Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vinkkejä soolokitaristille
1
Rantaska
10.09.2012 01:41:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjens!
 
Tarvisin vähän jeesiä, olen nytten 4v soitanut kitaraa ja netistä kattonu kaikenlaisia opetusvideoita ynm Skaaloihin ja tilutuksiin, mutta kuitenkin jtn vinkkejä ja kikkoja olisi hauska kuulla. Kaikkea mitä pitäisi reenata jos rupeaa soolotelemaan? Haluisin opetella perus Gary Moore settiä ja vähän jtn Van Halenin tapasta. Osaan jonkin verran ite kaikkea Blues-asteikko eli skaala settejä ynm.
 
Vladi
10.09.2012 07:44:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rantaska: Morjens!
 
Tarvisin vähän jeesiä, olen nytten 4v soitanut kitaraa ja netistä kattonu kaikenlaisia opetusvideoita ynm Skaaloihin ja tilutuksiin, mutta kuitenkin jtn vinkkejä ja kikkoja olisi hauska kuulla.

 
Aikamoisen laaja kysymys. Itse olen sitä mieltä, että vaikka teorian osaaminen on hyvästä, se ei tarkoita, että osaisit soittaa hyvää musiikkia opettelemalla asteikon X. Jos teoriapuoli kuitenkin kiinnostaa, ota vaikka joku lempiartistisi soolo ja lähde internetin ihmemaan avulla selvittämään teoriapuolta soolon takana?
 
Kaikkea mitä pitäisi reenata jos rupeaa soolotelemaan?
 
Hyvä soomi ja silleen... :)
 
Treenaa niitä juttuja, joista itse tykkäät ja jotka kuulostaa sun korvaan hyvältä. En mä voi täältä käskeä sua treenaamaan sweeppeja ja dimiarpeggioita, jos ne ei kiinnosta sua pätkääkään. Pätee siis sekä tekniikkaan, että teoriapuoleen.
 
Haluisin opetella perus Gary Moore settiä ja vähän jtn Van Halenin tapasta. Osaan jonkin verran ite kaikkea Blues-asteikko eli skaala settejä ynm.
 
Eli vastasit just omaan kysymykseesi. Gary Moore ja Van Halen ei ole niitä tuntemattomimpia kavereita, netti on pullollaan nuotteja, tabeja, videoita ja ties mitä. Suosittelen aloittamaan jostain helpommasta biisistä. Monesti voi into lopahtaa aika äkkiä, jos valitsee itselleen aivan liian haasteellisen kappaleen, eikä tule niitä onnistumisen tai edistymisen fiiliksiä. Jos on mahdollisuus, äänittele sitä omaa soittoa. Se on loistava tapa bongata tekemiään virheitä.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Kontiak
10.09.2012 15:28:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rantaska: Kaikkea mitä pitäisi reenata jos rupeaa soolotelemaan? Haluisin opetella perus Gary Moore settiä ja vähän jtn Van Halenin tapasta.
 
Sitä soolottelua pitäisi opetella. Otat vaan Gary Moorelta tai joltain Van Halenin tapaiselta soolosta pätkän tai lickin ja veivaat sitä niin kauan, että osaat sen.
 
Sitten otat toisen tai keksit oman. Pääasia, että kädet käyvät.
 
http://www.truthinshredding.com
Antti1
10.09.2012 15:30:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kontiak: Pääasia, että kädet käyvät.
 
Vielä tärkeämpää ajankäytön kannalta on kuitenkin se, että mieli käy käsiä nopeammin. Pitää tietää mitä on tekemässä, eikä pyrkiä mahdollisimman nopeasti ihan mihin tahansa säveleen käsien synkan kustannuksella.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
Kontiak
10.09.2012 15:34:46 (muokattu 10.09.2012 15:35:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Vielä tärkeämpää ajankäytön kannalta on kuitenkin se, että mieli käy käsiä nopeammin. Pitää tietää mitä on tekemässä, eikä pyrkiä mahdollisimman nopeasti ihan mihin tahansa säveleen käsien synkan kustannuksella.
 
Soita enemmän. Minä mitään itsensä ampumista esittänytkään.
 
http://www.truthinshredding.com
Antti1
10.09.2012 15:59:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kontiak: Soita enemmän. Minä mitään itsensä ampumista esittänytkään.
 
En tajua yhtään mitä yrität sanoa, tai miten se saattaisi mihinkään liittyä.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
Jucciz
10.09.2012 16:15:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: En tajua yhtään mitä yrität sanoa, tai miten se saattaisi mihinkään liittyä.
 
Älä huolestu. Tässä tapauksesa vika harvoin on vastaanottopäässä.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Krice
10.09.2012 16:22:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

4v olet sahannut vain skaaloja? Oletko kokeillut soittaa musiikkia?
 
Jucciz
10.09.2012 17:35:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: 4v olet sahannut vain skaaloja? Oletko kokeillut soittaa musiikkia?
 
Meikä on muuten muuttanu jo pois kotoa. :)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
jniska
11.09.2012 08:05:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Meikä on muuten muuttanu jo pois kotoa. :)
 
Pyrskkk ... HOHHOOOO
 
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
tender.insanity
11.09.2012 08:09:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Meikä on muuten muuttanu jo pois kotoa. :)
 
Ai vähän niinkuin se blondi joka muutti, kun kuuli että moni ihminen kuolee kotiinsa? Kenenkäs luona sitten punkkaat? Mä ainakin asun kotonani.
 
Herra Cliffords
15.09.2012 20:58:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiedättehän mihin sävyyn naiset arvioivat toisten naisten ulkonäköä? Jotain samaa olen aistivinani täällä aika ajoin. GO!
 
Jucciz
15.09.2012 23:26:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Kenenkäs luona sitten punkkaat? Mä ainakin asun kotonani.
 
Asunnossa punkkaan. Tarkoituksena ois muuttaa pian semmoiseen paikkaan, jota vois jopa kutsua kodiksi.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Räkkipeli
16.09.2012 00:50:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Asunnossa punkkaan. Tarkoituksena ois muuttaa pian semmoiseen paikkaan, jota vois jopa kutsua kodiksi.
 
Mä säästänkin itse parasta aikaa pesämunaa, jotta vois ottaa lainaa ja muuttaa takas kotio ja elää pienemmällä vuokralla.
 
kaljataiteilija
16.09.2012 10:12:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin tai sitten tiluttamisen sijaan opettelee soittamaan jotain omaperäisempää .
 
had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man... The Big Lebowski
wavelength
16.09.2012 11:14:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rock-kitaroinnilla on hyvin vahvat juuret bluesissa, joten sieltä suunnalta kannattaisi lähteä ryteikköä perkaamaan. Hyvä tutoriaali aiheeseen löytyy esim. tuolta: http://www.justinguitar.com/en/BL-000-Blues.php (kelaa hieman alaspäin).
 
Jucciz
17.09.2012 03:02:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räkkipeli: Mä säästänkin itse parasta aikaa pesämunaa, jotta vois ottaa lainaa ja muuttaa takas kotio ja elää pienemmällä vuokralla.
 
Reilun vuoden verran täälläkin on asuntosäästäjiä oltu. Jospa ensi vuonna otettais iso askel. Ainakin toivon niin.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Remove
17.09.2012 15:55:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Meikä on muuten muuttanu jo pois kotoa. :)
 
No mutta perkele! :D
 
Vetehinen
18.09.2012 08:53:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Herra Cliffords: Tiedättehän mihin sävyyn naiset arvioivat toisten naisten ulkonäköä? Jotain samaa olen aistivinani täällä aika ajoin. GO!
 
Samaa olen aistivinani.. Mutta tässä ketjussa Vladi vastasi sen verran täydellisesti (plussa siitä) että jäi tilaa rölötykselle. Hieno juttu on se, että joku voi asua äidin luona, ja joku ehkä kohta jo omistusasunnossa. Kaikki ajallaan ja silleen, ei kumpikaan väärin ole. On hyvä että on vertailukohtia. Kenellä muuten on pisin pippeli?
 
Paras on hyvän pahin vihollinen. -Voltaire
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «