Timitzii 19.11.2012 22:45:18 | |
---|
> 6 oktaavia > Laajentamaan äänialaa Tarkoitat varmasti vahvistamaan äänialasi käytettävyyttä ja sointia? 6 oktaavia kuulostaa muutenkin jo hirviömäisen hyvältä, Mariah Carey-tasoiselta kamalta. |
Morus Bassanus 20.11.2012 00:25:18 | |
---|
herQperse: En tiedä mistä mihin se olikaan.. (eikä kiinnosta), mutta 6 oktaavia onnistuu. Tästä kuulisin mielellään jotain näytteitä! Eihän tuollainen mahdotonta ole, mutta todella harvinaista. "It's better to burn out than fade away." -Kurt Cobain/Neil Young |
Shadow Dragon 23.11.2012 15:19:24 (muokattu 23.11.2012 15:24:38) | |
---|
~2,2 oktaavia ilman falsettia, sen kanssa tietysti enemmän. Pitäisi tarkistaa joskus pianon kanssa miten korkealle pääsee. |
Rytmikitaristi99 23.11.2012 15:23:41 | |
---|
Tsekkasin kitaran kanssa ja nyt 13-vuotiaana äänenmurroksen aikaan sain juuri ja juuri sen kolme oktaavia ala-eestä korkeammalle, alemmas menee vielä varmasti |
Tronic 03.12.2012 04:48:33 (muokattu 03.12.2012 04:49:32) | |
---|
En ole laulaja, korkeintaan hyvin satunnainen karaokeharrastaja. 92 Hz (F#) - 480 Hz (A) suunnilleen pystyy tuottamaan siniaaltoa. Järkevän kuuloinen laulualue on jossain 110 Hz (A) - 250 Hz (B) kieppeillä. Matalammat eivät oikein pysy hallinnassa ja korkeammat menevät eri rekisteriin(?), joka aiheuttaa katkoksen väliin ja kuulostaa karsealta. Olen mies ja en ole käynyt laulutunneilla tai opiskellut teoriaa. Äänenavausharjoituksista olen havainnut selvää etua kontrollin tarkkuudessa ja äänialan laajuudessa, joka laulukerran yhteydessä tehtynä (ainakin jos ja kun on viime kerrasta enemmän aikaa). |
FeudreDeAmour 09.01.2013 21:44:26 | |
---|
Tollanen 3 oktaavia... een muista tarkalleen miten se matalin merkittiin mut oiskoha ollu jokunen C.. mutta korkein nuotti A3 näillä perus äänillä (head, chest, falsetto) Miksailen näitä äänii aina yhtenäisesti, mut siis sit jos päätän pomppaa sinne whistle registeriin niin sitte menee jo erittäin korkealle.. en osaa sanoa kuinka. Ja olen siis poika 16v. |
Shadow Dragon 09.01.2013 22:35:30 (muokattu 15.01.2013 21:09:37) | |
---|
Kokeilin laulaa samaa ääntä mitä soitan e-vireisellä kitaralla ja äänen tuottaminn onnistuu puhtaasti ilman turhia kiristyksiä avoimelta E-kieleltä d-kielelle 12. Väliin asti eli about kolme oktaavia. Ja tämä siis ilman falsettia. |
Timitzii 15.01.2013 20:23:22 | |
---|
Parempi kysymys olisikin: Kuinka monta oktaavia KÄYTETTÄVÄÄ/hyvän kuuloista äänialaa? |
kousmanen 03.02.2013 00:40:44 | |
---|
Mies, vuoden verran lauleskelua takana, joista nelisen kuukautta "enemmän tosissaan". Tunneilla en ole käynyt lainkaan, ja ääniala on falsetin kanssa E2-A4(-F5). Kaipa tuo ihan mukiinmenevä on, laulutunneille olisi tarkoitus suunnata tulevaisuudessa. |
Timitzii 03.02.2013 18:13:44 | |
---|
Käytettävät kaksi oktaavia ovat jo toimiva yhdistelmä, ja tätä määrää monet ammattilaisetkin ovat käyttäneet. Kolmesta ylöspäin hyvän kuuloista äänialaa alkaa olemaan jo ammattilaiset tasoa. |
Shadow Dragon 03.02.2013 21:32:20 | |
---|
Shadow Dragon: Kokeilin laulaa samaa ääntä mitä soitan e-vireisellä kitaralla ja äänen tuottaminn onnistuu puhtaasti ilman turhia kiristyksiä avoimelta E-kieleltä d-kielelle 12. Väliin asti eli about kolme oktaavia. Ja tämä siis ilman falsettia. Korjaus kun tajusin vihdoin tämän aivokatkoksen, reilu kaksi oktaavia siis on oikea :) |
Tonski 06.02.2013 14:46:12 (muokattu 06.02.2013 14:50:39) | |
---|
Mulla olis jollekin laulamisesta enemmän tietävälle kysymys, johon kaipaisin kovasti vastausta hämmennyksessäni. Aihe liittyy tähän aika vahvasti, joten uuden topikin sijasta taidan laitella kysymyksen tänne: Mikä logiikka on nuottikorkeuden merkinnöissä laulupuolella? Jotkut puhuvat jostain "ceekutosesta", mutta toisaalta taas sanotaan ettei tällä tarkoiteta klassisen notaation merkissä "kuusiviivaista ceetä". Miten nämä suhtautuvat toisiinsa? Palikkaesimerkkinä http://www.youtube.com/watch?v=djV11Xbc914 Mikä e-nuotti lienee kyseessä tässä? Siis sekä laulu- että klassisin merkinnöin, paremmin hahmottamaan niiden suhdetta. Mutu heittäis kolmiviivaista e:tä, mutta oon niin pihalla näistä jo ettei pitäs heittää mitään. Kiitos! E: Vastaus topikin kysymykseen lienee, että semmonen about 3,5 oktaavia saa pinnisteltyä kun ihan ääripäitä hakee, mutta käytettävää äänialaa käytännössä mitä lähtisin musikiillisiin tarkoituksiin tällä taitotasolla käyttämään lienee joku pari tai vähemmän.. |
Timitzii 08.02.2013 18:40:13 | |
---|
Tonski: http://www.youtube.com/watch?v=djV11Xbc914 Mikä e-nuotti lienee kyseessä tässä? Siis sekä laulu- että klassisin merkinnöin, paremmin hahmottamaan niiden suhdetta. Mutu heittäis kolmiviivaista e:tä, mutta oon niin pihalla näistä jo ettei pitäs heittää mitään. Itse kutsun tuota yleisen systeemin mukaan E5:ksi. Tarkoitat siis varmaan kertosäkeen korkeinta nuottia esim. 1:10 kohdalla. |
Timitzii: Itse kutsun tuota yleisen systeemin mukaan E5:ksi. Tarkoitat siis varmaan kertosäkeen korkeinta nuottia esim. 1:10 kohdalla. Juuri sitä! Olis varmaan pitänyt hieman tarkentaa, mutta sama nuotti kyseessä siis. Tämä on käsittääkseni kolmiviivainen e (vai?), eli meneekö tuo laulajien systeemi järkiään siten, että nuotti (EY) on Y-2 -viivainen? Samaten kuin tuo E5 olisi kolmiviivainen e, jos näin on. |
Kipponi 08.02.2013 23:28:14 | |
---|
C2 hyvänä päivänä,muuten-E2-A4,joka tapauksessa tällä hetkellä 2.5 oktaavia. Treenillä on yläpää noussut 0.5oktaavia. Baritoniksihan tuo laulunopettaja on sanonut.Eli yleisin miesäänityyppi. Tenoriin astikin voisi päästä hyvällä harjoittelulla.Enemmän kuitenkin kiinnostaa laulusoundin hakeminen ja ensin pitää olla hyvä ala-ja keskialue,että pystyy korkeammalta laulamaan. Periaatteessa mitään ylärajaa ei ole. |
Khassera 31.03.2013 16:13:20 | |
---|
E2 - D5. Kokoajan tulee voimaa ja rangea Jaime Venderan ansiosta. :) "Adaptation hinders progress." |
LindaAdele 05.04.2013 12:30:21 (muokattu 05.04.2013 12:36:04) | |
---|
Olen 16v tyttö ja korkein ääni mitä musta lähtee on g#5 eli aikas korkealta(siis ihan rintaäänellä) sen jälkeen alkaa jo olla kivuiliasta huutamista :D falsella pääsen vielä korkeammalle. Hauskinta tässä on se että pääsen harvinaisen matalalle :D'''' |
Shredder96 06.04.2013 11:50:06 | |
---|
Äänialani on varmaan joku 2.5-3 oktaavia, en oo tarkistanu ihan varmaksi tätä kolmea, koska joku päivä pääsee korkeammalle ja joku päivä ei. Katoin äänialan kitaralla joka on Drop C vireessä:D Matalin ääni oli siinä matalassa C:ssä juuri. Siedettävän kuulonen laulukorkeus on joku Sentenced jossa Ville Laihiala huutelee mikkiin. Ja semmonen menee suht helposti vielä, ettei yleensä oo kummempia ongelmia korkeuden kanssa. Ja oon tosiaan 16v poika:D |
olentarinasi 20.04.2013 16:25:40 | |
---|
Möröstä iloiseen jazzmieheen. |
Juzpe 27.04.2013 10:58:59 | |
---|
Lienee se tavallinen hiukan reiskat 2 oktaavia käyttisalaa, eli isosta C:stä (terssin kiataran 6. kielestä vapaana alaspäin) tonne 1-viivasen F#:n G#:n (1. kielen 2.-4. nauha) välihuudeille ilman falsetilla ajelua. Falsettini soundaa taas niin paskalta etten pysty kokeilemaan itkemättä. "Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa |