Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bluesiin/rockiin hyvä säröpedaali.
1 2
Starchild95
25.10.2012 22:33:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli olen hankkimassa säröpedaalia josta saisi hyvän blues- ja rock-särön. Vahvistimena on Voxin Ac-30 Brian May edition. Hinta mielellään alle 150 €, mutta jos löytyy hyvä kalliimmallakin niin saa ehdottaa. Artistit joiden soundit kiinnostavat ovat mm. Eric Clapton, Jimmy Page, Billy Gibbons ja Richie Sambora.
 
J-PPP
25.10.2012 22:57:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perustelematta ja muutenkin fiilis-pohjalta: MI Audio Crunch Box, Suhr Riot tai Zvex Box of Rock. Joku Marshall-henkinen pedaali kuitenkin. Tosin noista Clapton taitaa olla enemmän Fender-miehiä.
 
McNulty
25.10.2012 23:20:14 (muokattu 25.10.2012 23:21:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä ääni Rockett Animal -säristimelle. Todella hyvä "Plexi-in-a-box" ja miniswitchiä kääntämällä "instant-JCM800". Dynamiikkaa löytyy, säätövaraa löytyy, toimii sekä singlecoileilla että humbuckereilla, laadukas, hyväsoundinen, tukeva ja kestävä...
 
Hinta valitettavasti 200 euron hujakoilla uutena.
http://www.suomenmusiikkituonti.com/rockett-animal-p-902.html
 
No name, huh? Well, for now we'll just call you Boris.
Laiskiainen
25.10.2012 23:58:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Täältä ääni Rockett Animal -säristimelle. Todella hyvä "Plexi-in-a-box" ja miniswitchiä kääntämällä "instant-JCM800". Dynamiikkaa löytyy, säätövaraa löytyy, toimii sekä singlecoileilla että humbuckereilla, laadukas, hyväsoundinen, tukeva ja kestävä...
 
Hinta valitettavasti 200 euron hujakoilla uutena.
http://www.suomenmusiikkituonti.com/rockett-animal-p-902.html

 
Komppia, just tässä Animalia kokeillen!
 
- The late bird catches a nap -
jumara
26.10.2012 00:27:51 (muokattu 26.10.2012 00:29:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boss OD-3. Jää rahaa vielä kaljaan, kebabbiin, kortsuihin ym. muihin tärkeisiin juttuihinkin.
 
"Jengillä on käynyt joku arvostelukyvyn joukkomurha." -Steen1
jniska
26.10.2012 07:49:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noista valitsemaan mieltymyksen mukaan:
http://www.wamplerpedals.com/aiab/index.html
 
Noista löytyy Svilolta mainioita demoja
http://www.youtube.com/user/5v1L0
 
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
JuSu
26.10.2012 09:11:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Starchild95: Eli olen hankkimassa säröpedaalia josta saisi hyvän blues- ja rock-särön. Vahvistimena on Voxin Ac-30 Brian May edition. Hinta mielellään alle 150 €, mutta jos löytyy hyvä kalliimmallakin niin saa ehdottaa. Artistit joiden soundit kiinnostavat ovat mm. Eric Clapton, Jimmy Page, Billy Gibbons ja Richie Sambora.
 
Visual Sound Jekyll&Hyde on monipuolinen säröpurkki, siinä kun on overdrive ja distrotion samassa lootassa ja ne voi ketjuttaa -> säätövaraa on runsasti. Jostain syystä noita vanhempia peltikoteloisia on nyt torilla pilvin pimein ja edukkaasti. Pitäis melkein itsellekin kotiuttaa yksi.
 
JuSu
Jabe
26.10.2012 09:23:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta, mutta. Kuis noi teidän ehdotukset pelittää nimenomaan AC-30:sen kanssa? Mulla ei itelläni oo AC-30:stä. Mutta mulla on VOX NightTrain, Marshall Suped Bass ja Fender DR, ja sen VOXin kanssa on kaikista vaikeinta saada mitään säröpedaalia pelaamaan hyvin. Toki se on vaan 15 w vahvistin, ja sikäli erilainen. Pointtina kuitenkin, että esim. marsu skulaa hienosti melkeen minkä tahansa säröpedaalin kanssa, ja oikeastaan tuo sen pedaalin parhaat puolet esiin, kun taas VOX on parhaimmillaan vaan issekseen, ja säröä saa parhaiten kun vaan kääntää vahvistimen isolle.
 
Ja mitä oon vähän niitä AC-kolmekymppisiä kokeillu, ja kavereilla kuullu ja keikoilla tsekannu, niin eihän ne luonteeltaan mitään rouheita blyyskoneita ole. Säröytyvät kyllä hienosti, mutta omalla tavallaan. Boostattuna (treble boost/cleanb boos -pedaali) ja isolle käännettynä. Eivät ehkä niinkään sillai että edessä on klippaava säröpedaali.
 
Tai sitten olen ihan väärässä :) Kertokaa joku AC-30 omistaja, jos on joku _särö_pedaali, joka hienosti pelittää VOXinne kanssa.
 
Mutta ihan vaan pelkän pedaalin ominaisuuksista en nyt tässä(kään) ketjussa lähtis, vaan katsoisin koko signaaliketjua.
 
Laiskiainen
26.10.2012 09:30:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jabe: Mutta, mutta. Kuis noi teidän ehdotukset pelittää nimenomaan AC-30:sen kanssa?
 
Totta, ei kokemusta Voxeista. Ehkä kannattaisi tsekata trebleboosterit. Naga Viper?
 
- The late bird catches a nap -
Jabe
26.10.2012 09:30:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Starchild95:
Eric Clapton
Marshall, Fender
Jimmy Page Marshall (Supro)
Billy Gibbons Crate, Marshall, Fender
Richie Sambora Marshall ym.
 
Noin niiq. Mutta älä käsitä väärin. VOX AC -30 on superhieno vahvistin, ja sillä voi saada aikaan mitä vaan. Ja varmaan löydätkin jonkun hyvän särön/boostin/jotain, jolla saat sen mageesti särölle, just sulle sopivalla tavalla. Mutta perusluonteeltaan se on erilainen ku noi soundi-ihanteet, jota mainitsit.
 
Hienoista hienoin VOX-säröhän on juurikin Brian Mayllä. Mut se särö ei tuu mistään säröpedaalista, vaan trebleeboostista ja isolle käännetystä vahvistimesta.
 
Arthur
26.10.2012 10:37:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai sitten olen ihan väärässä :) Kertokaa joku AC-30 omistaja, jos on joku _särö_pedaali, joka hienosti pelittää VOXinne kanssa.
 
Mutta ihan vaan pelkän pedaalin ominaisuuksista en nyt tässä(kään) ketjussa lähtis, vaan katsoisin koko signaaliketjua.

 
No , Jekyll & Hyde ja Fulltone OCD toimii kyllä ok VOX AC30 RI:N kanssa (-93).Nuo molemmat on mulla laudassa.Esim TubeScremer ei jostain syystä oikein toimi.VOx tuntuu olevan vähän nirso joidenkin pedaalien suhteen.
 
Laulava Kylätohtori
26.10.2012 11:05:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jabe: Mutta, mutta. Kuis noi teidän ehdotukset pelittää nimenomaan AC-30:sen kanssa?
 
Boostattuna (treble boost/cleanb boos -pedaali) ja isolle käännettynä. Eivät ehkä niinkään sillai että edessä on klippaava säröpedaali.

 
Mulla oli vähän aikaa AC30CC2X, enkä saanut sitä toimimaan muulla kuin Mad Professorin Ruby Red Boosterilla. Säröpedaaleilla soundista tuli jotenkin... hmmm... Ei hyvä. Kovin kauaa se ei mulla ollut, juurikin tuosta syystä...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Jussiman
26.10.2012 11:06:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Digitechin Bad Monkey. Halpa ja hyvä.
 
Numb
26.10.2012 18:39:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Säröpedaalit semmoinen makuasioitten maailma kyllä...
 
Mun mielestä hyviä ovat olleet mm. Zvex Distortron, Fulltone OCD, Blackstar HT Drive ja Barber LTD Silver.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head MySpace
Jussiman
26.10.2012 18:45:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Säröpedaalit semmoinen makuasioitten maailma kyllä...
 
Totta. Aloittajan kannattaakin vaan suunnata johonkin soitinliikkeeseen ja alkaa kokeilla erilaisia pedaaleja.
 
phiit
26.10.2012 19:43:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuo aiemmin mainittu mi audio crunchbox on kyllä takuuvarma josta saat kevyttä bluesrosoa ja säröä enemmän kuin tarpeeksi mihin tilanteeseen tahansa
 
Tawsky
26.10.2012 20:19:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jussiman: Digitechin Bad Monkey. Halpa ja hyvä.
 
Tämäpä tämä. Käyttää halvasta hinnastaan huolimatta ihan kovatkin jätkät. Taino ainakin Phil X. On se kova.
 
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Stone
26.10.2012 20:29:31 (muokattu 26.10.2012 20:35:18)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Starchild95: Eli olen hankkimassa säröpedaalia josta saisi hyvän blues- ja rock-särön. Vahvistimena on Voxin Ac-30 Brian May edition. Hinta mielellään alle 150 €, mutta jos löytyy hyvä kalliimmallakin niin saa ehdottaa. Artistit joiden soundit kiinnostavat ovat mm. Eric Clapton, Jimmy Page, Billy Gibbons ja Richie Sambora.
 
Ketjussa on mainittukkin jo kaikenlaista.
Monesti olen kuullut, että Crowtheraudio hot cake toimisi hyvin yhteen juurikin Voxien kanssa, mutta minulla ei ole tuosta purkista kokemusta kuin blues juniorin kanssa ja se ei kyllä toiminut sitten yhtään yhteen sen kanssa, mutta Vox onkin aivan eri eläin kuin bj.
 
Toinen mikä voisi myös olla hyvinkin varteenotettava (kuin myös aiemmin mainittu Mad Professor SHOD), niin Mad Professor little green wonder. Myin ko. purkin juurikin Vox AC-30 kaveriksi ja ostajan palaute oli ainakin erittäin positiivinen sen yhteen soveltuvuudesta Vox Ac-30 kanssa. Itselläni myös tuosta vain hyviä kokemuksia (jo 2. kpl verran), joka on tubescreamer sukulainen sillä erotuksella, että on melko transparentti. Testailemaan vaan!
 
"If you want heavy metal, talk to John Lee Hooker...that's heavy metal. That's armour!" - Keith Richards
Gabe
26.10.2012 21:18:30 (muokattu 26.10.2012 21:45:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jabe: Tai sitten olen ihan väärässä :) Kertokaa joku AC-30 omistaja, jos on joku _särö_pedaali, joka hienosti pelittää VOXinne kanssa.
 
Mulla oli AC-30 jonkun aikaa kun tarvitsin isompaa vahvistinta ja tuo säröpuoli oli ainakin minusta tosi ongelmallinen siinä. Ei ehkä kaikkein paras blues tyyliseen musiikkiin. Jotenkin Marshallin äänimaailmasta pidän tällä osastolal enemmän. Ja aloittajan mainitsemien esimerkkienkin mukaan kun miettii niin voi olla haasteellista saada Voxista tuontyylistä tavaraa ulos. Hyvä vahvistin tuo AC-30 oli muilta osin. Itse käytin särö pedaalina Bad Monkeytä mikä palveli tarkoituksiani ihan kiitettävästi.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
LaMotta
26.10.2012 21:48:11 (muokattu 26.10.2012 21:50:03)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jabe: Kertokaa joku AC-30 omistaja, jos on joku _särö_pedaali, joka hienosti pelittää VOXinne kanssa.
 
Itse käytin AC-15n kanssa TS9iä. Tiijäppä sitten tuosta hienoudesta. Useampia - puolen tusinaa - säristimiä kokeilin bänditreeneissä. Tuo oli niistä paras.
 
!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «