Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Taustakangas
1 2
HotWheels
11.08.2012 11:49:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tanssibändit tuollaisia hankkineet? Tuli omalle bändille hommattua taustakangas ja vaikuttaa laadukkaalta tekeleeltä. Itse tein photoshopilla kuvan, jonka lähetin sähköpostilla tuonne: www.santala.net
 
Voin suositella muillekin tuota tekijää. Hintaa 1,5 x 3m kankaalle tuli 112€ + alv.
 
Timi
11.08.2012 15:39:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika harva tavallinen tanssi/raflabändi tarvitsee ja voi käyttää taustalakanaa.Sinänsä hienoa se olisi.Kerran Kalastajatorpalla sovittiin tilaajan kanssa,joka vissiin mainosti ja lanseerasi tuotetta.Jotta bändimme nimi on Trio Berocca.Olihan se läyhää ko valtavat lakanat ja banderollit julistivat nimeämme.Hetken tuli mieleen jotta onko tuossa meidän uusi nimi?
 
Vaikea.Mutta varma!
jakeni
11.08.2012 15:43:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan hiano & tarpeellinen!
 
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi) Milloin syödään? (Topi)
HotWheels
11.08.2012 16:41:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jakeni: Varmaan hiano & tarpeellinen!
 
Hieno se on, tilaa pois vaan.
 
ferodoz
11.08.2012 22:03:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Santala tekee ainakin hyvää ja asiallista jälkeä järkihintaan. Komppailen sitä firmaa kyllä täysillä.
 
www.suhdelukucoverband.fi
kenonen
12.08.2012 00:46:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus olen miettinyt selllaista lattianrajaan laitettavaa 30-40cm korkeaa banderollia, joka peittäisi lattialla olevat piha ja pedaalihässäkät. Sihen jotain kyrväkästä tekstii. Taustakangasta komppaan ja kaikkia pikku juttuja, jotka ei mene överiksi, mutta antavat asiakkaalle kuvan, että homman eteen on nähty vaivaa.
 
Otin eli en, so not, kunhan humppa kulkee. COVS no 8
Einherjar
12.08.2012 03:38:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kenonen: Joskus olen miettinyt selllaista lattianrajaan laitettavaa 30-40cm korkeaa banderollia, joka peittäisi lattialla olevat piha ja pedaalihässäkät...
 
Optimoidusti niputetut piuhat, pedaalilaudat ja bändillä sama järjestys lavalla kun lavalla, niin homma pysyy siistinä. Piuhahommista saa helposti siistejä, kun käyttää moninapaisia piuhoja ja/tai lavahakua, pitäen lavakattauksen jokseenkin samana. Niin ne isommatkin bändit tekee. Esim. 22 Pistepirkko vie aina samankokoisen tilan lavan koosta riippumatta.
Jos ei halua tehdä/ostaa lavahakuja, niin menee jollekin sopivalle lavalle, ottaa sopivat piuhat sopiviin paikkoihin, tekee kytkennät ja lopuksi niputtaa sähköteipillä eri paikkoihin menevät piuhat. Sitten kun menee pienemmälle lavalle, niin rullailee mikserin taakse laatikkoon (tjsp.) ylimääräiset. Isommalla lavalla taasen asettelee lähtöpisteen kohdilleen ja jokainen menee sinne, mihin piuhanippu antaa varaa.
Mikäli homma on mietitty ja rakennettu kuosiin, niin kaikki on helpompaa; Pystyttäminen, purkaminen, kytkeminen, jne. Homma pysyy myös huomattavasti helpommin siistinä, kun piuhat ei resota missä sattuu.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
jakeni
12.08.2012 04:51:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin no joo...oon vissiin niin vanhanliiton miähiä,etten oikein osta noita juttuja.
Mulle tommonen kangas toimii niinkun akustisesti, kovan/hankalan tilan pehmentäjänä ja noi ei ole mun juttuja (banderollit).....mulle tärkeintä on kuitenkin AINA hyvät muusikot ja soitto sekä laulutaito + soundi ....näillä mennään ja thats it!
 
Hyvää syksyä...
 
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi) Milloin syödään? (Topi)
kenonen
12.08.2012 11:16:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Einherjar: Optimoidusti niputetut piuhat, pedaalilaudat ja bändillä sama järjestys lavalla kun lavalla, niin homma pysyy siistinä...
 
Tehdään kaksin kolmin nelin viisin, välillä on rumpali, joskus mikitetään se joskus ei, kitaraa kiipparipa basistia puhaltajaa haitaria, kaikkia iloisessa sattumanvaraisessa epäjärjestyksessä. Kamoja on kolmet, pihuoja kaksi laatikollista, joista jumalattomassa kiireessä kaivetaan tarvittavat, ja se oikea on ihan varmasti se, joka sattuu kouraan. Teippiä käytetään hätätilassa. Eilen roudaus + pystytys 20 min ja purku vartin. Ei saa olla liian monimutkaista.
 
Tuo sirkus ja järjestys ei oikein sovi samaan lauseeseen.
 
Otin eli en, so not, kunhan humppa kulkee. COVS no 8
tarmo
12.08.2012 12:17:02 (muokattu 12.08.2012 12:17:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Einherjar: Esim. 22 Pistepirkko vie aina samankokoisen tilan lavan koosta riippumatta.
 
Silloinkin, kun 22 Pistepirkko säestää kuppaisen jokilaivan kannella Meiju Suvasta tjsp, joka tuo mukaan oman mikrofonin, mapit ja suosikkihaitaristinsa, jolla on ehkä joku mikki mukana tai sitten ei.... Tai kun 22 Pistepirkko ahtautuu jaalalaisen huoltoaseman yhteyteen perustetun "tanssilattian" bändikaukaloon kahden muun paikallisen bändi x:n kanssa, jolla sitä ennen, sen jälkeen ja samaan aikaan esiintyy joku paikallinen karaoketähti/taikuri-imitaattori...
 
Hohhoijaa.
 
rintapek
12.08.2012 12:28:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kenonen: Joskus olen miettinyt selllaista lattianrajaan laitettavaa 30-40cm korkeaa banderollia, joka peittäisi lattialla olevat piha ja pedaalihässäkät. Sihen jotain kyrväkästä tekstii. Taustakangasta komppaan ja kaikkia pikku juttuja, jotka ei mene överiksi, mutta antavat asiakkaalle kuvan, että homman eteen on nähty vaivaa.
 
Mulla on tommoinen, tai olis, jos siihen laittaisi kankaan. Ei o naamioinniksi tarkoitettu, vaan mä kutsun sitä urposuojaksi. Lattiatasokeikoilla toimii taivaallisen hyvin.
 
Mä kans komppaan kaikkia juttuja, joissa on lisäarvoa enemmän kuin kantamisen vaivaa. Tommoinen lavahaku tai kaukokaapeli on kyl yksi niistä. Eturivin laulumikit, akkari, haittari, spiikkimikit ja paluukanavissa subit, laulukajarit, napit tai monitorit, nii kyl se poistaa jaloista siistillä tavalla hemmetin monta johtoa. Aikanaan noist kaapeloinneista kirjoitin tommoisen pläjäyksen täl hetkellä ton ketjun vika kirjoitus. En jaksa kirjoittaa uusiksi.
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=10063549#p10063549
 
Mut stressiklubissa on kolme muutakin keski- ikäistä kaljamahaa, eikä he oikein näe tossa muuta kuin yhden roudattavan muuttolaatikon lisää. Jos se otetaan mukaan, ni äijät itkee, et pitääkö toikin laatikko kantaa. Jos se jätetään pois, niin äijät itkee sitä, et piuhat menee ristiin rastiin pitkin lavaa. Koskaan ei o hyvin.
 
Taustalakanassa mä en näe ongelmaksi itte lakanaa, vaan sen, et miten sen helposti ja nopeasti ripustaa siististi ja sen, et miten se pysyy siistinä. Ei sitä oikein Hiltillä voi ampua seinään.
Noit Roll- Uppeja olen tohon tarkoitukseen miettiny ihan tosissani.
http://www.mainostulosteet.fi/tuotteet?page=shop.browse&category_id=40
 
One kind of music only - the good kind
rintapek
12.08.2012 12:48:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo:
 
Hohhoijaa.

 
Älä tarmo edes viitti. Omiin soittohommiisi sä tarttet x kpl 230V pistorasioita ja y kpl kiipparipiuhoja miksuttimeen. Mahdollisesti laulumikin. Kyl noi voi vakioida, eikä kande joka keikalla erikseen arpoa.
 
Mun stressiklubille on ihan herttaisen yhdentekevää vedetäänkö futistermein 3+1 vai 2+2 rintamalinjalla. Se ei muuta kaapelointia miksikään. Viime keikalla lauteet oli syvyyssuunnassa niin ohuet, et vedettiin 2+2 siksakkina. Kaapelointi oli tasan tarkkaan sama mitä se on ollu viimeiset kuusvuotta.
 
One kind of music only - the good kind
tarmo
12.08.2012 13:06:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Älä tarmo edes viitti. Omiin soittohommiisi sä tarttet x kpl 230V pistorasioita ja y kpl kiipparipiuhoja miksuttimeen. Mahdollisesti laulumikin. Kyl noi voi vakioida, eikä kande joka keikalla erikseen arpoa.
 
Toki. Mä vaan huvituin tuosta ajatuksesta, että perusasiat optimoimalla bändi voisi joka keikalla ahtautua lavalle samassa järjestyksessä. 22 Pistepirkko voi ehkä näin tehdä, sekin siitä syystä, että siinä on vähemmän porukkaa
 
Mutta itse asiasta, voihan noita taustakankaita tilailla. Taustakankaan sijoittelemisessa ja kiinnittämisessä sitä optimointia sitten riittääkin, paitsi jos tilaa metri x metri -kokoisen kankaan. :)
 
rintapek
12.08.2012 13:27:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Toki. Mä vaan huvituin tuosta ajatuksesta, että perusasiat optimoimalla bändi voisi joka keikalla ahtautua lavalle samassa järjestyksessä...
 
Lisää tohon sana "suurinpiirtein", ni sit olet jyvällä.
Toki runpujen kasaaminen kierreportaisiin on kieltämättä melko haastava ja vittumainen homma. Etenkin jos kauniin ja isopovisen tarjoilijattaren tarttee pystyä kulkemaan niis portaissa.
 
One kind of music only - the good kind
kenonen
12.08.2012 19:45:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Silloinkin, kun 22 Pistepirkko säestää kuppaisen jokilaivan kannella Meiju Suvasta tjsp, joka tuo mukaan oman mikrofonin, mapit ja suosikkihaitaristinsa....
 
Hohhoijaa.

 
Hehe, miksenmä oo käynyt pitkään aikaan täälä mnetissä, nää läpät on niin asiaa, varsinkin kun tuo on niin totta. Eilen mentiin hei äladon vintille tehdyssä ilotalossa. Pää kolisi katton välillä ja kaapeille piti kyllä todella hakea kompromissipaikat. Soittopaikka oli tietenkin perimmäisessä kulmassa jossa katto oli matalin.
 
Otin eli en, so not, kunhan humppa kulkee. COVS no 8
Lucky 7
13.08.2012 02:12:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varjokuva tekee tän visuaalisen jutun todella tyylikkäästi. Ei voi kun ihailla niiden panostusta ja viitseliäisyyttä. Toki ne joutuu meneen paikan päälle hyvissä ajoin, mutta nopeasti ne sen silti hoitaa.
Toinen tapa on vetää letkut mistä sattuu, vaikka toisten kamojen yli.
 
Ei siinä taustakankaan asennuksessa kuitenkaan hirveesti aikaa mene ja se parantaa lavasaundia monessa paikassa huomattavasti. Akkupora ja ruuveja mukaan tai niittipyssy, aika monessa paikassa lyötyy puuta sen verran että kiinnitys onnistuu. Parhaassa tapauksessa ruuveja on muiden jäljiltäkin riittäväst.
 
TÄ?
isojussi
14.08.2012 00:54:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jakeni: Varmaan hiano & tarpeellinen!
 
Thoomannilta saa semmottia, mihinä vilkuu lerivaloot.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
humppahanuristi
18.08.2012 14:07:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HotWheels: Onko tanssibändit tuollaisia hankkineet? Tuli omalle bändille hommattua taustakangas ja vaikuttaa laadukkaalta tekeleeltä. Itse tein photoshopilla kuvan, jonka lähetin sähköpostilla tuonne: www.santala.net
 
Voin suositella muillekin tuota tekijää. Hintaa 1,5 x 3m kankaalle tuli 112€ + alv.

 
On, samaan luokkaan hinta.
 
Toimisikohan linkki:
http://www.facebook.com/photo.php?f … 290103.48803.220791088034941&type=3
 
Jos ei aukea, niin ei voi mitään. Toinen on tapahtuman banneri, joka on ulkokäyttöönkin sopivaa muovipintaista materiaalia ja bändilogolla varustettu on lievästi läpinäkyvää kevyempää kangastyyppistä materiaalia.
 
Molemmissa on purjerenkaat reunoissa ja bändimalli on sen verran kevyttä materiaalia, että pysyy vaikka nuppineuloilla seinässä. Ompelulangalla tms. myös sidottu paikalleen. Laukussa kulkee rulla hyvin mukana.
 
Humpasta rautalankaan... http://www.myspace.com/tanssiorkesterigalaxie
Lennu
19.08.2012 08:40:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Silloinkin, kun 22 Pistepirkko säestää kuppaisen jokilaivan kannella Meiju Suvasta tjsp, joka tuo mukaan oman mikrofonin, mapit ja suosikkihaitaristinsa, jolla on ehkä joku mikki mukana tai sitten ei.... Tai kun 22 Pistepirkko ahtautuu jaalalaisen huoltoaseman yhteyteen perustetun "tanssilattian" bändikaukaloon kahden muun paikallisen bändi x:n kanssa, jolla sitä ennen, sen jälkeen ja samaan aikaan esiintyy joku paikallinen karaoketähti/taikuri-imitaattori...
 
Hohhoijaa.

 
Eikös nämä ole niitä ammatinvalintakysymyksiä.
 
(kysymysmerkki oli tarkoituksella poisjätetty)
 
no is any good musics maked anymore...
tarmo
19.08.2012 10:20:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Eikös nämä ole niitä ammatinvalintakysymyksiä.
 
(kysymysmerkki oli tarkoituksella poisjätetty)

 
Mä luulen, että toi lavalle mahtuminen olisi enemmän ruokavaliokysymys, mutta lopulta ruokavaliokin taitaa kulminoitua tuohon paljon puhuttuun ammantinvalintakysymykseen...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «