Aihe: Muusikolle kone: PC VAI MAC?
1 2 3 4 527 28 29 30 3133 34 35 36 37
tender.insanity
21.11.2012 16:23:15
Jaava: Musta alkaa tuntua, että sulla on joku patoutunut aggressio, joka yrittää päästä pintaan. Onko tietokoneet hajottaneet sulta avioliiton tai jotain? Sun argumentointi alkaa hajota yhä enemmän ja enemmän sekavaksi.

Se nyt vain oli lisäys siihen kun kannettavalla on niin helppoa pitää työt aina mukana. Kolikolla on usein kääntöpuolensa.
phiit
21.11.2012 16:24:36
tender.insanity: Ei. Kannettavalta laitteelta tahdon laatua ja hyvää käytettävyyttä, jos sellaisen hankin. Näin kävi mm. puhelimen kohdalla jolloin Apple jäi hyllyyn.

Eli ostit pöytäpuhelimen atk nurkkaukseen?
tender.insanity
21.11.2012 16:42:31
phiit: Eli ostit pöytäpuhelimen atk nurkkaukseen?

Parempi pöytäpuhelin nurkkauksessa kuin iPhone olkalaukussa.
phiit
21.11.2012 16:46:05 (muokattu 21.11.2012 16:46:56)
tender.insanity: Parempi pöytäpuhelin nurkkauksessa kuin iPhone olkalaukussa.

Se on mulla farkkujen taskussa, haluutko kokeilla? ;)
Jaava
21.11.2012 16:56:09 (muokattu 21.11.2012 16:57:32)
tender.insanity: Ei. Kannettavalta laitteelta tahdon laatua ja hyvää käytettävyyttä, jos sellaisen hankin. Näin kävi mm. puhelimen kohdalla jolloin Apple jäi hyllyyn.

Mulla on nyt sellainen fiilis, että sä et keskustele lainkaan alkuperäisestä aiheesta, vaan vedät jotain omaa applen vastaista ristiretkeäsi. iphonella ei ole mitään tekemistä alkuperäisen aiheen kanssa.

Edit: itse hommasin nokian vielä pari vuotta sitten, kun puhelimen hankin. Oli ehkä virhe. Tää toimii päivä päivältä epäluotettavammin.
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
tender.insanity
21.11.2012 17:03:35 (muokattu 21.11.2012 17:08:58)
EDIT: ****
Ziggy Bubba
21.11.2012 17:09:25 (muokattu 21.11.2012 17:09:48)

Mulla on Nokian perusluuri, joka taisi maksaa 28e uutena. Tosta löytyy kaikki tarvittavat: herätyskello, kalenteri ym. Eikä ota pannuun vaikka häviäisi.

Omalla kohdalla pöytäkone on parempi ratkaisu selvästi kuin kannettava, sillä hiiri ja kunnon näppis & näyttö on vaan musta paras tapa tehdä hommia (tai turista m.netissä). Nykyään kannettavasta on tullut melkeinpä normi, vaikka tosi moni ei edes "kanna" sitä konettaan mihinkään. Tämän kysynnän huomaa mm. Applen hinnoissa - iMac on aika halpa jos Macbookeihin verrataan.

Mutta niin, tosi monet oikeasti roudaavat koneitaan, eikä se ole multa pois. Eri tarpeet, eri laitteet.
Yhden miehen pläskiä pruttua ja melankoliaa: CROOKMACHINE
phiit
21.11.2012 17:11:14 (muokattu 21.11.2012 17:11:43)
tender.insanity: Nyt menee ilmoitus poliisille. Oon oikeesti 12v tyttö ja olen häkeltynyt ehdotuksestasi.

Ok, tämä selittää aiemmat viestisi :)

EDIT: kerkesinpäs! :D
tender.insanity
21.11.2012 17:27:57 (muokattu 21.11.2012 17:33:03)
Ziggy Bubba:
Omalla kohdalla pöytäkone on parempi ratkaisu selvästi kuin kannettava, sillä hiiri ja kunnon näppis & näyttö on vaan musta paras tapa tehdä hommia (tai turista m.netissä).

Tämä. 24" on se minivaatimus näytölle. Eikä mitään Full HD:ta vaan 1920x1200 reso, mikäli tahtoo nähdä enemmänkin kuin yhden raidan kerrallaan ruudulla.

EDIT: Mutta eiköhän iso resoluutiokin ole liikaa mäkin käyttäjälle. Onhan liian tehokas konekin huono juttu, kun tulee 2c enempi lämpö ja 1db enempi ääntä kun propelli pyörähtää kerran ympäri.
tender.insanity
21.11.2012 17:31:45
phiit: Ok, tämä selittää aiemmat viestisi :)

EDIT: kerkesinpäs! :D

Vähän kuin sinulla kannabiksen liikakäyttö ja luku-/kirjoitusvaikeudet, mitkä estivät sinua hankkimasta ajokorttia jonka takia raahasit isoa tietokonetta käsin räntäsateessa. Miltei vuodatan kyyneleen puolestasi. Byhyy.
phiit
21.11.2012 17:36:22 (muokattu 21.11.2012 17:38:03)
tender.insanity: Vähän kuin sinulla kannabiksen liikakäyttö ja luku-/kirjoitusvaikeudet, mitkä estivät sinua hankkimasta ajokorttia jonka takia raahasit isoa tietokonetta käsin räntäsateessa. Miltei vuodatan kyyneleen puolestasi. Byhyy.

En käytä kannabista, lukeminen / kirjoittaminenkin sujuu ihan "tuosta vain", ajokortilla en tee mitään kaupunkiolosuhteissa, vuosikin oli 2002 kun pöytäkonetta raahattiin.. silloin vielä läppärit oli paskoja.
Eläkä suotta kyynelehdi, me olemme tukenasi täällä ja haluamme vain auttaa sinua. Sulla on vielä paljon opittavaa isosta pahasta maailmasta, mutta ikäisenäsi esiteininä kaikki on vähän vaikeaa vielä muutaman vuoden.
tender.insanity
21.11.2012 17:47:34 (muokattu 21.11.2012 17:47:50)
phiit: En käytä kannabista, lukeminen / kirjoittaminenkin sujuu ihan "tuosta vain", ajokortilla en tee mitään kaupunkiolosuhteissa, vuosikin oli 2002 kun pöytäkonetta raahattiin.. silloin vielä läppärit oli paskoja.

Olet koittanut kannabista ja se riittää antamaan osviittaa siitä, millainen olet. Onko mies hyvä aviomies kun on vain kerrän vetänyt vaimoaan turpiin?

Sanotko siis Applen läppärien olleen paskoja tuolloin? Silloinkin jos olisit töihin mennyt, niin olisit voinut ostaa treenikselle toisen koneen. Tai äiskä olisi voinut korottaa viikkorahaasi.

Eläkä suotta kyynelehdi, me olemme tukenasi täällä ja haluamme vain auttaa sinua. Sulla on vielä paljon opittavaa isosta pahasta maailmasta, mutta ikäisenäsi esiteininä kaikki on vähän vaikeaa vielä muutaman vuoden.

Onpahan parhaat vuodet edessä. Toisin kuin kaltaisillasi alzheimerpesäkkeillä, jotka eivät ole pippeliään nähneet vuosikausiin kuin peilin kautta. Ehkä kuitenkin olet onnekas ja porttiteoria vie sinut ennen aikaiseen hautaan.
phiit
21.11.2012 17:54:13 (muokattu 21.11.2012 18:15:41)
tender.insanity: Olet koittanut kannabista ja se riittää antamaan osviittaa siitä, millainen olet. Onko mies hyvä aviomies kun on vain kerrän vetänyt vaimoaan turpiin?

Sanotko siis Applen läppärien olleen paskoja tuolloin? Silloinkin jos olisit töihin mennyt, niin olisit voinut ostaa treenikselle toisen koneen. Tai äiskä olisi voinut korottaa viikkorahaasi.

Onpahan parhaat vuodet edessä. Toisin kuin kaltaisillasi alzheimerpesäkkeillä, jotka eivät ole pippeliään nähneet vuosikausiin kuin peilin kautta. Ehkä kuitenkin olet onnekas ja porttiteoria vie sinut ennen aikaiseen hautaan.

Haloo..? :) En hakkaa naistani, en ole mikään idiootti sentään, haluaisitko kenties kertoa enemmänkin itsestäsi tuon suhteen? Olen maistanut tupakkaakin, mutten sitä polta..

Tuolloin oli Applen läppärien hinnat aika kovia ja rahatilanne juuri sinäpäivänä sen verran huono, eikä ollut vielä oikeaa kokemustakaan Applen koneista, voit lukea pari sivua taaksepäin asiasta.

Muistini pelaa oikein hyvin, ylipainoakaan ei ole ja alkoholiakin käytän vain normaaleissa rajoissa.

Kerro vaan lisää niin autamme pääsemään sinua kuiville itsesi suhteen :)
tender.insanity
21.11.2012 18:28:02
phiit: Haloo..? :) En hakkaa naistani, en ole mikään idiootti sentään

Taas huomataan lukutaidottomuus. Passiivi ja kysymyksen retorisuus voi tuottaa vaikeuksia sivistymattömälle ihmiselle. Koita vielä kerran. Harjoittele myös vähän pluslaskuja siinä samalla.

haluaisitko kenties kertoa enemmänkin itsestäsi tuon suhteen? Olen maistanut tupakkaakin, mutten sitä polta..

Ei mulla ole luurankoja kaapissa.

