Aihe: Kaikki mitä olet halunnut tietää efektilaudasta=pedalboardista
1 2 3 4 5103 104 105 106 107128 129 130 131 132
Techno-Allah
15.06.2012 11:32:57 (muokattu 15.06.2012 11:35:43)
Tässäpä olisi lautapäivitystä: uutena tulokkaana Hall of fame- reverb ja Fuzz factory. Kyllähän näillä jo nykysellään makkarikitaristin kelpaa leikkiä.

http://muusikoiden.net/dyn/users/100676.jpg

Virrat antaa osakseen lauta, Re-20:lle oma muuntaja & lopuille Visual soundin one spot.

Vahvarin efektilooppiin:

Tc Electronics Hall of fame reverb
Hardwire TR-7 Tremolo Rotary
Boss RE-20 Space echo
DOD fx80b "Pulliaiskompura"
Boss DD-7 delay

Vahvarin input:

Danelectro Fish & Chips EQ
MXR dynacomp kompura
TC Electronic PolyTune Mini - viritin
Zvex fuzz factory
Dunlop Crybaby 535Q wah wah
EHX Nano Small Stone phaser
Digitech Bad Monkey tube overdrive
Visual Sound Jekyll & Hyde Distortion/ Overdrive
BBE soul vibe

Paljon on tavaraa ja ei pahemmin pelivaraa. Tykkään tosin soitella kaikenlaista, joten mitäpä sitä jättämään polkusimia reserviin lojumaan. :)
"Id say that I just really cant stop playing that wah pedal. I know its not really much to claim but, you know, I like playing the wah pedal. I love playing guitar solos using my wah. Thats really all it is" - Kirk Hammett
Hawkwood
30.07.2012 20:39:30 (muokattu 01.08.2012 15:50:29)
Koska pedaalilaudalle oli ollut huutava tarve jo pitkän aikaa roudauksen sujuvoittamisen kannalta, niin pitihän sitä sellainen hommata. Itse lautana toimii Thonin valmiste (koko 60x40cm), ja kaikessa yksinkertaisuudessaan signaaliketju on seuraava:

kitara -> Korg Pitchblack -> Dunlop JH-1S Wah -> vahvistin, ja efektilenkissä Bossin DD-7, jolle naputtelen tempoa Bossin omalla FS-5U-ohjaimella. Lisäksi laudassa on Blackstarin oma kanavanvaihtopoljin sekä virtalähteenä toimiva Voodoo Labin Pedal Power 2 Plus.

Pääsin testaamaan lautaa tositoimissa viikonloppuna, ja kaikki toimii vallan mainiosti. Tilaa varasin tarkoituksella vielä tulevaisuuden varalle, vaikken toistaiseksi tiedäkään mitä tuohon lisää tarvitsisin, koska noillakin pärjään keikoilla jo oikein hyvin. Tai niin no, voisihan joku phaser olla ihan kiva lisä ja sitten vielä... ;)

Ja tässä vielä tarpeettoman paljon kuvia:
https://www.dropbox.com/sh/80x8dcf65reuxyk/tiOFKry_-U
Laulava Kylätohtori
30.07.2012 22:46:45
Ei enää viitsi kantaa pedaaleja muovipussissa, joten pakko tehdä kunnon pedal board. Harjoituskappale tehty ja pedaaleja sijoiteltu sekä välipiuhat tehty Hi-conin plugeista ja Cordialin piuhasta. Piuha (1x0,75) vain tuntuu olevan vähän turhan jäykkää tähän tarkoitukseen, olisi varmaan pitänyt ostaa sitä vähän ohuempaa.

Koko tuntuisi olevan hyvä, joten seuraavaksi täytyy tehdä "oikea" versio. Kunnon virtalähdettä tuo vielä kaipaisi.

Melkoista säätämistä ollut tuo pedaalijärjestyksen testaus. Välillä alkanut jo melkein v*****amaan......

http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/2846.jpg
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
vilpor79
19.08.2012 10:04:50
Laitetaan nyt kuva omastakin laudasta kun sen nyt vihdoin ja viimein sain "valmiiksi". Uutta virtalähdettä tarttis varmaan kattella vielä, toistaiseksi mennään 1spotilla. Kotona toimii aika hyvin eikä hirveesti hurinoita muuten paitsi stratolla osan polkimista kanssa melkosta häiritötä...

Ketju menee (kuten kuvastakin näkyy)

Korg pitchblack -> Dunlop crybaby gcb95 wah -> MXR Dynacomp -> MEK classic fuzz -> Proco RAT2 -> Paul Cochrane Timmy -> BBE Green screamer -> Boss Ge-7 -> MXR Phase 100 ->Boss CH-1 -> TC electronics Hall of fame -> T-Rex Reptile 2

Kaikki pötkössä kun ei löydy kummastakaan vahvarista efektilenkkiä (600 champ ja tiny terror)

http://muusikoiden.net/dyn/users/102557.jpg
arppah8
21.08.2012 22:27:35

Tulipa kasattua tuossa omakin lauta vähän uusiksi kun tuli hankittua T-Rex ToneTrunk 42-lauta vanhan vanericasen tilalle ja muutenkin osteltua vähän uusia leluja. Tämmöinen siitä tuli: http://muusikoiden.net/dyn/users/102666.jpg

Ja näin kulkee ääni:
Kitara > TC PolyTune > Joyo Ultimate Drive > Boss Hi-Band Flanger > Boss Super Chorus (> Dunlop CryBaby, optional). H&Kn TubeMeisterin looppiin menevät Boss Line Selector (jonka ykkösloopissa Boss DD-7, vola LS-2ssa nostettu sooloboostiksi tähän looppiin, kakkosloopissa ei ole mitään) > Mooer Pitch Box. Virtaa jakaa Rocktron OnTap-virtalähde.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
phiit
30.08.2012 08:33:46 (muokattu 12.09.2012 09:23:07)
ei mtn
leavings
12.09.2012 19:15:42 (muokattu 15.09.2012 16:11:02)
PJS
24.09.2012 18:19:05

Lautapäivitustä:

http://muusikoiden.net/dyn/users/103839.jpg

Signaaliketju:
Skeba-->Analogman Sun Face NTK275-->Klon Kentaus (IK klooni)-->TG Music Optokompura-->Fulltone OCD-->IK Siurua Swirl-phaser-->Sweet sound Mojo Vibe-->Viritin-->Strymon El Capistan-->Strymon Flint.

Expressiopedaali kytketty ohjailemaan milloin mitäkin.
Akkarille K&K Pure XLR etuaste
Virrat kaikkeen Voodoo Labin ISO5:stä
Peace!
juhakki
12.10.2012 12:52:17
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd. … 2_10150674015538530_788052587_n.jpg

Tuommonen mulla. Tarrakiinnitys nyt ei toiminut edes vähän alusta, tarra kyllä pysyi tuossa pohjassa (kynnysmattoa metritavarana ostettua), ilmeisesti vanhat liimat purkkien pohjassa vaikuttaa pysyvyyteen. Sitten vain reikäpelti nauha efektin pohjan ja itse efektin väliin, tai vastaavasti efektin pohjaruuvin väliin..nyt pysyy paikoillaan, ja kaikki on inputin välissä, vaikka lenkkikin löytyis..näin pysyy kuitenkin yksinkertaisimpana.
It's only eiku
efunkelist
30.10.2012 08:47:58

Tämmöinen niksi:

http://www.niskahiki.com/randomness/codedcords.jpg

Eli värillisillä nippusiteillä ja/tai tussia tai muuta käyttäen kun merkkaa piuhoja niin nopeuttaa setin pystyttämistä. Mulla ois ny tarkoitus roudata pedalboardia kodin ja treeniksen välillä ja kummassakin osoitteessa ois vahvistin mistä käyttää omia säröjä sekä efektilenkkiä.

Samaan nippuun vielä etupaneelista punaisella merkattuna vahvarin inputtiin liitettävä laku ja sitten nämä neljä piuhaa niputan vielä johtospiraalilla tai vaikka mustalla nippusiteellä (harmaa jesse ois varmaan eniten rock ja vähiten siisti). Siinä sitten tuo "snake" kulkee nätisti ja liitäntöjen tekeminen on nopeaa ja vaivatonta. Eikä mee piuhat sekaisin.
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Juntunen
30.10.2012 16:02:06 (muokattu 30.10.2012 16:05:22)

efunkelist: Tämmöinen niksi:

http://www.niskahiki.com/randomness/codedcords.jpg

Eli värillisillä nippusiteillä ja/tai tussia tai muuta käyttäen kun merkkaa piuhoja niin nopeuttaa setin pystyttämistä. Mulla ois ny tarkoitus roudata pedalboardia kodin ja treeniksen välillä ja kummassakin osoitteessa ois vahvistin mistä käyttää omia säröjä sekä efektilenkkiä.

Samaan nippuun vielä etupaneelista punaisella merkattuna vahvarin inputtiin liitettävä laku ja sitten nämä neljä piuhaa niputan vielä johtospiraalilla tai vaikka mustalla nippusiteellä (harmaa jesse ois varmaan eniten rock ja vähiten siisti). Siinä sitten tuo "snake" kulkee nätisti ja liitäntöjen tekeminen on nopeaa ja vaivatonta. Eikä mee piuhat sekaisin.

Mulla on itellä valkosta kuristesukkaa piuhojen päissä ja niihin permanent-tussilla vedetty ch, rv, fx-s, fx-r. Monesti lavan sivussa on perhanan pimeää, ettei värikoodeja välttis erota, ni tekstit auttaa tökkimään oikeeseen rööriin.

EDIT: Niin, snakeista, mulla kulkee fx-looppi ja channel/reverb -signaalit nätisti thomannilta tilatussa multicorekaapelissa. On siisti systeemi eikä mee punnelle. Suosittelen kolvaustaitoisille.
Neponen
30.10.2012 17:40:10

Juntunen: Mulla on itellä valkosta kuristesukkaa piuhojen päissä ja niihin permanent-tussilla vedetty ch, rv, fx-s, fx-r. Monesti lavan sivussa on perhanan pimeää, ettei värikoodeja välttis erota, ni tekstit auttaa tökkimään oikeeseen rööriin.

EDIT: Niin, snakeista, mulla kulkee fx-looppi ja channel/reverb -signaalit nätisti thomannilta tilatussa multicorekaapelissa. On siisti systeemi eikä mee punnelle. Suosittelen kolvaustaitoisille.

Silloin räkkiaikakautenani merkkasin kaikki piuhat Dymo-lapuilla. Auttoi kummasti kytkentöjen tekemistä, kun rojuja siirsi paikasta toiseen.
efunkelist
01.11.2012 14:07:38

Pimeisiin keikkaolosuhteisiin kuuluu vakiovarusteena avaimenperäledilamppu tai vastaava valontuoja. Tai sitten käyttää nippareita eri määriä eri piuhaan ja sormituntumalla voi tehä liitännät vaikka säkki päässä :)

Kolvaustaitoisena harkitsen vakavasti kyllä tuollaisen oman snaken askartelemista. Se ois varmaan siistein malli.
Juntunen
01.11.2012 16:02:45 (muokattu 01.11.2012 16:05:43)

Kolvaustaitoisena harkitsen vakavasti kyllä tuollaisen oman snaken askartelemista. Se ois varmaan siistein malli.

Kyllä. Muistaa vaan ujutella riittävästi kuristekumia ja pluginkuoret piuhoihin ENNEN kolvausta. Mä purin muutamaan otteeseen niitä johtojen päitä..

EDIT: Onko ehdotuksia miten lauta kannattais virroittaa? Mulla on nyt tommonen 3-paikkanen shuko tarranauhalla kiinni laudankulmassa ja siinä sit useempi muuntaja kiinni (ks. omakuvat).

Nyt tuli vielä yks muuntaja lisää ni joutu laittamaan yhen jakopalan väliin ja menee aika heilakaksi systeemiksi. Pari kertaa ympyrää juostessa on skeban piuha nykässy koko helahoidon pitkin tannerta. Hitto ku sopis jotenki isompi jatkoroikka ja sais sen kunnolla mekaanisesti kiinni itse lautaan..
efunkelist
09.11.2012 19:22:21

Samaa haastetta laudan virroittamisessa... Tosin mulla on lauta niin täynnä itse laitteita että johdon joutuu väkisin pitää laudan vieressä, siis ulkona.

Nippareilla muuntajat kiinni jatkojohtoon?
joncchi
15.11.2012 11:42:38

Terveppä terve,

Olen vasta aloitellut pedalboardin kokoamista ja seuraavana olisikin vuorossa virtalähteen hommaaminen. Hommasin kerralla vähän isomman boardin, johon mahtuu n. 10-12 pedaalia, tällä hetkellä niitä on 6, joten 500mA muuntaja on riittänyt tähän asti aivan hyvin.
Voisko joku valaista, mitä käytännön eroa nyt on niillä kahden-kolmensadan ydinvoimaloilla ja muutaman kympin halpiksilla?
Esimerkiksi äkkiseltään Harley Bentonin PowerPlant vaikuttaa ihan ok:lta, näyttäisi olevan 8 9v ulostuloa (500mA) sekä 1 12v (250mA).

Kai niissä kalliimmissa malleissa, Fuel Tankit yms, maksaa muukin kuin vain merkki?
Laulava Kylätohtori
15.11.2012 12:10:55
joncchi: Terveppä terve,

Olen vasta aloitellut pedalboardin kokoamista ja seuraavana olisikin vuorossa virtalähteen hommaaminen. Hommasin kerralla vähän isomman boardin, johon mahtuu n. 10-12 pedaalia, tällä hetkellä niitä on 6, joten 500mA muuntaja on riittänyt tähän asti aivan hyvin.
Voisko joku valaista, mitä käytännön eroa nyt on niillä kahden-kolmensadan ydinvoimaloilla ja muutaman kympin halpiksilla?
Esimerkiksi äkkiseltään Harley Bentonin PowerPlant vaikuttaa ihan ok:lta, näyttäisi olevan 8 9v ulostuloa (500mA) sekä 1 12v (250mA).

Kai niissä kalliimmissa malleissa, Fuel Tankit yms, maksaa muukin kuin vain merkki?

Eristetyt lähdöt, eli kalliissa on ikään kuin monta erillistä muuntajaa, kun tuossa HB:ssa on yksi, mikä on jaettu jo siellä sisällä.

Merkittävin hyöty lienee siinä, että halvat virtalähteet ilman eristysta saattavat aiheuttaa hurinoita joidenkin pedaalien kanssa. Itsellä toimi Bossin PSA-230 hyvin säröjen kanssa, mutta kun ketjuun pisti delayn ja viben niin häiriöt alkoivat...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Juntunen
15.11.2012 17:16:21

Kaikenlaiset SP-Elektroniikan halvat "yleismuuntajat" ym. värkit kiertäisin heti jo kaukaa. Mulla kärähti kerran halpismuuntaja kesken keikan kertsiinlähdössä ja pimeni koko ohjaamo. Sai vielä debugata vikaa tovin ku en sillon tajunnu että Orangehan on mykkä jos efektilenkki on mykkä. Ei kuulunu mitään vaikka kitaran tökkäs suoraan nuppiin kiinni. Meni kertsi säätäessä.

Mutta niin, nyt on itellä käytössä PedalPower II ja on kyllä mainio vehje. Riittää hönkää vaikka ketjuttaa useampi spedu samasta lähdöstä. Ja on eristetyt lähdöt, niin ei haittaa vaikka olis jossain pedaalissa eri päin polariteetti. Eikä häiriinny analogivanhukset digitaalivehkeistä ja toisinpäin. Jostain syystä esim. mun Bossin loopperi sirisi ollessaan samassa 1spotissa muitten kans. Nyt ei surise ku fuzzit. Ja wahivanhus vähän..

Noita Fuel Tankkeja ynnä muita brändejä en oo testannu, mutta veikkaisin että aika hyviä ovat nekin. Kun ei ihan halvinta laita.
J Silver
26.11.2012 19:55:03
Saisko apua, kun en oikein tiedä tosta sähkötekniikasta. Olen tässä hankimassa virtalähdettä ja delay pedaalia. Vaihtoehtoina virtalähteelle on T Rex Fuel Tank Classic tai Voodoo Labin Pedal Power 2 Plus (tai ehkä 4x4, en tiedä).
Delay pedaalien vaihtoehtoina joko EHX Deluxe Memory Man 550-TT tai sitten TC Electronic Flashback X4. En oikein osaa päättää näiden kohdalla kumman ottaisi, kun molemmissa omat puolensa jotka vetää puoleensa.

Sellaista vaan kyselisin että kun esim EHX ottaa virtaa 9V ja 200mA ja vastaavasti TC Electronic 9V ja 300mA. Niin poistuuko jommankumman delay pedaalin sisällä sen toimintaan vaikuttava sähkönsininen savu jos kytken sen sellaiseen virtalähteeseen joka vaikka antaa 9V/500 mA, tai vastaavasti toimiiko se jos kytken sen sellaiseen plugiin joka antaa vain 9V/100 mA???

Muutenkin ottaisin mielelläni vastaan kokemuksia kyseessä olevista virtalähteistä ja delay pedaaleista. Eikä ny sitten mitään "mee liikkeeseen ja testaa", kun on jo testailtu mutta kun en osaa päättää!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)