Aihe: Neil Young
1 2 3 4 532 33 34 35 3641 42 43 44 45
Flash
18.09.2012 12:03:31

Pitääpä tutkailla noita muita vaihtoehtoja illemmalla...
Live Music Is Better!
The Rikza
19.09.2012 15:26:49 (muokattu 19.09.2012 15:31:11)
Täytyy tunnustaa että olen myöhäisherännäinen Mr. Youngin tuotannon suhteen. Kuitenkin nyt kuukauden verran kuunneltuani täytyy tunnustaa että potkii aivan helvetin kovaa. Uskomaton muusikko.

Greatest Hitsin ostin kuudella eurolla, mutta sen lisäksi on tullut hankittua jo Harvest. Rust Never Sleepsin lainasin kirjastosta ja sekin on helvetin kova levy.

Noiden lisäksi kirjastosta lainattuna ovat Unplugged, Sleeps with Angels, Mirror Ball ja Le Noise, mutta niihin en vielä ole ehtinyt tutustua. Odotukset ovat kyllä aika korkealla ;)

Ehkä noiden jälkeen olisi vuorossa Everybody Knows This Is Nowhere...

Ps. Ja Heart of Gold, voi jumalauta että osaa olla hieno biisi...

E: Tuli mieleen että onhan mulla CSNY:n Deja Vu-älppäri hyllyssä... kai sekin pitäis kuunteluun ottaa...
"Get over it Roger, I'm Dead!" - Roger Watersin isä
PJS
19.09.2012 15:50:33

Mallaslahti: Täytyy tunnustaa että olen myöhäisherännäinen Mr. Youngin tuotannon suhteen. Kuitenkin nyt kuukauden verran kuunneltuani täytyy tunnustaa että potkii aivan helvetin kovaa. Uskomaton muusikko.

Greatest Hitsin ostin kuudella eurolla, mutta sen lisäksi on tullut hankittua jo Harvest. Rust Never Sleepsin lainasin kirjastosta ja sekin on helvetin kova levy.

Noiden lisäksi kirjastosta lainattuna ovat Unplugged, Sleeps with Angels, Mirror Ball ja Le Noise, mutta niihin en vielä ole ehtinyt tutustua. Odotukset ovat kyllä aika korkealla ;)

Ehkä noiden jälkeen olisi vuorossa Everybody Knows This Is Nowhere...

Ps. Ja Heart of Gold, voi jumalauta että osaa olla hieno biisi...

E: Tuli mieleen että onhan mulla CSNY:n Deja Vu-älppäri hyllyssä... kai sekin pitäis kuunteluun ottaa...

Tsekkaa nyt hyvämies nämäkin;
After The Gold Rush
On the beach
Zuma!
Harvest moon
Prairie Wind

CSN:ltä kandee ehdottomasti tsekata se eka levy mikä oli ilman Youngia, siks et se on mun mielestä parempi noin niinku albumikokonaisuutena.
Peace!
Dull Finn
19.09.2012 19:51:16

PJS:
CSN:ltä kandee ehdottomasti tsekata se eka levy mikä oli ilman Youngia, siks et se on mun mielestä parempi noin niinku albumikokonaisuutena.

Pakko olla samaa mieltä vaikka kovempi Niilofani oon kuin noiden muiden.
Techno-Allah
29.09.2012 12:03:43
Oli näemmä tullut kuunneltavaksi ja nähtäväksi uutukaiselta Walk Like A Giant. Mukavastihan tuo Neil Young & Crazy Horse rutisoopi jälleen.

http://www.youtube.com/watch?v=Bemz-7fofcs

...viheltely tarttuu takaraivoon
"... Congratulations. You have just discovered the secret message. Please send your answer to Old Pink, care of the Funny Farm..." - Pink Floyd
Demo Harrison
25.10.2012 22:13:58
Tulipa bongattua tänään Akateemisessä Kirjakaupassa kaksi suomenkielistä Neil Young-aiheista kirjaa: "Muistelmat" ja "Long May You Run".
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9520108327

Mikäli lähipiirini meinaa mua tänä isänpäivänä ja jouluna lahjoilla niin tulen olemaan aika helppo maalitaulu.
"Näitä laulan joita tiiän..."
kotoilija
31.10.2012 21:59:25
Eilen ostin tuon Psychedelic Pill albumin. Ensimmäinen levy on kyllä vähän raskas kuunneltava, koska ensimmäinen kappale Driftin' Back kestää tosiaan sen 27 minuuttia. Se on oikeasti jo liikaa, varsinkin kun jotkin soolokohdat toistavat samaa kuviota monta minuuttia. Ramada Inn on ihan hyvä biisi ja vartti ei vielä ole liian pitkä. Albumin nimikappaleen ensimmäisellä levyllä oleva miksaus taas on kaiutettu pilalle verrattuna toisen levyn vaihtoehtoiseen miksaukseen. Toinen levy on muutenkin parempi ja mukavampi kuunnella. Lähinnä koska se alkaa "normaalin" mittaisella kappaleella Twisted Road ja pisin kappale, Walk Like a Giant, on "vain" 16 minuuttinen. Walk Like A Giant kuuluu levyn parhaimmistoon.
"It's good to dream."
Rämppy
28.11.2012 09:26:39 (muokattu 28.11.2012 09:27:56)
Mä olen huomannut tykkääväni erittäin paljon Psychedelic pillistä. Vaimokin höristi korviaan että jopas kuulostaa hyvältä: sanoi kuuntelevansa aloitusbiisiäkin (27 minuuttia) mielellään, koska siinä on niin hyvä tunnelma. Yllättäen parasta antia ovatkin nämä pikät eepokset Drifting back ja Walk like a giant. Etenkin jälkimmäinen on yksi Niilon huippubiisejä, joka varmasti jää elämään klassikkona.
Crazy Horsen romuluinen svengi on vastustamaton ja Neil Youngin sähkökitaran soitto on jäljittelemätöntä. Itse asiassa mun mielestä Neilin skitta kuulostaa paremmalta kuin koskaan, eikä laulamisessa ikä tunnu painavan. Tämä kiekko on samaa kalibeeria Zuman kanssa.
En sitten malttanut olla sanomatta.
P.P.King
28.11.2012 11:44:19
Rämppy: Mä olen huomannut tykkääväni erittäin paljon Psychedelic pillistä.

Sama täälläkin suunnalla.

Mielestäni Psychedelic Pill (yhdessä Greendalen ja Le Noisen kanssa) edustaa parasta ja kiinnostavinta Youngia sitten Weldin. Itse tuskin jaksaisin seurata Youngin edesottamuksia, mikäli hän puskisi vuodesta toiseen Silver & Goldin tai Prairie Windin kaltaista folk/country-rockia. Vaikkei ko. levyissä ole varsinaisesti mitään vikaa, niin materiaali kuulostaa liiankin tutulta ja yllätyksettömältä - tuntuu kuin samaa levyä olisi kuunnellut jo vuosien ajan. Youngin osoittama muuntautumiskyky on ainakin itselleni ollut kaikista kiehtovinta hänen musiikissaan.

Crazy Horsen romuluinen svengi on vastustamaton ja Neil Youngin sähkökitaran soitto on jäljittelemätöntä. Itse asiassa mun mielestä Neilin skitta kuulostaa paremmalta kuin koskaan, eikä laulamisessa ikä tunnu painavan.

Olen kaivannut Psychedelic Pillin kaltaista albumia aina siitä lähtien kun Youngin musiikkiin tutustuin. Aiemmat Crazy Horse- levyt ovat mielestäni jääneet jotenkin häiritsevän vaillinaisiksi. Biisit loppuvat harmillisesti kesken ennen kuin soitto lähtee todella lentoon, aivan kuin esirippu laskettaisiin kesken esityksen ja yleisöä kehotettaisiin poistumaan. Psychedelc Pill poikkeaa aiemmasta täysin. Ensimmäistä kertaa Crazy Horse esiintyy täysin vapaana ja todellisessa loistossaan.
Tumba
12.12.2012 21:53:24

Young tulee Crazy Horsen kanssa Eurooppaan kesällä. Muutama keikka Englannissa on jo ilmotettu: http://bit.ly/TPoAhG
Joku päivä vielä kaikkien vaimojeni lapset yhdessä leikkii.
mrk
12.12.2012 22:50:33
Tumba: Young tulee Crazy Horsen kanssa Eurooppaan kesällä. Muutama keikka Englannissa on jo ilmotettu: http://bit.ly/TPoAhG

Myös Saksan ja Ranskan keikkoja välillä 2.6 - 22.7. Toivotaan että tulee tännekin

http://neilyoungnews.thrasherswheat … europe-2013-announced-for-neil.html
"Short On Long Term Goals"
Rämppy
13.12.2012 09:32:52
Tumba: Young tulee Crazy Horsen kanssa Eurooppaan kesällä.
Muistakaa sitten ne kuulosuojaimet ;-)
En sitten malttanut olla sanomatta.
Flash
13.12.2012 09:43:21

Ikinä en ole tulppia Neil Youngin keikalla käyttänyt. :)
Live Music Is Better!
The Rikza
24.12.2012 14:25:45
Tulin tuossa eilen ajatelleeksi, että Juice Leskinen Slam on kuin Suomen Neil Young & Crazy Horse. Molemmissa saamaa "romuluista groovea" kuten joku on sanonut.

http://www.youtube.com/watch?v=z8Pab5chhbE
Näin joulun kunniaksi. Tässä on paljon Crazy Horsemaisuutta.
"Get over it Roger, I'm Dead!" - Roger Watersin isä
varakeef
24.12.2012 23:06:23
Mallaslahti: Tulin tuossa eilen ajatelleeksi, että Juice Leskinen Slam on kuin Suomen Neil Young & Crazy Horse. Molemmissa saamaa "romuluista groovea" kuten joku on sanonut.

No ei kyl sinnepäinkään. Ei groovea eikä romuluisuutta. Hyvä kyllä.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
mrk
06.03.2013 13:48:35
Eiköhän se tännekin saada ;) Toivotaan parasta ainakin. Kööpenhaminan voisi laittaa kuitenkin harkintaan.
mrk
18.03.2013 10:25:13
Loistavaa. Huhut pitivät siis paikkansa. Hieman jo huolestutti että onko jotain mennyt pieleen ja pitääkö alkaa miettimään matkaa Osloon tai Köpikseen.
Alfons Åberg
18.03.2013 10:49:11
Uijui. Tuonne on pakko päästä. Vihdoinkin pääsisi näkemään Neilin livenä.
Se vaan tarjoaa myös plussana sen vaihtoehdon, että mutkasta voi poistua tyylikkäässä hallitussa luisussa, jos haluaa. -AWKM
Booombox
18.03.2013 12:45:51
Täytyy sanoa että on kovat kekkerit tulossa. Neil Youngin näkeminen hienoa.

Sitten vielä hyvät lämppärit.

"Ennen Neil Youngia & Crazy Horsea Kaisaniemessä kuullaan J. Karjalaista, joka julkaisi viime viikolla uuden albuminsa.

Kesäillan aikana lavalle nousee myös Latebirds All Stars, roots-musiikin klassikoita esittävä suomalainen superkokoonpano. Taiturillisen taustayhtyeen solisteina nähdään Anssi Kela, Jonna Tervomaa, Tuomo Prättälä ja Tokela."
I'm a street walking cheetah with a heart full of napalm.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)