Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikkien korkeussäätö - mistä kumiletkua?
1 2
Ekku01
23.08.2012 16:42:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos jossain myynnissä metritavarana (ilman, että tarvitsee ulkomailta tilata) kumiletkua, josta voisi tehdä kitaran mikkeihin korkeudensäätimiä?
 
"Joh. 3:16"
gemisti
23.08.2012 17:03:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites ihan rautakaupat tai esim Etola/Etra?
 
she sounds like a bag of cats Purple Reckoning
okabass
23.08.2012 17:22:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ekku01: Onkos jossain myynnissä metritavarana (ilman, että tarvitsee ulkomailta tilata) kumiletkua, josta voisi tehdä kitaran mikkeihin korkeudensäätimiä?
 
Apteekki? Siellä voisi olla jotain "kirurgista" kumiletkua.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Ekku01
23.08.2012 17:47:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Apteekki? Siellä voisi olla jotain "kirurgista" kumiletkua.
 
Jenkkisaiteilta luin tosta kirurgisesta kumiletkusta, muttei tullut mieleen, että apteekista voisi kysyä. Pitääpä selvittää asia.
 
"Joh. 3:16"
Ekku01
23.08.2012 17:49:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gemisti: Mites ihan rautakaupat tai esim Etola/Etra?
 
Tässä ei ihan lähellä taida kumpaakaan olla, mutta jos ei muualta löydy, niin pitää sitten lähteä ko. paikoista kyselemään.
 
"Joh. 3:16"
J.Nikkanen
23.08.2012 19:15:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen käyttänyt vahvistamatonta silikoniletkua. Hexamerin maahantuomaa, jälleenmyyjiä ympäri Suomea.
 
Treeniksellä soittamalla oppii soittamaan treeniksellä.
Ekku01
23.08.2012 20:01:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Mä olen käyttänyt vahvistamatonta silikoniletkua. Hexamerin maahantuomaa, jälleenmyyjiä ympäri Suomea.
 
Onkos kestänyt hyvin käytössä, vai oletko joutunut välillä uusimaan palat? Nettitarinat kertovat ettei silikoni kestäisi niin kuin esim. kumi.
 
"Joh. 3:16"
kivi
23.08.2012 20:15:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis kitaranmikkien korkeudensäätöön?
 
Mikkikaapelin tai kitaranpiuhan kuori toimii ihan mainiosti, eikä tarvitse lähteä kauempaa hakemaan. Joka kerta kun teet piuhoja, jätä pätkä ulointa kumivaippaa talteen.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Ekku01
23.08.2012 20:39:15 (muokattu 23.08.2012 20:40:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kivi: Siis kitaranmikkien korkeudensäätöön?
 
Mikkikaapelin tai kitaranpiuhan kuori toimii ihan mainiosti, eikä tarvitse lähteä kauempaa hakemaan. Joka kerta kun teet piuhoja, jätä pätkä ulointa kumivaippaa talteen.

 
Dodii! Täähän pitää testata heti, kun vaan löydän kaapista jonkun vanhan piuhanpätkän. Kiitos luovasta ideasta ja kiitos kaikille muillekin vastanneille.
 
"Joh. 3:16"
Ekku01
23.08.2012 22:06:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdotan jäsen Kivelle Mnetin Nobelia. Toimi meinaan paremmin kuin hyvin toi kitarapiuha. Jouset jotka mulla oli tossa kitarassa, olivat jo väsähtäneet ja varsinkin kaulamikki heilui koskettaessa ikävästi. Nyt pysyy kuin liimattuna! :o)
 
"Joh. 3:16"
kivi
23.08.2012 23:52:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ekku01: Ehdotan jäsen Kivelle Mnetin Nobelia. Toimi meinaan paremmin kuin hyvin toi kitarapiuha. Jouset jotka mulla oli tossa kitarassa, olivat jo väsähtäneet ja varsinkin kaulamikki heilui koskettaessa ikävästi. Nyt pysyy kuin liimattuna! :o)
 
Kiitos kiitos. Ku kauan kokeilee niin jotain keksiikin :-D
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
varakeef
24.08.2012 09:47:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hiirimatosta voi myös viistää siivuja.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
kivi
24.08.2012 15:38:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: Hiirimatosta voi myös viistää siivuja.
 
Ainakin mun hiirimatot on solukumia jossa on vain ohut muovipinnoite. Se sopii mainiosti P90-mikkien alle ja midikitaran heksamikin "jalustaksi" :-D mutta en menis laittamaan sitä jousien tilalle.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
varakeef
24.08.2012 18:19:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gretscheissä Dynasonic-mikkien alle menee solumuovi hienosti. Siitä voi leikellä sen kotelon reunojen alle tulevan kompressoituvan korokkeen. (Muutenhan niisssä ei korkeuden pikasäätöä olisikaan.
 
Kyseessä on vastaveto TV Jonesin "hillittömän kalliille" systeemille:
http://store.nexternal.com/tvjones/shims-p73.aspx
http://store.nexternal.com/tvjones/compression-rubber-p74.aspx
 
Telen etumikin alle voi tuota myös työntää.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Ekku01
24.08.2012 19:30:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä - etenkin yksikelaisille - hehkutan edelleen tuota Kiven kitarapiuhaa. Mun hiirimatto on ainakin turhan ohut, eikä niin jämäkkä kuin kumipalat joita kitarapiuhasta sain. Lisäksi tuo piuha on valmiiksi oikean kokoinen reikineen ja paksuuksineen - tarvii vain leikata haluamansa pituiset palat.
 
Solumuovit ja -kumit toimii varmaan muiden mikkien kanssa paremmin, kuten nopeasti linkeistä katsomalla käsitinkin. Mutta stratoon tuo kitarapiuha on kyllä mielestäni ylivoimainen. Menee Mnetistä saatujen vinkkien top 2:een, heti Akin kolmen komponentin treble bleedin jälkeen: http://muusikoiden.net/artikkelit/884
 
"Joh. 3:16"
kivi
24.08.2012 21:34:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: Gretscheissä Dynasonic-mikkien alle menee solumuovi hienosti. Siitä voi leikellä sen kotelon reunojen alle tulevan kompressoituvan korokkeen. (Muutenhan niisssä ei korkeuden pikasäätöä olisikaan.
 
Kyseessä on vastaveto TV Jonesin "hillittömän kalliille" systeemille:
http://store.nexternal.com/tvjones/shims-p73.aspx
http://store.nexternal.com/tvjones/compression-rubber-p74.aspx
 
Telen etumikin alle voi tuota myös työntää.

 
Mä myös olen leikannut ja liimannut solukumista pleksin tai kehyksen alle kauluksia joskus kun ongelma on vinoon kinnaavat mikit. Toimii mainiosti. Toisaalta, mun zen-asennettani kuvaa että demppasin sekä Gibson Grabberin että Gibson ES335:n mikit HKL:n pahvisilla bussilipuilla joskus 80-luvulla ja ne on siellä vieläkin :-D
 
No, kerran purin yhden 60-luvun pulttikaulan, ja kaulan istutuksesta löytyi kaksi pennin kolikkoa ja Rizla-savukepaperipaketti. Siinä oli jo aika pelimies asialla :-D
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Ekku01
24.08.2012 23:22:27 (muokattu 24.08.2012 23:23:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kivi: Mä myös olen leikannut ja liimannut solukumista pleksin tai kehyksen alle kauluksia joskus kun ongelma on vinoon kinnaavat mikit. Toimii mainiosti. Toisaalta, mun zen-asennettani kuvaa että demppasin sekä Gibson Grabberin että Gibson ES335:n mikit HKL:n pahvisilla bussilipuilla joskus 80-luvulla ja ne on siellä vieläkin :-D
 
No, kerran purin yhden 60-luvun pulttikaulan, ja kaulan istutuksesta löytyi kaksi pennin kolikkoa ja Rizla-savukepaperipaketti. Siinä oli jo aika pelimies asialla :-D

 
Tuntuu, että ennen toimittiin paljon enemmän noin. Itsellekin riitti 80- ja 90-luvuilla kun kitarat toimi, ja jos ei toiminut, niin sitten korjattiin niillä välineillä mitä kotoa sattui löytymään. En ollut koskaan vaihtanut kitaraan edes mikkejä kuin vasta 2000-luvun alussa. Nykyään meneekin kitarakamoista murehtimiseen se aika minkä ennen vain soitin. Those were the days. :o/
 
"Joh. 3:16"
J.Nikkanen
26.08.2012 11:02:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ekku01: Onkos kestänyt hyvin käytössä, vai oletko joutunut välillä uusimaan palat? Nettitarinat kertovat ettei silikoni kestäisi niin kuin esim. kumi.
 
Enpä ole joutunut uusimaan, tosin nykytilannetta en tiedä, kitara on kierrossa jossain ihan muualla. Mun mielestä SD mikkien mukata tulleet letkunpätkätkin oli silikonia. Mainoskynien jousiakin joskus käyttänyt. Kaikki käy, mikä toimii.
 
Treeniksellä soittamalla oppii soittamaan treeniksellä.
kivi
26.08.2012 12:01:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Enpä ole joutunut uusimaan, tosin nykytilannetta en tiedä, kitara on kierrossa jossain ihan muualla. Mun mielestä SD mikkien mukata tulleet letkunpätkätkin oli silikonia. Mainoskynien jousiakin joskus käyttänyt. Kaikki käy, mikä toimii.
 
Halvan mustan solukumin kanssa on muuten joskus sellainen ongelma, että jotkut lajit solukumia sulaa ja tahmaa ajan kanssa. Kannattaa miettiä, jos oot leikkelemässä sanotaan nyt vaikka hiirimattoa kitaran sisään, kannattaisiko laittaa joku pinnoite väliin, helpoimmillaan vaikka liimata paperisuikale solukumin päälle suojaamaan niitä PAF-mikkien kiiltäviä kromikuoria.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
J.Nikkanen
26.08.2012 14:08:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kivi: Halvan mustan solukumin kanssa on muuten joskus sellainen ongelma, että jotkut lajit solukumia sulaa ja tahmaa ajan kanssa. Kannattaa miettiä, jos oot leikkelemässä sanotaan nyt vaikka hiirimattoa kitaran sisään, kannattaisiko laittaa joku pinnoite väliin, helpoimmillaan vaikka liimata paperisuikale solukumin päälle suojaamaan niitä PAF-mikkien kiiltäviä kromikuoria.
 
Anteeksi kuinka?
 
Treeniksellä soittamalla oppii soittamaan treeniksellä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «