jra 20.03.2012 02:44:29 (muokattu 20.03.2012 02:45:34) | |
---|
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
HXY 23.03.2012 20:27:40 | |
---|
Waiting for the Sun on ihan älyttömän kova lätty. "Harold Camping on kokenut maailmanloppujen ennustaja." -Iltalehti |
HaloOfFlies 17.04.2012 18:26:01 (muokattu 17.04.2012 18:27:26) | |
---|
L.A. Woman tuli hankittua viimein vinyylinä. Alkuperäisenä jenkkipainoksena sen ostin. Riders On The Storm vinyyliltä kuunneltuna on kyllä upea kokemus. Huhhuh. We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |
velipesonen 17.04.2012 19:49:28 | |
---|
danny: L.A. Woman tuli hankittua viimein vinyylinä. Alkuperäisenä jenkkipainoksena sen ostin. Riders On The Storm vinyyliltä kuunneltuna on kyllä upea kokemus. Huhhuh. Onko sulla siinä se läpikuultava muovi kannessa ja keltainen sisäpussi? "Jos Elvis eläisi, hän varmasti kääntyisi haudassaan." - Hannu Nyberg |
HaloOfFlies 17.04.2012 21:14:39 (muokattu 17.04.2012 21:23:25) | |
---|
velipesonen: Onko sulla siinä se läpikuultava muovi kannessa ja keltainen sisäpussi? On kyllä joo. Matriisikoodi EKS 75011. Mint-kuntoinen levy, kerran tuli kuunneltua läpi ja virheettömästi soi. We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |
arsu 17.04.2012 22:24:29 | |
---|
velipesonen: Onko sulla siinä se läpikuultava muovi kannessa ja keltainen sisäpussi? On muuten hyvä Rhinon 2009 julkaisema re-issue. Tehty tuota alkuperäistä kunnioittaen ja on identtinen. 180 grammanen levy ja hienolta soundaa. Saisivat tehdä näitä uusintoja aina näin. Tästäkin liikkuu kaikennäköistä ja väristä jälkipainosta. Orkkis on tietty hieno, mut jos ei minttiä löydy ja kuunteluun moista hankkii, niin vahva vaihtoehto. "Hope you don't mind our new gay disco direction" |
Flash 18.04.2012 07:51:33 | |
---|
arsu: On muuten hyvä Rhinon 2009 julkaisema re-issue. Tehty tuota alkuperäistä kunnioittaen ja on identtinen. 180 grammanen levy ja hienolta soundaa. Saisivat tehdä näitä uusintoja aina näin. Tästäkin liikkuu kaikennäköistä ja väristä jälkipainosta. Orkkis on tietty hieno, mut jos ei minttiä löydy ja kuunteluun moista hankkii, niin vahva vaihtoehto. Mulla on tuo kans ja sitä voi kyllä tosiaan ihan suositella, jos ei onnistu alkuperäistä löytämään hyväkuntoisena asialliseen hintaan. Tietty noista uusintapainoksista puuttuu aina se tietty "mojo", mikä alkuperäisissä on... Live Music Is Better! |
Rodger 01.05.2012 00:30:14 | |
---|
velipesonen: Onko sulla siinä se läpikuultava muovi kannessa ja keltainen sisäpussi? Ei voi muuta kuin kuvitella keltaisen sisäpussin vaikutusta levyn saundiin. Paraneeko saundi, jos itse värjää valkoisen sisäpussin keltaiseksi? Se onnistuu hyvin luonnon menetelmin. |
velipesonen 01.05.2012 09:43:16 | |
---|
Rodger: Ei voi muuta kuin kuvitella keltaisen sisäpussin vaikutusta levyn saundiin. Paraneeko saundi, jos itse värjää valkoisen sisäpussin keltaiseksi? Se onnistuu hyvin luonnon menetelmin. Keltainen sisäpussi kerää bioenergiaa joka siirtyy levyyn ja elävöittää kuuntelukokemusta. Valkoisella sisäpussilla ei kannata yrittääkään, ei tule kesää. Doorsin levyistä juuri L.A. Womania kuunnellessa bioenergian osuus on merkittävän suuri. "Jos Elvis eläisi, hän varmasti kääntyisi haudassaan." - Hannu Nyberg |
Flash 01.05.2012 11:07:22 | |
---|
Se on vähän sama kuin syömisen kanssa. Kyllä sillä on myös merkitystä, miltä se ruoka näyttää, eikä pelkästään sillä miltä se maistuu. Kyllä mulla menee fiilikset ihan täysin, jos levyhyllyssä tulee vastaan vinyyli, jossa on jotenkin puutteelliset, tai huonokuntoiset kannet. Ennemmin kuuntelee sitten vaikka CD:tä. Live Music Is Better! |
HaloOfFlies 17.09.2012 11:14:10 | |
---|
Tänään Teemalta Rockin klassikkolevyt: The Doors - L.A. Woman We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |
Demo Harrison 17.09.2012 11:52:41 | |
---|
danny: Tänään Teemalta Rockin klassikkolevyt: The Doors - L.A. Woman Kivaa että tuokin levy noteeraataan välillä. Jos koittaisin muutenkin ottaa Doorsit kuunteluun joskus taas, on mulla vieläkin ne CD:t. Tykkäsin aikanaan kovastikin, mutta laimeni ehkä vähän maku Oliver Stonen leffan aikoihin, kun fokus tuntui olevan vaan Morrisonin kaatuilussa ja sekoilussa eikä jotkut tuntuneet hiffaavaan sitä musiikkia. "Näitä laulan joita tiiän..." |
baron 17.09.2012 22:03:44 | |
---|
danny: Tänään Teemalta Rockin klassikkolevyt: The Doors - L.A. Woman Muuten hyvä ohjelma mutta mua häiritsi että kääntäjä ei tiennyt musiikista mitään. Snare Drum ja Modern Jazz Quartet oli tuntemattomia. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
HaloOfFlies 17.09.2012 22:29:54 | |
---|
Itselleni oikeastaan avautui kunnolla tuo levy nyt kun tuon dokkarin katsoin. We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |
Voihan jummijammi, menin sitten unohtamaan, pitkälti ulkomusiikillisista syistä johtuen. No, perjantaina voi yrittää vielä uusiksi: http://yle.fi/ohjelmat/1659523 Tai Yle-areenalta. En oo vaan itse jaksanut katsoa ainakaan tällä mun koneellani, kun pät-kii välillä niin. Vika saattaa todennäköisesti olla täällä vastaanottajan päässä. "Näitä laulan joita tiiän..." |
Demo Harrison 17.09.2012 23:17:54 | |
---|
Muistan muuten L.A.Womanin niin kovatasoisena groovepläjäyksenä että ainoastaan Been Down So Long-biisin ja John Lee Hooker-coverin olisin vain karsinut pois. "Näitä laulan joita tiiän..." |
texjazz 18.09.2012 08:14:23 | |
---|
Demo Harrison: Muistan muuten L.A.Womanin niin kovatasoisena groovepläjäyksenä että ainoastaan Been Down So Long-biisin ja John Lee Hooker-coverin olisin vain karsinut pois. Ei siitä mitään pidä ottaman pois. LAW eroaa siinä mielessä muista Doors-kiekoista, että sen tekivät nyt entiset hipit raavaalla äijäasenteella. Jos edellisiä levyjä oli tehty taiten ja hippiotteella, LAW tehtiin Fiskarsin isoimmalla halkaisukirveellä. Vaikka ei tuota kirvestä silloin oltu vielä keksitty, mutta jos olisi, niin sitä olisivat käyttäneet. Kaikki on jo tehty. |
HaloOfFlies 18.09.2012 11:57:13 (muokattu 18.09.2012 11:59:21) | |
---|
Aina voi pohtia myös, kuulostaisiko Riders On The Storm erilaiselta jos siinä olisi joku muu basisti kuin Jerry Scheff. Se bassottelu vain sopii siihen biisiin kuin nenä päähän. Ray Manzarek soittamassa sitä legendaarista pianosooloa oli aivan ässää. We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |
Demo Harrison 18.09.2012 12:12:14 (muokattu 18.09.2012 12:20:34) | |
---|
danny: Aina voi pohtia myös, kuulostaisiko Riders On The Storm erilaiselta jos siinä olisi joku muu basisti kuin Jerry Scheff. Se bassottelu vain sopii siihen biisiin kuin nenä päähän. Ray Manzarek soittamassa sitä legendaarista pianosooloa oli aivan ässää. Niin tosiaan, en meinaa aina oikein muistaakaan että L.A.Woman-levyn basisti on sama mies, joka liittyi myöhemmin Elviksen TCB-bandiin. Taitaahan Jerry Scheff olla aika kiitettävästi näkyvillä ja kuuluvilla Elviksen That's The Way It Is-elokuvassa. Tyylikkäitä bassoliutuksia, niinkuin vähän myöhemmistä vaikkapa Burning Love-biisi. Hoksasin vuosia sitten eräissä bändijameissa että kun pyydät bändiä komppaamaan D:ssä ja itse tiluttelet kiipparin valkoisilla koskettimella, niin siinä saattaa tilanteesta riippuen eksyä aika doorsmaisiin meininkeihin. Taitaa olla "D-doorinen skaala" tuossa tapauksessa. MUOKS. Olen vaan niin riemastunut tuosta "oivalluksestani", minä kun en osaa hädin tuskin Für Eliseä enkä Kissanpolkkaa. "Näitä laulan joita tiiän..." |
GrooverMan 18.09.2012 12:24:18 | |
---|
Demo Harrison: Niin tosiaan, en meinaa aina oikein muistaakaan että L.A.Woman-levyn basisti on sama mies, joka liittyi myöhemmin Elviksen TCB-bandiin. Jerry oli jo L.A. Womanin sessioiden aikaan Elviksen basisti, dokkarissa mainittiin miten innoissaan Jim oli päästessään soittamaan Elviksen basistin kanssa. I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve |