Aihe: Miten mukava lead-soundi syntikalla?
1
ErrantKnight
08.11.2002 15:26:18

Miten sellaisen saa (millä nimellä vastaavanlaisia soundeja yleensäkin siis on syntikoissa)? Esimerkkinä nyt vaikkapa sellainen mitä Stratovariuksen biiseissä Jens käyttää (mm. uusin Eagleheart sinkku) sekä sooloissa että hitaammissakin lead-osuuksissa. Olen yrittänyt oman syntikkani ääniä penkoa, mutten ole onnistunut sellaista sopivaa löytämään (voi kyllä olla että olen vain mennyt ohi siitä huomaamatta). Vai löytyykö tätä soundia vain uudemmista malleista? Omalla synalla on nimittäin ikää jo kohtuullisen reilusti.

En ole mikään pro syntikan kanssa. Tähän mennessä olen keskittynyt lähinnä soittamiseen ja tekniikan treenaamiseen. Nyt kun alan tekemään omia kotiäänitteitä niin olisi ihan hyvä saada soundit kohdilleen biiseihin.
ErrantKnight
08.11.2002 21:45:04

Puhun nyt hiukan eri hintaluokan syntikasta. Itse soittelen Technicsin vanhalla sx-KN501:llä, missä ei tuollaista säätövaraa juuri löydy. Eli käytössä on suurin piirtein pelkät presetit (tosin 2 voi laittaa päällekkäin) ja muutama pikku säätö, joilla ei soundiin ole tosin kovinkaan suurta vaikutusta.
Fortune
08.11.2002 21:48:11
Puhun nyt hiukan eri hintaluokan syntikasta. Itse soittelen Technicsin vanhalla sx-KN501:llä, missä ei tuollaista säätövaraa juuri löydy. Eli käytössä on suurin piirtein pelkät presetit (tosin 2 voi laittaa päällekkäin) ja muutama pikku säätö, joilla ei soundiin ole tosin kovinkaan suurta vaikutusta.

Siis kyseessähän ei ole syntikka, vaan kotikeyboard.

Kaipa tuosta on aika vaikea mitään uniikkia lead-soundia repiä. Humppaa on kiva soitella :)
"Kun maailma tasapäistyy niin persoonat sivuun väistyy" -J.Leskinen
Tuolla on myös Norsuja!
ErrantKnight
08.11.2002 22:55:21

Minkä hintaisilla laitteilla alkais jo irtoomaan hyviä soundeja? Minkä merkkisiä / mallisia laitteita kannattais vilkuilla jos lähiaikoina harkitsisin vaihtoa parempaan soittopeliin?
BaariMikko
10.11.2002 18:10:04

Kyllähän se niin on, että jos oikeasti hyvän lead-soundin haluaa, joutuu hankkimaan Mini-Moogin. Nykyäänhän niitä taas tehdään briteissä, hinta "vain" puolitoista tuhatta puntaa.
Vilhelmus
10.11.2002 21:53:49

Errant hei, siis siinä sai kaks soundia päällekkäin? Se lienee Gm-vehje? Kokeile nyt vaikka aikas kuluksi sahaa ja siniä päällekäin (kuulostaa rivolta, tiedän) elikä soundit 80 ja 81. Siihen säröä jostain polkusimesta niin kyllä sillä pikku-Jensit lähtee =)
En osaa, olen minä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)