Aihe: Mihin väliin Bass Synth Wah
1 2 3
J.Hollström
19.02.2013 15:53:15
Toisenlainen lähestyminen aiheeseen: saako joku joka ei halua muljuttumia signaaliinsa pitää oman mielipiteensä ilman että heti haukutaan ahdasmieliseksi tai natsiksi? Joskus tuntuu että täällä on enemmän helisemässä jos ei ole 2 lentolaukullista pedaaleita plakkarissa. Olen yrittänyt avartaa katsontakantaani kokeilemalla kaikenlaista ja aina palannut takaisin pelkkään piuhaan. Saako siis vetää ilmankin jos ei halua?
J.Nikkanen
19.02.2013 15:56:23
J.Hollström: Saako siis vetää ilmankin jos ei halua?

Saa toki, mutta tarviiko tulla veteleen "paljaalla" ketjuun jossa pulputtimista puhutaan?
Santukka
19.02.2013 15:58:11 (muokattu 19.02.2013 15:58:30)
J.Hollström: Toisenlainen lähestyminen aiheeseen: saako joku joka ei halua muljuttumia signaaliinsa pitää oman mielipiteensä ilman että heti haukutaan ahdasmieliseksi tai natsiksi? Joskus tuntuu että täällä on enemmän helisemässä jos ei ole 2 lentolaukullista pedaaleita plakkarissa. Olen yrittänyt avartaa katsontakantaani kokeilemalla kaikenlaista ja aina palannut takaisin pelkkään piuhaan. Saako siis vetää ilmankin jos ei halua?

Tottakai saa.

Mutta onko sekään hyvän maun mukaista tulla haukkumaan heti kaikki muljuttimet paskoiksi ja tarpeettomiksi, kun toinen kysyy neuvoa?

e. Nikkanen ehti ensin.
"Ei mitään sointuja vaan meininkiä!"
J.Hollström
19.02.2013 15:59:57
J.Nikkanen: Saa toki, mutta tarviiko tulla veteleen "paljaalla" ketjuun jossa pulputtimista puhutaan?

No mut jos haluaa osallistua keskusteluun vai pitääkö laittaa oma ketju paljaalla veteleville?

Ihan herjallahan tossa lähdettiin liikenteeseen, mutta homma lähti lapasesta. Mun puolesta jokainen saa muljutella miten lystää. No problem.
hollstro
19.02.2013 16:01:30

Vähän Jukia kompaten, basistin velvollisuus bändissä on hoitaa alakerta ja rytmi kuntoon. Niihin homiin on ihan helkkarin vähän purkkeja jotka todella muidenkin kuin ehkä sen efekti-inbtoisen ja rutiineihin turhautuneen basistin mielestä parantavat suoritusta. Minä jaksan innostua basismin haasteista edelleen 49-vuotiaana ilman kilkkeen kilkettä. Toki niitä on ollut jossain vaiheessa.

Jos tavoitteena on tajuntaa lajentava soundipaletti ja itsensä ilmaisu uraa-uurtavasti niin se on sitten sooloprojektin paikka.

Keskustelu menee sivuraiteille ja pitkäliti mun takia, siitä pahoittelut.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
sirdickyj
19.02.2013 16:22:56
hollstro: Vähän Jukia kompaten, basistin velvollisuus bändissä on hoitaa alakerta ja rytmi kuntoon. Niihin homiin on ihan helkkarin vähän purkkeja jotka todella muidenkin kuin ehkä sen efekti-inbtoisen ja rutiineihin turhautuneen basistin mielestä parantavat suoritusta. Minä jaksan innostua basismin haasteista edelleen 49-vuotiaana ilman kilkkeen kilkettä. Toki niitä on ollut jossain vaiheessa.

Jos tavoitteena on tajuntaa lajentava soundipaletti ja itsensä ilmaisu uraa-uurtavasti niin se on sitten sooloprojektin paikka.

Keskustelu menee sivuraiteille ja pitkäliti mun takia, siitä pahoittelut.

Ei ole mitään "basistin velvollisuutta bändissä".

Mä itse näen kyllä sen roolin pitkälti noin, mutta se on vaan mun näkemys.
It's the singer, not the song.
Stopa
22.02.2013 15:39:18
Suunta-antavia ohjeita efektilaudan järjestämiseksi (Bossin sivulta):

http://www.bossus.com/boss_users_group/article.php?ArticleId=1322

Bryan Bellerin (mm. Dethklok, Steve Vai, Bass Player Magazinen toimittaja) artikkeli + video samasta aiheesta:

http://www.bassplayer.com/article/pedalboard-primer/5046

http://www.youtube.com/watch?v=jdKjxV-_pjQ

Ihan kiinnostavaa muuten, miten neuvoivat mm. kompuran sijoituksen kanssa. Ja särö ennen wahia/envelope filtteriä/synaa tosiaan "avaa" efektin ihan eri lailla :)
Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever.
Keny
23.02.2013 23:05:50
Joo joo vanhat äijät.Joku kysyy mihin kyseinen efekti ketjussa duunataan ja kommentit on sitte:ei tarvii ku basso on rytmi soitin ja saa vaan olla presari ja Ampeg.

Monessa funkpörinässä vaan kuullosta hyvält wahi,envelope,synt jne.Jos joku kysyy asiallisesti niin sen mukaan.Perseilkäämme dadassa sitte.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
CheRoberto
24.02.2013 14:22:34
Mä vaan halusin tietää mihin kohtaan efektiketjua ko. muljutin olisi hyvä sijoittaa!? Kiva leikkikaluhan tuo on yksin soitellessa, mutta en mä sitä missään biisissä bändien kanssa soitellessa ole tarvinnut. Enkä usko että tulen tarvitsemaankaan.
Jamppa2
24.02.2013 16:40:23
Ja mä halusin vaan tietää että ne jokka vetää paljaana tai kuivana niin mihin väliin ja kuinka syvälle se Fenderi niinku menee, siis paljaana.
Osta koko paketti jo tänään ja naura paskainen nauru iloisena Esso-vahvistimen omistajana tavallisille hölmöläisille.
Mä vaan
23.03.2013 22:46:04 (muokattu 24.03.2013 18:09:20)
Tuli itsekkin tilattua tämmönen...Muse-soundia haetaan, niin hyväksi todettu kaksikko säröinä on Darkglass Microtubes B3K ja Muffi. Eli ketju on Basso->B3K->Muff->Vahvistin. Nousi vaan tommonen mieleen, että onko mitään järkeä laittaa tuota synthia B3K:n ja Muffin väliin? Tai Muffin jälkeen?

EDIT: Katselin tuota ketjua hieman muutenkin ja alkoi ihan naurattaa. Tuo mainitsemani Muse...Mites sen tyyliset synailut:

Hysteria: http://www.youtube.com/watch?v=E1cSLmKUYak
Uprising: http://www.youtube.com/watch?v=BTDwIN9oLvY
Hullu basisti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)