Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Les Pauliin Uudet Mikrofoonit..
1 2
Master Of The Universe
30.10.2012 19:38:11 (muokattu 31.10.2012 19:17:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitara on tommonen korvalakkimalli:
Les Paul Traditional 1960 Zebra. Ajattelin että moisella ois hyvä aloittaa Lespailu.
Ostin kun tykkäsin soittotuntumasta ja piti vireen, plus pirun nätti.
Muuten en tiedä Gibsoneista yhtikäs mitään, kun ei ole aikaisemmin kiinnostanut, syystä että oli tarpeeks ongelmia saada Stratosaundi kuntoon. Se on nyt hoidettu ja paras.
 
Nyt kun honey moon on over, niin pitäs saada erottelevampaa saundia, ilman sellasta tuhnua atakkia, missä tuntuu että olis karvat ympärillä ja hidas.
Jotenkin tussu, vaikkei välttis sen tussumpi kuin muutkaan Paulit, mutta jotain Straton erottelevuutta pitäis saada vähän lisää, pitäen tuplakelan saundi.
 
Mielessä ollu Dimarzion PAF 36th Anniversary tallaan ja EJ Custom nekkiin..tai sit molemmista molemmat molempiin paikkoihin.
 
Onko kellään kokemusta noista mikeistä? Vertailua Seymour Duncanin Seth Loveriin, Antiquity, tms? Humbucker From Hell vois kiinnostaa kans tyhmästä nimestään huolimatta.
 
Juu ja joo, kitarat soi erilailla ja vahvistimiakin on monenlaisia. Soitan itteäni vanhemmilla vintage brittikoneilla siellä AC30/JTM45-maastossa, ämyrit Scumback H55, H75 ja Scumnicot.
 
Niin ja joo, ei huvittais maksaa kahdesta mikistä yli kahtasataa euroa vaikka ois käämitty jaloin jossain hypetys-butiikki-puljussa.
 
Editaatio: Ei siis mitään turbomikkejä ole haussa. Mulla on volume vahvistimessa. :)
 
Todella kypsä ihminen.
Gabe
30.10.2012 21:11:57 (muokattu 30.10.2012 21:13:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastaus ongelmaasi: Seymour Duncan Phat Cat ( http://www.seymourduncan.com/produc … alized-instruments/sph901_phat_cat/ )
 
Teetän itse juuri kitaraa ja pohdin mitkä mikit laittaisin. Mietin aluksi humbuckereita mutta kun pääsin testaamaan kitaraa noilla niin ei ole epäilystäkään.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Master Of The Universe
30.10.2012 22:28:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Vastaus ongelmaasi: Seymour Duncan Phat Cat ( http://www.seymourduncan.com/produc … alized-instruments/sph901_phat_cat/ )
 
Teetän itse juuri kitaraa ja pohdin mitkä mikit laittaisin. Mietin aluksi humbuckereita mutta kun pääsin testaamaan kitaraa noilla niin ei ole epäilystäkään.

 
Hyvä että muistutit, kun yhdellä kaverilla on just noi R8/9:ssä. Pitää käydä testaamassa...muutenkin aika samat saundi-ihanteet. :)
 
Todella kypsä ihminen.
Gabe
30.10.2012 22:37:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Master Of The Universe: Hyvä että muistutit, kun yhdellä kaverilla on just noi R8/9:ssä. Pitää käydä testaamassa...muutenkin aika samat saundi-ihanteet. :)
 
Hyvä :) Les Paulissa ne oli kiinni siinäkin mitä testasin. Toimi minusta pirun hyvin.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
jumara
30.10.2012 22:59:19 (muokattu 30.10.2012 23:13:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaahas, Pandoran lipas on avattu taas. Odotettavissa melkoista viisastelua aiheen ympärillä ja vähintään toistakymmentä ehdotusta mikeiksi pääasiallisena periaatteena ja perusteluna "kalliimpi on parempi, mut pitäähän sitä soundiin satsata." The Basics of Psychoacoustics, chapter one.
 
Itse aloitan viisastelun toteamalla, että lähtisin katsomaan asiaa kuten useimmissa parisuhteissakin pitäisi. Viettämällä hetken aikaa asian ympärillä ja katsomalla pari kertaa peiliin. Harvoin kun se vaihtamalla paranee...
 
Varsinkin kun uskallan väittää, että soittimessasi tuskin on mitään fundamentaalista laatuongelmaa. ;-)
 
"Jengillä on käynyt joku arvostelukyvyn joukkomurha." -Steen1
calluna
31.10.2012 00:01:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Vastaus ongelmaasi: Seymour Duncan Phat Cat ( http://www.seymourduncan.com/produc … alized-instruments/sph901_phat_cat/ )
 
Teetän itse juuri kitaraa ja pohdin mitkä mikit laittaisin. Mietin aluksi humbuckereita mutta kun pääsin testaamaan kitaraa noilla niin ei ole epäilystäkään.

 
Tuosta minäkin lähtisin hakemaan vaihtelua. (-en siis ratkaisua, sitähän näissä hommissa ei ole...)
 
Oma Graalin malja löytyi juuri tuosta P90 soundista. Hyvä kombinaatio stratojen/telejen singelcoilia ja paulien humbuckeria samassa mikissä.
 
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
Midrange
31.10.2012 00:04:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä sanon sulle sellasen kombon ettei voi mennä metsään kun itelläni on mahonkisessa kitarassa kans (tosin ibanezin ässä).
 
Duncanin Custom tallaan. Räyhäkkä ja puree helvetin hyvin mahongin kanssa. Kunnon rokkisoundi
 
Kaulaan Alnico 2 Pro. Monipuolinen ja etenkin puolitettuna erittäin erotteleva.
 
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
winstoni
31.10.2012 08:01:11 (muokattu 31.10.2012 08:03:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan tulee paskaa niskaan korkinhaistelusta, mutta Bare Knucklen mikit ovat huippuhyviä jo äänenerittelykykynsä ja valikoimansa ansiosta ja sounditkin ovat kohdallaan. Itselläni on Les Paulissa The Mule-setti ja sillä soittaa kaikenlaista humpasta heviin ;) Paras yksittäinen kamahankinta ikinä.
 
Hankinnassa on VHII-setti superstratoon ja Irish Tour stratoon. En usko käyttäväni enää muita mikkejä, vaikka aika tyyriitä ovatkin. Kun jättää muutaman baarireissun tekemättä säästö on jo siinä.
 
Kannattaa tsekata torilta, kyllä noita siellä silloin tällöin löytyy ihan ok hintaan.
 
"Pilvi ja kokkeli kyllä maistuis, mutta muusikoksi en helvetissä rupea." - LamaAjanElvis
Kefiiri
31.10.2012 08:09:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jumara: Jaahas, Pandoran lipas on avattu taas. Odotettavissa melkoista viisastelua aiheen ympärillä ja vähintään toistakymmentä ehdotusta mikeiksi...
 
Ilahduttavan tolkullinen kommentti keskellä mikinvaihtokeskustelua =)
 
Frankster
31.10.2012 08:36:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ehdotan halvempaa tietä näin ens alkuun. Gibsoneissa tuntuu monesti olevan volapotikkana 300k potikka (Gibsonin sivut sanoivat samaa), jä mä kyllä suosisin 500k potikkaa humbuckereiden kans. Tuommonenkin tiputus tummentaa soundia enkä ihmettelis jos parilla potikan vaihdolla saisit kitaran mieleisekses. Vaikuttaa nimittäin siihen atakin luonteeseen kans.
 
Päivitin PRS McCartyyn tovi sitten toiset BKP:t laittaessa heidän 550k vola-potikan ja samalta puljulta kapasitorin (järkyttävän kokonen mötikkä). Mikit vaihtuivat kirkkaista kirkkaisiin (moderni -> perinnehenkinen), mutta kitarasta tuntui lähtevän huopa päältä. En olis uskonut ennenkun kokeilin..
 
-Frankster
 
Gabe
31.10.2012 09:16:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: Kaulaan Alnico 2 Pro. Monipuolinen ja etenkin puolitettuna erittäin erotteleva.
 
En ehkä alnico 2 pro:ta suosittelisi jos soundiin haetaan lisää erottelevuutta. Vaikka tuo onkin minun lempimikkini humbuckereista niin se on enneminkin askel juuri toiseen suuntaan tuossa aloittelijan toivomassa soundimaailamssa. Puolitettuna en sitä tosin ole kokeillut.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
karateadonis
31.10.2012 09:39:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisä-ääni Phat Cateille... Itsekin juuri sitä erottelevuutta kaipasin ilman järkyttävää kiertoherkkyyttä. Lisäksi oli varsin edukkaat.
 
"pull the trigger on rock'n roll nigger, who's bigger than jesus on a bumper sticker"
phiit
31.10.2012 10:21:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ääni pois Phat Cateilta, ja suositus GFS Mean 90:lle, P90 humpparikoossa, mutta lämpimämmät ja enemmän autenttisen P90:n soundinen, tuhdimpi soundi
 
joku muu sikko
31.10.2012 12:23:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Ääni pois Phat Cateilta, ja suositus GFS Mean 90:lle, P90 humpparikoossa, mutta lämpimämmät ja enemmän autenttisen P90:n soundinen, tuhdimpi soundi
 
Eikö aloittaja juuri halunnut eroon tuhdista ja tilalle erottelevuutta? Siinä kyllä phat cat toimii Les Paulissa, itselläni on ollut. Samalla loppuu kiertoherkkyys ongelmat. Itse laitoin tosin orkkikset Pauliin takaisin mutta minä halusinkin tuhtia taas.
 
There is no school like "old school".
s8na
31.10.2012 13:16:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Eikö aloittaja juuri halunnut eroon tuhdista ja tilalle erottelevuutta? Siinä kyllä phat cat toimii Les Paulissa, itselläni on ollut. Samalla loppuu kiertoherkkyys ongelmat. Itse laitoin tosin orkkikset Pauliin takaisin mutta minä halusinkin tuhtia taas.
 
Noilla voi sitten hurinat lisääntyä.
 
phiit
31.10.2012 13:19:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Eikö aloittaja juuri halunnut eroon tuhdista ja tilalle erottelevuutta? Siinä kyllä phat cat toimii Les Paulissa, itselläni on ollut. Samalla loppuu kiertoherkkyys ongelmat. Itse laitoin tosin orkkikset Pauliin takaisin mutta minä halusinkin tuhtia taas.
 
No siis Mean 90:t on P90:set, mutta omasta mielestä Phat Cateista uupuu sellainen lämpö mitä aidoissakin P90:ssä, erottelevuuden kanssa ei tule ongelmaa Mean 90:lläkään
 
Janne19691
31.10.2012 13:46:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kyllä Phat Cateistä tykännyt Les Paulissa (500k potikat). Mulla oli myös Gibson P-90:set yhdessä puoliakustisessa joista en taas sillai välittänyt mutta kitarakin oli tietty eri muotoinen + että potikoiden arvoa en tiedä.
 
Potikoiden arvot kyllä tsekkaisin ensimmäisenä niin kuin joku jo vinkkasi.
 
Rule #1: There are no rules.
phiit
31.10.2012 13:57:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jlummaa: Olen kyllä Phat Cateistä tykännyt Les Paulissa (500k potikat). Mulla oli myös Gibson P-90:set yhdessä puoliakustisessa joista en taas sillai välittänyt mutta kitarakin oli tietty eri muotoinen + että potikoiden arvoa en tiedä.
 
Potikoiden arvot kyllä tsekkaisin ensimmäisenä niin kuin joku jo vinkkasi.

 
humpparit ja P90t aina 500k potikoilla
 
Janne19691
31.10.2012 14:24:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: humpparit ja P90t aina 500k potikoilla
 
Niinkuin Frankster tuossa aikaisemmin totesi niin näin ei aina ole.
 
Rule #1: There are no rules.
s151669
31.10.2012 15:09:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jlummaa: Niinkuin Frankster tuossa aikaisemmin totesi niin näin ei aina ole.
 
Ja siihen on syynsäkin. 500k on kyllä kirkkaampi jos kitaran volume on aina täysillä. Vaan jos sitä volapotikkaa johonkin käyttää, niin 300k potikka syö vähemmän yläpäätä.
 
Antikitarasankari
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «