself.
Master of Jazz
10.03.2013 19:11:57
En tajua. "Does humor belong in music?", kysyi Frank Zappa. WÖYH!iä kuunneltuani tekee mieli vastata kieltävästi. Kaskelotti kuulostaa vähän niinku Kummelin ja Absoluuttisen nollapisteen yhteiseltä heviprojektilta, paitsi että se ei naurata eikä siinä ole Liimatan lyyristä terää. No ei siinä, kyllähän muusikotkin tarvii välillä terapiaa...
Gleb91
10.03.2013 21:31:39
Zed: Jussi on parhaimmillaan pirun kekseliäs luova hullu kitaransa kanssa, ja kykenee tuomaan soittoonsa sitä tiettyä vinksahtanutta huumoria. Vaikka vierastan käsitteitä yli- ja aliarvostettu, J. Hyyrynen on ehdottoman aliarvostettu ja turhan vähälle huomiolle jäänyt soittaja. Hän on myös ehdottomasti minulle suosikki-Hyyrynen.

Samaa mieltä. Esim. Intiaanit ymmärtävät -kipaleen soolo on uskomaton.

Kaskelotti on hyvä biisi. moolokki-kohta etenkin.
Fantasmic
11.03.2013 19:59:22
Kaskelotti on kyllä veikeä mutta tuo Lokin uusi versio on suoraan sanottuna ihan perseestä vanhaan verrattuna...
jusbb
11.03.2013 20:14:34

Fantasmic: Kaskelotti on kyllä veikeä mutta tuo Lokin uusi versio on suoraan sanottuna ihan perseestä vanhaan verrattuna...

Ns. "Eka demo oli paras."
Fantasmic
11.03.2013 20:18:44
JusBB: Ns. "Eka demo oli paras."

En tiedä montako demoa tuosta on mutta aika usein käy noin että kun studiossa hierotaan biisi uuteen uskoon, ei se enää rokkaa alkuperäisen malliin.
Ja siinä tuon ongelma onkin. Ei siis tuo uusi Lokki ole itsessään mitenkään huono mutta tuntuu että se särmä ja kulmat on viilattu siitä poies.
jusbb
12.03.2013 18:10:58

Noniin, tarra-arkki-gatekin sai käänteen.
Pistin postia ÄXään, olivat vain unohtaneet antaa sen minulle.

Moi

Pahoittelut kämmistä. Tampereen liikkeessä on tarra-arkki nimelläsi
varattuna.

T. Ari Äx

Tuntuu kyllä kiusalliselta mennä käymään tuolla ja sanoa "Mulle oli se tarra-arkki täällä varattuna!"
Zed
12.03.2013 18:58:21 (muokattu 12.03.2013 18:59:08)

Fantasmic: ...Lokin uusi versio on suoraan sanottuna ihan perseestä vanhaan verrattuna...

NJÄÄ! Minusta kai tuo rehevämpi sointi sopii paremmin albumin soundimaailmaan. Eihän siihen paljon muuta ole edes muutettu, kuin pidempi intro huilullulla, rummut, ja muutama päällekkäisäänitys.
Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen.
arppah8
12.03.2013 23:29:38

Tänään kävin hakemassa levyn kun eilen tuli kuunneltua Kaskelotti varmaan viisi kertaa putkeen. Oikein mainio pläjäys, riittää tutkittavaa parillekin kuuntelukerralle ja samalla löytyy viihdyttävyyttä ja kieroa tarttuvaa pop-sensibiliteettiä.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
-Lassi-
13.03.2013 11:13:19
Mun mielestä on todella hyvä juttu että tyypit jaksaa vääntää tämmöstä lepposaa sivuprojektia. Hyrde on varmaan aika kiireinen Stam1nankin kanssa kuitenkin. Vois ostaa levyn vaan ihan puhtaasti supportin takia.

Mutta tää musiikki ei kolahda ollenkaan. Taitavasti soitettua tekotaiteellista heh heh musaa.
-It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses. -Hit it.
arppah8
17.03.2013 11:20:51

Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Rotuvaari
04.05.2013 16:53:46
Menin mielenkiinnosta tarkastamaan WÖYH!in livekunnon eilen Klubille katsottuani Kaskelottia, Hiehoa ja Lokkia Youtubesta. Päätin hankkia levyn jos toimisi elävänä - ja toimihan se. Napakkaa soittoa kaikilta ja yleisö ihan hyvin mukana, vaikka tutun jäykähköä turkulaisuutta ilmassa olikin. Voisin kuvitella vastaanoton olevan kovempi Tavastialla ja etenkin maakunnissa, joissa Hiehon kaltaiset täsmäiskut niittävät tuhoa autostereosta toiseen. Ennen keikan huipennusta meni Saatanakin korvasta sisään, kun saatiin sikermää molempien Hyyrysten puolesta, joten voisin sanoa illan olleen helvetin kova, vaikka materiaalia mitä esittää aika niukasti tässä vaiheessa onkin.

Itse levy ei ihan täysillä vakuuta, odotin vieläkin kokeellisempaa irtiottoa. Odotin sieltä jo muutaman kuuntelukerran jälkeen löytyvän lisää Kaskelotin kaltaisia täyskymppejä, mutta ehkei niitä ole. Vai tekeekö video Kaskelotin, sitäkin mietin, mutta tulin siihen lopputulemaan, että vaikka video miten mainio onkin, tulee biisiä kuunneltua repeatilla sittenkin. Järjettömän hieno laulu. Sitten levyltä löytyy Kotisatamaan, jota en ymmärrä ollenkaan. Onko se joku Rainbow-pastissi vai mitä. En vaan tajua sitä.

Ja suuri kiitos täytyy antaa oikeasti hienoista bändipaidoista. Psykedeelinen musta sienipaita päällä on hyvä lähteä kohti festarikautta. Hyvä WÖYH!!
Syödessään tätä vaatimattomaksi muuttunutta ateriaansa hän katseli korppia puun oksalla ja oli kuulevinaan, kuinka lintu röyhtäisi.
hempuuhka
04.05.2013 19:01:56
JusBB: Noniin, tarra-arkki-gatekin sai käänteen.
Pistin postia ÄXään, olivat vain unohtaneet antaa sen minulle.

Tuntuu kyllä kiusalliselta mennä käymään tuolla ja sanoa

ÄÄÄ! MInkälainen tarra-arkki? Mie tilasin äxästä enkä huomanu mithään tarra-arkkeja . Hyvää musaa, kivaa ku lauletaan muustakin kun samoista asioista.
jusbb
04.05.2013 19:16:07

hempuuhka: ÄÄÄ! MInkälainen tarra-arkki? Mie tilasin äxästä enkä huomanu mithään tarra-arkkeja . Hyvää musaa, kivaa ku lauletaan muustakin kun samoista asioista.

Ennakkotilaajan etuna tuli pari sellaista sinistä ja punaista WÖYH!-logo tarkka-arkkia. Onko kukaan menossa keskiviikkona Klubille katsomaan orkesteria?
pehko
04.05.2013 22:56:18
kuuntelinpa nuo ketjun alussa olleet kolme biisiä. Hieho kuulosti aika jännältä, mut sit kaks muuta, eli Lokki ja Kakelotti. Ne oli melkein ku Hieho eri elukasta kertovilla lyriikoilla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)