Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Helppokäyttöinen sekvensseri
1
Starbu
01.03.2013 10:59:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen harkitsemassa Roland XP-50 hankintaa parinkymmenen vuoden soittotauon jälkeen ja minua hieman mietityttää sen kohtuullisen hankalakäyttöinen sekvensseri. Rolandin soundit miellyttäbät kovasti vanhaa jammuheeboa ja siksi kysyisin mikä olisi käytettävyydeltään helpompi laite kuin tuo xp-50. Hintaa saisi olla max n. 1.500€. Tuo XP olisi kyllä vain murto osa siitä, mutta sen käytettävyys hieman epäillyttää.
 
ppcw
01.03.2013 13:04:55 (muokattu 01.03.2013 13:05:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omasta mielestä Korgin sekvensseri on käytettävyydeltään vailla vertaa, mutta taitaa ainakin omalla kohdalla olla kyse lähinnä siitä mihin on itse alunperin tottunut, itsellä kaukaa historian saatosta 01/W => Triton. Your mileage may vary.
 
T. Mustakorppi
 
== Psykedeelinen tunnelma, hyvin énekdallamok, Hammond tasaisesti kainalosauvat ontuu hirviö. Antiikin rock rikkomaton teho paholainen, kun hän meni kirkkoon, kolkko hiljaisuus sisällä. (Palautetta Unkarista Google-kääntäjän läpi)
EP
01.03.2013 14:45:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös nämä soittimien omat sekut ole aina melko hankalia käytettävyydeltään ja aika rajallisia myös?
Oon sen vuoksi aina käyttänyt ihan erillistä sekvensseriä.
Soittimessa pitää vaan olla sitten kyllä jokin ( USB/ muistikortti..)liitäntämahdollisuus tietsikkaan.
 
JPQ
01.03.2013 16:13:20 (muokattu 01.03.2013 16:13:43)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ovat Roland Juno Geen sekvenseriä vilkaisin vaan ohjekirjan avulla sekin silti helpompi kuin Korg M1 jota yritin käyttää työharjoitelussa mutta molemmat ohjekirjat antoi eri kuvaa miten tehdään ja se joka neuvoi ei ihan kaikkea itse tiennyt. TOki nykyiset Korgin työaseman sekvenserit lienee silti helpoimpia.
ps. Korg ei kuulosta Rolandilta ja hyvä niin koska ne ehkä toisiaan parhaiten täydentävä pari.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Ramenia
01.03.2013 22:36:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos helppo sekvenssointi kiinnostaa niin synan yhdistää tietokoneen äänikortin midi-tuloon/midi-sovittimeen. Ja koneella pyörittää jotain sekkari-softaa.
 
Ja korgi-rolle-pari on tosiaan mahtava kombinaatio, toimiva useimpiin käyttötarkoituksiin. Tiettyjä electronica-tyylejä varten jos VA:n hommaisi niiden kaveriksi niin vaikea sanoa ettei saisi millään sopivaa soundia aikaiseksi.
-t. Korg X5/Rolle JV-1010-harrastelija
 
Keihäsmies os. synahomostelija. Basismin ja takomisen musta lammas, kissanrääkkäystäkin satunnaisesti harjoittava sekopää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «