Aihe: Down
1 2 3 4 510 11 12 13 14 15 16
KillingMachine
18.01.2012 19:21:22 (muokattu 18.01.2012 19:26:06)
Dropped C: Kova piisi. Vaikkei tämä esitys nyt niin tuomiontuoksuinen ole, kuin Phil lupasi. Ehkä noi muut on sitten enempi duumia, ainakin nimien perusteella.

Siis tuo Timeless on vaan ylijäämäbiisi Over the Underilta, ei tule sisältymään uusille julkaisuille. Pätevä biisi, ei siinä, mut ehkä hieman laimea Downin asteikolla.

E: Ja Downia odotellessa tuli vielä mieleen että uusi COC julkastaan ens kuun lopulla, eikä kuulosta muuten lainkaan huonolta:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kPLL41tXgMg

Yllätti tosi positiivisesti, mutta heikkona kohtana odotetusti laulut, jotka ei toimi kuin Pepperillä.
Dropped C
18.01.2012 19:48:38 (muokattu 18.01.2012 19:51:40)
Kyllä se ainakin tossa seisoo, että "This Work Is Timeless" ois tän doomi EP:n biisi:

https://www.facebook.com/down

Itse asiassa toi COC:n uuden matskun laulu toimii paljon paremmin ko odotin. Tässähän on sitä wanhan ajan duumivibaa! (HC:n lisäksi toki). Tulee Pentagram mieleen noista hitaammista pätkistä.
KillingMachine
18.01.2012 20:00:09
Dropped C: Kyllä se ainakin tossa seisoo, että "This Work Is Timeless" ois tän doomi EP:n biisi:

https://www.facebook.com/down

Kaipa olin sitten väärässä. Erikoista kyllä että tämän mukaan sisällyttivät, toivotaan ettei noi doomit jää pelkäksi puheeksi.
hjukke
19.01.2012 06:58:58

Toi on heikko biisi kyllä, ja selkeästi "ylijäänyt" over the underilta..
Terry Pantheras
19.01.2012 10:51:51
hjukke: Toi on heikko biisi kyllä, ja selkeästi "ylijäänyt" over the underilta..

Kyllä tuota mieluummin kuuntelee kuin Never Tryta, tai On March The Saintsia...
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP

Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola
zeta
23.01.2012 21:40:08 (muokattu 23.01.2012 23:18:40)
Terry Pantheras: Kyllä tuota mieluummin kuuntelee kuin Never Tryta, tai On March The Saintsia...

On March the Saints toimii ihan soljuvasti aina siihen jämäriffien kaatopaikalta ammennettuun upbeat-riffiin asti. Never Try puolestaan liikkuu viinanhuuruisuudessaan jo niin arveluttavasti parodian rajamaastossa, ettei kappaleeseen kerta kaikkiaan voi suhtautua kylmäkiskoisesti. Navigate slowly one step at a time!

Totuuden nimissä on kuitenkin sanottava, ettei Over the Under sittenkään päätynyt kestokulutuslistalle II-levyn tavoin. Vaikka tunkkaisuus on sinänsä erottamaton osa Downin soundia, puuttuu levyltä kuitenkin edeltäjänsä kotikutoisen lämminhenkinen tunnelma. Bändi kuulostaa ajoittain jopa kolkolta. Mielenkiinnolla kuitenkin odottelen, minkälaista antia Lousianan suohirviöillä on jatkossa tarjottavanaan.
daredevil
06.04.2012 15:30:28
http://www.youtube.com/watch?v=BGm3ByUUA0U

Tässä on kyllä jonkinlaista metallitotuutta..
No Stairway, denied!!!
Dropped C
06.04.2012 17:02:54
Olihan siinä kyllä melkoista karismaa Philin, Kirkin ja Pepperin toimesta!
Hogland
27.07.2012 10:46:03
Dr.El
27.07.2012 13:16:23
Hogland: "Witchtripper" tulevalta Ep:ltä:

http://www.rollingstone.com/music/n … premiere-down-witchtripper-20120726

Tuli eilen tsekattua kyseinen piisi ja kyllähän vaan täällä ainaki toimii nii kovaa että kelpaa odotella uutta ep:tä. Down ei vaan petä koskaan.
Still alive suckers!
phiit
27.07.2012 14:11:29
Hogland: "Witchtripper" tulevalta Ep:ltä:

http://www.rollingstone.com/music/n … premiere-down-witchtripper-20120726

Kylläpä vain taas toimii täysillä! Ei todellakaan petä Down ikinä! /,,/
Hogland
14.09.2012 19:12:00
Lebowski
14.09.2012 20:02:41
Eikö tätä muka julkasta olleskaa vinyylinä...?
"Is this darkness in you too" -TM
Dropped C
17.09.2012 12:35:32
Toi Misfortune Teller on kyllä aivan suatanan kova biisi. Muukin EP toki kuulostaa ihan hyvältä, mutta toi biisi räjayttää pankin...
zeta
19.09.2012 22:25:37 (muokattu 19.09.2012 22:55:11)
Dropped C: Toi Misfortune Teller on kyllä aivan suatanan kova biisi. Muukin EP toki kuulostaa ihan hyvältä, mutta toi biisi räjayttää pankin...

Rullaa kyllä ihan komeasti kyseinen zipale. Open Coffinsin riffivyörytyskin yhdistettynä toimivalla laulumelodialla tekee yllättävän tasaista jälkeä, jäi ainakin tehokkaasti soimaan päähän, mikä lienee merkki jonkinasteisesta onnistumisesta. Avausbiisi Levitationkin alkoi trademark-riffeineen kuulostaa jo selkeästi paremmalta toisella kierroksella. Valitettavasti ajoittain biisien teemat jää vähän polkemaan paikoilleen. Ainakin The Curse Is a Lien sävellystyössä Kiinanpippuri lakeijoineen näyttäis osuneen muutaman suonsilmän kohdalle. Soundimaailma kuulostaisi onneksi ottaneen askeleen oikeaan suuntaan pois kolmoslevyn ylitunkkaisuudesta.

Ihan mielenkiintoinen idea sinänsä jakaa tämä IV-julkaisu neljään Ep:hen. Kutkuttavaa nähdä, mitä jätkät saavat aikaan varsinkin viimeisellä osalla, joka tulee käsittääkseni keskittymään kevyempään osastoon. Tähän mennessä ainakin Downin seesteiset kipaleet ovat osuneet maaliinsa melko suurella todennäköisyydellä, tiedä sitten toimiiko samanlainen hämyily Ep:n annoksissa.

Update: hyvin luettu, joo, Ep:itä tulee siis yhteensä neljä.
jusaman
19.09.2012 22:32:56
Kyllähän tää uusi maistuu ja potkii hyvin! Anselmon laulut hiukan pelotti viimisten live-vetojen perusteella, mutta on se vaan kova. Vuosia on kertyny ja laulutyylikin vähän muuttunut, mutta pistää silti painetta housuihin.

Saisivat joskus raahata ittensä taas Suomeenkin asti, taitaa viime kerrasta olla jo 4 vuotta.
Jos mies puhuu yksin metsässä, eikä yksikään nainen ole kuulemassa, onko mies silti väärässä?
hullu_ukko
19.09.2012 22:34:36 (muokattu 19.09.2012 22:36:44)
Mitäs ton julkaisupäivän kanssa nyt tapahtui? Jotenkin mä olin asennoitunut siihen, että kävisin hakemassa levyn tänään, mutta ainakin Äxän sivulla tuo julkaisupäivä on nyt siirtynyt yhdeksällä päivällä eteenpäin.
Kappale kertoo maailmanlopusta, koska maailmanlopun tuoma loppu on mustattu eli blackened. -Wikipedia
McNulty
20.09.2012 11:59:27
Tylsää on jollei tule kuin joku CD-julkaisu tuosta MCD:stä. Vinyyliä kaipaan minä. Tulis vaikka muutama 10" :)
Tservuske haidis, om klimagud tsiero, dög deg gdlää, rsxsxsx, nadju, lobriään, dze tze, vuora oljii...
hjukke
20.09.2012 20:29:32

hullu_ukko: Mitäs ton julkaisupäivän kanssa nyt tapahtui? Jotenkin mä olin asennoitunut siihen, että kävisin hakemassa levyn tänään, mutta ainakin Äxän sivulla tuo julkaisupäivä on nyt siirtynyt yhdeksällä päivällä eteenpäin.

Vissiin US julkaisupäivä, itse olen tuota 28a odotellut alunpitäen.. 2008 olivat tosiaan viimeksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)