Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Thomannilta tilaus
1 2 3 4 5 6 7 8
jii.pee
27.11.2012 23:09:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve!
 
Nyt olisi tarkoitus tilata schecter hellraiseri t-kaupasta ja kysyisin nyt teiltä viisaammilta ja kokeneemmilta, että kumpi maksutapa on Thomannilla nopeampi: tilisiirto vai ups-ennakko? Tilisiirrolla kestää pelkkä maksun siirtyminen 2-5 päivää. Tulevatko me muuten samalla yhtiöllä vai mitenkä tuo toimii?
 
Kiitos jo etukäteen!
 
-J.p
 
Cannot The Kindom Of Salvation Take Me Home? -Paul Gerhardt http://www.youtube.com/user/JJiipee/videos Tsekatkaas covereitani!
Dundee
27.11.2012 23:15:00 (muokattu 27.11.2012 23:15:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei oo koskaan mennyt paljon viikkoa kauempaa tilauksesta tavaran saapumiseen ja joka kerta olen maksanut tilisiirrolla.
 
E: UPS ennakosta en siis osaa sanoa mitään, mut nopsaa tavara liikkuu sieltä määränpäähän.
 
"Kitarat ovat perkeleen kalliita ja meluisia instrumentteja."
jii.pee
27.11.2012 23:23:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dundee: Mulla ei oo koskaan mennyt paljon viikkoa kauempaa tilauksesta tavaran saapumiseen ja joka kerta olen maksanut tilisiirrolla.
 
E: UPS ennakosta en siis osaa sanoa mitään, mut nopsaa tavara liikkuu sieltä määränpäähän.

 
Hyvä kuulla, kiitos!
 
Cannot The Kindom Of Salvation Take Me Home? -Paul Gerhardt http://www.youtube.com/user/JJiipee/videos Tsekatkaas covereitani!
Gabe
28.11.2012 00:02:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse suosin UPS ennakkoa ainakin jos ei puhuta useista tuhansista, maksat vasta sitten kun tavara on sinulla. Tilasin tässä joku vuosi sitten tavaraa aika ison läjän Thomannilta ja maksoin tilisiirrolla, tuli pientä säpinää sitten elämään kun tilaus seurannassa luki "tilaus luovutettu" vaikka mitään ei ollut näkynyt. Siinä sitten meni pari päivää selvitellessä missä kamat huitelee :)
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Krice
28.11.2012 00:41:56 (muokattu 28.11.2012 00:43:36)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Itse suosin UPS ennakkoa ainakin jos ei puhuta useista tuhansista, maksat vasta sitten kun tavara on sinulla.
 
UPS-ennakko toimii sitten vain isoimmissa paikoissa. Pienillä paikkakunnilla ennakko maksetaan UPS:n tilille, joka on monimutkaisempaa kuin suoraan Thomannille maksaminen. Maksu Thomannille tilisiirtona tapahtuu nykyisin ihan normaalisti IBAN-tilille (ei siis enää erillisenä ulkomaan maksuna) ja siirtyy varmaan samaa vauhtia kuin pankkien välinen siirto eli 1-2 päivässä.
 
Evergrey
28.11.2012 00:45:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

UPS ennakko tarkoittaa COD eli collect on delivery eli maksat UPSin kuskille käteisellä kun hän tuo kamat. Kortit ei käy vaan ainoastaan käteinen ja tasaraha oltava.
 
Krice
28.11.2012 00:57:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Evergrey: UPS ennakko tarkoittaa COD eli collect on delivery eli maksat UPSin kuskille käteisellä kun hän tuo kamat.
 
Tuo järjestelmä nimenomaan ei toimi koko maassa (tai ei ainakaan toiminut kun ostin pari vuotta sitten kaukoputken). Siellä missä ei toimi pitää maksaa UPS:lle tilisiirtona etukäteen.
 
RedRain
28.11.2012 01:06:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Evergrey: UPS ennakko tarkoittaa COD eli collect on delivery eli maksat UPSin kuskille käteisellä kun hän tuo kamat. Kortit ei käy vaan ainoastaan käteinen ja tasaraha oltava.
 
Tasarahaa ei itse asiassa sinänsä ole oltava mutta vaihtorahaa ei saa.
 
.: http://www.2ndsuicide.com/ :.
sepisti
28.11.2012 01:10:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Tuo järjestelmä nimenomaan ei toimi koko maassa (tai ei ainakaan toiminut kun ostin pari vuotta sitten kaukoputken). Siellä missä ei toimi pitää maksaa UPS:lle tilisiirtona etukäteen.
 
Josta seuraa se, että tavara vapautetaan UPS:n varastolta Hesasta jakeluun vasta, kun maksu näkyy heillä. Ja laskun UPS lähetti vasta sitten, kun tavara oli Suomessa. Tästä on kyllä nelisen vuotta aikaa, että systeemi voi olla kehittynyt.
 
Dundee
28.11.2012 05:27:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, no olenhan mä sitten tahtomattani välillä näköjään UPS ennakkona maksellut. Ei tosin tainnut olla mitään kitarointiin liittyvää, mut koen jotenkin hankalaksi ellei sitten ihan jottain pienempää tilausta tee. Oli vähän kikkailua sen tasarahan raapimisen kanssa sillon kun ei ollut yhtään varautunut ja summakin oli joku epämääräinen. Voisivat kyl kehittää jonkun korttimaksujärjestelyn tuohon ennakkoonsa.
 
Thomannilla mulla on tainnut isoimmat ongelmat olla silti ihan viimeisimmässä tilauksessani, kun ostin jotain krääsää ja treenivahvistimen, jota oli pidetty ilmeisesti kaupassa näyttelymallina, vahvari kiersi sitten vähän eri reitin kuin muut kamat ja tuli öbaut 4 päivää myöhemmin.
 
Thomannilla toimii kyl asiakaspalvelu suhteellisen mukavasti ja seuranta on helppoa. Kielitaidottomampikin selvii hyvin kun yhteyshenkilöt ovat suomitilauksille suomalaisia.
 
"Kitarat ovat perkeleen kalliita ja meluisia instrumentteja."
kpma
28.11.2012 08:25:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

UPS toimi ainakin täällä 6000ihmisen tuppukylässä ennakolla. Ei tarvinnu mitään tilisiirtoja. Soitto tuli edellispäivänä että monelta tarvii olla himassa rahojen kanssa.
 
joku muu sikko
28.11.2012 09:01:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kpma: UPS toimi ainakin täällä 6000ihmisen tuppukylässä ennakolla. Ei tarvinnu mitään tilisiirtoja. Soitto tuli edellispäivänä että monelta tarvii olla himassa rahojen kanssa.
 
Tämä juuri tekee UPS tilaamisesta helvettiä työssäkäyvälle. Pitää olla johonkin aikaan jossakin. Kerran olen päätynyt kuskin kanssa käymäni kissa-hiiri leikin jälkeen hakemaan lähetyksen UPS:n varastolta Vantaalta. Oli melkoisen vaikea operaatio.
Nykyään maksan kortilla ja paketti tulee suortaan työpaikalle jossa varastomiehet ottaa sen vastaan.
 
Yksi Thomann lähetys kotiovelle meni aivan farssiksi. Kuski tuli ja ilmoitti etukäteen että lähetys on kahtena lähetyksenä (arvatenkin siksi että se tuli kahdessa laatikossa?) Tilauksen olin tehnyt vain kerran.. Kaveri oli ovella laatikkojen kanssa. Vain käteinen kelpasi ja senki piti olla tasaraha. Eikä vielä sillä hyvä vaan molemmat lähetykset piti maksaa erikseen tasarahalla. Sitten tsuppari sai vedettyä viivakoodin jollakin lukijalla ja sulki ne mun setelit ja kolikoto johonkin pussiin.
Petti pokka ja pahasti. Oikeata Amerikan touhua. :D
 
There is no school like "old school".
KooAa
28.11.2012 09:04:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

UPS on rahtifirma, ei pankki. Noin se kuski mulle kerran totesi kun ajatin sen työpaikan pihalle. Visa tulee muuten halvimmaksi, ei ylimääräisiä kuluja eli sen 10-20 euroa ainakin ennen säästi. En ole nyt pariin vuoteen mitään tilaillut kylläkään.
 
It ain't what you do, it's how do you do? Ketoon, peipi, ketoon. Nothing Toulouse.
phiit
28.11.2012 09:07:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Tämä juuri tekee UPS tilaamisesta helvettiä työssäkäyvälle. Pitää olla johonkin aikaan jossakin. Kerran olen päätynyt kuskin kanssa käymäni kissa-hiiri leikin jälkeen hakemaan lähetyksen UPS:n varastolta Vantaalta. Oli melkoisen vaikea operaatio.
Nykyään maksan kortilla ja paketti tulee suortaan työpaikalle jossa varastomiehet ottaa sen vastaan.
 
Yksi Thomann lähetys kotiovelle meni aivan farssiksi. Kuski tuli ja ilmoitti etukäteen että lähetys on kahtena lähetyksenä (arvatenkin siksi että se tuli kahdessa laatikossa?) Tilauksen olin tehnyt vain kerran.. Kaveri oli ovella laatikkojen kanssa. Vain käteinen kelpasi ja senki piti olla tasaraha. Eikä vielä sillä hyvä vaan molemmat lähetykset piti maksaa erikseen tasarahalla. Sitten tsuppari sai vedettyä viivakoodin jollakin lukijalla ja sulki ne mun setelit ja kolikoto johonkin pussiin.
Petti pokka ja pahasti. Oikeata Amerikan touhua. :D

 
Sait kuitenkin tavarat ehjinä ja aikataulussa kotiovellesi, missä farssi?
jii.pee
28.11.2012 10:44:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huh, kylläpäs tuli viestejä asiaan liittyen! Kyllä taidan näillä näkymin tilisiirtoon turvautua, kiitoksia kaikille vastaajille! Jatkakaa toki keskustelua, ja kokemusten jakamista jos vain mieli tekee.
 
-J.p
 
Cannot The Kindom Of Salvation Take Me Home? -Paul Gerhardt http://www.youtube.com/user/JJiipee/videos Tsekatkaas covereitani!
Vetehinen
28.11.2012 10:50:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Tilauksen olin tehnyt vain kerran.. Kaveri oli ovella laatikkojen kanssa. Vain käteinen kelpasi ja senki piti olla tasaraha. Eikä vielä sillä hyvä vaan molemmat lähetykset piti maksaa erikseen tasarahalla.
 
Ei hitto.. aikamoista puljausta. Kuulostaa niin oudolta että mielessä kävi, yrittikö kuriiri vetää vaihtorahat välistä. Toivottavasti ei.
 
0,02 ¤
Laulava Kylätohtori
28.11.2012 11:25:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen maksanut aina Visalla ja jo muutaman tunnin kuluttua tilauksesta on tullut viesti, jossa kerrotaan tavaroiden lähteneen Thomannilta eteenpäin.
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
joku muu sikko
28.11.2012 13:26:15 (muokattu 28.11.2012 13:32:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Sait kuitenkin tavarat ehjinä ja aikataulussa kotiovellesi, missä farssi?
 
No jos sulla elämä on nin tylsää että jakeluauton kuskin kanssa pennien laskeminen on kuukauden kohokohta niin tuohan on hieno sosiaalinen kokemus. Suosittelen!
Sitä on vaan nykyään tottunut jo noihin maksupäätteisiin että kortti sisään, pin koodi ja sillä hyvä.
Pst. Karvakäsi pizzakuskeillakin on jo sellaiset.
 
There is no school like "old school".
phiit
28.11.2012 13:54:07 (muokattu 28.11.2012 13:54:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: No jos sulla elämä on nin tylsää että jakeluauton kuskin kanssa pennien laskeminen on kuukauden kohokohta niin tuohan on hieno sosiaalinen kokemus. Suosittelen!
Sitä on vaan nykyään tottunut jo noihin maksupäätteisiin että kortti sisään, pin koodi ja sillä hyvä.
Pst. Karvakäsi pizzakuskeillakin on jo sellaiset.

 
Onhan tuo suunnaton kokemus! mutta asioista on myös mahdollista näin interwebin aikana ottaa etukäteen selvää ja varautua tuohon sosiaaliseen tapahtumaan tasarahalla, tai kuten itse tein pyöristin lähimpään kymppiin ja annoin kuskin pitää loput. Suosittelen!
 
Ihan turha täälläkään ruikuttaa jos ei vaan osaa ;)
iso paha susi
28.11.2012 14:04:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ups on ehkä toimituksessaan päivän verran nopeampi kuin dhl/posti. Perjantaina jos laittaa tilauksen niin mikäli ehtivät saman päivän aikana lähtemään niin seuraavan viikon keskiviikkona saattaa tulla jo puhelua että "ootko himassa, sulle ois pakettia". "Inside"-tiedon mukaan UPS myös käsittelee paketteja lähes kirjaimellisesti silkkihansikkain.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «