Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jos saisit kuunnella vain viittä artistia
1 2 3 4 5 6
strummer
02.02.2013 22:52:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

(Kertokaa toki, jos tämäntyylinen ketju on olemassa)
 
Mietin tuota usein, lähinnä cd-levyjen hankinta -mielessä, eli jos omistaisi täyden kokoelman vain muutaman artistin levyjä. Keskittyisikö niihin todella ja oppisi tuntemaan hyvin, vai kuuntelisiko Tubesta Mattia ja Teppoa.
 
Ykkösartistini on Genesis, sen levyt ottaisin heti (menen vasta Abacabissa, olen hidas). Bonuksena maailman hienoimman progen lisäksi saisi sitä myöhempää kivaa poppia.
 
Seuraavaksi ottaisin Frank Zappaa ja Miles Davisia, jossa riittäisikin kuuntelemista. Harmittaa kun tullut hankittua noita Milesin 70-luvun livejä, ja ei ole kuunnellut juuri. Kun nuorena pyöritti In a Silent Wayn, Bitches Brewin ja A Tribute to Jack Johnsonin puhki. Zappaltakin paljon kuulematta.
 
Neljäs valinta olisi Beatles ja viides XTC.
 
Eli Genesis, Zappa, Miles, Beatles ja XTC. Kyllä kelpaisi. Mutta sitten tulisi ikävä esim. Van Der Graaf Generatoria. Jos sen saisi ja vielä Peter Hammillin soololevyt kaupan päälle..
 
baron
02.02.2013 23:39:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle riittää yksi: Thelonious Monk!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
blaekie
02.02.2013 23:52:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Mulle riittää yksi: Thelonious Monk!
 
Ja mulle: Molenius Thenk !
 
Sarjassamme taas epärealistinen "Mitä ottaisit mukaan autiolle saarelle" kysymys. Harvalle tulee eteen kuitenkaan tosipelissä. Ehkä pitäisi.
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
Jormaz
03.02.2013 00:00:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bach, Mozart, Beethoven, Donny Olkkola ja MACTEP.
 
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Mr. Mustard
03.02.2013 00:15:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Beatles, The Rolling Stones, Queen, Bruce Springsteen. Viimeisestä paikasta olisi kova kisa Led Zeppelinin, The Doorsin, Neil Youngin, Jimi Hendrixin, Black Sabbathin, CCR:n, Iron Maidenin ja Elviksen kesken. Ehkä Sabbath?
 
"Safe sex, safe music, safe clothing, safe hair spray, safe ozone layer. Too late! Everything that´s been achieved in the history of mankind has been achieved by NOT being safe..." - Lemmy Kilmister
Tigerstedt
03.02.2013 09:17:05 (muokattu 03.02.2013 09:17:18)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämähän onkin yllättävän vaikeaa, kun rupeaa oikein kunnolla miettimään. Pitäis saada jotain kestävää ja mielellään muutama artisti jolta tulee vielä uutta musaa.
 
Laitetaan vaikkapa:
Absoluuttinen Nollapiste
Deep Purple
Pink Floyd
The Dead Weather
Graveyard
 
Purple ja Floyd ovat olleet kuuntelussa jo kauan ja ne on koluttu läpikotaisin. Siltikin niihin tulee palattua tasaisin väliajoin, joten kestävät kyllä kuuntelua. Nollapiste taasen on monipuolinen bändi, jolla on jo liuta hienoja levyjä, mutta lisääkin tulee. Graveyard ja Dead Weather olivat ehkä vaikeimmat valita, tällä kertaa nyt näin.
Jokapaikanapina
03.02.2013 10:23:32 (muokattu 03.02.2013 10:24:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Beatles
Neil Young
Miles Davis
 
Ensimmäiset kaksi ovat itsestäänselviä ja Davis on mukana koska on kiinnostava ja olisi paljon erilaista kamaa möyhittävänä. Sitten en kyllä osaa sanoa. Ehkä Dylan, koska on kirjoissani suhteellisen tosi hyvä ja sillä on laaja diskografia, jossa riittäis kans mietittävää pitemmäks aikaa. Ehkä Arlo Guthrien vois heittää mukaan, ihan vaan koska sen Best of -kokoelma on mun yks lempparilevyjä kautta aikain. Guthrie tosin menee ehkä liian läheltä Dylania.
 
En mä tiedä! Voiks viides olla mä itse?
 
EDIT: Grateful Deadissa olis kyllä koluttavaa, mutta se on mulle ehkä enemmän kiinnostava kuin hyvä, joten ei sitä loppupeleissä haluais.
 
Kalmo
03.02.2013 13:14:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jethro Tull
Rolling Stones
Mike Oldfield
David Bowie
Sibelius
 
Beatlesien musiikki on jo niin syöpynyt geeneihin, ettei minulla ole tarvetta kuunnella sitä. Zeppeliniä, Bad Companya ja Eppu Normaalia jäisin kaipaamaan.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Dirtyh
03.02.2013 14:46:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lapsena kun ei kotona musiikkia kuunneltu juuri lainkaan edes radiosta, niin Stones ja Beatles eivät sitä myöden ole kovinkaan tuttuja.
 
Raskaammasta paikaista kättä vääntäisivät Iron Maiden ja Black Sabbath. Suomalaisesta musiikista taasen Eppu Normaali ja Juice Leskinen, vaakojen kallituessa varmaankin ensin mainittujen puolelle.
 
Viidennen artistin valinta onkin aivan mahdotonta. Mieli halajaisi punkkia, AOR:ää, poppia...
 
Hetkinen, sehän on siis Alice Cooper!
 
Miikss
03.02.2013 15:28:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma lista saattaisi olla seuraavanlainen:
 
- Nokturnal Mortum: Ehdottomasti kärkikastin black metallia, yksi bändi kyseisestä genrestä on pakko saada mukaan!
 
- Ulver: No onhan tälläkin BM-lättyjä, mutta lähinnä tunnelmallisen teknoambientwhatevör-musiikin takia tämä listalle päätyisi.
 
- Jenni Vartiainen: Ehdottomasti parasta suomenkielistä musiikkia hyvillä sanoituksilla.
 
- The Birthday Massacre: Viimeaikoina ollut hieman vähemmällä kuuntelulla, mutta loistavaa jonkinsorttista horror rockia tämä on.
 
- Viimeseks vois laittaa taas jotain rauhottavampaa, eli Dead Can Dance: Loistavaa new age -ambientia.
 
"Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji"
Funkånaut
03.02.2013 16:26:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm, mitähän itse valitsisi? Katsotaan.
 
- Bat ja Ryyd. Ehdottomasti kuuluu mille tahansa listalle. http://www.youtube.com/watch?v=HW-Pud5yNA8
 
- Matti Nykänen. Upeita sanoituksia mainioina sovituksina. Laulajanakin huippuluokkaa. Ja hei, V on tyylinä toimivin! http://www.youtube.com/watch?v=oS3xLDp9aIM
 
- Janos Valmunen. Väärinymmärretty nero, mutta kukaan ei ole profeetta omana aikanaan. http://www.youtube.com/watch?v=r_deJg_yIxU
 
- Tony "Viikinki" Halme. Vähän maskuliinisempaa menoa tarvittaessa. http://www.youtube.com/watch?v=mno0hMKlua4
 
Viimeinen paikka onkin sitten vaikea valita. Mambaa, Frederikiä vaiko sitten jotakin muuta? Joo, Esa Pakarinen viidentenä. Etenki Paka-Rock levyt. http://www.youtube.com/watch?v=lyNcVSIwxp8
 
Juum, viis artistia tuli täyteen. Ja ei paremmasta väliä!
 
"Itse vosin opettaa naisille rumpujen soittoa, jos saisin itse vastalahjaksi ala-majavaa." - heikkijarvinen Kuuntelen tämmöistä
Sergei Fallinen
03.02.2013 17:20:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Beatles ns on varma mutta muuten vaihtelis vuodenajan ja päivän fiiliksen mukaan. Muutenkin listaus on tylsä.
 
Saappineste
03.02.2013 18:19:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika julmahko listaustaus pitää tehdä. Vaan koetetaan.
 
1. Tämä ois varmaan Topi Sorsakoskea. On lähtenyt kieltämättä aika käsistä. Lapsuuden traumat ja pakkokuuntelut ovat sitten näin vanhempana alkaneet tuottaa hedelmää ja tästä on tullut todella tärkeä artisti. Agentin tuotanto kiilaa edelle mutta sisällytän tähän myös soolotuotannon.
 
2. Japanin Mono varmaan ajaisi tämän post-rock kentän sitten parhaiten. Viimeaikoina olen tullut siihen tulokseen että japanilaiset hallitsee tämän genren todella maagisesti. Tässä sopii myös kyynelen tirauttaa.
 
3. Rockia kaljan kittaukseen. Tämän täytyy olla Turbonegro. En taida nyt enempää perustella.
 
4. Mana Mana. Ne kaksi ainoata levytystä ovat vain jotenkin niin maagisia, eikä kukaan voi samalla tavalla enää kahilta näin paljon tunnetta samoihin kansiin.
 
5. Kyllä tämä taitaa nyt mennä niukasti tuohon Moonsorrowiin. Eeppisyys, raskaus ja erikoinen fiilis tekee näistä biiseistä eheitä ja aikaa kestäviä teoksia.
 
Meadow
03.02.2013 18:48:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dream Theater
Liquid Tension Experiment
Fransesco Fareri
Yngwie Malmsteen
Dream Theater
 
carnation
03.02.2013 19:14:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Burzum
Silencer
Merzbow
SIG
Paska
 
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
On Every Street
03.02.2013 19:48:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jimi Hendrix
Stevie Ray Vaughan
Hurriganes
Cream
Viidettä en osaa päättää. Liikaa vaihtoehtoja.
 
It ain't what you do, it's how you do
McLeach
03.02.2013 20:35:51 (muokattu 03.02.2013 21:46:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

strummer:Ykkösartistini on Genesis, sen levyt ottaisin heti (menen vasta Abacabissa, olen hidas). Bonuksena maailman hienoimman progen lisäksi saisi sitä myöhempää kivaa poppia.
 
onko toi sulle uusi tuttavuus vai oletko oikeasti noin hidas :D omien ykkösartistien levyt tuli koluttua sata kertaa päivässä kymmen vuotta sitten
 
JudeJude
03.02.2013 22:07:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näillä varmaan pärjäisin. Olisi niin käyttömusiikkia, tanssittavaa, ajateltavaa kuin yleisesti fiilisteltävääkin.
 
Olavi Virta
Maria Kalaniemi
Christy Moore
Rebekka Karijord
Pekka Kuusisto & Paula Vesala
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta http://soundcloud.com/hohka
strummer
04.02.2013 04:00:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McLeach: onko toi sulle uusi tuttavuus vai oletko oikeasti noin hidas :D omien ykkösartistien levyt tuli koluttua sata kertaa päivässä kymmen vuotta sitten
 
Hidas olen, aloitin Genesiksen kovan fanittamisen ehkä 15 vuotta sitten. Silloin pääsin Wind and Wutheringiin asti, joka onkin monen mielestä se viimeinen todella hyvä Genesis-levy. Noissa hankituissa levyissä vain riitti kuuntelemista, hankin pari vuotta sitten Seconds Out -liven ja vähän aikaa sitten And Then There Were Threen ja Duken. Dukea voisi sanoa kai Genesiksen viimeiseksi progelevyksi, poppiahan siinä on mutta sentään jonkinlainen teemalevy ja levyn lopuksi saamme kuulla hienoa intrumentaalimusiikkia.
 
Muillakin yhtyeillä sama, eli tuolloinen 15 vuotta sitten innostuin progesta ja ELP:ltä tykkäsin Brain Salad Surgerystä (ja jossain määrin Tarkuksesta), ja nyt hankin ekan levyn ja Trilogyn.
 
Jotenkin joillakin levyillä ihan myyttinen maine, kun silloin aikoinaan luin suosituksia niistä MBNet-purkista, nyysseistä ja proge-postituslistalta. Ja kuuntelin Progeyötä.
 
S-Tyyppi
04.02.2013 05:08:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

E-Type
Basshunter
Kaija Koo
Juha Tapio
Leevi and the Leavings
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «