Aihe: Muusikolle kone: PC VAI MAC?
1 2 3 4 530 31 32 33 34 35 36 37
Niq
23.11.2012 12:20:09

phiit: Käytit kuitenkin aikaa Win8 opetteluun "ok" se siitä friikistä..

Ei voida kutsua opetteluksi. Oikeastaan toiminnot löytyivät melko lailla heti kun niitä tarvitsi. Enemmänkin siis totuttelusta voidaan puhua.

Argumenttina tuohon yhteen aikaisempaan kommenttiin: Voi sitä swappaamisen määrää jos oli pari sovellusta auki yhtä aikaa siinä mäkbookissa. En käsitä miten voi nykyaikaisella kaksiydinprossulla ja muutamalla gigalla muistia olla noin tahmeaa toimintaa. Jopa tämä neljä vuotta vanha työmasiina (halvin pakettityöasema mitä silloin sai) neljä vuotta sitten asennetulla WinXP:llä (ikivanhat Win95-aikaiset työssäkäytettävät sovellukset ei enää seiskassa rokkaa) toimii paremmin tavalliseen nettiselailuunkin kuin se vuoden-puolitoista nuorempi Macbook.
Jaava
23.11.2012 12:25:25
Niq: No mutta selittelyä selittelyä. Jos suuri osa ammattilaisstudioista käyttää helvetin kallista softaa, niin kai kaikkitietävä omenayhtiö ottaa tämän huomioon käyttispäivityksessään eikä riko toimivaa työkalua.

Mitäköhän sä nyt oikein sekoilet? Studiot ottaa huomioon ja päivittää vasta, kun on olemassa toimiva versio. Näin se on aina toiminut ja tulee aina toimimaan. Käyttöjärjestelmät ei mitenkään voi ottaa huomioon kaikkia muiden valmistajien softia, mitä niillä käytetään.

Häh? No ok, tulostimen joutui vielä seiskassa toisinaan asentamaan erikseen, mutta kasissa en ole asentanut vielä yhtään ajuria. Tulin läppärin kanssa töihin, laitoin koneen WLANiin kiinni ja parin minuutin päästä tulostin firman verkkotulostimella. Koskematta yhteenkään asetukseen tai ajuriin tai muuhun.

Niin. Niin joutui. Ja ainakin mulla meni tulostusjonot usein jumiin ja sitten niitä piti käsin purkaa. Ja poistaa tulostimen ajureita ja asentaa uudestaan ja rukoilla ja kiroilla. Välillä tuntui, että olisi ollut helpompaa liittää tulostin todella vanhan pc:n sarjaporttiin ja määritellä itse se tulostin sinne. Käytössä oli siis hp:n pc ja hp:n tulostin.
Mutta onneksi olkoon, windows kasi teki sen, mitä mä oletin järjestelmien tekevän jo 8 vuotta sitten.

Mä en saanut Win7:ssa toimivaa USB-äänirautaa tai edes sen Macbookin omaa äänipuolta toimimaan pienellä latenssilla ilman 100% prossukuormia ja jatkuvaa pätkimistä. Latasin jopa Logicin piraattiversion (hui mikä rikos, en todellakaan kokenut omantunnontuskaa siinä v*tutuksen tilassa kun olin yrittänyt saada sitä pari viikkoa toimimaan) ihan vain testatakseni ettei kyseessä ollut käyttämäni softan (Reaper) vika, vaan laitteen tai käyttiksen. Pari plugaria raidalle, monitorointi päälle ja töktöktök. Kokeilin kyllä ihan kaikki mahdolliset konstit mitä apple-foorumit tarjosivat, eikä asia muuttunut miksikään.

Ihan mielenkiinnosta, mikä rauta oli kysessä?

Kasi on taas intuitiivinen ja nerokas suorastaan. Varsinkin kosketusnäytöllä. Eikä mikään staattinen valikoima sovellusten kuvakkeita, niinkuin Applen kilpaileva tuotos.

I beg to differ. Mutta jos toimii sulla niin hyvä. Intuitiivinen on mun mielestä aika kaukana windows-kasista (kaksi erilaista työpöytää mitä vittua? edes omista softista ei ole siellä metropuolella toimivia versioita?). Mutta ehkä sitten ysiversiossa se alkaa olla järkevä.
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
Jaava
23.11.2012 12:33:37 (muokattu 23.11.2012 12:37:33)
Niq: Ei voida kutsua opetteluksi. Oikeastaan toiminnot löytyivät melko lailla heti kun niitä tarvitsi. Enemmänkin siis totuttelusta voidaan puhua.

Argumenttina tuohon yhteen aikaisempaan kommenttiin: Voi sitä swappaamisen määrää jos oli pari sovellusta auki yhtä aikaa siinä mäkbookissa. En käsitä miten voi nykyaikaisella kaksiydinprossulla ja muutamalla gigalla muistia olla noin tahmeaa toimintaa. Jopa tämä neljä vuotta vanha työmasiina (halvin pakettityöasema mitä silloin sai) neljä vuotta sitten asennetulla WinXP:llä (ikivanhat Win95-aikaiset työssäkäytettävät sovellukset ei enää seiskassa rokkaa) toimii paremmin tavalliseen nettiselailuunkin kuin se vuoden-puolitoista nuorempi Macbook.

Kummakyllä käytännössä poikkeuksetta kaikki aiheesta tehdyt tutkimukset ovat eri mieltä kanssasi. Samanlaisen raudan sisältävien omppukoneen ja windows7 pc:n välinen nopeusero on tutkimuksissa välillä ihan naurettava. MS officekin asentuu mäkille keskimäärin pari minuuttia nopeammin kuin pc:lle ja MS word käynnistyy keskimäärin pari sekuntia nopeammin. Boottaus ja sammutusajoissa oli noin puolen minuutin ero mäkin hyväksi keskimäärin. Joten mä en kyllä ymmärrä, mitä helvettiä sä olet sille mäkille tehnyt, jolta sun kokemukset on.

Edit: mä olen sanonut tän ennenkin, mutta mulle tuli sellainen pieni herääminen, kun mä tajusin, että jos windowsissa tulee se pyörivä juttu, joka aiemmin oli tiimalasi (joka tarkoittaa, että kone teke jotain, eikä suostu tekemään muuta vähään aikaan), mä en kiinnittänyt siihen mitään huomiota, koska se oli ihan normaalia. Jos mäkillä tulee se rantapallo pyörimään, mulle tulee heti sellanen olo, että eikai tää nyt mennyt rikki. Ihan vaan koska sitä näkee todella harvoin.
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
Niq
23.11.2012 12:36:36 (muokattu 23.11.2012 12:38:20)

Jaava: Mitäköhän sä nyt oikein sekoilet? Studiot ottaa huomioon ja päivittää vasta, kun on olemassa toimiva versio. Näin se on aina toiminut ja tulee aina toimimaan. Käyttöjärjestelmät ei mitenkään voi ottaa huomioon kaikkia muiden valmistajien softia, mitä niillä käytetään.

Niin paitsi jos niillä käyttiksillä ja laitteilla kaikki toimii säätämättä ja miettimättä. Niinkuin annatte jatkuvalla syötöllä ymmärtää. Ja seuraavassa lauseessa kumoatte väittämän.

Käytössä oli siis hp:n pc ja hp:n tulostin.

Simsalabim. Ei muuten tykännyt meikäläisen HP-tulostusrakkine toimia oikein mäkilläkään, että sinänsä ei mikään ihme. Mä vihaan tulostimia. Välttelen yleensä loppuun asti tulostamista, koska tulostimet vittuilee ja niille pitäisi kaikille tehdä jokseenkin kuten Konttorirotat-elokuvassa. Parhaiten toimii yllättäen vanhat mustavalkolaserit, mulla on treenikselläkin sellainen jostain ilmaiseksi haalittu, ihan vaan nopeuden ja luotettavuuden takia. Ja oli se 15000 euron monitoimilaite duunissa ihan jees, mutta siinäkin oli kakka käyttis itsessään.

Ihan mielenkiinnosta, mikä rauta oli kysessä?

Joku 2008-2009 musta macbook. En muista enää mallinumeroa eikä oo sitä missään ylhäällä.
Jaava
23.11.2012 12:40:51
Niq: Niin paitsi jos niillä käyttiksillä ja laitteilla kaikki toimii säätämättä ja miettimättä. Niinkuin annatte jatkuvalla syötöllä ymmärtää. Ja seuraavassa lauseessa kumoatte väittämän.

Ei. Sun luetunymmärtämisessä on nyt jotain pahasti vialla. Pro tools toimii säätämättä, kun valitsee toimivan version. Eli toimii säätämättä, jos sen ylipäätänsä on tarkoitus toimia. Ei os7:lle tehty softa toimi säätämättä nykymäkillä, koska se ei toimi lainkaan. Eikä sen ole tarkoituskaan. Samoin kuin pro tools 5 ei toimi windows seiskassa vaikka kuinka säätäisi.

Simsalabim. Ei muuten tykännyt meikäläisen HP-tulostusrakkine toimia oikein mäkilläkään, että sinänsä ei mikään ihme. Mä vihaan tulostimia. Välttelen yleensä loppuun asti tulostamista, koska tulostimet vittuilee ja niille pitäisi kaikille tehdä jokseenkin kuten Konttorirotat-elokuvass. Parhaiten toimii yllättäen vanhat mustavalkolaserit, mulla on treenikselläkin sellainen jostain ilmaiseksi haalittu, ihan vaan nopeuden ja luotettavuuden takia. Ja oli se 15000 euron monitoimilaite duunissa ihan jees, mutta siinäkin oli kakka käyttis itsessään.

Mulla ei vielä ole ollut tulostinongelmia mäkillä. Kerron jos sellaisia tulee.

Joku 2008-2009 musta macbook. En muista enää mallinumeroa eikä oo sitä missään ylhäällä.

Meinasin äänirautaa.
Niq
23.11.2012 13:29:46 (muokattu 23.11.2012 13:29:56)

Jaava: Meinasin äänirautaa.

Tascam US-1641
Niq
23.11.2012 13:38:59

phiit: Minkä swappaamisen? :)

Junou, kun muisti loppuu, kovalevy ruksuttaa ja kaikessa toiminnassa on ärsyttävää viivettä.

EDIT: Ja tämä itellä vm 2006 Macbookilla, jos sulla ollu 2008-2009 musta Macbook niin onneksi olkoon, olet käsi :)

Haha. Khöhö. Astuit juuri siihen miinaan mihin pitikin. Eikös se Mac OS X ole niin helppo että toimii missä vaan millon vaan eikä tarvitse säätää. Pitäs sopia siis aivan kädettömällekin dataajalle. Saati sitten 90-luvulla tietokoneiden kanssa puljaamisen aloittaneelle. Mä en vaan enää jaksa siviilissä puljata kun töissäkin saa ihan tarpeeksi klikutella ja säätää. Menen sillä millä toimii helpoiten.

Te missaatte koko ajan sen perusajatuksen mun kirjoituksista. Ei se Macci mikään huono ole. Varmasti on tyytyväisiä käyttäjiä, ihan yhtälailla kun on Windows-maailmassakin ja hommat tulee tehtyä. Mutta se kiehahtaa yli kun saarnataan että se on joku jumalaisen toimiva systeemi, jossa ei ole virheitä tai ongelmia ja kouluttamaton simpanssikin osaisi käyttää sitä tuosta vain. Kun se ei ole. Sun pitää osata, opetella, perehtyä, että hommat luistaa. Ihan niinkuin missä tahansa tietoteknisessä laitteessa.

Ihan taatusti sinne facebookiin tai m.netiin pääsee millä tahansa tällä vuosikymmenellä julkaistulla käyttis&laitekombinaatiolla, jos on joskus hiirtä kädessä pitänyt. Jokainen sitten valkkaa sen millä se omasta mielestä on kivointa tehdä. Mä oikeasti, siis ihan vilpittömästi olin innoissani kun sain sen Macbookin käteeni että jippii, nyt on semmonen kone että johan lähtee eikä tule ongelmia. Pettymys oli suuri, enkä enää rahojani tuhlaa omenalogoisiin, koska asiat ei siitä paremmaksi muutu. Se on fakta.
phiit
23.11.2012 13:43:59 (muokattu 23.11.2012 13:53:47)
Niq: Junou, kun muisti loppuu, kovalevy ruksuttaa ja kaikessa toiminnassa on ärsyttävää viivettä.

Haha. Khöhö. Astuit juuri siihen miinaan mihin pitikin. Eikös se Mac OS X ole niin helppo että toimii missä vaan millon vaan eikä tarvitse säätää. Pitäs sopia siis aivan kädettömällekin dataajalle. Saati sitten 90-luvulla tietokoneiden kanssa puljaamisen aloittaneelle. Mä en vaan enää jaksa siviilissä puljata kun töissäkin saa ihan tarpeeksi klikutella ja säätää. Menen sillä millä toimii helpoiten.

Te missaatte koko ajan sen perusajatuksen mun kirjoituksista. Ei se Macci mikään huono ole. Varmasti on tyytyväisiä käyttäjiä, ihan yhtälailla kun on Windows-maailmassakin ja hommat tulee tehtyä. Mutta se kiehahtaa yli kun saarnataan että se on joku jumalaisen toimiva systeemi, jossa ei ole virheitä tai ongelmia ja kouluttamaton simpanssikin osaisi käyttää sitä tuosta vain. Kun se ei ole. Sun pitää osata, opetella, perehtyä, että hommat luistaa. Ihan niinkuin missä tahansa tietoteknisessä laitteessa.

Ihan taatusti sinne facebookiin tai m.netiin pääsee millä tahansa tällä vuosikymmenellä julkaistulla käyttis&laitekombinaatiolla, jos on joskus hiirtä kädessä pitänyt. Jokainen sitten valkkaa sen millä se omasta mielestä on kivointa tehdä. Mä oikeasti, siis ihan vilpittömästi olin innoissani kun sain sen Macbookin käteeni että jippii, nyt on semmonen kone että johan lähtee eikä tule ongelmia. Pettymys oli suuri, enkä enää rahojani tuhlaa omenalogoisiin, koska asiat ei siitä paremmaksi muutu. Se on fakta.

Parilla perussoftalla et Macissa tuohon tilanteeseen pääse, Windowsissahan tuo on ns. normaali "ominaisuus" ilman että edes koskee koneeseen. Tälläkin hetkellä pari kk vanha viimeisin duuniläppäri Win7:lla jumittaa päivittäin ja esim telakasta irroittaminen / takaisin laitton on vain jotain ylitepääsemätöntä välillä ja vaatii koneen bootin.

Ainoo miina mihin astuin oli muutama viikko sitten koiranpaska.. mutta sä et nyt tajua muiden pointtia, PC = joutuu säätämään / Mac = ei tarvitse (niin paljoa jos ollenkaan) mikään ei ole virheetön ei edes Mac, ei kukaan ole niin väittänytkään.

Silti fakta on että Mac on moninverroin käyttäjäystävällisempi ja loogisempi, asetuksiakaan ei ole piilotettu monen mutkan taakse ja väitän että tilanteessa kuin tilanteessa pääset helpommalla Macin kanssa eikä matkan varrella tule käsittämättömiä käyttöjärjestelmän itse generoimia virheitä ja ongelmia.

Kovasti se Windowskin vaan on muuttunut OS X:mäisemmäksi vuosien varrella.
Jaava
23.11.2012 14:05:13 (muokattu 23.11.2012 14:06:54)
Niq: Junou, kun muisti loppuu, kovalevy ruksuttaa ja kaikessa toiminnassa on ärsyttävää viivettä.

Softien muistinkäyttö ei kyllä varsinaisesti riipu käyttöjärjestelmästä. Järjestelmästä riippuu järjestelmän muistinkäyttö ja se, miten helposti softat pääsevät muistiin käsiksi. Minäkin pystyn kirjoittamaan yksinkertaisen softan mäkille, joka käyttää koko keskusmuistin, mutta toistaiseksi mä en ole päässyt siihen edes raskaiden musasoftien kanssa ja vaikka pitäisin yhtäaikaa auki 20 perussoftaa (selaimia, tekstinkäsittelyä, itunes yms.), en saa koko mun 4GB keskusmuistia käytettuä.

Todistettavasti osx käyttää selkeästi vähemmän muistia itse kuin windows.

Edit: onkos muuten windows kasissa edelleen se rekisteriksi kutsuttu helvetinkone?
Niq
23.11.2012 14:05:29

Tää on vähän kuin yrittäisi himouskovaiselle perustella asioita. Vaikka argumentoit suohon, vaikka naaman eteen tuot selvän kappaleen todistetta, ei se uskovainen suostu myöntämään olevansa edes hitusen väärässä, koska uskonto. Jobs sanoi että ylistäkää, ja he ylistivät.

Mä en enää jaksa vääntää, kun ei mene jakeluun niin sitten ei mene. Nauttikaa omenoistanne.
phiit
23.11.2012 14:09:03 (muokattu 23.11.2012 14:14:05)
Niq: Tää on vähän kuin yrittäisi himouskovaiselle perustella asioita. Vaikka argumentoit suohon, vaikka naaman eteen tuot selvän kappaleen todistetta, ei se uskovainen suostu myöntämään olevansa edes hitusen väärässä, koska uskonto. Jobs sanoi että ylistäkää, ja he ylistivät.

Mä en enää jaksa vääntää, kun ei mene jakeluun niin sitten ei mene. Nauttikaa omenoistanne.

Mitkä todisteet? Sä tuot tässä esiin täysin sivuseikkoja esim kolmannenosapuolen softia ja omaa KVG kyvyttömyyttä jotka eivät liity pätkääkään itse aiheeseen = käyttöjärjestelmään. Ei se Jobskaan mikään ylipappi ollut, hienoja ideoita vain loi mitä muuta yrittävät kovasti matkia huonolla menestyksellä.. verrokkina Bill Gates ei mikään kovin innovatiivinen kaveri kuitenkaan ollut :)

Hyvä jos riittää, jatkuu aihe sellaisena kuin pitääkin.

Omenat on muuten erittäin terveellisiäkin.
Jaava
23.11.2012 14:15:25 (muokattu 23.11.2012 14:18:29)
Niq: Tää on vähän kuin yrittäisi himouskovaiselle perustella asioita. Vaikka argumentoit suohon, vaikka naaman eteen tuot selvän kappaleen todistetta, ei se uskovainen suostu myöntämään olevansa edes hitusen väärässä, koska uskonto. Jobs sanoi että ylistäkää, ja he ylistivät.

Kun oma argumentointikyky loppuu, aletaan tapella olkiukkoja vastaan ja syytäämään vastapuolta uskovaisiksi :)
Näinhän se menee muissakin keskusteluissa maailmassa. Mä olen kokeillut sekä mäkkiä että pc:tä ja omistanut molemmat useita vuosia. Tällä hetkellä mun koneessa on molemmat järjestelmät ja sen lisäksi kotona hyrrää yksi linux. Mun mielipide on puhtaan empiirinen ja tutkimuksiin perustuva, eikä vaadi minkäänlaista uskontoa. Mä en ole väittänyt, että windows on huono. osx on vaan verrattomasti parempi niin monessa asiassa, että en halua enää käyttää windowsia, ellei ole pakko.

On tässäkin asioita, jotka ärsyttää mua. Esimerkiksi itunesin oletustapa tallentaa musiikki on mun mielestä käsittämätön. Jos järjestelmässä itsessään on olemassa kansiot musiikki, elokuvat yms, miksi pirussa sen pitää erikseen luoda oma itunes-mediakansio? Ei sillä, että sinne tarvitsisi ikinä koskea, mutta onpahan vaan epäloogista.
Jotkut valmistajat, jotka ovat vaan tehneet windowssoftastaan pikaporttauksen mäkille, eivät ole ottaneet huomioon järjestelmän erilaisuutta ja sitten ohjelmistovalikko on täynnä jotain pieniä setup ja uninstal ohjelmia, joita mäkillä ei tarvitse mihinkään. Softat kun asentuu tai poistuu ihan siirtämällä kansioon tai pois sieltä. Tosin tässä uusimmassa versiossa taitaa olla joku erikseen määritelty rajoitus tolle ongelmalle.

Edit: ja tottakai mäkkiäkin saattaa joutua säätämään joissain tilanteessa. Puhdas fakta kuitenkin on, että niitä tilanteita on verrattomasti vähemmän kuin pc-puolella.
phiit
23.11.2012 14:23:49 (muokattu 23.11.2012 14:24:21)
Jaava:
On tässäkin asioita, jotka ärsyttää mua. Esimerkiksi itunesin oletustapa tallentaa musiikki on mun mielestä käsittämätön. Jos järjestelmässä itsessään on olemassa kansiot musiikki, elokuvat yms, miksi pirussa sen pitää erikseen luoda oma itunes-mediakansio? Ei sillä, että sinne tarvitsisi ikinä koskea, mutta onpahan vaan epäloogista.

Enemmänkin loogista ;) koska myös Logic luo oman "Logic" kansion Musiikin alle niin kuin muutkin äänisoftat omansa jne.. mutta joo, Windows puolellahan mp3 filejen käsinhallinnointi oli se juttu ja iTunesin logiikka on tuossa eri, saahan senkin tietty muutettua asetuksista jos haluaa käsin tiedostot jossain pitää.
Jaava
23.11.2012 14:30:43 (muokattu 23.11.2012 14:31:44)
phiit: Enemmänkin loogista ;) koska myös Logic luo oman "Logic" kansion Musiikin alle niin kuin muutkin äänisoftat omansa jne.. mutta joo, Windows puolellahan mp3 filejen käsinhallinnointi oli se juttu ja iTunesin logiikka on tuossa eri, saahan senkin tietty muutettua asetuksista jos haluaa käsin tiedostot jossain pitää.

Niin... tavallaan kuitenkin se itunes on tässä mukana tullut mediasoitin. Luulisi sen voivan käyttää niitä järjestelmän kansioita suoraan, jotta musiikki löytyisi kansiosta musiikki ja elokuvat kansiosta elokuvat. Mutta toisaalta tossa on myös pointti, että jokainen musasofta luo oman kansionsa.

Nojoo. Iloisia asioita mäkeissä on esimerkiksi se, että tää järjestelmä ymmärtää levykuvia ilman erillistä softaa.
phiit
23.11.2012 14:33:31 (muokattu 23.11.2012 14:35:28)
Jaava: Niin... tavallaan kuitenkin se itunes on tässä mukana tullut mediasoitin. Luulisi sen voivan käyttää niitä järjestelmän kansioita suoraan, jotta musiikki löytyisi kansiosta musiikki ja elokuvat kansiosta elokuvat. Mutta toisaalta tossa on myös pointti, että jokainen musasofta luo oman kansionsa.

Nojoo. Iloisia asioita mäkeissä on esimerkiksi se, että tää järjestelmä ymmärtää levykuvia ilman erillistä softaa.

Samoin voit vetää levystä boottaavan kopion ulkoiselle levylle backupiksi ja esim uuden levyn asennus kestää käytännössä fyysisen asennuksen + datan takaisin kopioinnin, ei tarvitse asennella yhtään mitään softapuolella.

Plussaa myös iLaitteiden yhteiselosta.. iPhone, iPad, Macbook Air ja Mac Mini puhuvat sujuvaa yhteistä kieltä :)
anapena
23.11.2012 14:43:00
Kyllä on pojilla(otaksun) taas virtaa nukutun yön jälkeen:) Mä oon niin tyytyväinen, että käyttiksissä on ainakin kaksi hyvää vaihtoehtoa, niin pysyy jonkinlainen kilpailu ja kehitys käynnissä. Mieti nyt, jos kaikki ihmiset ja vehkeet olis samanlaisia...
Istu ja pala!
phiit
23.11.2012 14:44:25 (muokattu 23.11.2012 14:44:58)
anapena: Kyllä on pojilla(otaksun) taas virtaa nukutun yön jälkeen:) Mä oon niin tyytyväinen, että käyttiksissä on ainakin kaksi hyvää vaihtoehtoa, niin pysyy jonkinlainen kilpailu ja kehitys käynnissä. Mieti nyt, jos kaikki ihmiset ja vehkeet olis samanlaisia...

Poikiahan tässä ollaan hamaan loppuun asti, mutta hyviä käyttiksiä on 2 -> OS X ja Linux ;)
Jaava
23.11.2012 14:55:07
phiit: Poikiahan tässä ollaan hamaan loppuun asti, mutta hyviä käyttiksiä on 2 -> OS X ja Linux ;)

OSX työpöydälle ja linux serverille. Ainakin ubuntu on ihan käsi työpöytäkäytössä.
phiit
23.11.2012 15:17:07 (muokattu 23.11.2012 15:26:58)
Jaava: OSX työpöydälle ja linux serverille. Ainakin ubuntu on ihan käsi työpöytäkäytössä.

Ubuntu on ihan toimiva peruskäytössä (internet, sposti ym..). Asensin alkuvuodesta yhdelle vanhemmalle henkilölle Ubuntun XP:n tilalle ja vaikkei henkilö mitään koneista ymmärräkään, ymmärsi kuitenkin parin viikon käytön jälkeen että huomattavasti paremmin se toimii kuin XP :)

Aiemmin joutui lähes viikottain puhelimitse neuvomaan kun "nyt tää kyselee sitä ja tätä", Ubuntun jälkeen ei ole kertaakaan tarvinnut antaa valohoitoa jo puoleenvuoteen.

..taitaa vaan nyt mennä vähän ketjun aiheen ulkopuolelle
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)