Aihe: Muusikolle kone: PC VAI MAC?
1 2 3 4 517 18 19 20 2133 34 35 36 37
tender.insanity
03.11.2012 11:36:31
ganesha: köyhät käyttää PC:tä.

Jimm'sin ylihintaisen Krakenin hinnalla saa halpismäkit koko perheelle:
http://www.jimms.fi/tuote/JIMMS-LEGEN-KRAKENV2
JPQ
03.11.2012 12:09:11

tender.insanity: Jimm'sin ylihintaisen Krakenin hinnalla saa halpismäkit koko perheelle:

Tais tarkoittaa kyllä henkisesti köyhät.:) Mutta takaisin asiaan molemmilla puolensa.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
tender.insanity
03.11.2012 12:12:21
JPQ: Tais tarkoittaa kyllä henkisesti köyhät.:) Mutta takaisin asiaan molemmilla puolensa.

Äläs nyt. Kalliimpi on aina parempi. Ei poikkeuksia.
L-studio
03.11.2012 12:16:15
tender.insanity
03.11.2012 11:36:31_

ganesha: köyhät käyttää PC:tä.

Jimm'sin ylihintaisen Krakenin hinnalla saa halpismäkit koko perheelle:

Hmmm... teen mielummin toimivalla kokoonpanolla: maceilla, kuin runkkarien märillä unilla, oho taas tuli kämmi, kun näihin macceihin ei edelleenkään saa sitä oikolukua. Firmallani on varaa: yksi työntekijä muuttaa Sao Paoloon, kun brassila vaikuttaa nousevalta kinkkilän rinnalla, studioitten laatu/vuokra-suhde on eri hintaisia kuin täällä euroopassa. Kaikkea ei tarvitse omistaa, kuten tätäkin "kumarrus/palvonta-kohdetta" ja ei edes ottaisi jos tuputettaisi.
Elämässä ei ole muuta pakkoa kuin kissat.
Jaava
03.11.2012 12:39:22
Danko: keskimmäinen Step 2? http://i.imgur.com/RIlc1.png

Toi on kylläkummallinen pilakuva, koska sekä macci että linux on ollut mun kokemuksen mukaan helpompia korjata kuin windows. Eikä vähiten kääyttökelpoisen komentorivin takia. Widowsin kanssa mä olen joutunut muutaman kerran siihen tilanteeseen, että pitää laittaa kovalevy sileäksi ja asentaa uudestaan koko paska (mikä muuten on muilla järjetelmillä ihan yhtä helppoa kuin windowsilla). Muilla järjestelmillä en kertaakaan. Tosin myönnetään että windows versiot taisi olla 98, xp ja vista. Uusilla en ole vielä törmännyt ongelmiin.

Hämmentävin softapohjainen järjestelmävika, jota olen tavannut windowsilla taisi olla se, kun vanhasta tornikoneesta yhtäkkiä lopetti dvdasema toimimisen. Pyöri kyllä ja luki osan levyistä, mutta pääosin valitti jotain virhettä, joka ei tuntunut liittyvän ongelmaan mitenkään. Laite itsessään toimi ihan hyvin, koska sain käyttöjärjestelmän asennettua uudestaan levyltä ihan kiltisti ja se korjasi vian.
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
JPQ
03.11.2012 14:40:28

tender.insanity: Äläs nyt. Kalliimpi on aina parempi. Ei poikkeuksia.

Pakko oli vitsailla kun tämä tosiaan luisunut pahasti sivuun. Ala osan pilakuvaan olen molemmat isot ongelmat (sama ongelma) ratkaissut itse mäkin kanssa. Käyttis cd koneelle ja se siitä jonkin ajan kuluttua. vaati toki päivityksen takaisin 10.6.8 tasolle eli 10.6.2 palasi tuon myötä mutta taas toimii tuokin kone.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
lindo
03.11.2012 15:14:42
Ziggy Bubba: Tää on taas näitä, makuasioita. Mun silmään OSX:n visuaalinen ilme on sopivan hillitty. Tuo alapalkin animaatio on ihan passeli lisä mun silmään, jos sitä meinaat. Ja se, että voi soittaa video- tai ääniraitoja suoraan finderista. Toi ei kai tohon lopulta liittynyt :)

Taas mennään sinne makuasioiden puolelle, mutta mun silmään tosi harva laitos on yhtä linjakkaasti tyylikäs kuin Applen laitteet. Ja tohon samaan linjaan voi laskea ne käyttikset myös.

Etkös sä nyt nimenomaan puhunut makuasioista?
"Ite pidän paljon myös siitä, että apple on panostanut visuaaliseen puoleen. Istuu omaan silmään paljon mukavammin, mitä windows."

Mutta joo, mun mielestä tuo mäkkärin hopeanharmaa on jo jotenkin so like 5-10 years ago. Winukka koneen voi, ja on kai aina voinut duunailla just sellaseksi kun itse haluaa, ja rajana on oikeesti vain mielikuvitus. ... tyyliin:
http://www.designinterviews.com/new … Computer-Case-Creatures--96257.html

Mitä käyttiksen ulkoasuun tulee ... en tiedä paljonko mäkkäriä pystyy muokkaamaan, mutta winukkaa ainakin pystyy niin paljon kun vaan jaksaa.

Mäkin alapalkin animaatio ... joo, ihan todella höpsö, ja se ikkuna-animaatio vasta lapsellinen onkin. Saako niitä pois?
Rok rok
lindo
03.11.2012 15:29:06 (muokattu 03.11.2012 16:06:42)
L-studio: Jäsen lindo puhuu järkeä:

-kera.

Tää pitää tulostaa ja laittaa vaimoa varten seinälle :D
Rok rok
tender.insanity
03.11.2012 15:41:24 (muokattu 03.11.2012 15:41:37)
Sokkotestejä vain käyttäjille, eli koneet piiloon ja windows muokattuna 1:1 OSX:n näköiseksi ja tyyliseksi ja OSX muokattu windowsin näköiseksi (onko tämä edes mahdollista?) ja sitten joku yhteinen softa pyörimään ja hommia tekemään, eli Cubasea ja vastaavia.

Sitten vain odottelemaan kummalla on sujuvampaa tehdä ja kummalla tulee parempaa jälkeä =)
lindo
03.11.2012 16:11:07
tender.insanity: OSX muokattu windowsin näköiseksi (onko tämä edes mahdollista?)

Eiköhän
http://youtu.be/8W8mkMe40HQ
Rok rok
Point
03.11.2012 17:37:09 (muokattu 03.11.2012 17:37:59)
On tämä nyt saatana, kun mitään ei voi sanoa ilman, että syttyy sota. Minkä helvetin takia tästä täytyy tapella? Jos tykkää mäkistä, niin sitten ostaa mäkin. Vitum sääh.

Niin ja ite tykkään sekä raudan, että käyttiksen ulkonäöstä.
phiit
03.11.2012 17:51:15
tender.insanity: Sokkotestejä vain käyttäjille, eli koneet piiloon ja windows muokattuna 1:1 OSX:n näköiseksi ja tyyliseksi ja OSX muokattu windowsin näköiseksi (onko tämä edes mahdollista?) ja sitten joku yhteinen softa pyörimään ja hommia tekemään, eli Cubasea ja vastaavia.

Sitten vain odottelemaan kummalla on sujuvampaa tehdä ja kummalla tulee parempaa jälkeä =)

No vastaushan on täysinselvä mac ilman mitään turhia testejä
lindo
03.11.2012 17:53:17 (muokattu 03.11.2012 17:53:29)
AKWM: On tämä nyt saatana, kun mitään ei voi sanoa ilman, että syttyy sota. Minkä helvetin takia tästä täytyy tapella? Jos tykkää mäkistä, niin sitten ostaa mäkin. Vitum sääh.

Musta tää on yks parhaista viihdykkeistä täällä mnetissä :P Aina alkaa tehdä mieli popcornia kun tätä lukee.

Niin ja ite tykkään sekä raudan, että käyttiksen ulkonäöstä.

Niin siis kummasta on kyse? :P
Rok rok
lindo
03.11.2012 17:56:35
tender.insanity: Sokkotestejä vain käyttäjille,

Testi vois olla sellanen että esim. kaksi biisiä joista vois sitten huutelijat tunnistaa kumpi on tehty kummalla :P
Rok rok
Ziggy Bubba
03.11.2012 19:04:32 (muokattu 03.11.2012 19:09:04)

lindo: Etkös sä nyt nimenomaan puhunut makuasioista?

Heh. Enkö mä juuri niin sanonut, että nää on näitä. Kerroin omani.

Mitä käyttiksen ulkoasuun tulee ... en tiedä paljonko mäkkäriä pystyy muokkaamaan, mutta winukkaa ainakin pystyy niin paljon kun vaan jaksaa.

Tässä tulee taas se tuotteiden erilaisuus. Windows on käyttöjärjestelmä, Mac on tietokone, joka on oma tuotteensa ja kokonaisuutensa. Toiset just siitä laitteen yhtenäisyydestä ja tyylistä tykkää, toiset ei. Tai he haluavat muuten vaan väkertää itse koneensa kasaan, ehkä taloudellisista syistä.

E: Voisi olla erittäin mielenkiintoista, jos OSX olisi asennettavissa koneeseen kuin koneeseen, voisi kilpailu kiristyä aika reippaasti. Toki tossa kohtaa Applen koneiden myynti varmasti kärsisi. Vaan olisipa kuluttajan kannalta parempi tilanne.

Mäkin alapalkin animaatio ... joo, ihan todella höpsö, ja se ikkuna-animaatio vasta lapsellinen onkin. Saako niitä pois?

Mitä oon Win seiskaa kokeillut, niin hups: onpa paljon "omaksuttu" ominaisuuksia OSX:stä :)

Ikkuna-animaatio, siis toi kun ne saa yhtä aikaa näkymään? Musta toi on pirun kätevä. Ja pikakuvakkeet tossa alapalkissa... Oisko parempi jos olisi satunnainen rykelmä kuvakkeita työpöydällä?

Pystyykö muuten Winwodsissa nykyään toistamaan koneelta biisejä, videoita, kuvia ym. suoraan ilman erillistä ohjelmaa? Mäkin finderissä onnistuu spacea painamalla, luulis että tommosta olisi ainakin tulossa Windowsiin myös.
Yhden miehen pläskiä pruttua ja melankoliaa: CROOKMACHINE
JPQ
03.11.2012 19:08:23

Windows koneeseen jäisi ainakin mun kokemusken mukaan enempi hetkiä ettei reagoi kunnolla. ja eduista ja haitoistahan tässä piti keskustella. ja windows koneen ulkonäkö modaukset joku oli laittanut kun näin kuvan Mac Minin vanhan muun mäkin koteloon eli kyllä sekin onnstuu...
lindo
03.11.2012 19:27:03
Ziggy Bubba: Tai he haluavat muuten vaan väkertää itse koneensa kasaan, ehkä taloudellisista syistä.

Minä ainakin väkerrän oman koneeni alusta asti, koska haluan että siinä on juuri sitä mitä haluan. Kun joku hajoaa tms. se on helppo korjata/vaihtaa koska tietää mitä missäkin on.

E: Voisi olla erittäin mielenkiintoista, jos OSX olisi asennettavissa koneeseen kuin koneeseen, voisi kilpailu kiristyä aika reippaasti. Toki tossa kohtaa Applen koneiden myynti varmasti kärsisi. Vaan olisipa kuluttajan kannalta parempi tilanne.

Tätä olen odotellut :D Mäkin pakettikoneiden myynti kyllä putoaisi, varsinkin jos niissä ois hintaa noin paljon kun nyt on. Käyttis erikseen ostettuna ei kuitenkaan voisi maksaa sitä 1000 euroa.

Mitä oon Win seiskaa kokeillut, niin hups: onpa paljon "omaksuttu" ominaisuuksia OSX:stä :)

Enmpä tiedä. Mulla on kaikki animaatiot ja efektit pois päältä, enkä ole käyttänyt mäkkiä niin paljon että ois pokkaa asiasta väitellä.

Ikkuna-animaatio, siis toi kun ne saa yhtä aikaa näkymään? Musta toi on pirun kätevä.

Eikun se sellanen "squeeze" animaatio kun jonkun ikkunan sulkee.
Rok rok
Ziggy Bubba
03.11.2012 19:35:15 (muokattu 03.11.2012 19:41:30)

lindo: Tätä olen odotellut :D Mäkin pakettikoneiden myynti kyllä putoaisi, varsinkin jos niissä ois hintaa noin paljon kun nyt on. Käyttis erikseen ostettuna ei kuitenkaan voisi maksaa sitä 1000 euroa.

On sitten toinen juttu, miten hyvin Apple saisi käyttiksensä toimimaan "millä vaan raudalla" kuten Windows. Onhan tossa mielessä Applella iso etu, kun ei tartte tehdä käyttis kuin tietyille osille ja ite kasatuille koneille.

Eikun se sellanen "squeeze" animaatio kun jonkun ikkunan sulkee.

Jaahas. En kyllä ymmärrä miksi edes suljet niitä ikkunoita... Ei niille tartte mitään tehdä, napauttaa vaan haluamansa päälimmäiseksi. Taitaa olla suht lyhyet testit Mäkeillä takana?

E: Muuten huomasin just, että noi OSX:n ikkunathan on ihan samaa designia (muoto, väri) kuin tietokoneen kotelo. Tykkään :)
Yhden miehen pläskiä pruttua ja melankoliaa: CROOKMACHINE
Danko
03.11.2012 19:59:03

lindo: Eikun se sellanen "squeeze" animaatio kun jonkun ikkunan sulkee.

paina sitä keskimmäistä palloa (keltainen) shift pohjassa?
"No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)