Aihe: Konepäivitys, pyydän neuvoja ja vinkkejä kortin valintaan
1 2
Aazi
06.02.2013 22:29:25
Tuskinpa tuo PCI-E -väylä ihan piakkoin on vanhaksi menossa?
Tän päivän emolevyistäkin kun vielä löytyy suurimmasta osasta tavan PCI -väylä, niin voisi olettaa Expressin olevan kuvioissa vielä kauan.
Ja kun ko. väylä on eri revisioiltaan siinä määrin yhteensopiva, että noi pienikampaiset x1 kortit (kuten valtaosa pci-e äänikorteista tuntuu olevan) sopii kaikenkokoisiin slotteihin.

Sensijaan Firewireä ei tunnu mistään emosta enää valmiina löytyvän. Harmi sinällään.
Mulla ei oo ikinä ollut kyllä ongelmaa emolevyyn integroitujen FW -piirien kanssa (kolme eri konetta ollut), eikä ne taatusti oo ollut TI:n piirejä. Liekö sitten RME:n loistokkuutta tuo toimintavarmuus, vai puhdasta tuuria?
22in/10out aktiivista raitaa yleensä päällä.
Yhtäkaikki, aika turhalta tuntuu tuota katoavaa tulilankaakaan sen enempää enää vaalia. Joutuu seuraavaks sit hankkimaan erillisen FW -kortin, joka kuolee siinä kuitenkin samaan aikaan kun se pci-e väylä.

Jabelle senverran, et omien kokemuksien pohjalta voin vaan vahvasti suositella RME:n kamaa. Toimintavarmuus, vakaus, laatu ja supportti on ihan ykkösluokkaa ja TotalMix on softana sairaan kätevä.
mattim
07.02.2013 18:41:10 (muokattu 07.02.2013 18:42:08)

Aazi: Sensijaan Firewireä ei tunnu mistään emosta enää valmiina löytyvän. Harmi sinällään.
Mulla ei oo ikinä ollut kyllä ongelmaa emolevyyn integroitujen FW -piirien kanssa (kolme eri konetta ollut), eikä ne taatusti oo ollut TI:n piirejä. Liekö sitten RME:n loistokkuutta tuo toimintavarmuus, vai puhdasta tuuria?
22in/10out aktiivista raitaa yleensä päällä.
Yhtäkaikki, aika turhalta tuntuu tuota katoavaa tulilankaakaan sen enempää enää vaalia. Joutuu seuraavaks sit hankkimaan erillisen FW -kortin, joka kuolee siinä kuitenkin samaan aikaan kun se pci-e väylä.

Muutama ASUS firewirellä ainakin on saatavilla: http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … X-AM3-ATX-emolevy#tab-product-specs

http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … A1155-ATX-emolevy#tab-product-specs
anapena
08.02.2013 19:26:41
Jabe:Kuvaa vaan tuokin hyvin tätä hommaa, että tietokonekauppa vastaa myymistään tuotteista ja musakauppa omstaan, mutta lopulta vain _minä_ vastaan siitä että koko kokoonpano toimii :) Eikä tommoseen oikeen kukaan osannut mitään neuvoa ... itse vaan lopulta kokeilin vaihtaa sitä korttipaikkaa, kun piti jotain kokeilla.

Tämä on niin totta. Kannattaa rauhassa kasata omaa laitteistoa ja perehtyä vähitellen systeemiinsä. Ihan sama onko sulla mikä käyttöjärjestelmä.
Istu ja pala!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)