Tuolloin oli Applen läppärien hinnat aika kovia ja rahatilanne juuri sinäpäivänä sen verran huono, eikä ollut vielä oikeaa kokemustakaan Applen koneista

Etkö tuolloin vielä tiennyt, että Apple maksaa itsensä takaisin? Aina nyt semmoinen masiina kannattaa hankkia, vaikka lainarahalla.

Kerro vaan lisää niin autamme pääsemään sinua kuiville itsesi suhteen :)

Sinä se tässä olet ongelmistasi avautunut. Valitettavasti ne ei kiinnosta ketään.
phiit
21.11.2012 18:30:39
tender.insanity: Taas huomataan lukutaidottomuus. Passiivi ja kysymyksen retorisuus voi tuottaa vaikeuksia sivistymattömälle ihmiselle. Koita vielä kerran. Harjoittele myös vähän pluslaskuja siinä samalla.

Ei mulla ole luurankoja kaapissa.

Etkö tuolloin vielä tiennyt, että Apple maksaa itsensä takaisin? Aina nyt semmoinen masiina kannattaa hankkia, vaikka lainarahalla.

Sinä se tässä olet ongelmistasi avautunut. Valitettavasti ne ei kiinnosta ketään.

Heh "ok" :)
Ziggy Bubba
21.11.2012 18:33:28

tender.insanity: Etkö tuolloin vielä tiennyt, että Apple maksaa itsensä takaisin? Aina nyt semmoinen masiina kannattaa hankkia, vaikka lainarahalla.

Käy nyt ensin ihan huolella testaamassa ne Applen koneet, niin tiedät missä mennään. En minäkään hauku vähäisellä kokemuksellani kahta uusinta Windowsia.

Ja turha tässä on liian syviä poteroita kaivaa kumpaankaan suuntaan, sillä ikinä ei tiedä miten hommat menee tulevaisuudessa. Oli ne sitten omat tarpeet tai käyttisten & koneiden kehitys.
Yhden miehen pläskiä pruttua ja melankoliaa: CROOKMACHINE
anapena
21.11.2012 18:35:04
tender.insanity: Tämä. 24" on se minivaatimus näytölle. Eikä mitään Full HD:ta vaan 1920x1200 reso, mikäli tahtoo nähdä enemmänkin kuin yhden raidan kerrallaan ruudulla.

EDIT: Mutta eiköhän iso resoluutiokin ole liikaa mäkin käyttäjälle. Onhan liian tehokas konekin huono juttu, kun tulee 2c enempi lämpö ja 1db enempi ääntä kun propelli pyörähtää kerran ympäri.

Mun vanhassa 24'' iMacissa taisi olla juuri tuo resoluutio. Sitä on vähän ikävä. Nykyinen setti on vain fullHD, 27'' ja 23''. Oli aika ankeata, kun 27'' oli viikon huoltokäynnillä...

Tarkoittaako tuo 2c niinku celsiuksia vai centejä? Aika hyvä hyötysuhde propellissa, jos kertapyörähdys riittää:) Itse vaihdan samanmerkkiseen isompaan, jospa se siitä hiljenisi enempi ku 1dB.

Jätkät muuten jaksaa puolin ja toisin kiitettävästi vaahtoilla. Perustakaa/ottakaa oma huone:)
Istu ja pala!
phiit
21.11.2012 18:37:34
anapena: Mun vanhassa 24'' iMacissa taisi olla juuri tuo resoluutio. Sitä on vähän ikävä. Nykyinen setti on vain fullHD, 27'' ja 23''. Oli aika ankeata, kun 27'' oli viikon huoltokäynnillä...

Tarkoittaako tuo 2c niinku celsiuksia vai centejä? Aika hyvä hyötysuhde propellissa, jos kertapyörähdys riittää:) Itse vaihdan samanmerkkiseen isompaan, jospa se siitä hiljenisi enempi ku 1dB.

Jätkät muuten jaksaa puolin ja toisin kiitettävästi vaahtoilla. Perustakaa/ottakaa oma huone:)

..mä vaan yritän auttaa.. :P Hyvät nauruthan tästä on irronnu :)
tender.insanity
21.11.2012 18:44:23
anapena: Mun vanhassa 24'' iMacissa taisi olla juuri tuo resoluutio. Sitä on vähän ikävä. Nykyinen setti on vain fullHD, 27'' ja 23''. Oli aika ankeata, kun 27'' oli viikon huoltokäynnillä...

Kyllä 27" Full HD on jo semmoinen pyhäinhäväistys. Etäisyytt' saa olla kaksi metriä, jos ei jaksa sitä Duplo-showta katsella.

Toi oli mistään tietämätön heitto. Mutta esim. noi superflowerin powerit on juuri about pyörähdys/minuutti. Tai sitten ei käytä propellia ollenkaan. Tarpeeksi hyvä jäähy, joka toimii passiivisena myös.l

Mitään huoneita. Koko m.netin palsta on niin hiljainen, että vähän viihdykettä kansalle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)