Aihe: Fender Stratocaster Ritchie Blackmore Signature
1 2 3 4 5 6
EvilDead
13.01.2013 13:26:40
Sergei Fallinen: Mikä siinä nimmarissa lavassa on niin hirveää?

No ei mikään. Ymmärrän kyllä, että jotku boikotoi signature kepakoita. Kuten jo mainittua: ne on yleensä ylihintaisia, tehty jonku muun mieltymysten mukaan ja onpa sielä lavassakin vielä se kammottava nimikirjoitus.

Oikeasti päteviä signature skittoja kyllä löytyy. Sen minäkin olen jo hyväksynyt, vaikka olenkin pakkomielteinen omaperäisyyteen.

Se on jo minusta naurettavaa ylihinnoittelua, kun artistien soittimia myydään heidän nimellä 4000-6000e hintaan.
Oh by the way, which one's Pink?
bfoc
13.01.2013 13:27:38 (muokattu 13.01.2013 13:27:48)
Sergei Fallinen: Mikä siinä nimmarissa lavassa on niin hirveää? Ennen vanhaan bluesmiehet olisivat ylpeinä soittaneet parempiensa soittimilla. Tää on vähän niin kuin sama juttu mutta kaupallistettuna.

Niin ei se siirtokuva vamaankaan kitaraa huononna, jos speksit on muuten sellaiset että kelpaa ja soittofiilikset on kohdallaan. Täällä on nykyään vähän hysteeristä jengiä kaiken mahdollisen brändikaman suhteen, koska toismies soittaa joillain neverheard - tai vielä parempaa - itsetehdyillä kamoilla.

Nähdäkseni tuo kyseinen Blackmore-sigu, jota nyt kaupataan on ihan järkihintainen. Jos kohtuullisia työkaluja näin yleisesti saa 700-1200 hintaan niin tuohan istuu jsut siihen ikkunaan. Tietty on näitä kimppatilauksia Koreasta, mutta en minä ainakaan namiloimatta ko. yksilöä tilaa mistään edes kolmen sadan kepukkaa. Sokkona jos ostaa, pitää ainakin merkin olla sellainen, että pääsee eroon.

Toki on ihan toinen juttu pohtia, onko se 5000 Setzer-Gretsch järkiostos, vai saisiko pariin tonniin likimain vastaavan. Mut loppujen lopuksi harrastusvälineestä pitää tykätä ja nää signature/brändilisät on persaukisten ininöitä. Jos halvalla pitää päästä harrastamaan, kannattaa ostaa Morapuukko ja alkaa harrastaa päreiden vuolemista.
sutiojrikellA
Shakata
13.01.2013 14:41:14 (muokattu 13.01.2013 15:28:21)
Joskus ne omat mieltymykset voi osua jonkun itseään huomattavasti kovemman artistin kanssa yksiin. En varmastikaan ole maailman kovin Jimmie Vaughn tai Mark Knopfler fani, mutta kummatkin Fenderin artist kepit multa löytyy. Hyviä kitaroita molemmat ja mulle sopivia, vaikkakin tosi erilaisia stratoja. Joku muu voi löytää itselleen sopivan kepin vaikkapa classic sarjasta. Pääasia, että soittaa itselleen sopivilla kitaroilla, eikö näin ;) Esimerkkinä vielä Mark Knopfler straton speksit verrattuna 62' AVRI stratoon. MK stratossa on saarnibody, medium jumbo nauhat, 41,3mm satula, eri väritys ja tietty ne mainitut Texas Special mikit. Mulle ne just ne jutut, jotka puoltaa valinnan tavan 62 AVRI stratosta Knopfler stratoon. Se kannattaako Knopfler stratosta maksaa useita satasia enemmän on jokaisen itse päätettävissä.

Soittimen boikotointi tai toisaalta sen ylimalkainen ihannointi pelkästään sen takia, että se on jonkun henkilön signaturemalli ei oo mun mielestä pitemmän päälle kovin kannattavaa.
"One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz." Lou Reed
FensonGibder
13.01.2013 15:51:29
Shakata: Esimerkkinä vielä Mark Knopfler straton speksit verrattuna 62' AVRI stratoon. MK stratossa on saarnibody, medium jumbo nauhat, 41,3mm satula, eri väritys ja tietty ne mainitut Texas Special mikit. Mulle ne just ne jutut, jotka puoltaa valinnan tavan 62 AVRI stratosta Knopfler stratoon. Se kannattaako Knopfler stratosta maksaa useita satasia enemmän on jokaisen itse päätettävissä.

Nyt kun uudet AVRI-mallit on kitarapajalla, huomaan, että avrin ja Knopfler-sigun ero on enää 140€.

Tosin pitää tyytyä joko '59 tai '65 malleihin, nyt kun tuo '62 ei ole enää AVRIna tuotannossa. Tjaah, yksi '62 on näköjään vielä hyllyllä.

Aika kova hinta tuo 2000€. Itse ostin -70 AVRIn muutama vuosi sitten puoleentoista tonttuun, uutena. Samoin EJ:n sain uutena 1600€. Nykyään EJ on yli 2100€ :/

Huikeaa nousua parissa vuodessa.

Kauppa/Fender ei liene huomannut, että eurooppa on kuilun partaalla..?
Riffi, nyt.
Shakata
13.01.2013 16:03:11
FensonGibder: Nyt kun uudet AVRI-mallit on kitarapajalla, huomaan, että avrin ja Knopfler-sigun ero on enää 140€.

Tosin pitää tyytyä joko '59 tai '65 malleihin, nyt kun tuo '62 ei ole enää AVRIna tuotannossa. Tjaah, yksi '62 on näköjään vielä hyllyllä.

Aika kova hinta tuo 2000€. Itse ostin -70 AVRIn muutama vuosi sitten puoleentoista tonttuun, uutena. Samoin EJ:n sain uutena 1600€. Nykyään EJ on yli 2100€ :/

Huikeaa nousua parissa vuodessa.

Kauppa/Fender ei liene huomannut, että eurooppa on kuilun partaalla..?

On tosiaan aika huikeita nousuja hinnoissa! Sama trendi näköjään edullisimmissa Fenkuissa. Itse ostin jokunen vuosi sitten tuon Jimmie Vaughn straton uutena n. 600€ ja nyt Thomannin hinta 899€. Aika kova prosentuaalinen nousu. Ei oo ihan meikäläisen palkka noussut samaa tahtia :) Onneksi käytettynä löytyy vielä hyviä diilejä.
"One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz." Lou Reed
B-tone-flat
13.01.2013 23:16:54
Nämä signature-mallit on ilmeisesti jakaantuneet jotenkin kahteen kastiin. Esim Johnsson, Clapton ja knopler, Raitt, mary Kaye jne on Usa-versioita kun taas Blacmore, Vaughan, KWS ja esim. Cray on mexico-keppejä. Mikä siinä on? Luulis että edes Blackmore olis sentään sen verran merkittävä kitaristi että ansaitisi Usa-version. Äijän mielenlaadun tuntien sitä varmaan vähemmän kiinnostaa.

Onhan noissa sig-malleissa kyllä kaikissa jotain sellaista mitä perus sarjatuotantokepissä ei löydy.
Marshall Amp makes Amazing Noise and has a Black Tone
EvilDead
14.01.2013 00:28:57 (muokattu 14.01.2013 20:44:29)
B-tone-flat: Nämä signature-mallit on ilmeisesti jakaantuneet jotenkin kahteen kastiin. Esim Johnsson, Clapton ja knopler, Raitt, mary Kaye jne on Usa-versioita kun taas Blacmore, Vaughan, KWS ja esim. Cray on mexico-keppejä. Mikä siinä on?

Noin 5-vuotta sitten tuli custom shopilta Blackmoren signature, joka muuten maksoi vähintään 4000e.

Et semmonen.
MadMatt
14.01.2013 06:28:58

B-tone-flat: Nämä signature-mallit on ilmeisesti jakaantuneet jotenkin kahteen kastiin. Esim Johnsson, Clapton ja knopler, Raitt, mary Kaye jne on Usa-versioita kun taas Blacmore, Vaughan, KWS ja esim. Cray on mexico-keppejä. Mikä siinä on? Luulis että edes Blackmore olis sentään sen verran merkittävä kitaristi että ansaitisi Usa-version. Äijän mielenlaadun tuntien sitä varmaan vähemmän kiinnostaa.

Jimmie Vaughan ja Robert Cray halusivat omista kepeistään nimenomaan Mexicon tuotantolinjan mallit jotta kitarat olisivat mahdollisimman monien tavoitettavissa. Cray:ltä löytyy tosin myös CS signature.
balanced1
14.01.2013 10:55:48 (muokattu 14.01.2013 14:35:27)
MadMatt: Jimmie Vaughan ja Robert Cray halusivat omista kepeistään nimenomaan Mexicon tuotantolinjan mallit jotta kitarat olisivat mahdollisimman monien tavoitettavissa. Cray:ltä löytyy tosin myös CS signature.

Kuten myös Chris Rea.
EvilDead
14.01.2013 20:43:54
Polttelis kyllä pirusti hankkia tämä kitara. Arvostelut ja palautteet vakuuttavat, että tää sopis kyl meikäläiselle, mutta sitte on se riski. Pitäis ostaa tämä sokkona, koska suomesta ei löydy tällä hetkellä mistään tuota.
Shakata
14.01.2013 22:02:19
EvilDead: Polttelis kyllä pirusti hankkia tämä kitara. Arvostelut ja palautteet vakuuttavat, että tää sopis kyl meikäläiselle, mutta sitte on se riski. Pitäis ostaa tämä sokkona, koska suomesta ei löydy tällä hetkellä mistään tuota.

Anna mennä vaan! Eikös Thomannilla oo tuo 30 päivän rahat takaisin takuu? Siinäkin mielessä aika riskitön homma.
Mustafa
15.01.2013 21:55:32

EvilDead: Pitäis ostaa tämä sokkona, koska suomesta ei löydy tällä hetkellä mistään tuota.

http://www.kitarapaja.com/usvi.htm
EvilDead
15.01.2013 22:10:54
Mustafa: http://www.kitarapaja.com/usvi.htm

Kappas. Kiitoksia!
arppah8
15.01.2013 22:56:05

EvilDead: suomesta ei löydy tällä hetkellä mistään tuota.

Meilläkin on liikkeessä Mustalisä hyllyssä. Onhan se hyvä.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)