Aihe: Kaikki mitä olet halunnut tietää efektilaudasta=pedalboardista
1 2 3 4 5106 107 108 109 110128 129 130 131 132
efunkelist
16.02.2013 21:32:33

Mistäs te noita mooereita ootte ostana? Heidän tremolon voisin harkita hommaavani, tai jonku muljuttimen ehkä.

Tässä on tullut tuskasteltua vahvarin efektilooppiongelman kanssa ja ennenkuin vahvari korjaantuu niin tulee tilapäisyyttään karsittua pomppulinnaa.
Nykyisellään menee näin ja tuntuis toimivan, vähemmänhän on enemmän.
Jos tähän jäädään niin otan kuvaa sitten kun on palikat ja varsinkin johdot löytäneet lopulliset sijansa.

Kitara ->
1. VHT Valvulator I
2. PolyTune
3. BOSS Noise Suppressor
4. BOSS PW10 WAH
5. Seymour Duncan DoubleBack Compressor
6. BOSS Volume
- vahvistin -
7. Biyang Analog Delay (efektiloopissa)

Tulevaa:
-delayn päivittäminen joko line6 tonecoreen tai seymourduncaniin
-joku muropurkki. Rakentanen itse tai sitten bognerin sininen tai musta.
-noise suppressor ehkä ISP decimatoriksi
-compressor johonkin kompaktimpaan, ehkä diy
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
phiit
17.02.2013 13:49:02
Tami
17.02.2013 17:42:12

phiit: Mooereita löytyy: http://www.verkkotukku.fi/tuotteet.html?id=32/

ja ne pystyy tilaamaan Kiinan ( tai sieltä päin) tehtaalta muitakin malleja. Hintaluokka on sama kuin tuolla nyt jo myynnissä olevilla.

Tuo Hustle drive on kyllä mainio poljin semmoiseen pikkurosoon ja buustaamaan toista säröä ihan myttyyn. Suositamme!!
Mun tartteekin vielä vaihtaa chorus ja tremolo mooereihin.. : Ostan ensemble Kingin ja tremolon!!
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Laulava Kylätohtori
22.02.2013 12:02:00
Askartelinpa illan tunteina tuollaisen kyhäelmän nurkista löytyneistä romuista. Eipä siinä tosin muuta tarvittu kuin pala vaneria, muutama ruuvi, huonoteräinen sirkkeli, uretaaniliimaa ja vanha spraypullo mattamustaa maalia. Jotkin, mitkä lie kulmaraudat, rälläkköin virtalähteelle telineeksi. Vielä pedaalit dual lockilla kiinni, niin tuolla sopii lähteä Maisonin kanssa, vaikka keikalle... Viimeistely ynnä muu hifistely jäi kiireessä tekemättä, mutta on tuo nyt parempi kuin se rikkinäinen muovipussi, joka minulla oli yhteen aikaan käytössä..

Kokoa on 30 x 57 cm. Meinasin tehdä vain 47 cm leveän ja näin jälkikäteen ajatellen olisi ehkä pitänytkin...

Tuolla muutama kuva:
http://s1121.beta.photobucket.com/u … suid=136152680856808071879961835441
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
phiit
24.02.2013 19:38:57
zedder: Oliskohan tästä mihinkään, onko kukaan edes kokeillut näillä main:

http://www.topsound.fi/kaces-kxpb-pedalboard.html

Melko köykäiseen käytöön tulisi, ei siis tarvetta olla maailman kestävin lauta/kassi.

Osta mieluummin EHX Pedalbag
zedder
25.02.2013 19:50:57
En tiedä onko tätä kukaan muu "keksinyt", mutta satuin huomaamaan että polkupyörän ketjun sivulaatat sopivat jokseenkin täydellisesti ainakin Boss- ja Harley Benton -merkkisten efektipurkkien kiinnittämiseen, lenkkien reikäväli on juuri sopiva. Täytyy tosin olla käytössä ketjutyökalu jolla kettingin saa purettua. Mukavampia asennella ja nätimmän näköisiäkin kuin peltisaksilla katkotut peltisen reikänauhan pätkät...
efunkelist
26.02.2013 01:25:22

Oisko kuvaa tuosta ketju-viritelmästä?
Kuulostaa kiinnostavalta.
zedder
26.02.2013 10:37:47
efunkelist: Oisko kuvaa tuosta ketju-viritelmästä?
Kuulostaa kiinnostavalta.

Ei nyt juuri/vielä satu oleman asianmukaista kuvaa tarjolla, mutta idea on kyllä tosi simppleli: Lenkin toinen pää pedaalin pohjaruuvin alle ja toisesta reijästä puu-/peltiruuvi läpi pedaalilautaan. Onkin itse asiassa ihan loogista käyttää polkupyörän osia polkusinlautaan :)
Laulava Kylätohtori
26.02.2013 10:41:52
zedder: Ei nyt juuri/vielä satu oleman asianmukaista kuvaa tarjolla, mutta idea on kyllä tosi simppleli: Lenkin toinen pää pedaalin pohjaruuvin alle ja toisesta reijästä puu-/peltiruuvi läpi pedaalilautaan. Onkin itse asiassa ihan loogista käyttää polkupyörän osia polkusinlautaan :)

Loogista tosiaan. :) Itse virittelin wahin juuri reikänauhan pätkillä, mutta olisihan tuollainen ketjun osa paljon siistimmän ja fiksumman näköinen... No, ei se niin väliä ole tuossa omassa laudassa...
efunkelist
26.02.2013 20:49:25

zedder: Ei nyt juuri/vielä satu oleman asianmukaista kuvaa tarjolla, mutta idea on kyllä tosi simppleli: Lenkin toinen pää pedaalin pohjaruuvin alle ja toisesta reijästä puu-/peltiruuvi läpi pedaalilautaan. Onkin itse asiassa ihan loogista käyttää polkupyörän osia polkusinlautaan :)

Ahaa nyt taidan ymmärtää miten sovellat tuota ketjua!
Ei ollenkaan huono keksintö. Itellä on kaupallinen sovellus lankusta ja velcrolla palikat kiinni mutta sitten kun (=jos) keksin jonkun pysyvän kombinaation palikoista niin aion rakentaa omin käsin mittatilaus-lankun. Siihen voisi vaikka harkita fillarinketjua - harrastanhan musisoinnin lisäksi pööräilyä niin tuo olisi nappiratkaisu :)
Laulava Kylätohtori
26.02.2013 21:34:11
Onko muilla kokemuksia, että Dual Lock ottaa vähän liiankin hyvin kiinni? Dual Lock pysyy yhdessä, mutta tarrapinta irtoaa boardista. Eikä sitä ole kuin kaksi pientä 2,5 cm leveää kaistaletta. Täytyy varmaan liimata DL kiinni boardiin,, onko ehdotuksia hyvästä liimasta?
Lennu
27.02.2013 04:44:36

Laulava Kylätohtori: Onko muilla kokemuksia, että Dual Lock ottaa vähän liiankin hyvin kiinni? Dual Lock pysyy yhdessä, mutta tarrapinta irtoaa boardista. Eikä sitä ole kuin kaksi pientä 2,5 cm leveää kaistaletta. Täytyy varmaan liimata DL kiinni boardiin,, onko ehdotuksia hyvästä liimasta?

Niittaa se.
no is any good musics maked anymore...
sickboy
27.02.2013 16:18:53

Kai mäki nyt sit laitan ku muutki:

http://muusikoiden.net/dyn/users/109392.jpg

Tossa tän hetkinen kattaus. Yleensä kylkeen tulee irrallisena volumepedaali.
Huikki
27.02.2013 17:27:04

sickboy: Kai mäki nyt sit laitan ku muutki:

http://muusikoiden.net/dyn/users/109392.jpg

Tossa tän hetkinen kattaus. Yleensä kylkeen tulee irrallisena volumepedaali.

Valaiseppa meille hieman signaalitietä. Sen verran kiinnostavassa järjestyksessä ovat purkit!
sickboy
27.02.2013 20:09:07 (muokattu 27.02.2013 23:33:14)

Huikki: Valaiseppa meille hieman signaalitietä. Sen verran kiinnostavassa järjestyksessä ovat purkit!

Kitara -> Wah -> Voodo Lab Pedal Switcher -> Delay -> Reverb -> vahvistin

Pedal Switcheriin on siis mahdollista laittaa neljään eri looppiin pedaaleja. Looppini menevät seuraavalla tavalla:

1: Modulaatiot (Eventiden ModFactor -> Mojo Handin Analogue Filter)
2: Säröpedaalit (SunFace -> Baby Blue -> Gnarly Fuzz -> Zen Drive )
3: Harmonizer (Eventiden PitchFactor)
4: Tää on tällä hetkellä tyhjänä. Välillä olen siirtänyt modulaatiot tähän. Lisäpedaalillahan saisin napinpainalluksella vaihdettua modulaatiot signaaliketjussa säröjen jälkeen, tai ennen säröjä.

Delay ja kaiku ovat pois loopista, koska käytän niitä niin paljon, muutenhan ne voisi laittaa tohon 4. looppiin.

Volumepedaalin kytken pedalswitcheriin siihen tarkoitetulle paikalle ja se asettuu 3. ja 4. loopin väliin, jolloin se ei katkaise delayn häntää, vaikka delay olisi 4. loopissa.

EDIT: G-Lab ruokkii muuten virrat kaikkiin pedaaleihin. Fuzzit ajan ihan pattereilla.
madcow2
01.03.2013 00:56:22
Laulava Kylätohtori: Onko muilla kokemuksia, että Dual Lock ottaa vähän liiankin hyvin kiinni? Dual Lock pysyy yhdessä, mutta tarrapinta irtoaa boardista. Eikä sitä ole kuin kaksi pientä 2,5 cm leveää kaistaletta. Täytyy varmaan liimata DL kiinni boardiin,, onko ehdotuksia hyvästä liimasta?

Kuulostaa tutulta. Onnekseni en ole joutunut irroittelemaan pedaaleja kovin montaa kertaa laudasta. Mielessä kävi kyllä joko

a) käyttää pikaliimaa Dual Lockin oman liiman tehostamiseksi

tai b) heittää DL roskiin ja laittaa velcroa tilalle.

Jälkimmäinen voisi olla ovela veto myös pedaalin jälleenmyyntiarvon kannalta, lähinnä omaa tapaustani miettien. Toisaalta kyllä tuntuu, että muutaman irroittelun jälkeen DL:n pahin överiteho on poissa ja tartunta on lähempänä kohtuullista. Mutta kuten sanottu, aika vähän olen repinyt noita irti laudasta.
Rämpytän kitaraa, kun en muutakaan osaa.
zedder
02.03.2013 12:43:15 (muokattu 02.03.2013 13:26:05)
Tämmöinen tuli ensimmäisestä efektilauta -yritelmästäni:

http://i1237.photobucket.com/albums/ff469/zedder/pedalboard1beta.jpg

Efektien kytkentöjen ja käyttöergonomian puolesta projekti onnistui omasta mielestäni, ei kuulu isommin ylimääräisiä häiriöääniä ja jalalla osuu useimmiten siihen kytkimeen mihin oli tarkoituskin. Laudasta tuli monikulmio kun useimmat kitaranikin ovat semmoisia...

Kantokahva pitäisi vielä lisätä ja tehdä itse määrämittaiset välijohdot jotta olisi siistimmän näköinen. Marsun kanavanvaihdin oli pakko kiinnittää velcrolla siksi että sen piuha ei ole irrotettavaa mallia ja siksi että sen sai vietyä mahdollisimman lähelle SD1:tä, kuitenkin niin että vahvistimelle menevä johto on irrotettavissa.

----

Eipä taida tämmöistä kahvaa löytyä "hyllystä" Pirkanmaalta, joten tilaushommiksi mennee:

http://www.adamhall.com/en/ah_Hardw … _Sprung_Drop_Handle_galvanised.html

Kun en tässä mikään kunnon "kitara-highendisti" ole, niin varmaankin nämä kelpaavat välikaapelitarpeiksi(?):

http://www.thomann.de/fi/cordial_cik_122_bl.htm

http://www.thomann.de/fi/hicon_flunderklinkenstecker_winkel.htm

......

Tuo Behringerin Wah ei ole kovinkaan ammattimainen laitos ja on pakko olla loop -laatikko jolla sen saa likvidoitua pois signaalitieltä etenkin puhtaalla (lisää hassusti bassoa ja säröyttää ääntä). Onko kuitenkin niin että aidot bypass -wahit ovat varsin arvokkaita? En tarvitse/käytä wahia kovinkaan paljolti, joten hiukan tyhmältä tuntuisi investoida kys. pedaaliin kauheita summia.
Laulava Kylätohtori
02.03.2013 14:36:44
zedder: Kun en tässä mikään kunnon "kitara-highendisti" ole, niin varmaankin nämä kelpaavat välikaapelitarpeiksi(?):

http://www.thomann.de/fi/cordial_cik_122_bl.htm

http://www.thomann.de/fi/hicon_flunderklinkenstecker_winkel.htm

......

Uskoisin, että ovat hyviä. Itse ostin Cordialin CGK 175 kitarapiuhaksi ja tein siitä myös välijohdot, mutta se on mielestäni liian jäykkää. Minulla on myös Hiconin vähän erityyliset kulmaplugit, mutta ovat olleen vallan mainioita, ei mitään valittamista...

Tuo Behringerin Wah ei ole kovinkaan ammattimainen laitos ja on pakko olla loop -laatikko jolla sen saa likvidoitua pois signaalitieltä etenkin puhtaalla (lisää hassusti bassoa ja säröyttää ääntä). Onko kuitenkin niin että aidot bypass -wahit ovat varsin arvokkaita? En tarvitse/käytä wahia kovinkaan paljolti, joten hiukan tyhmältä tuntuisi investoida kys. pedaaliin kauheita summia.

Modtonen Vintage Wah on käsittääkseni TBP, eikä maksa torilla kuin 50. Silloin tällöin niitä siellä näkee. Uusi on Uraltonella 75 (muistaakseni). Soundista mulla ei ole mitään tietoa...
sam_u
02.03.2013 16:06:09
Nyt tuli tenkkapoo! Miks on niin että voxin v845 ja behringerin ultra chorus 200 pedaalit ei toimi samassa ketjussa? Elikkäs mulla oli ennestään korg pichblack ja vox ja sitten ostin behgun. Iskin sen kiinni ketjuun eikä kuulu mitään. Mikä neuvoksi?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)