Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Spotify vs. GrooveShark musiikin kuuntelussa
1 2
stumbewili
23.07.2012 22:41:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirjoitin blogissa kokemuksia maksuttomista/mainosrahoitteisista musiikin kuuntelu palveluista.
 
http://www.fiksua.com/2012/07/maksutonta-musiikkia-spotifylla-ja.html
 
Molemmat taitavat kyllä itse artistin kannalta olla aika heikkoja tulonlähteitä.
 
Mitä muita musiikin online kuuntelupalveluita on olemassa?
 
Johnny Buzz
23.07.2012 23:35:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GrooveShark on laiton palvelu, joten en lähtisi alkuunkaan vertaamaan sitä esim. Spotifyhin. GrooveSharkin kautta ei tule rahaa kuin palvelun pyörittäjille, jotka myy mainontaa sisältöön, johon heillä ei ole oikeuksia.
 
Sen sijaan Spotifyn kanssa kilpailevia streamipalveluita on Suomessa jo useitakin, mutta ei jengi niistä tiedä, kun palvelut eivät pidä itsestään meteliä. Täällä toimii jo Deezer, Rdio, Music Unlimited ja Rara. Valitettavasti norjalainen WiMP ei ole täällä vielä saatavilla. Se on noista Deezerin rinnalla paras vaihtoehto Spotifylle.
Bongowing
24.07.2012 00:02:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johnny Buzz: GrooveShark on laiton palvelu, joten en lähtisi alkuunkaan vertaamaan sitä esim. Spotifyhin. GrooveSharkin kautta ei tule rahaa kuin palvelun pyörittäjille, jotka myy mainontaa sisältöön, johon heillä ei ole oikeuksia.
 
Vähän niinku youtube? Miksi Grooveshark on sit vielä ylhäällä?
 
But where the heck is magenta?
Johnny Buzz
24.07.2012 00:07:55 (muokattu 24.07.2012 00:08:31)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bongowing: Vähän niinku youtube? Miksi Grooveshark on sit vielä ylhäällä?
 
Google maksaa jo korvauksia oikeudenhaltijoille monissa Euroopan maissa ja Jenkeissä. Suomessa tilanne korjaantuu toivottavasti pian. GrooveSharkia vastaan nostetut oikeusjutut on vielä kesken ja siksi palvelu on vielä ylhäällä. GrooveShark ei oo maksanu oikeudenhaltijoille euroakaan. Kaikki (mainos)tulot päätyy jonnekin ihan muualle.
Etevä
24.07.2012 02:30:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on muuten Spotifylla ihan laillinen kilpailija: http://www.rdio.com/
Spotifyn käyttäjille tuttu meininki: ilmaisversiossa rajoitettu kuunteluaika, maksettaessa 4.99 e/kk mainokset ja kuuntelurajoitukset pois ja 9.99 e/kk kännykkäsovellus mahdollinen. Erona, että noilla on myös selainsovellus (itse asiassa maksamatta ei voi käyttää mitään muuta).
 
Johnny Buzz
24.07.2012 07:29:39 (muokattu 24.07.2012 07:30:16)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etevä: Nyt on muuten Spotifylla ihan laillinen kilpailija: http://www.rdio.com/
Spotifyn käyttäjille tuttu meininki: ilmaisversiossa rajoitettu kuunteluaika, maksettaessa 4.99 e/kk mainokset ja kuuntelurajoitukset pois ja 9.99 e/kk kännykkäsovellus mahdollinen. Erona, että noilla on myös selainsovellus (itse asiassa maksamatta ei voi käyttää mitään muuta).

 
Jep, ja muun muassa myös www.deezer.com , joka on mun mielestä vielä parempi kuin Rdio.
sellisti
26.07.2012 21:14:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johnny Buzz: Jep, ja muun muassa myös www.deezer.com , joka on mun mielestä vielä parempi kuin Rdio.
 
Onko noissa siis oikeesti jotain oleellista eroa Spotifyyn, paino sanalla OLENNAISTA, kuten esim. valikoiman laajuus tms...?
 
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -jami
ganesha
26.07.2012 22:00:39 (muokattu 26.07.2012 22:01:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

huvittavaa lukea säännöllisin väliajoin kitinää siitä, kuinka Spotify kotiuttaa artisteille niin vähän rahaa - varsinkin kuunteluihin suhteutettuna...
 
Oman bändin, Carved in Ashes, tuore EP päätyi Spotifyhyn maaliskuun alussa ja kesäkuun lopulla sain ekat myyntirapsat: karvan alle 9 dollaria! (edit: huom! maaliskuun kuunteluista, huhtikuun raportti tulee vasta tämän kuun lopulla)
 
Eihän tuo paljoa ole, euroiksi kun muuntaa niin ehkä sais kissakebabin jostain epämääräisestä ravintolasta. mut kun tsekkasin ruotsalaisen Record Unionin uudella Spotify Trends-toiminolla noita kuunteluita, niin kyllähän se sit taas kuunteluihin suhteutettuna on aivan helvetisti massia; muutamien kymmenien kuunteluiden pohjalta tuonkin verran, kun vielä vertaa että Facebookin, MySpacen, Reverbnationin yms. saittien kautta kuunteluista ei tule penniäkään.
 
Jos trendi jatkuu, voidaan bändin jätkien kanssa käydä joululounaalla Hesburgerissa! :)
 
mattim
27.07.2012 21:38:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ganesha: huvittavaa lukea säännöllisin väliajoin kitinää siitä, kuinka Spotify kotiuttaa artisteille niin vähän rahaa - varsinkin kuunteluihin suhteutettuna...
 
Oman bändin, Carved in Ashes, tuore EP päätyi Spotifyhyn maaliskuun alussa ja kesäkuun lopulla sain ekat myyntirapsat: karvan alle 9 dollaria! (edit: huom! maaliskuun kuunteluista, huhtikuun raportti tulee vasta tämän kuun lopulla)
 
Eihän tuo paljoa ole, euroiksi kun muuntaa niin ehkä sais kissakebabin jostain epämääräisestä ravintolasta. mut kun tsekkasin ruotsalaisen Record Unionin uudella Spotify Trends-toiminolla noita kuunteluita, niin kyllähän se sit taas kuunteluihin suhteutettuna on aivan helvetisti massia; muutamien kymmenien kuunteluiden pohjalta tuonkin verran, kun vielä vertaa että Facebookin, MySpacen, Reverbnationin yms. saittien kautta kuunteluista ei tule penniäkään.
 
Jos trendi jatkuu, voidaan bändin jätkien kanssa käydä joululounaalla Hesburgerissa! :)

 
Tarjosin teille juuri sinapit spotifyn kautta. Tarttee tulla keikalle kun sattuu kohille.
 
JudeJude
29.07.2012 20:18:11 (muokattu 29.07.2012 20:19:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ganesha: huvittavaa lukea säännöllisin väliajoin kitinää siitä, kuinka Spotify kotiuttaa artisteille niin vähän rahaa - varsinkin kuunteluihin suhteutettuna...
 
Kato hitsi, olin ihan unohtanut tsekata tuolta oman bändin virtuaalituotot. Ja niitähän oli tullut huikeat 38 taalaa tammi-maaliskuulta :) Hyvä kun otit puheeksi!
 
Spotify Trends on kans hyvä toiminto. Esimerkkikappaleen tilasto aikaväliltä 29.4.-27.7.:
 
Total plays in period: 320
Daily average: 4
Main subscription type: Premium
Prominent age group: 23 - 27
Prominent gender: Male
 
Country/Plays
DK/3
ES/2
FI/248
GB/15
NL/1
SE/45
US/6
 
Että kiitos tosiaan!
 
-jude
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta http://soundcloud.com/hohka
L.Ruoska
02.08.2012 11:23:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JudeJude: Kato hitsi, olin ihan unohtanut tsekata tuolta oman bändin virtuaalituotot. Ja niitähän oli tullut huikeat 38 taalaa tammi-maaliskuulta :) Hyvä kun otit puheeksi!
 
Paljonko oli soittoja jotta pääsitte tuohon $38? Ja onko toi se mikä teillä on jossain accountilla josta maksaja sitten ottaa 10% jos otat rahana etkä lisäpalveluina ja toiset 10% jos kortti ei ole maksajan maahan rekisteröity jne :) Vai tuleeko ihan $38 verottomasti käpälään?
 
Luin sitä Anssi Kelan blogia missä se tilitti siitä että miljuuna soittoa tekee 5 euroa sille tai jotain sitä osastoa. Mr. Kela ei ainakaan hihkunut riemusta levy-yhtiöiden ja Spotifyin järjestelyihin.
 
"The fear of blood tends to create fear for the flesh."
JudeJude
02.08.2012 14:21:36 (muokattu 02.08.2012 14:35:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leo Lindgren: Paljonko oli soittoja jotta pääsitte tuohon $38? Ja onko toi se mikä teillä on jossain accountilla josta maksaja sitten ottaa 10% jos otat rahana etkä lisäpalveluina ja toiset 10% jos kortti ei ole maksajan maahan rekisteröity jne :) Vai tuleeko ihan $38 verottomasti käpälään?
 
Luin sitä Anssi Kelan blogia missä se tilitti siitä että miljuuna soittoa tekee 5 euroa sille tai jotain sitä osastoa. Mr. Kela ei ainakaan hihkunut riemusta levy-yhtiöiden ja Spotifyin järjestelyihin.

 
Nyt pitää pikkuisen tarkastaa omaa lausuntoani myyntirapsaa tarkemmin luettuani. 38 taalarista nimittäin 15-isen onkin iTunes-tuottoja, joten Spotify'sta jää se reilu parikymppiä.
 
Soittoja tuolta ajalta on 2028, joten sen reilu sentti per soitto taitaa rojalti tuolta olla. Siitä menee 5 € kertamaksua alta pois (on itse asiassa varmaan jo mennyt), ja loppu on artistille. 2% tosin menee PayPalille käsittelykulua. Sen enempiä ei pitäisi kuluja olla.
 
EDIT: Se vielä, että meidän tilanne eroaa mr. Kelasta siinä, että me ollaan omakustanneyhtye, jolta ei mene rahaa levy-yhtiölle laisinkaan.
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta http://soundcloud.com/hohka
Johnny Buzz
02.08.2012 21:05:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sellisti: Onko noissa siis oikeesti jotain oleellista eroa Spotifyyn, paino sanalla OLENNAISTA, kuten esim. valikoiman laajuus tms...?
 
Deezer ja Rdio on selainpohjaisia. WiMP on Spotifyn tapaan client-pohjainen ja siellä on pikkasen laajempi valikoima musaa, koska aika moni Spotifysta puuttuva artisti etenkin indie-puoleta löytyy sieltä.
StJerky
02.08.2012 21:08:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sellisti: Onko noissa siis oikeesti jotain oleellista eroa Spotifyyn, paino sanalla OLENNAISTA, kuten esim. valikoiman laajuus tms...?
 
Rdiossa on Pink Floydia. Mutta onko missään Beatlesia? Ei edes Groovesharkissa jossa kuitenkin Zeppeliiniä, AC/DC:tä jne.
 
Johnny Buzz
02.08.2012 21:18:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StJerky: Rdiossa on Pink Floydia. Mutta onko missään Beatlesia? Ei edes Groovesharkissa jossa kuitenkin Zeppeliiniä, AC/DC:tä jne.
 
Beatlesia ei taida olla missään stream-palvelussa. Nehän tuli vasta hetki sitten iTunesiin.
JIRPPI
03.08.2012 23:35:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StJerky: Rdiossa on Pink Floydia. Mutta onko missään Beatlesia? Ei edes Groovesharkissa jossa kuitenkin Zeppeliiniä, AC/DC:tä jne.
 
GrooveSharkissa on kyllä Beatlesiakin.
 
"Itse olen pohtinut asiaa naisen logiikalla ja mielestäni syynä on ihmisen ahneus. Öljyä pumpataan surutta ja saman koostumuksen omaavaa täyteainetta ei pumpata tilalle. Tämän takia syntyy maan sisälle epätasapaino, joka panee mannerlaatat liikkumaan." -
Nuages
03.08.2012 23:36:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JIRPPI: GrooveSharkissa on kyllä Beatlesiakin.
 
No on tietty kun GS ei mitään lupia mistään kysele.
 
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
reaper666
04.08.2012 00:30:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuages: No on tietty kun GS ei mitään lupia mistään kysele.
 
Mun mielestä on ihan sama onko luvat vai ei jos artisti itse ei siitä rahaa saa. Itse ainakin käytän töissä groovesharkkia kun on helppo ja hyvä valikoima. Kotona kuuntelen vain CD:eitä ja LP:eitä.
 
Itseasiassa olen ostanut tässä vuoden aikana pakosti 2 mp3:sta koska tykkäsin niistä biiseistä mutta itse artistit olivat mulle yleisesti ottaen liian kakkoja. Nyt ottaa päähän jos haluan kuunnella jompaa kumpaa niin ensin kone päälle :D Liian vaikeeta. Jos tehtäisiin sinkkuja niin olisi kivempi.
 
samulirask
05.08.2012 20:46:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

reaper666: Mun mielestä on ihan sama onko luvat vai ei jos artisti itse ei siitä rahaa saa. Itse ainakin käytän töissä groovesharkkia kun on helppo ja hyvä valikoima. Kotona kuuntelen vain CD:eitä ja LP:eitä.
 
Pointtina on varmaan se, että jos tulevaisuuden musiikinjakelutapaa eli striimausta halutaan kehittää MYÖS artisteja hyödyttäväksi, niin ei liene järkevä suosia luvatonta striimausta luvallisen sijaan.
StJerky
06.08.2012 08:33:05 (muokattu 06.08.2012 10:32:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JIRPPI: GrooveSharkissa on kyllä Beatlesiakin.
 
En nyt löydä kuin Norwegian Woodin (ja bändin nimi muodossa "The Beatkes Remastered"). Varmaan ylläpitäjät siivoavat niitä ilmoitusten mukaan.
 
EDIT: Jahas näköjään väärillä nimillä alkaa löytyä.
 
reaper666:Itse ainakin käytän töissä groovesharkkia kun on helppo ja hyvä valikoima.
 
Minusta on ärsyttävää, kun sama levy voi löytyä monena eri laatuisena versiona ja hyvin usein välistä puuttuu piisejä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «