Aihe: Muusikolle kone: PC VAI MAC?
1 2 3 4 529 30 31 32 33 34 35 36 37
phiit
23.11.2012 08:21:10
tender.insanity: Minun mielestä:
- PC:llä on helppo ja hyvä tehdä mitä vain
- Telecasterit ovat helvetin rumia
- SG:t on rumuuden huipentumia
- Saab ei ole auto
- Commando on paska leffa
- Työttömiltä kaikki tuet pois, jos ei työ kiinnosta

;-p

Commando on paska leffa!
Ja työttömiltä todellakin tuet pois jos ei kiinnosta tehdä töitä!

Jumalaut, PC / Mac integroituminen ei homolla tavalla :P
Jaava
23.11.2012 10:42:08
Lause "makuasioista ei voi kiistellä" on ihan helvetin typerä. Mistä sitä sitten kiisteltäisiin?
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
Niq
23.11.2012 10:44:48

Jaava: Mac toimii varmasti, lähes riippumatta siitä, kuka raudan on valmistanut ja ajurit pystyvät standardisti siihen, mitä vain parhaiden valmistajien ajurit tekevät pc:llä.

Tää on se yleisin ansa mihin te arvoisat omenakäyttäjät astutte. Ja mikä saa argumentoimaan asiaa vastaan. Ja synnyttää tän ainaisen tappelun. Siis kuvainnollinen jedikädenheilautus "Mac toimii aina ja ikuisesti ja pla pla pla". Kerron nyt sinulle totuuden: Ei se aina toimi. Siellä on ihan samoja komponentteja kuin muissakin PC-laitteissa (x86 = PC tässä tapauksessa). Olen hymyillen lukenut _jokaisen_ Mac OS X -päivityksen jälkeen omenafoorumien täydeltä itkua ja murhetta kun joku laite tai softa on lakannut päivityksen jälkeen täysin toimimasta. Siinä se sun loistava softa- ja ajurituki. Ei ole muuten käynyt vielä yhdenkään Win7 päivityksen jälkeen samoin. Älkääkä nyt selittäkö että niissä OS X-päivityksissä tulee aina uus käyttis. Sama paska se on ollut jo vuosikausia. Kunhan vaan keksivät sinne "innovaatioita" ja "uudistuksia", eli toisin sanoen ominaisuuksia mitkä on olleet muissa käyttiksissä jo vuosia.
phiit
23.11.2012 10:49:08 (muokattu 23.11.2012 11:12:50)
Niq: Tää on se yleisin ansa mihin te arvoisat omenakäyttäjät astutte. Ja mikä saa argumentoimaan asiaa vastaan. Ja synnyttää tän ainaisen tappelun. Siis kuvainnollinen jedikädenheilautus "Mac toimii aina ja ikuisesti ja pla pla pla". Kerron nyt sinulle totuuden: Ei se aina toimi. Siellä on ihan samoja komponentteja kuin muissakin PC-laitteissa (x86 = PC tässä tapauksessa). Olen hymyillen lukenut _jokaisen_ Mac OS X -päivityksen jälkeen omenafoorumien täydeltä itkua ja murhetta kun joku laite tai softa on lakannut päivityksen jälkeen täysin toimimasta. Siinä se sun loistava softa- ja ajurituki. Ei ole muuten käynyt vielä yhdenkään Win7 päivityksen jälkeen samoin. Älkääkä nyt selittäkö että niissä OS X-päivityksissä tulee aina uus käyttis. Sama paska se on ollut jo vuosikausia. Kunhan vaan keksivät sinne "innovaatioita" ja "uudistuksia", eli toisin sanoen ominaisuuksia mitkä on olleet muissa käyttiksissä jo vuosia.

7 vuotta tuli päivitettyä aina vanhan päälle kaikki päivitykset vanhalla koneella, koskaan ei mikään hajonnut "vaan toimi". Suurin osa hajoavista on omaa rävellystä/osaamattomuutta tai jotain epäyhteensopivia kolmannenosapuolen lisäpalikoita. Applen softat ei ole pahemmin hajonneet omien päivitysten johdosta. Se sama paska "vaan toimii" ja uusia ominaisuuksia sekä innovaatioita tullut lähes jokaisessa päivityksessä. Tää homma kun ei vaan Windows puolella toimi samalla tavalla, tiedän koska PC käytössä päivittäin duunissa ja "tää ei vaan toimi" niinkuin se voisi tai pitäisi. Tottakai rauta on lähes samaa Maceissa ja PC:issä mutta se pienen pieni ero onkin siinä softassa.

MS softiin ei edes tarvita päivityksiä vaan ne osaa itsestään hajoamisen jalon taidon, kuinka monta kertaa esim sitä onkaan Outlookin, Wordin, Excelin, Powerpointin joutunu käsipelillä korjaamaan, hajoaa profiili, rekkarit kuralla tai koko Windows profiili vaan päättää seota täysin pelkästään sillä että kone on päällä siihen koskematta. Oon aiemmassa duunissa joutunu soittamaan suoraan Microsoftille selvittääkseni noita ongelmia eikä heilläkään ole mitään hajua ongelmasta, "Officen tai Windowsin uudelleenasennus" on se ratkaisu :)

Windows on alunperin suoraan kopioitu Mac OS:stä..
phiit
23.11.2012 11:01:01
tender.insanity: http://www.bonesmagazine.co.uk/wp-c … /08/Samsung_iPhone_Design_Evide.jpg

Mites tää nyt mihinkään liittyy?
tender.insanity
23.11.2012 11:02:12 (muokattu 23.11.2012 11:03:07)
phiit: Mites tää nyt mihinkään liittyy?

Kun aloit huutelemaan kopioinnista. Kyllä se Applekin osaa.

EDIT: http://i.imgur.com/9tGld.jpg :D
phiit
23.11.2012 11:03:46 (muokattu 23.11.2012 11:08:20)
tender.insanity: Kun aloit huutelemaan kopioinnista. Kyllä se Applekin osaa.

Kyse on softasta, Xerox esitteli ensimmäisenä tuon ikkunamallisen käyttiksen jonka Apple teki/lainasi/pölli toimivaan muotoon josta sitten Bill Gayts varasti melkeen 1:1 Windowsiin.

iPhonessa "hieman" kehittyneempi käyttis kuin Samsungin vm 2006 puhelimissa..

Osaa se Samsungkin: http://cdn.i.haymarket.net.au/Utils … -mac-lowres.jpg&h=480&w=640
Jaava
23.11.2012 11:17:36 (muokattu 23.11.2012 11:18:37)
Niq: Tää on se yleisin ansa mihin te arvoisat omenakäyttäjät astutte. Ja mikä saa argumentoimaan asiaa vastaan. Ja synnyttää tän ainaisen tappelun. Siis kuvainnollinen jedikädenheilautus "Mac toimii aina ja ikuisesti ja pla pla pla". Kerron nyt sinulle totuuden: Ei se aina toimi. Siellä on ihan samoja komponentteja kuin muissakin PC-laitteissa (x86 = PC tässä tapauksessa). Olen hymyillen lukenut _jokaisen_ Mac OS X -päivityksen jälkeen omenafoorumien täydeltä itkua ja murhetta kun joku laite tai softa on lakannut päivityksen jälkeen täysin toimimasta. Siinä se sun loistava softa- ja ajurituki. Ei ole muuten käynyt vielä yhdenkään Win7 päivityksen jälkeen samoin. Älkääkä nyt selittäkö että niissä OS X-päivityksissä tulee aina uus käyttis. Sama paska se on ollut jo vuosikausia. Kunhan vaan keksivät sinne "innovaatioita" ja "uudistuksia", eli toisin sanoen ominaisuuksia mitkä on olleet muissa käyttiksissä jo vuosia.

Öömm.. isoissa osx päivityksissä tulee aina uusi käyttis. Ensimmäinen osx julkaistiin suunnilleen samaan aikaan windows xp:n kanssa (itseasiassa puolisen vuotta aiemmin) ja tää nykyinen muistuttaa sitä vähemmän kuin mitä windows seiska muistuttaa xp:tä.
Ja enpäs nyt muista innovaatioita, jotka olisi olleet muissa käyttiksissä jo vuosia. Ehkä ikkunoiden koon säätäminen joka reunasta. Sitäään en koskaan kaivannut. Lisäsivät sen, kun ihmisiä alkoi siirtymään enemmän omppupuolelle. Yleensä menee kyllä niin päin, että muut kopioi applelta ne innovaatiot ainakin käyttöjärjestelmissä. Mulla ainoa softa joka on lopettanut toimintansa päivityksen yhteydessä on pro tools ja sen mä tiesin lopettavan toimintansa.
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
phiit
23.11.2012 11:18:49 (muokattu 23.11.2012 11:27:33)
Jaava: Öömm.. isoissa osx päivityksissä tulee aina uusi käyttis. Ensimmäinen osx julkaistiin suunnilleen samaan aikaan windows xp:n kanssa ja tää nykyinen muistuttaa sitä vähemmän kuin mitä windows seiska muistuttaa xp:tä.
Ja enpäs nyt muista innovaatioita, jotka olisi olleet muissa käyttiksissä jo vuosia. Ehkä ikkunoiden koon säätäminen joka reunasta. Sitäään en koskaan kaivannut. Lisäsivät sen, kun ihmisiä alkoi siirtymään enemmän omppupuolelle. Yleensä menee kyllä niin päin, että muut kopioi applelta ne innovaatiot ainakin käyttöjärjestelmissä. Mulla ainoa softa joka on lopettanut toimintansa päivityksen yhteydessä on pro tools ja sen mä tiesin lopettavan toimintansa.

Niin, Windows 7 "uudet" ominaisuudethan oli jo ekassa OS X:ssä sen 8 vuotta aiemmin :)

EDIT: hyvin muistan päivän kun duunikaveri hommas iMac G3:n jossa oli OS X, itellä rupunen perus XP kone ja tuli vaan ihmeteltyä miten joku voi olla noin paljon edellä asioissa :) Apple on aina panostanut koneiden ulkonäköön ja kyllä tuo oli itelle jonkinlainen käännekohta vaikka eka Mac tulikin hankittua vasta vuosia myöhemmin.
Niq
23.11.2012 11:37:26

Mua sitten naurattaa toi teidän selittely. Olkoon vaikka sata vuotta vanha käyttis, kun sehän on paras, ja tukee kaikkia ja kaikki toimii. Ei mitään helvetin selittelyjä. Jos se vaan toimii niin silloin ei tarvitse selitellä. Joka välissä kyllä selitellään kuinka se parin tonnin Pro Tools kyllä ihan tietoisesti lakkasi toimimasta. Miksi? Kyseessähän on Mac ja kaikki toimii?

Tajuatteko nyt yhtään mun pointtia? Minulla oli Mac ja jouduin ihan yhtälailla säätämään kuin PC:täkin, kyllästyin siihen koska en jaksanut alkaa opettelemaan käyttiksen saloja syvällisesti, koska sitä ennen Windows 7-alustalla ollut läppäri toimi suoraan asennuksen jälkeen jokseenkin säätämättä niinkuin halusinkin ja totesin pääseväni helpoimmalla kun vaihdan takaisin tuttuun ympäristöön.

Jos se MacOSX olisi ollut helppo, intuitiivinen ja fiksu käyttis, olisin pitäytynyt siinä. Mulle jäi kuva hitaasta ja epäkäytännöllisestä käyttiksestä, josta joutui koko ajan etsimään toimintoja kissojen ja koirien kanssa. Asensin muuten Win8:n läppäriini hiljattain ja parin päivän totuttelun jälkeen osasin käyttää sitä samalla teholla kuin aikaisempaa seiskaakin, vaikka käyttis muuttui täysin erilaiseksi vanhoihin verrattuna (eipähän enää ole kopioitu Applelta). MacOSX:n käyttöön en tottunut puolessa vuodessa, enkä jäänyt kaipaamaan kuin iMovieta.
phiit
23.11.2012 11:44:32 (muokattu 23.11.2012 11:47:28)
Niq: Mua sitten naurattaa toi teidän selittely. Olkoon vaikka sata vuotta vanha käyttis, kun sehän on paras, ja tukee kaikkia ja kaikki toimii. Ei mitään helvetin selittelyjä. Jos se vaan toimii niin silloin ei tarvitse selitellä. Joka välissä kyllä selitellään kuinka se parin tonnin Pro Tools kyllä ihan tietoisesti lakkasi toimimasta. Miksi? Kyseessähän on Mac ja kaikki toimii?

Tajuatteko nyt yhtään mun pointtia? Minulla oli Mac ja jouduin ihan yhtälailla säätämään kuin PC:täkin, kyllästyin siihen koska en jaksanut alkaa opettelemaan käyttiksen saloja syvällisesti, koska sitä ennen Windows 7-alustalla ollut läppäri toimi suoraan asennuksen jälkeen jokseenkin säätämättä niinkuin halusinkin ja totesin pääseväni helpoimmalla kun vaihdan takaisin tuttuun ympäristöön.

Jos se MacOSX olisi ollut helppo, intuitiivinen ja fiksu käyttis, olisin pitäytynyt siinä. Mulle jäi kuva hitaasta ja epäkäytännöllisestä käyttiksestä, josta joutui koko ajan etsimään toimintoja kissojen ja koirien kanssa. Asensin muuten Win8:n läppäriini hiljattain ja parin päivän totuttelun jälkeen osasin käyttää sitä samalla teholla kuin aikaisempaa seiskaakin, vaikka käyttis muuttui täysin erilaiseksi vanhoihin verrattuna (eipähän enää ole kopioitu Applelta). MacOSX:n käyttöön en tottunut puolessa vuodessa, enkä jäänyt kaipaamaan kuin iMovieta.

Pro Tools ei ole Applen softa joten ei se tähän päde, Digidesign on tunnettu firma siitä että julkaisee päivityksiä todella viiveellä vaikka voisi ne tehdä jo etukäteen esim ennen käyttisversion julkaisua. Applen Logic ei ole hajonnut käyttisversioiden myötä.

Ei sun pointtia tajua kun ei Maceja tarvitse säätää samalla tavalla. Ominaisuudet ja tietyt eroavaisuudet Mac / PC välillä ei ole säätämistä. Mac toimii pakasta vedettynä, PC:n kanssa joutuu _säätämään_ paljon enemmän vaikka pelkän langattoman hiiren tai tulostimen asennuksessa.

Jos sulle OS X on vaikea niin kyse on omasta kykenemättömyydestäsi ja vanhoihin tapoihin kangistuneisuudesta, vastaukset ongelmiin kuin ongelmiin löytyy helposti KVG asetelmalla. Kyseessä ei siltikään ole säätäminen, itsellä transitio PC -> Mac meni heittämällä kun vaan rupes käyttämään ja katsomaan asioita uusin silmin. Ei kauaa kestäny kun tajus "miksei Windows toimi yhtä helposti"

Jos ostat uudet kengät ja siinä onkin 2 reikää enemmän kuin vanhoissa, niin meneekö heti sormi suuhun "kun vanhoissa oli vähemmän, miksei tässäkin, ihan paska nönnönnöö.. en osaa, en halua, en viitsi" ;)
tender.insanity
23.11.2012 11:51:28 (muokattu 23.11.2012 11:52:18)
phiit:
Jos ostat uudet kengät ja siinä onkin 2 reikää enemmän kuin vanhoissa, niin meneekö heti sormi suuhun "kun vanhoissa oli vähemmän, miksei tässäkin, ihan paska nönnönnöö.. en osaa, en halua, en viitsi" ;)

Jos ostamissani uusissa kengissä on reikiä, niin palautan ne ja otan ehjät tilalle. Tuon kaltaista säätämistä itse välttelet ja kävelet sitten sukat märkinä tyytyväisenä.
phiit
23.11.2012 11:51:59 (muokattu 23.11.2012 11:54:46)
tender.insanity: Jos ostamissani uusissa kengissä on reikiä, niin palautan ne ja otan ehjät tilalle. Tuon kaltaista säätämistä itse välttelet ja kävelet sitten sukat märkinä tyytyväisenä.

Suosit siis vain Nokian (ei tästä firmasta muuhunkaan ole ->) kumisaappaita? ;)

Itse säädän reittini vesilätäköiden ohi :)
Jaava
23.11.2012 12:01:00 (muokattu 23.11.2012 12:03:51)
Niq: Mua sitten naurattaa toi teidän selittely. Olkoon vaikka sata vuotta vanha käyttis, kun sehän on paras, ja tukee kaikkia ja kaikki toimii. Ei mitään helvetin selittelyjä. Jos se vaan toimii niin silloin ei tarvitse selitellä. Joka välissä kyllä selitellään kuinka se parin tonnin Pro Tools kyllä ihan tietoisesti lakkasi toimimasta. Miksi? Kyseessähän on Mac ja kaikki toimii?

Mikä vitun selittely? Vastasin järjettömiin väitteisiin. Pro tools oli 150e pro tools ja siitä kaksi päivityskierrosta vanha versio. Päätin, että en halua päivittää sitä enää.

Oliko ongelma se, että ei toiminut samalla tavalla kuin windows? No ei todella toimi samalla tavalla kuin windows. Kiitos luojalle siitä. Edit: ei mullakaan mennyt kuin pari päivää ymmärtää, miksi tää on niin jumalattoman paljon parempi monissa asioissa.

Käyttöliittymäasiantuntijat ovat erimieltä kanssasi ja jaan heidän mielipiteensä. Käytän aktiivisesti ja säännöllisesti tällä hetkellä mäkkiä, windows seiskaa ja ubuntua. Windows seiska on ihan ok, joskin sitä vaivaa windowsin sisäänrakennetut ongelmat. Ubuntu sopii serverille. Mäkki on se, millä mä haluaisin tehdä kaiken, jos olisi mahdollista. Ihan mielenkiinnosta, mikä ominaisuus sulta oli hukassa? Mä en ole koskaan joutunut etsimään ominaisuutta tästä pitempään kuin muutaman sekunnin. Edes silloin kun olin juuri vaihtanut tähän.

Mä rehelisesti sanottuna pidän win8 ulkonäöstä ja siitä, että ovat vaihteeksi keksineet jotain omaa. Kokeilin sitä tabletilla esittelytilanteessa ja jostain syystä minä tai esiteelijä emme kumpikaan saaneet kaikkia kosketuskomentoja toimimaan. En sitten tiedä johtuiko laitteesta vaiko järjestelmästä. Lukuunottamatta muutamia ylimonimutkaisia ohjauseleitä perusfiilis oli ihan toimiva. Hiirellä se metrokäyttis ja sen pohjalta tehdyt ohjelmat oli ihan karmeita.
tender.insanity
23.11.2012 12:02:11
phiit: Suosit siis vain Nokian (ei tästä firmasta muuhunkaan ole ->) kumisaappaita? ;)

Ainoa kumisaappaaseen verrattava asia täällä on sinun korvien väli.

Itse säädän reittini vesilätäköiden ohi :)

Miksi säädät, kun helpommallakin pääsee?
phiit
23.11.2012 12:02:31
tender.insanity: Ainoa kumisaappaaseen verrattava asia täällä on sinun korvien väli.

Miksi säädät, kun helpommallakin pääsee?

En olekaan märkäkorva ;)

En säädä koska Mac
Jaava
23.11.2012 12:08:37
Itseasiassa mulle oikeasti suurin asia musakäytössä oli se, että pcllä jouduin aina sulkemaan käytännössä kaiken muun käyttääkseni daw-ohjelmaa tehokkaasti. Lisäksi sisäinen äänipiiri oli täysin käyttökelvoton myös asio4all ajureilla.
Mäkillä mä voin pitää auki ihan mitä vaan dawin kanssa eikä se haittaa toimintaa mitenkään ja sisäinen äänipiiri toimii suoraan hyvin ilman mitään erillisajureitakin, joten jos joudun pikamiksaamaan jotain jossain muualla kuin kotona, ei tarvitse roudata äänikorttia mukana.
Niq
23.11.2012 12:09:18

phiit: Pro Tools ei ole Applen softa joten ei se tähän päde, Digidesign on tunnettu firma siitä että julkaisee päivityksiä todella viiveellä vaikka voisi ne tehdä jo etukäteen esim ennen käyttisversion julkaisua. Applen Logic ei ole hajonnut käyttisversioiden myötä.

No mutta selittelyä selittelyä. Jos suuri osa ammattilaisstudioista käyttää helvetin kallista softaa, niin kai kaikkitietävä omenayhtiö ottaa tämän huomioon käyttispäivityksessään eikä riko toimivaa työkalua.

Ei sun pointtia tajua kun ei Maceja tarvitse säätää samalla tavalla. Ominaisuudet ja tietyt eroavaisuudet Mac / PC välillä ei ole säätämistä. Mac toimii pakasta vedettynä, PC:n kanssa joutuu _säätämään_ paljon enemmän vaikka pelkän langattoman hiiren tai tulostimen asennuksessa.

Häh? No ok, tulostimen joutui vielä seiskassa toisinaan asentamaan erikseen, mutta kasissa en ole asentanut vielä yhtään ajuria. Tulin läppärin kanssa töihin, laitoin koneen WLANiin kiinni ja parin minuutin päästä tulostin firman verkkotulostimella. Koskematta yhteenkään asetukseen tai ajuriin tai muuhun.

Mä en saanut Win7:ssa toimivaa USB-äänirautaa tai edes sen Macbookin omaa äänipuolta toimimaan pienellä latenssilla ilman 100% prossukuormia ja jatkuvaa pätkimistä. Latasin jopa Logicin piraattiversion (hui mikä rikos, en todellakaan kokenut omantunnontuskaa siinä v*tutuksen tilassa kun olin yrittänyt saada sitä pari viikkoa toimimaan) ihan vain testatakseni ettei kyseessä ollut käyttämäni softan (Reaper) vika, vaan laitteen tai käyttiksen. Pari plugaria raidalle, monitorointi päälle ja töktöktök. Kokeilin kyllä ihan kaikki mahdolliset konstit mitä apple-foorumit tarjosivat, eikä asia muuttunut miksikään.

Jos sulle OS X on vaikea niin kyse on omasta kykenemättömyydestäsi ja vanhoihin tapoihin kangistuneisuudesta, vastaukset ongelmiin kuin ongelmiin löytyy helposti KVG asetelmalla. Kyseessä ei siltikään ole säätäminen, itsellä transitio PC -> Mac meni heittämällä kun vaan rupes käyttämään ja katsomaan asioita uusin silmin. Ei kauaa kestäny kun tajus "miksei Windows toimi yhtä helposti"

Mä hanskaan kyllä käyttiksen kuin käyttiksen jos tarvitsee. Olen suorastaan käyttöliittymäfriikki. Mutta miksi tuhlaisin kallista aikaani virittelemällä jotain onnetonta Macbookia kun voin siirtyä kivasti Win8:n pariin ja käyttää senkin ajan esimerkiksi m.netiä selaamalla. MacOSX on kömpelö ja epäintuitiivinen. Ei se Win7 nyt niin paljoa parempi ollut, tottumiskysymykset tietenkin vaikuttaa työn sujuvuuteen. Kasi on taas intuitiivinen ja nerokas suorastaan. Varsinkin kosketusnäytöllä. Eikä mikään staattinen valikoima sovellusten kuvakkeita, niinkuin Applen kilpaileva tuotos.
phiit
23.11.2012 12:11:10
Niq: No mutta selittelyä selittelyä. Jos suuri osa ammattilaisstudioista käyttää helvetin kallista softaa, niin kai kaikkitietävä omenayhtiö ottaa tämän huomioon käyttispäivityksessään eikä riko toimivaa työkalua.

Häh? No ok, tulostimen joutui vielä seiskassa toisinaan asentamaan erikseen, mutta kasissa en ole asentanut vielä yhtään ajuria. Tulin läppärin kanssa töihin, laitoin koneen WLANiin kiinni ja parin minuutin päästä tulostin firman verkkotulostimella. Koskematta yhteenkään asetukseen tai ajuriin tai muuhun.

Mä en saanut Win7:ssa toimivaa USB-äänirautaa tai edes sen Macbookin omaa äänipuolta toimimaan pienellä latenssilla ilman 100% prossukuormia ja jatkuvaa pätkimistä. Latasin jopa Logicin piraattiversion (hui mikä rikos, en todellakaan kokenut omantunnontuskaa siinä v*tutuksen tilassa kun olin yrittänyt saada sitä pari viikkoa toimimaan) ihan vain testatakseni ettei kyseessä ollut käyttämäni softan (Reaper) vika, vaan laitteen tai käyttiksen. Pari plugaria raidalle, monitorointi päälle ja töktöktök. Kokeilin kyllä ihan kaikki mahdolliset konstit mitä apple-foorumit tarjosivat, eikä asia muuttunut miksikään.

Mä hanskaan kyllä käyttiksen kuin käyttiksen jos tarvitsee. Olen suorastaan käyttöliittymäfriikki. Mutta miksi tuhlaisin kallista aikaani virittelemällä jotain onnetonta Macbookia kun voin siirtyä kivasti Win8:n pariin ja käyttää senkin ajan esimerkiksi m.netiä selaamalla. MacOSX on kömpelö ja epäintuitiivinen. Ei se Win7 nyt niin paljoa parempi ollut, tottumiskysymykset tietenkin vaikuttaa työn sujuvuuteen. Kasi on taas intuitiivinen ja nerokas suorastaan. Varsinkin kosketusnäytöllä. Eikä mikään staattinen valikoima sovellusten kuvakkeita, niinkuin Applen kilpaileva tuotos.

Käytit kuitenkin aikaa Win8 opetteluun "ok" se siitä friikistä..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)