Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 12AX7 putkien vertailu
1
jniska
01.02.2013 08:56:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä onko tämä jo tänne linkattuna, ei ainakaan haulla löytynyt:
 
12AX7 etuasteputkivertailu:
http://www.amplifiedparts.com/tech_ … x7_comparison_of_current_made_tubes
 
Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !!
darkus
01.02.2013 17:25:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parhaat on jätetty kokonaan pois eli Tungsolit....
 
Attack Attack, Were back again baby!
PasiB
01.02.2013 20:00:11 (muokattu 01.02.2013 20:00:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

darkus: Parhaat on jätetty kokonaan pois eli Tungsolit....
 
Testasin viikolla Tungsoleja ja soundi miellytti, mutta tasot putosi nupissa niin paljon, ettei niitä voi käyttää. Laitoin takaisin myyjälle tarkistukseen, minusta kaksi oli viallista.
 
Midrange
03.02.2013 00:09:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olis saanu tolla enemmän tuota kuvailua noissa. Eihän tuossa tule juuri mitään tietoa ilmi, jota ei jo selviä myyntimiesten puheista.
 
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
SirElwood
03.02.2013 00:21:43 (muokattu 03.02.2013 00:21:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: Eihän tuossa tule juuri mitään tietoa ilmi, jota ei jo selviä myyntimiesten puheista.
 
Ehkä se johtuu siitä, että nuokin ovat näitä myyntimiehiä..?
 
Jucciz
03.02.2013 02:24:30 (muokattu 03.02.2013 02:25:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toinen vertailu, hieman eri näkövinkkeli ja vähemmän tieteellinen, mutta toisaalta ehkä hieman enemmän jotain konkreettista korville:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=4585603#p4585603
 
Tää oli tosin ajalta ennenkö nurkissa rupesi olemaan Telefunkenia, Mullardia, RCA:ta, Sylvaniaa yms, vaikka muutama vanhempikin on seassa. Toisaalta, nykyputkien keskinäinen vertailu lieneekin monilta osin mielekkäämpää, sillä niitä ylipäätään on saatavilla kaupassa.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
kulmahiomakone
03.02.2013 13:03:05 (muokattu 03.02.2013 13:03:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

->Hivenen ihmettelen tälläisia testejä. Putkien toleranssit ovat nykyään sitä luokkaa, että on lähes tulkoon mahdotonta verrata tietyn valmistajan putkea toisen valmistajan putkeen. Esim. JJ ilmoittaa kyllä datalehdessä ECC83S putkelleen speksit, mutta todellisuudessa putkiyksilöstä voi mitata hleposti +-50 prosenttia tietystä nimellisarvosta poikkeavia lukemia. Sama pätee New Sensorin eri brändien putkiin. Kiinalaisista voi sitten mitata mitä vain. Tyytyväinen sietää olla, jos putki toimii.
 
Ja tämä nyt ei suoranaisestai tarkoita, että nykyputket olisivat paskaa, ainoastaan sitä, että niissä on eräänlainen lottoaspekti mukana. Onnistunut putki on edelleen hyvä. Nähdäkseni suuri osa NOS -putkien arvostuksesta tulee siitä, että ennen ei päästetty jakeluun kuin onnistuneet putket.
 
Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam.
SirElwood
03.02.2013 16:17:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kulmahiomakone: Nähdäkseni suuri osa NOS -putkien arvostuksesta tulee siitä, että ennen ei päästetty jakeluun kuin onnistuneet putket.
 
Kyllä ne kaikki meni johonkin käyttöön. Haltron on esimerkiksi yksi semmoinen "hieman epävarma" vanha merkki (ei siis valmistaja, vaan putket tuli sieltä täältä). Suomessa suhteellisen yleinen, koska niitä saatiin maahan halvalla. RFT:n kuluttajapuolen putkilla ei myöskään ole kummoinen maine.
 
darkus
21.02.2013 20:57:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PasiB: Testasin viikolla Tungsoleja ja soundi miellytti, mutta tasot putosi nupissa niin paljon, ettei niitä voi käyttää. Laitoin takaisin myyjälle tarkistukseen, minusta kaksi oli viallista.
 
Aijaa, just vaihoin mun 6505:seen tungsolit etuseen ja päättäriin JJ:t, hyvält soundaa ja ei kyllä tasot tippunu mulla ainakaan...
 
Attack Attack, Were back again baby!
PasiB
21.02.2013 21:16:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

darkus: Aijaa, just vaihoin mun 6505:seen tungsolit etuseen ja päättäriin JJ:t, hyvält soundaa ja ei kyllä tasot tippunu mulla ainakaan...
 
Ei ne varmaan tipukaan jos putket on kunnossa, mun tapauksessa oli kaksi viallista.
 
Aki
22.02.2013 11:42:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kulmahiomakone: ->Hivenen ihmettelen tälläisia testejä. Putkien toleranssit ovat nykyään sitä luokkaa, että on lähes tulkoon mahdotonta verrata tietyn valmistajan putkea toisen valmistajan putkeen. Esim. JJ ilmoittaa kyllä datalehdessä ECC83S putkelleen speksit, mutta todellisuudessa putkiyksilöstä voi mitata hleposti +-50 prosenttia tietystä nimellisarvosta poikkeavia lukemia.
 
En tiedä mikä putkissa tekee sen soundieron, mutta mitä itse oon testaillut omia ja huoltolaitteisiin menneitä 12ax7-putkia, on erot merkkien välillä olleet aina samansuuntaisia. JJ ECC83S tekee kaikissa testatuissa laitteissa muutoksia samaan suuntaan, yksilöitä testattu muutamia tusinoita. Tung-sol ja EH, sama juttu, testiyksilöitä puolisen tusinaa, uusia ja vanhoja. Mahdolliset huonot toleranssit on mun otannalla tarkoittanut vain sitä että muutama putkista on olleet mykkiä.
 
"En mä oo löytäny tästä Lumiasta mitään hyvää." - Nokia Lumia 800 -käyttäjä, 12/2012.
blaekie
22.02.2013 23:34:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SirElwood: Kyllä ne kaikki meni johonkin käyttöön. Haltron on esimerkiksi yksi semmoinen "hieman epävarma" vanha merkki (ei siis valmistaja, vaan putket tuli sieltä täältä). Suomessa suhteellisen yleinen, koska niitä saatiin maahan halvalla. RFT:n kuluttajapuolen putkilla ei myöskään ole kummoinen maine.
 
Ja noita " ...tron" tuotemerkki päätteisiä halpaputkia löytyy lukuisia muitakin. Kaikki todellakin on ehkä jonkun nimekkäämmän tehtaan laaduntarkastuksessa hylättyjä, ei niin hyvin speksejä täyttäviä, sinänsä tietyissä tilanteissa huoltotarkoituksiin sopivia putkia. Kyseinen markkinointilafka on niitä puntan halvalla saanut, ja uudelleen labeloinut. Saattavat toimia kohteessaan aivan hyvin, ja pitkään. Tai sitten ei. Vähän niinkuin nykyiset kiinanputket, eli herran haltuun.
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
uusiipe
23.02.2013 12:03:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ultron, Haltron, Trigon, Zaerix tulee suoraan mieleen noita vanhoja "rebrandaajia".
 
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «