Aihe: Tyhmääkin tyhmempi metalli
1 2 3 4 5 6 7 8 937 38 39 40 41
jazzmies
02.12.2012 19:27:15
mikko1: Heavy Metal ei tarvitse topicin aloittajan kaltaisten lättähattujen hyväksyntää. Lay down your souls to the gods rock 'n' roll!

Kaikenlaisia perkeleen pellejä....

Kaksi henkilökohtaista solvausta. Huonosti laitettu!
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
jannu
02.12.2012 20:11:51
velipesonen: Vaikka ideologinen natsismi ei olisi suomalaisia niin kauheasti kiinnostanut niin ajatelkaapa huviksenne: Karjala on meidän, Viena on meidän, Kuola on meidän, ei ole venäläisestä minkäänlaista, ei pienintäkään kiusaa. Poliittisesti olisimme suurempi tekijä kuin Ruotsi, huomattavasti. Kauniista, kultakutrisista ja sinisilmäisistä immeisistä ei olisi puutetta. Kaikki tietäisivät paikkansa ja tekisivät osansa nurkumatta. Leni Riefenstahl tekisi useampia komeita elokuvia pohjoisesta sankarikansasta. Sekä työttömyys että työvoimapula olisivat outoja asioita.

Funtsatkaapa sitä! Ja sen kunniaksi: http://www.youtube.com/watch?v=CZEDb_YdeJw

Kaduilla kävelisi Christa Päffgenin näköisiä muijia ja pohjoinen yli-ihminen tekisi tuloaan. Miettikääpä sitä!

Eli sä haluaisit palauttaa tän geenialtaan samaan tilaan missä se oli ennen polkupyörän keksimistä? Että jos ei insestiä muuten pääse harjoittamaan, niin saatana eugeniikka avuksi!

Eiks niiden hevareiden pitänyt olla niitä tyhmiä?
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
trih
02.12.2012 22:26:50
...velipesonen: Kaikilla suomalaisilla on metalliannos ylipuolella koska NWOTBHN löi itsensä läpi vuonna 1981 ja hevi on sen koommin istunut kuin tatti. Ei ole minun vikani että elän hevimaassa. Metal Evolution vain kirkastaa erittäin kouraantuntuvasti mistä tässä kaikessa on kysymys. Jos sulla on videonauhalla suomalaisen Rockstopin jaksoja niin siinä on toinen varsinainen kiteyttäjä.

Tunnen teoreettisen fysiikan tutkijoita jotka ovat hevifanaatikkoja muttei se tee hevistä yhtään vähemmän tyhmää. Jos mennään toiseen äärilaitaan tällä akselilla niin monilla ns. konserttimusiikin nykysäveltäjillä on pakkomielle että joka ikisen nuotin olisi oltava jotain erityisen älykästä. Tämähän ei tietenkään onnistu ja musiikki päätyy usein olemaan tyhmää sekin. Hevin tyhmyys painuu vain sinne toivottoman puolelle.

Vuonna 1981 löydettiin se oikea kaava: tarttuvia melodioita, rohkeita sanoituksia ja tarpeeksi taitavaa soitantaa, niin että perusjantteri ei kykene muuhun kuin fanittamiseen. Ja lopputuloksena parhaimmille ura ja massi. Kaikessa työelämässä sama toimii, mutta hevi-toimistusjohtaja voi olla jo 15-vuotiaana, toisin kuin harmaantuneessa tv-maailman rahaatekevissä. Hevissä pääsee moni helpolla. Ei tarvi kuin osata, muuallahan yhteiskunnassa suurin osa osaajista laitetaan maitojunaan tai kuuntelemaan konsultin luentoa.

Lisäksi hevissä voi saada toivotonta piparia ennen kuin esim. yliopistojutut on hoidettu.

Rupes haukotuttamaan tämä hevi. Itse olen enemmän iskelmän fani, mutta kyllä sille norjalaiselle vanhan kunnon 90-luvun mustalle heville on paikkansa. Niin minä mökkiä ja metsääni rakastan.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Timitzii
03.12.2012 00:16:52 (muokattu 03.12.2012 00:17:34)
Atomic Cafe: Jos pysytään kuitenkin metallissa ja sellaisessa oikeasti tyhmässä musiikissa niin mikäs siinä oikein on että saksalaiset ovat tuossakin asiassa paljon parempia kun muut?

http://www.youtube.com/watch?v=Y1st6O1tqII

Saksalaiset hallitsevat jopa amishevin ja siihen ei kyllä moni kykene, ei edes suomalaiset vaikka mekin ollaan ihan luontaista metallikansaa.

http://www.youtube.com/watch?v=3uNyPefjS88

Ehkä se pointti on siinä että amerikkalaiset hallitsevat parhaiten väkivallan, englantilaiset luokkavihan, suomalaiset ovat tosi hyviä synkistelemään ja muutenkin masentumaan kun mahtipontisuus on saksalaisten ominta aluetta. Jos metalli jotain on niin se on mahtipontista paskaa ja metalli ilman mahtipontisuutta on täyttä roskaa. Paska voi olla hyvää mutta roska on vain roska.

Vaikka en ihan olekaan samoilla linjoilla juuri Rammsteinista tuona esimerkkinä "tyhmänä musiikista", olet yleisesti erittäin oikeassa tekstilläsi. 1+

Mutta eikö Sonata Arctica ole Suomen vastaus amishevin pomoille?
Atomic Cafe
03.12.2012 00:22:46 (muokattu 05.12.2012 16:01:59)
Läpätilää
Juicy
03.12.2012 01:18:08

Kuunnelkaapa joskus NRJ:tä, YleXää ja mitä näitä nykypäivän trendimusaa soittavia kanavia onkaan. Onko ne Nicki Minajit, Flo Ridat, One Directionit tai Justin Bieberit sitten sen älykkäämpää musiikkia? Sanoisin että keskiverto metallibändi tekee suuremmalla pieteetillä musiikkiaan kuin isojen levystudioiden tuottajat tm. biisinikkarit isoille staroille.

Tarviiko musiikin edes olla jotenkin älykästä, onko se jotenkin sen perimmäinen funktio? Eikö se riitä, että se on vain hyvää, ja siitä tulee hyvälle mielelle? Olkoonkin simppeliä bilemusiikkia tai angstista dubstep-deathcore-crabcore-pelleilyä.

Ei kukaan pakota vetämään kuutiotolkulla leca-soraa pimppiin, jos jotkut muut ihmiset kuuntelee musiikkia josta ei itse pidä. Eläköön valinnanvapaus.
Funkånaut
03.12.2012 01:21:13

Juicy: Ei kukaan pakota vetämään kuutiotolkulla leca-soraa pimppiin, jos jotkut muut ihmiset kuuntelee musiikkia josta ei itse pidä. Eläköön valinnanvapaus.

Ei, kyl velipesosen pitää saada valita kaikkien musiikki. Kyseessä on kuitenkin mies, joka pitää samasta musiikista ku liimaa haistelevat alkkishuligaani-LÄDIT. Jotka ovat ehdottomasti evoluution riemuvoittoja.
Miehet jotka menevät, näkevät ja tekevät, vetävät ne väkevät. Kuuntelen tämmöist
Juicy
03.12.2012 01:23:02

Funkonaut: Ei, kyl velipesosen pitää saada valita kaikkien musiikki. Kyseessä on kuitenkin mies, joka pitää samasta musiikista ku liimaa haistelevat alkkishuligaani-LÄDIT. Jotka ovat ehdottomasti evoluution riemuvoittoja.

Niin no, umpikuja se on evoluutiollakin.
velipesonen
03.12.2012 04:11:55

trih: ...

Vuonna 1981 löydettiin se oikea kaava: tarttuvia melodioita, rohkeita sanoituksia ja tarpeeksi taitavaa soitantaa, niin että perusjantteri ei kykene muuhun kuin fanittamiseen. Ja lopputuloksena parhaimmille ura ja massi. Kaikessa työelämässä sama toimii, mutta hevi-toimistusjohtaja voi olla jo 15-vuotiaana, toisin kuin harmaantuneessa tv-maailman rahaatekevissä. Hevissä pääsee moni helpolla. Ei tarvi kuin osata, muuallahan yhteiskunnassa suurin osa osaajista laitetaan maitojunaan tai kuuntelemaan konsultin luentoa.

Lisäksi hevissä voi saada toivotonta piparia ennen kuin esim. yliopistojutut on hoidettu.

Hyvä näkökulma ja varmaan pitää paikkansakin. Hevi on siinä mielessä reiluuden sävyttämää toisin kuin kulttuurielämä yleensä.
A man with lots of uncorrected personality traits.
velipesonen
03.12.2012 05:11:29

http://www.youtube.com/watch?v=smi2MyyOKx0

Leben-Tod - Geburt einer Nation - Across the Universe

Tämä saattaa olla metallia mutta tässä on älyä ja...seksiä. Tämä eräänä vastauksena kysymyksiin, pitäisikö musiikin olla jotenkin älykästä, kyllä mielestäni pitää. Toki pelkkä äly johtaa vain tyylikkyyteen eikä välttämättä taiteelliseen loistokkuuteen mutta tässä on niitä kumpaakin.

Geburt einer Nation on kysymys johon olen mm. tällä keskustelupalstalla peräänkuuluttanut vastausta mutta vastausta ei ole näkynyt.
Metall1n JuudaS
03.12.2012 09:40:04
Metal Evolution on hyvä sarja, oon kattonu kaikki jaksot tähän asti.
Ennen heviä kuuntelin mm. Suomi rokkia (yäk), 60-luvun rokkia (Hendrixiä ja The Beatlesia). Näitä klassikoita kuuntelemalla innostuin kokonaan musiikista. m/
Musta Arkipyhä
03.12.2012 09:51:00
Prophet: Mitäs pahaa Yngwie J. Malmsteen on tehnyt?

Yngwie ei ole heviä vaan hard rockia.Beatles teki heviä.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Kalmo
03.12.2012 10:11:45
Juicy: Kuunnelkaapa joskus NRJ:tä, YleXää ja mitä näitä nykypäivän trendimusaa soittavia kanavia onkaan. Onko ne Nicki Minajit, Flo Ridat, One Directionit tai Justin Bieberit sitten sen älykkäämpää musiikkia? Sanoisin että keskiverto metallibändi tekee suuremmalla pieteetillä musiikkiaan kuin isojen levystudioiden tuottajat tm. biisinikkarit isoille staroille.

Tarviiko musiikin edes olla jotenkin älykästä, onko se jotenkin sen perimmäinen funktio? Eikö se riitä, että se on vain hyvää, ja siitä tulee hyvälle mielelle? Olkoonkin simppeliä bilemusiikkia tai angstista dubstep-deathcore-crabcore-pelleilyä.

Ei kukaan pakota vetämään kuutiotolkulla leca-soraa pimppiin, jos jotkut muut ihmiset kuuntelee musiikkia josta ei itse pidä. Eläköön valinnanvapaus.

Ja tuosta älyllisyydestä: On enemmän kuin yleistä, että sitä älyllisyyttä löytävät (teksteistä) jälkeenpäin kaikenmaailman sohvafilosofit ja häröilijät. Kun sitten näistä tulkinnoista kysytään tekijältä itseltään, on vastaus yleensä jotain:" Ei hitossa, en mä mitään tollasta ajatellut, ne sanat vaan kuulosti hyvältä peräkkäin...". tai "Mun 5-vuotias tytär sanoi noin aamiaisella, ja mä tein siitä biisin..".

Ja siinä, missä heavy tai pop voi kuulostaa yksinkertaisuudessaan banaalilta tai hölmöltä, ns. "monimutkaisempi musiikki" voi kuulosta tylsältä, sisäänpäinkääntyneeltä ja itsetarkoitukselliselta briljeeraamiselta. Joka tyylilajissa on taitajansa.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Atomic Cafe
03.12.2012 13:17:39 (muokattu 05.12.2012 16:02:20)
Läpätilää
calluna
03.12.2012 14:37:30 (muokattu 03.12.2012 14:39:49)
Uskomatonta paskanjauhantaa.
Ketjun aloittaja voisi vaikka käydä ulkona raittiissa ilmassa lenkillä.
Siellä on hieno ilma.

Edit: ei, en lukenut koko ketjua.
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
velipesonen
03.12.2012 15:06:05

Ilma on tosiaan hyvä tänään. Siinä missä kenellä tahansa on oikeus sanoa "hevi on paskimmillaankin parasta", on minulla oikeus sanoa "hevi on tyhmääkin tyhmempää". Jommankumman täytyy järjen ja logiikan mukaan olla lähempänä totuutta.
Miikss
03.12.2012 15:31:38
velipesonen: Jommankumman täytyy järjen ja logiikan mukaan olla lähempänä totuutta.

Mielipideasioissa ei oo totuutta.
"Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji"
LaMotta
03.12.2012 15:34:14

Mielipiteet on niin kuin pers'reiät. Kullakin omanlaisensa.
Santa Claus = Satan Lucas
Stradlin
03.12.2012 15:43:15
velipesonen: Siinä missä kenellä tahansa on oikeus sanoa "hevi on paskimmillaankin parasta", on minulla oikeus sanoa "hevi on tyhmääkin tyhmempää".

Kannattaisi varmaan lähteä etsimään väittelykavereita vaikkapa lähimmän yläasteen pihalta. Tai Radio Rockin toimituksesta.
"Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)