Aihe: Mikä on siinnä 1500€ kitarassa parempaa kuin 500€ kitarassa ?
1 2 3 4 524 25 26 27 2895 96 97 98 99
phiit
20.07.2012 14:19:32 (muokattu 20.07.2012 14:22:41)
Räkkipeli: Marshallithan on erittäin edullisia. Ja miten toi äänenvoimakkuus tähän asiaan liittyy.

Et ymmärtäny pointtia lainkaan..

Mustainen sigut on tehty USA:ssa. Ja bändin taso ei todellakaan ole sitä, mitä se joskus oli. Raha pyörii vieläkin sen männäpäivien saavutuksilla. Koko mies on melkeimpä vitsi tänäpäivänä.

Niin on jenkkimallit, mutta keikoilla käyttää korealaisia, ota selvää asioista ;)

Sun vaimoas mä sillä olen käynyt nussimassa. Kuulemma paljon paljon parempi kuin 1800 euron keppi ja kuulemma ei pysty verratakkaan sun keppeihin.

(tyhjä)

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
phiit
20.07.2012 14:19:54
Räkkipeli: Jos lähdetään vitsailemaan niin ihan sama. Mulla on vapaapäivä.

www.mol.fi
fox
20.07.2012 14:28:19

BigPapa: Rupeskohan jollain mopo keulimaan.

Vaikuttais..
Joka tapauksessa ollaan etäännytty aika kauas tuost otsikon aiheesta.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Räkkipeli
20.07.2012 14:28:26
phiit: www.mol.fi

Osuit oikeaan. Ei mulla vakituista työtä olekaan.
SILKKAA PASKAA
phiit
20.07.2012 14:29:32
Räkkipeli: Osuit oikeaan. Ei mulla vakituista työtä olekaan.

olipa vaikea arvata.. no palataas nyt aiheeseen ja kävit ilmeisesti haukkaamassa happea? ;)
Räkkipeli
20.07.2012 14:31:06
phiit: olipa vaikea arvata.. no palataas nyt aiheeseen ja kävit ilmeisesti haukkaamassa happea? ;)

Eipä se sitä tarkoita etteikö tuloja olisi. :)

Joo palatkaa aiheeseen. Mä taidan olla jo sanottavani sanonut.
SILKKAA PASKAA
phiit
20.07.2012 14:34:28
tender.insanity: Kyllä Steve Vaillekin halpa kelpaa:

Tietääkseni hällä tuo kitara edelleenkin on ja studiokäytössä.

erinomainen esimerkki!
phiit
20.07.2012 14:36:47

erinomainen esimerkki!

Toinen esimerkki: Tom Morello, osti sillon muinoin ne kamat mitä oli kaupassa ja mihin oli varaa, niillä vetää edelleen ja kuitenkin aika kovalla tasolla tuokin on vuosien saatossa soitellu ja soundi mitä erinomaisin
Decadetroll
20.07.2012 14:37:09

Tässä on kyllä loistoesimerkki juuro siitä, ettei se iso hintalappu takaa parhautta. Ja Vain ei tarvi ainakaan pahemmin pihistellä noiden keppien suhteen, ukolla on kuitenkin varmasti useita kymmeniä keppejä, signaturevahvistinta ja ties mitä.Tuuletinkin löytyy hiusten hulmutusta varten. :)
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
Räkkipeli
20.07.2012 15:01:51 (muokattu 20.07.2012 15:02:44)
Pitää vielä lisätä että tämä koko keskustelu on muuten senkin seurausta, ettei kaikkien korvatkaan toimi niin hyvin kuin toisten, luulen.
SILKKAA PASKAA
phiit
20.07.2012 15:06:20
Räkkipeli: Pitää vielä lisätä että tämä koko keskustelu on muuten senkin seurausta, ettei kaikkien korvatkaan toimi niin hyvin kuin toisten, luulen.

ei varmasti, jotku ihmiset ovat jopa kuuroja, näin ainakin koulussa opetettiin muinoin
Johann Onn
20.07.2012 15:09:39 (muokattu 20.07.2012 15:10:34)
phiit: Noilla artisteilla on... ...on parhaimillaan diili, jonkun kitaravalmistajan kanssa, eikä ne maksa välttämättä, senttiäkään kitaroistaan.
Siinä on helppoa digata kitarasta kuin kitarasta. Ja ehkä haukkua ne sitten heti pystyyn, kun saadaan parempi diili, toiselta valmistajalta...

Eikä se hinta aina mitään kerro: Itse törmäsin yhdessä liikeessä, käsittämättömän onnettomaan (käytettyyn) Gibson ES-335:n, jossa hintaa oli yli 2000 euroa. Akustinen "sointi" oli jotain ihan muuta, kuin pitäisi olla, eikä se vahvarin kanssa, kovin paljon paremmalta kuulostanut. Tai tuntunut.

Lähinnä tuli sellainen "siis mitä vit...??? - lukeeko siinä nyt ihan varmasti Gibson eikä Kepson tai Kipsun ???" fiilis. = Joko oli (A) totaalinen susi. Tai sitten (B), sille oli tehty jotain (murtunut jostain + korjattu ihan päin v:tä + vedetty maalia päälle / jne.), mikä oli pilannut, soinnin suht totaalisesti.

Tai ehkä mallin nimi olikin "ZombiES-335", koska sen verran kuollut se oli...
Räkkipeli
20.07.2012 15:15:38
phiit: ei varmasti, jotku ihmiset ovat jopa kuuroja, näin ainakin koulussa opetettiin muinoin

Niin, ja jotkut eivät vain oikeasti kuule milloin kitara on epävireessä. Tätä ei valitettavasti opetettu koulussa.
SILKKAA PASKAA
phiit
20.07.2012 15:15:56
Johann Onn: ...on parhaimillaan diili, jonkun kitaravalmistajan kanssa, eikä ne maksa välttämättä, senttiäkään kitaroistaan.
Siinä on helppoa digata kitarasta kuin kitarasta. Ja ehkä haukkua ne sitten heti pystyyn, kun saadaan parempi diili, toiselta valmistajalta...

Eikä se hinta aina mitään kerro: Itse törmäsin yhdessä liikeessä, käsittämättömän onnettomaan (käytettyyn) Gibson ES-335:n, jossa hintaa oli yli 2000 euroa. Akustinen "sointi" oli jotain ihan muuta, kuin pitäisi olla, eikä se vahvarin kanssa, kovin paljon paremmalta kuulostanut. Tai tuntunut.

Lähinnä tuli sellainen "siis mitä vit...??? - lukeeko siinä nyt ihan varmasti Gibson eikä Kepson tai Kipsun ???" fiilis. = Joko oli (A) totaalinen susi. Tai sitten (B), sille oli tehty jotain (murtunut jostain + korjattu ihan päin v:tä + vedetty maalia päälle / jne.), mikä oli pilannut, soinnin suht totaalisesti.

Tai ehkä mallin nimi olikin "ZombiES-335", koska sen verran kuollut se oli...

Diileissä vaan se huono puoli että monesti silloin on vaan pakko soittaa niillä soittimilla livenä koko diilin ajan, siinä sitten olet ja ihmettelet kun on paska keppi kädessä :)
phiit
20.07.2012 15:19:37 (muokattu 20.07.2012 15:20:26)
Räkkipeli: Niin, ja jotkut eivät vain oikeasti kuule milloin kitara on epävireessä. Tätä ei valitettavasti opetettu koulussa.

eihän mitään kielisoitinta 100% vireeseen saakaan :)
BigPapa
20.07.2012 15:22:13 (muokattu 20.07.2012 15:24:00)

Räkkipeli: Niin, ja jotkut eivät vain oikeasti kuule milloin kitara on epävireessä. Tätä ei valitettavasti opetettu koulussa.

Vaikka näin:

Tasaviritys on länsimaisessa musiikissa yleisin viritysjärjestelmä.

Tasaviritys keksittiin Kiinassa 300-luvulla, mutta otettiin länsimaissa laajalti käyttöön vasta 1700-luvulla. Tasavirityksen hyviä puolia on se, että kaikki sävellajit kuulostavat samankaltaisilta ja musiikki voidaan transponoida sellaisenaan mihin tahansa sävelkorkeuteen. Tasavirityksen huonoja puolia taas on, ettei mikään intervalli, oktaaveja lukuun ottamatta, ole puhdas. Länsimaisen ihmisen sävelkorva on kuitenkin yleensä tottunut tähän epäpuhtauteen. Lisäksi enharmoniset sävelet, kuten fis ja ges, soivat samankorkuisina, vaikka puhtaasti viritettyinä niiden välillä olisi pieni korkeusero.
Räkkipeli
20.07.2012 15:23:30
phiit: eihän mitään kielisoitinta 100% vireeseen saakaan :)

Itseasiassa saa, mutta tarkoitin sitä että niin moni soittaa vireet päin helvettiä että sitä ei välillä itse tunnu käsittävänkään, miten paskat korvat ihmisillä on. Ja monesti ne korvat herää vasta silloin, kun se hyvä vire saavutetaan.
SILKKAA PASKAA
phiit
20.07.2012 15:24:00 (muokattu 20.07.2012 15:26:50)
Räkkipeli: Itseasiassa saa, mutta tarkoitin sitä että niin moni soittaa vireet päin helvettiä että sitä ei välillä itse tunnu käsittävänkään, miten paskat korvat ihmisillä on. Ja monesti ne korvat herää vasta silloin, kun se hyvä vire saavutetaan.

luepa tuo ylempi viesti niin sivistyt

ja siis soittaminen ja kitaran virehän on eri asia, siinä oot oikeassa että jotku venyttää kieliä painaessaa niitä -> epävireessä.. tämä on tosi jota monet eivät kyllä tunnu kuulevan

tosin asiaan vaikuttaa myös intonaatio.. vaikkei kieliä painaisikaan väärin
Räkkipeli
20.07.2012 15:25:08
phiit: luepa tuo ylempi viesti niin sivistyt

Eipä tuossa mitään uutta ollut.
SILKKAA PASKAA
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)