juuso a 27.08.2012 12:39:01 | |
---|
bedlam: Mutta jatkuvan säikyttelyn seurauksena katsomiskokemus kääntyi hiljalleen vitutukseen. Ton takia tuo olikin aika kamalaa kuraa. Sääli sinänsä, kun visuaalinen anti oli luokkaa A. "Elämä on lyhyt ja surkea. Kannattaa iloita kun voi." |
arppah8 27.08.2012 12:47:51 | |
---|
juuso a: Ton takia tuo olikin aika kamalaa kuraa. Sääli sinänsä, kun visuaalinen anti oli luokkaa A. Vähän samoilla linjoilla juu. Ei nyt ehkä kamalaa kuraa mutta pettymys vähän yhtä kaikki. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
Miikss 27.08.2012 20:27:05 | |
---|
kazaa: The Man From Nowhere, http://www.youtube.com/watch?v=9Z_CwCRp_sA Korealainen toimintaleffa vuosimallia 2010. Oisko ollu joku Play.comin kampanja, missä ensimmäisen kerran pisti silmään, ja jokunen aika sitten tuli heräteostoksena hommattua. Saakelin tiukka ja karu pätkä. Hiukan Leonmainen alkuasetelma, jossa mysteerinen panttilainaamon omistaja pitää vähän väliä huolta naapurinsa kakarasta. Naapuri ja tytön äiti on narkki, joka päättää tilaisuuden tullen hoidonsa kanssa varastaa kiinalaisen mafian huumeet. Sitten kun homma yllättäen leviää käsiin, leffa ottaa Taken-vaihteen; mafia tappaa narkkiäidin, nappaa kakaran hellään huostaansa ja panttilainaamon pitäjä, joka on tietenkin armeijan ex-agentti, salamurhaaja, taistelulajien taitaja ja muutenkin pirun kova jätkä, lähtee pelastamaan tyttöä. Osittain menneisyyden haamujenkin riivaamana. Ruumiita ei sen jälkeen säästellä. Visuaalisesti erittäin komeaa toimintaa, ja tarina on synkkä mutta ei vedä överiksi. Pitää tiukasti otteessaan. Hahmot erittäin hyvin kirjoitettu, viimeiset hetket veti naaman pysyvään virneeseen. Sitä saa mitä tilaa. Parasta toimintaa pitkään aikaan. 5/5 Tuli katseltua ja aikalailla kyllä samoilla linjoilla olen. Tarina oli kyllä toimiva ja mukavan synkkä. Mulla vaan sattu joku paskalla enkulla dubattu versio, joka häiritsi aika paljon. Ei toki leffasta itsestään sen huonompaa tee. En nyt ihan täysiä pisteitä anna, enkä yhdy myöskään tuohon "parasta toimintaa" -osioon, mutta hyvä leffa kuitenkin. Kannattaa tämä tsekkailla. 8/10 "ei kyllä muhun uppoo, oli pakko sulkee kun "laulu" alkoi, kuulosti niinku joku kiimainen vompatti ois tullu kohti ja ähissy tuskissaan"
- Kaverin kommentti linkkaamastani biisistä |
Miikss 28.08.2012 20:44:32 | |
---|
The Place Promised in Our Early Days Olipahan melko erikoinen leffa jopa animeksi. Päällimmäiseksi jätti kyllä positiivisen fiiliksen, mutta juoni oli joko liian nerokas omalle mielelleni tai sitten liian viimeistelemätön. Ehkä jotain siitä välistä. Vähän vaan olisin odottanut enemmän johdonmukaisuutta, mutta ajoihan se asiansa tuollaisenakin. Lopetus oli ehkä myös hieman lässy, tuossa leffassa olis toiminut kunnon shokkiratkaisu, joka jättää loppuelämän traumat. Äärettömän kaunis leffa jokatapauksessa. Useassa kohtaa huomasi vaan tuijottavansa suu auki jossain transsissa näyttöä ja heräsi siihen kun kuola alkoi valua suusta. Kiireetön eteneminen ja rauhallinen tunnelma ei kuitenkaan aiheuttaneet missään vaiheessa tylsistymistä. Ei ihan parhaita animeja, mutta suosittelen kyllä jokaiselle siitä huolimatta. 8/10 "ei kyllä muhun uppoo, oli pakko sulkee kun "laulu" alkoi, kuulosti niinku joku kiimainen vompatti ois tullu kohti ja ähissy tuskissaan"
- Kaverin kommentti linkkaamastani biisistä |
sellisti 28.08.2012 23:04:13 | |
---|
Raimo O. Niemi: Roskisprinssi Tuija Lehtisen samannimiseen nuortenkirjaan perustuva kotimainen leffa ei välttämättä olis muuten erityisemmin kiinnostanut, ellei olis itse nuorena lukenu kyseistä kirjaa ja jopa tykänny siitä. Siltä pohjalta oli ihan mielenkiintoista katsoa millainen elokuva tarinasta oli saatu aikaan. N. 20 vuotta kirjan lukemisen ja elokuvan välillä oli tietysti vähän laimentanut hohtoa tarinasta, jossa parikymppinen poika ("Jed") kyllästyy vanhempien painokkaisiin uravalintavaatimuksiin ja karkaa Helsingistä itsenäisen elämän pariin itäsuomalaiseen pikkukaupunkiin. Toki käsikirjoitusta oli muokattu muutenkin; tiettyjä juonellisia elementtejä puuttui kokonaan, ja kirjassa pitkän kehittelyn saavat asiat etenevät elokuvassa - kuten aina - ikään kuin pikakelauksella. Sikäli ei voi tämänkään elokuvan kohdalla välttyä kuluneelta fraasilta "kirja oli parempi". Monesti olenkin ihmetellyt miksei kirjasta voida tehdä useammin vaikka moniosaista tv-sarjaa, jossa olisi aikaa kehitellä asioita kirjan tapaan rauhallisemmin ilman jumalatonta kiirettä saada kokonaisuus mahtumaan alle kahden tunnin. Elokuva oli muutenkin jotenkin siloiteltu salonkikelpoiseksi ja särmättömämmäksi; jäin kaipaamaan Jedin ja Lulun entisen poikaystävän rajuja tappelukohtauksia, jotka kirjassa kuvataan hyvinkin yksityiskohtaisesti. Ei ehkä olisi soveltunut nuoremmille katsojille, mutta olisi tuonut etenkin Jedin hahmoon vähän enemmän samaa rosoisuutta kuin kirjassa. Ei elokuva kumminkaan huono ole, vaikka ei nyt mitenkään jäänyt unohtumattomana elämyksenä mieleen. Näyttelijät tekevät pääasiassa hyvää työtä. Pääosien esittäjät (Jon-Jon Geitel ja Pihla Maalismaa) tuntuivat aluksi vähän turhan siloposkisilta valinnoilta rooleihinsa, henkilöhahmot - etenkin rankasti bailaava punkkariprinsessa Lulu - kun ovat kirjassa melkoisen rosoisia, mutta syvyyttä ja särmää löytyy leffan vanhetessa. Maalismaasta tykkäsin ehkä eniten, miellyttävän luontevaa ja uskottavaa näyttelemistä verrattuna moniin teennäisempiin ikäisiinsä. Plus tosi nätti tyttö. :) Kristiina Elstelä oli mainio vanhana viinaan menevänä leskirouvana joka tarjoaa Jedille katon pään päälle. Heikki Silvennoisen kulunut naama leffarooleissa aiheuttaa aina pieniä ennakkovastareaktioita, mutta tällä kertaa rooli on oikein onnistunut Jedin esimiehenä, hieman vittumaisena roskakuski Saastamoisena. Joten laitetaan nyt sellainen 3½/5. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -jami |
Thet 29.08.2012 19:38:06 | |
---|
AnonHero: Cabin In The Woods En oikein tiedä mitä mieltä olla tästä leffasta. Toisaalta huono, mutta toisaalta viihdyttävä ja hauska. Muutama kohtaus joita voi kuvata vain sanalla awesome, ja lukuisia kauhuleffaviittauksia joita en edes huomannut muuta kuin lukemalla IMDB:n triviaa. Viime viikolla katoin tän. Oli kyllä omaan makuun ihan hiton huono. En kyllä juurikaan kauhuelokuvia hirveämmin katsele, jos tätä nyt edes sellaiseksi voi laskea. Ei vaan toiminu itselle millään osa-alueella. That guy wasn't gay, he had a moustache. -Pierce Hawthorne |
AnonHero 29.08.2012 20:45:39 | |
---|
Katsoin toista kertaa The Raidin ja on kyllä paras toimintaleffa pitkään aikaan. Niin monta kohtausta joissa tekee mieli karjua. Lopun 2 v 1 tappelu on ihan älytöntä turpaanvetoa. 5/5 I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care. |
carnation 29.08.2012 20:58:34 | |
---|
Thet: Viime viikolla katoin tän. Oli kyllä omaan makuun ihan hiton huono. En kyllä juurikaan kauhuelokuvia hirveämmin katsele, jos tätä nyt edes sellaiseksi voi laskea. Ei vaan toiminu itselle millään osa-alueella. Heh, jätkä ei tajunnu. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Stoalainen 29.08.2012 21:05:45 | |
---|
AnonHero: Katsoin toista kertaa The Raidin ja on kyllä paras toimintaleffa pitkään aikaan. Niin monta kohtausta joissa tekee mieli karjua. Lopun 2 v 1 tappelu on ihan älytöntä turpaanvetoa. 5/5 Tää leffa on mulla ennakkotilauksessa, en kehtaa kattoa ennen sitä. Syyskuussahan toi julkassaan, sit räjähtää. Paljon kuullut ylistäviä arvioita, toivottavasti odotukset ei ole liian korkealla. Tosin aasialaiset osaavat harvoin pettää, jos leffa on jo alkujaan kehuttu. Too weird to live, too rare to die |
AnonHero 29.08.2012 21:13:53 | |
---|
kazaa: Tää leffa on mulla ennakkotilauksessa, en kehtaa kattoa ennen sitä. Syyskuussahan toi julkassaan, sit räjähtää. Paljon kuullut ylistäviä arvioita, toivottavasti odotukset ei ole liian korkealla. Tosin aasialaiset osaavat harvoin pettää, jos leffa on jo alkujaan kehuttu. Mistä oot oikeen ostanut, täähän julkastiin jo viime viikolla. I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care. |
Secreterial 29.08.2012 21:20:24 (muokattu 30.08.2012 07:55:29) | |
---|
AnonHero: Katsoin toista kertaa The Raidin ja on kyllä paras toimintaleffa pitkään aikaan. Niin monta kohtausta joissa tekee mieli karjua. Lopun 2 v 1 tappelu on ihan älytöntä turpaanvetoa. 5/5 Oli kyllä tiukkaa settiä läpi elokuvan. 4/5 annoin leffatykissä sille, ja arvostelukin siellä siitä on. Samalta ohjaajalta on myös leffa nimeltä Merantau (mitenhän tuo nyt tarkasti kirjoitettiinkaan), joka sekin kannattaa katsoa. Siinäkin on muistaakseni Iko Uwais pääosassa. "I never bluff" - Cordell Walker |
Thet 30.08.2012 00:51:13 | |
---|
carnation: Heh, jätkä ei tajunnu. Voi olla. En kyllä löytänytkään tuosta mitään suurempaa tajuttavaa. That guy wasn't gay, he had a moustache. -Pierce Hawthorne |
Informaatiokameli 30.08.2012 08:08:08 | |
---|
Thet: En kyllä juurikaan kauhuelokuvia hirveämmin katsele Tuo kohta selittääkin aika hyvin, miksi ei leffa kolise. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali. |
Informaatiokameli: Tuo kohta selittääkin aika hyvin, miksi ei leffa kolise. Voiko joku selittää mulle miks pitää olla katsonut kauhuelokuvia enemmänkin, että tää iskisi paremmin? Ottaen vielä huomioon, että tästä puuttui mun mielestä se kauhu. Tää oli enemmänkin vaivaannuttavaa katseltavaa teinielokuvamaisine piirteineen. Ideahan tässä varmaan oli aika omaperäinen, mutta eipä se itselle luonu samoja tunteita mitä esimerkiksi olen lukenut muille tuottaneen. Ei mun tarvii olla katsonu esimerkiksi scifi-elokuviakaan mielettömästi, että joku satunnainen leffa saattaisi kolista. --- Battleship Hienon näköistä tusinatoimintaa. Lähiaikoina tuntunu vastaavanlaisia leffoja tulleen useampikin. Yksin jos tän ois katsonu niin luulen, että mielenkiinto ois ollu melko alhainen, mutta kaverin seurassa tää oli ihan mukavaa ajanvietettä. Ja olihan siinä pienessä roolissa Liam Neeson. 6/10 That guy wasn't gay, he had a moustache. -Pierce Hawthorne |
Meadow 30.08.2012 09:46:33 | |
---|
Thet: Voiko joku selittää mulle miks pitää olla katsonut kauhuelokuvia enemmänkin, että tää iskisi paremmin? Ottaen vielä huomioon, että tästä puuttui mun mielestä se kauhu. Tää oli enemmänkin vaivaannuttavaa katseltavaa teinielokuvamaisine piirteineen. Ideahan tässä varmaan oli aika omaperäinen, mutta eipä se itselle luonu samoja tunteita mitä esimerkiksi olen lukenut muille tuottaneen. Ei mun tarvii olla katsonu esimerkiksi scifi-elokuviakaan mielettömästi, että joku satunnainen leffa saattaisi kolista. Cabin in the Woods on ikään kuin rakkauskirje kauhuelokuville, joka vilisee kaikenlaisia viittauksia ja kommentointia alan teoksista ja perinteistä. Aivan luonnollista, jos tuota leffaa ei kauhuelokuvaummikkona pysty arvostamaan. |
dipshit 30.08.2012 10:30:49 | |
---|
Minä katson kauhuelokuvia aivan helvetisti, mutta ei tuo Cabin in the Woods minusta mikään kovin erikoinen elokuva ollut. Joidenkin tietojen mukaan kyseinen alien rotu avustaa USA:n armeijaa tekemään abduktointeja sekä laittavat meihin implantteja. © Anonymous-Jazz |
Thet 30.08.2012 10:50:51 | |
---|
Meadow: Cabin in the Woods on ikään kuin rakkauskirje kauhuelokuville, joka vilisee kaikenlaisia viittauksia ja kommentointia alan teoksista ja perinteistä. Aivan luonnollista, jos tuota leffaa ei kauhuelokuvaummikkona pysty arvostamaan. Mun mielestä tää on huono selitys sille miksi elokuvan pitäisi olla hyvä. Kyllähän mäkin sieltä pari viittausta huomasin. Se, että elokuva kumartelee genren faneille ja syöttää katsojalle kivoja bongattavia viittauksia alan perinteistä ei korvaa sitä, että elokuva on perinteisillä kriteereillä mitattuna melko mitäänsanomaton niin näyttelijöiden kuin tarinan kulun kannaltakin. Joo-o, turha ehkä kuitenkaan analysoida sen enempää kun kyseessä on vain oma henkilökohtainen mielipide. That guy wasn't gay, he had a moustache. -Pierce Hawthorne |
Kre-per 30.08.2012 10:53:35 | |
---|
Thet: Mun mielestä tää on huono selitys sille miksi elokuvan pitäisi olla hyvä. Kyllähän mäkin sieltä pari viittausta huomasin. Se, että elokuva kumartelee genren faneille ja syöttää katsojalle kivoja bongattavia viittauksia alan perinteistä ei korvaa sitä, että elokuva on perinteisillä kriteereillä mitattuna melko mitäänsanomaton niin näyttelijöiden kuin tarinan kulun kannaltakin. Joo-o, turha ehkä kuitenkaan analysoida sen enempää kun kyseessä on vain oma henkilökohtainen mielipide. Niin, kai se riippuu siitä tykkääkö tollasista viittauksista yleensä. Joskus sellanen kumartelu vaan toimii, sama juttu musiikissa. Ite en oo kyllä kyseistä leffaa nähnyt. // Catching exceptions is for communists |
Meadow 30.08.2012 11:16:16 | |
---|
Thet: Mun mielestä tää on huono selitys sille miksi elokuvan pitäisi olla hyvä. Kyllähän mäkin sieltä pari viittausta huomasin. Se, että elokuva kumartelee genren faneille ja syöttää katsojalle kivoja bongattavia viittauksia alan perinteistä ei korvaa sitä, että elokuva on perinteisillä kriteereillä mitattuna melko mitäänsanomaton niin näyttelijöiden kuin tarinan kulun kannaltakin. Joo-o, turha ehkä kuitenkaan analysoida sen enempää kun kyseessä on vain oma henkilökohtainen mielipide. Tuotteen laadusta saa olla mitä mieltä vaan, mutta Cabin in the Woodsissa se metatason kommentointi on sen verran suuressa roolissa, ettei sen ideaa välttämättä ns. "tajua" jos ei kuulu kohderyhmään. En missään vaiheessa yrittänyt muuttaa mielipidettäsi. |
Thet 30.08.2012 11:37:15 | |
---|
Meadow: En missään vaiheessa yrittänyt muuttaa mielipidettäsi. Enkä myöskään missään vaiheessa niin ajatellut. That guy wasn't gay, he had a moustache. -Pierce Hawthorne |