Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kitaralaukun rakennus/korjaus
1
xfani
16.07.2012 17:13:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemusta kitaralaukun päällipuolen verhoamisesta joita haluaisi jakaa?
 
MPU
16.07.2012 21:44:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Motonetin keinonahka on tähänastisista parasta. Kontaktiliimaa, kumirulla jolla rullaat keinonahan kiinni ja kuumailmapuhallin tai fööni. Näillä pääsee jo pitkälle.
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
veijo k
03.09.2012 17:57:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikoinaan 70-luvulla tuli rakennetuksi Stratolle laukku ohuesta vanerista ym. sopivista tarpeista. Jostain kumikaupasta ostin sopivaa pinnoitetta, saman tyyppistä jota käytettiin kaiutinkaapeissa ym., se vain kontaktiliimalla kiinni. En tarvinnut edes kumirullia tai muuta - laukku pelaa edelleenkin täydellisesti, ei tosin ole joutunut kovia kokemaan. Mutta silti.
 
xfani
15.09.2012 20:43:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep tuli sitten tehtyä se laukku. Päädyin tekonahkaan ja ompelin sen liimauksen sijaan. Nahka ryppyyntyi parista kohtaa kun mittaukset vähän heitti. Ei ehkä ole maailman kaunein, mutta hoitaa hommansa :D
 
Kyllikki
16.09.2012 08:28:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tee-se-itse -hemmoille löytyy näppärä ratkaisu Biltemasta, jossa on tarjolla alumiinipintaisia kiväärilaukkuja.
 
Itse ostin juuri tuollaisen laukun alkuperäiselle vm.-66 Stratolleni. Kotona huomasin, että laukku oli kuin olikin liian kapea ko. kitaralle. Onneksi minussa on hieman puusepän vikaa, joten sahasin Straton bodystä palasen pois, ja a-vot, kitara sopii laukkuun kuin nenä päähän!

Aito, arvokas vintage-soitin tarvitsee arvoisensa laukun, ja nyt olen todella tyytyväinen, sillä näin säästin useita kymppejä!
 
Helvetti kun mieli tekis laulaa, mutta kun ei osaa sanoja eikä säveltä...
tele09
16.09.2012 16:59:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllikki: Tee-se-itse -hemmoille löytyy näppärä ratkaisu Biltemasta, jossa on tarjolla alumiinipintaisia kiväärilaukkuja.
 
Itse ostin juuri tuollaisen laukun alkuperäiselle vm.-66 Stratolleni. Kotona huomasin, että laukku oli kuin olikin liian kapea ko. kitaralle. Onneksi minussa on hieman puusepän vikaa, joten sahasin Straton bodystä palasen pois, ja a-vot, kitara sopii laukkuun kuin nenä päähän!

Aito, arvokas vintage-soitin tarvitsee arvoisensa laukun, ja nyt olen todella tyytyväinen, sillä näin säästin useita kymppejä!

 
Semi-hauskaa.
 
Styroksi on ihan OK materiaali sisälle jos haluaa laukun jossa kitara ei pääse liikkumaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «