Aihe: Gibson Les Paul Standard 2012
1 2
mhaarala
01.04.2012 13:06:21
Jos se maksaa selvää rahaa eikä siitä saa mitään hyötyä (nyt kun näyttäisi että FSC ennemmin tekee haittaa Gibsonille lausunnoillaan, vaikka tehtaan mukaan takavarikoitu erä on FSC-sertifioitua tavaraa), niin silloin sellaisen yhteistyön jatkaminen taitaa olla kiinni enää siitä, kattavatko kustannussäästöt mahdolliset imagolliset tappiot (sikäli kun kukaan edes huomaisi koko asiaa). Ei se ole pikkumaista, lähinnä bisnestä. Jos olisin kitaratehtaan johdossa ja pitäisi päättää lähdetäänkö juoksemaan sertifikaattien perässä, niin kyllä tämä tapaus saisi miettimään aika tarkkaan kannattaisiko sellainen leikki lainkaan.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Arttu_Ace
02.04.2012 14:49:30

Jokos joku on kuullut milloin näitä otsikonmukaisia kitaroita saa Suomen kivijalkapuodeista ostaa? Oon nyt ns. markkinoilla, ja mielummin laitan rahani kotimaiseen verokantaan kuin esim. Saksaan tai Englantiin.
Kicking ass like never before!
Ziggy Bubba
04.08.2012 19:42:13 (muokattu 04.08.2012 19:46:53)

Jackie: Omani ostin tälläviikolla. Tilasin DLX Musiikista ja värinä Honeyburst. Kyseessä on vasurimalli ja maahantuojalla oli jopa 3 eri värivaihtoehtoa vasureita, kun taas oikeankätiset mallit todella vaikeita saada suomeen. Äskeinen siis kauppiaan suusta.

Hieno on kitara ulkonäöltään toiminnoiltaan ja soitannoltaan. Heti tuli mieleen aiempi Les Paul Classicini koska molemmissa 60's kaula. Classic on jo myyty ajat sitten pois mutta nyt on taas hyvä mieli kun olkkarin nurkassa on ihan aito Standardi. Tässä kuva

Ite vasurina päädyin mustaan Traditionaliin, kun DV247.fi myi hetken erikoisen halpaan hintaan (jostain syystä eri hinta kuin DV247.co.uk -sivuilla). Kaula on noissa sitä tuhdimpaa 50's -osastoa ja rungolla on jonniin verran massaa kun kammiot puuttuvat. Leveällä hihnalla tota soittelee kuitenkin erittäin mielellään pitkäänkin.

Perinteisempää Stankkua halajaville tuommonen on kyllä oikein hyvä vaihtoehto. Viimeistely ja tatsi on erittäin hyvää tasoa ja soundissa on kirkkautta ja tietty myös sitä sustainia. Classic 57 -mikkien tilalle tuli Bare Knucklen The Mule ja Stormy Monday, jotka ovat hilppasen vielä sävykkäämmät kuin alkuperäiset. Tehoiltaan nuo on molemmat pitkälti samaa kamaa - sitä perinteistä PAF-juttua.

Aika hauska kyllä että tulee vasureillekin kunnon värivalikoimaa, hyvä että edes nämä isot firmat palvelevat myös vasureita. PRS esimerkkinä ei kaiketi tee enää kuin joitain yksittäisiä sarjoja vasureille. Tompallahan on nyt muuten niitäkin, suht hurjaan hintaan tosin.

E: Jos olisi uudelle Lepalle varsinaista tarvetta, niin tämä Desert Burst ois kyllä hurjan komea:
http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_standard_2012_db_lh.htm
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
Jackie
04.08.2012 20:03:22 (muokattu 04.08.2012 20:07:05)
Itse olin tilausvaiheessa miettimässä desertburstia mutta loppusuoralla honeyburst vaan tuntui paremmalta ratkaisulta. Joku siinä honeyssa vaan vetoaa muhun niin paljon, ja takaosa on niin kauniin näkönen että aijaii..

edit: Niin ja mikä noihin traditional malleihin tulee niin mun selkä ei kestä niitä. on toi standardikin niillä rajoilla mutta vielä siedettävä. Eli siinä meneekin custom lespan haaveet samantien :)
pappasfin
03.12.2012 15:55:28
Tuli tuollainen Gibson LPstd 2012 LB hankittua, tykästyin ja on oikein kiva skeba.

Noita löytyy ainakin Musafasulta, DLX musikista ja varman myös muutamasta muustakin.

Tein tuosta artikkeliakin tänne http://muusikoiden.net/artikkelit/1804

Ajattelin, että pistetään tähänkin ketjuun tietoa vaikka olikin 120 päivää vanha aihe, kuitenkin jotakuta voi kiinnostaa.
PappaSFin
WanhaWetäjä
04.12.2012 22:17:38

Ziggy Bubba: I
E: Jos olisi uudelle Lepalle varsinaista tarvetta, niin tämä Desert Burst ois kyllä hurjan komea:
http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_standard_2012_db_lh.htm

No huh huh, sinänsä tarvetta ei ole mutta...JOS mulla ois 2 tonnia ylimäärästä niin saattaisin sijottaa tuohon kyllä, on kyllä niiiin hiano kitara että ei se voi olla huano...ja kun itellä on vasuri Yamaha SG 2000 jossa on puolitettavat mikit ja siten kivasti monipuolisuutta soundeissa niin nuo vielä pidemälle viedyt soundipuolen variaatiot kiinnostas kyllä. Väri on kyllä todella kohillaan tuossa.
mikkovainio
09.02.2013 14:22:35
Onko tästä tullut ihmisille lisää kokemuksia? Itseäni on vähän poltellut tuommoinen, mutta liikkuu näköjään harvoin torilla. En itseasiassa oo nähby ainuttakaan.
kitaristi (haluaisi olla)
pappasfin
09.02.2013 16:38:37 (muokattu 09.02.2013 16:40:35)
mikkovainio: Onko tästä tullut ihmisille lisää kokemuksia? Itseäni on vähän poltellut tuommoinen, mutta liikkuu näköjään harvoin torilla. En itseasiassa oo nähby ainuttakaan.

Mä olen sen verran paljon tykänny omasta Gibson LP Std 2012 että voin sanoa, ettei niitä varmaan kovin nopeasti tule käytettynä myyntiin.
PappaSFin
FensonGibder
09.02.2013 17:50:34
pappasfin: Mä olen sen verran paljon tykänny omasta Gibson LP Std 2012 että voin sanoa, ettei niitä varmaan kovin nopeasti tule käytettynä myyntiin.

Mä veikkaan, että syynä vähäiseen tarjontaan on pikemminkin se, ettei 2012-mallia ole paljoa myyty.

Liikaa uudistettua 2008 mallia jo kartettiin voimakkaasti ja traditionaalit myyvät hyvin.

Lisäksi Gibson on tuonut laatikkokaupalla halvempia malleja markkinoille, mikä onkin ollut järkevää, koska talouden huono tilanne on jatkunut pitkään ja jatkuu edelleen.
Riffi, nyt.
pappasfin
09.02.2013 23:16:18 (muokattu 09.02.2013 23:16:29)
FensonGibder: Mä veikkaan, että syynä vähäiseen tarjontaan on pikemminkin se, ettei 2012-mallia ole paljoa myyty.

Liikaa uudistettua 2008 mallia jo kartettiin voimakkaasti ja traditionaalit myyvät hyvin.

Lisäksi Gibson on tuonut laatikkokaupalla halvempia malleja markkinoille, mikä onkin ollut järkevää, koska talouden huono tilanne on jatkunut pitkään ja jatkuu edelleen.

Tiedä häntä, minä en ainakaan ole myymässä tätä ja sen perusteella vastasin ;-)
PappaSFin
mikkovainio
10.02.2013 11:23:40
Kuinkas cleanit toimii mikit puolitettuna? Ei tuolla varmaan straton heleyteen pääse, lienevät lähempänä p90 mikkejä? Kaula istunee fendermiehen kouraan hyvin?
kitaristi (haluaisi olla)
pappasfin
10.02.2013 17:56:26 (muokattu 10.02.2013 18:05:27)
mikkovainio: Kuinkas cleanit toimii mikit puolitettuna? Ei tuolla varmaan straton heleyteen pääse, lienevät lähempänä p90 mikkejä? Kaula istunee fendermiehen kouraan hyvin?

Cleanit toimii ihan nätisti puolitettuna ja se soundi ei ole sitä Fenderin heleää singlecoili soundia vaan hieman paksumpaa (Gibson sanookin sitä push/pull potikkaa ns. fat-toneksi) ja soundi on lähempänä p90.

Kaula on kyllä kiva soittaa ja ainakin minä olen jo tottunu sen bodyn ja kaulan liityntäkohtaan, jota itse pitkään epäilin ja siksi myös harkitsin tämän ostamista.

Gibsonin videota.. siinä just ennen 3 min alkaen kertoo niistä mikeistä, tosin ihan hyvähän tuo on katsoa kokonaankin jos kiinnostaa. Mä olen omastani tykänny.

http://www.youtube.com/watch?v=OtvEHKQDMfE

Jos nyt käy silleen, että tuota 2012 mallia ei ole niin se 2013 Plus malli sitten ajaa saman asian. Pelkkä 2013 eroaa bodyn kansiopuolen päällisosan suhteen ja hinta on hieman halvempi kuin 2012. Näistä malli eroista on kerrottu alla olevan linkin videossa, josta ilmenee myös että on Premium mallikin jonka kansikuviot on aika hienot kyllä.

http://www.youtube.com/watch?v=xff8w0nb5Lo
PappaSFin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)