Aihe: Mikä on siinnä 1500€ kitarassa parempaa kuin 500€ kitarassa ?
1 2 3 4 523 24 25 26 2795 96 97 98 99
fox
20.07.2012 10:47:03

tender.insanity: No mutta tietenkin, kun muusikoiden paremmuudesta kilpaillaan niin jos tulee tasapeli, niin kisa ratkaistaan ostokuiteilla. Uutena ostettu tietysti edellä käytettynä ostettuja.

Mutta: tuon tapasella "kilpavarustelulla" ei oo minusta oikein mitään tekemistä tuon otsikon kysymyksen kanssa..
Se on ihan kokonaan eri juttu kyllä, mutta toisaalta jokainen kaiketi on sen soittimensa, oli se sitte 500, 1500 tai 15000 euroa, ihan omilla rahoillaan ostanut?
Eikä tuolla sitä muusikon hyvyyttä tai huonoutta voi päätellä.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
phiit
20.07.2012 10:48:14
Räkkipeli: Käsittääkseni bassoissa on laatu tasaisempaa kuin kitaroissa? No eniveis, olen mä monta ammattimiestä tavannut joilla on vyön alla tupla määrä keikkoja enemmän kuin vaikkapa allekirjoittaneella, silti niiden soitannollinen taso yllättää kuinka alhaisella tasolla se on. Ei sekään, että tekee leipätyönä musiikkia ja vitusti keikkaa, tarkoita sitä että soittaja olisi jonkin sortin guru tai spesialisti, ei todellakaan. Joten joo, ehkä se "ammattimaisuus" oli huono termi, mutta sanotaan sitten "spesialistisuus". Heh.

ei kyllä oo.. ihan samat kriteerit ne on niissäki, joskus testimielessä kokeillu niitä kalliita bassoja ja tuntuma oli että käteen ihan paska ja soundiki aika keskinkertanen, omatki bassot tietty käytettyinä hankittu ja kaikki osat uusiks rukattu

nimenomaan se ratkaisee miten soittaa, eikä se montako keikkaa ja millä kamoilla, mutta tää nyt vaan mun mielipide :)
Räkkipeli
20.07.2012 11:00:48
phiit: nimenomaan se ratkaisee miten soittaa, eikä se montako keikkaa ja millä kamoilla, mutta tää nyt vaan mun mielipide :)

Mun mielipide on samankaltainen.

Tuli muuten mieleen, että raotappas vähän millä kamoilla Nikki soittelee/on soitellut viimeiset vuodet? Lähinnä vahvari puoli kiinnostaa.
SILKKAA PASKAA
phiit
20.07.2012 11:03:56
Räkkipeli: Mun mielipide on samankaltainen.

Tuli muuten mieleen, että raotappas vähän millä kamoilla Nikki soittelee/on soitellut viimeiset vuodet? Lähinnä vahvari puoli kiinnostaa.

Sansampin GT2 etunenhan sillä on ollu ties kuinka kauan ja kaverina Zoom G2, siitä suoraan linjaan :)
Räkkipeli
20.07.2012 11:14:46
phiit: Sansampin GT2 etunenhan sillä on ollu ties kuinka kauan ja kaverina Zoom G2, siitä suoraan linjaan :)

Joo, oon miettinytkin että ei se marshall ole mikä siellä rähisee, vaikka moni niin tuntuu luulevan. Sansamp on tehnyt aina hyviä vehkeitä.
SILKKAA PASKAA
Twinkle
20.07.2012 11:43:14
Räkkipeli: Tämä on toinen essentiaalinen pointti varmasti. Niinkuin vasaroissa, tekijä mies eli ammattimies vaatii ne laadukkaimmat vehkeet, kuin sitten harrastajille kelpaa halvemmatkin.

Harrastaja ostaa parhaat, ammattilainen hommaa vehkeet jotka riittää.
Grugi
20.07.2012 12:00:38
Eipä ole valittamista omista kitaroista jotka on hintahaarukassa n.500€ ->1200€, kaikki ovat mulle hyviä koska olen ne itse valinnut ja hyväksi todennut.
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
Jii-Gee
20.07.2012 12:08:25

Räkkipeli:..että raotappas vähän millä kamoilla Nikki soittelee/on soitellut viimeiset vuodet?

Ja kepit enempi tota 500€ -osastoa.. Tokai stratolla lähtee rokit oikein hyvin !!

Taitaa Petekin Tokailla pumpsutella beisihommat.. (??!).
Äijärokkia; WHOLE LOTTA 70's
phiit
20.07.2012 12:28:35
Jii-Gee: Ja kepit enempi tota 500€ -osastoa.. Tokai stratolla lähtee rokit oikein hyvin !!

Taitaa Petekin Tokailla pumpsutella beisihommat.. (??!).

Japani Fender ja vanha Japani JV Squier jazz bassot täällä.. :)
Jii-Gee
20.07.2012 12:40:11

phiit: Japani Fender ja vanha Japani JV Squier jazz bassot täällä.. :)

Aha..juu..ok.
Muistin siis väärin, kyllähän mä niit laitteita silloin joskus bäkkärillä kattelin ku olin mukana Sakken beesissä.
Ne Timon wanhat Tokait oli gyl jokseenkin 'roud-wörnei' = aidosti rokkiuskottavia.. !!
Äijärokkia; WHOLE LOTTA 70's
Räkkipeli
20.07.2012 13:06:28
Twinkle: Harrastaja ostaa parhaat, ammattilainen hommaa vehkeet jotka riittää.

Yksi tapa nähdä asia. Itse näen asian niin, että ammattilainen hommaa vehkeet jotka riittää nimenomaan omiin tarpeisiin. Ja kaikille nyt ei vaan siitä se 500 euron, edes 1000 euronkaan kitara. Todella riippuvaisia asioita siis. Jos joku soittaa jotain ränttätänttä kakkabluesia vanhan liiton meiningillä, niin varmasti riittää keskinkertaisemmatkin kamat. Mutta sitten on ammattilaisia jotka soittaa niin kovalla tasolla että työkalujen on oltava sen mukaiset. Tuskin tarvitsee mainita ketään nimeltä, mutta näin se vaan menee.
SILKKAA PASKAA
phiit
20.07.2012 13:27:19 (muokattu 20.07.2012 13:27:32)
Räkkipeli: Yksi tapa nähdä asia. Itse näen asian niin, että ammattilainen hommaa vehkeet jotka riittää nimenomaan omiin tarpeisiin. Ja kaikille nyt ei vaan siitä se 500 euron, edes 1000 euronkaan kitara. Todella riippuvaisia asioita siis. Jos joku soittaa jotain ränttätänttä kakkabluesia vanhan liiton meiningillä, niin varmasti riittää keskinkertaisemmatkin kamat. Mutta sitten on ammattilaisia jotka soittaa niin kovalla tasolla että työkalujen on oltava sen mukaiset. Tuskin tarvitsee mainita ketään nimeltä, mutta näin se vaan menee.

mikä se kova taso sitte on? :) aina ihmetyttäny, vähän sama kun erikoisseppäammattiputkimiehellä olis peilipintaset työkalut ja aina viimesessä iskussa, eikä niihin tietenkää naarmuja saa tulla saati mitään töitä oikeasti tehdä ;)
Räkkipeli
20.07.2012 13:44:11 (muokattu 20.07.2012 13:45:09)
phiit: mikä se kova taso sitte on? :) aina ihmetyttäny, vähän sama kun erikoisseppäammattiputkimiehellä olis peilipintaset työkalut ja aina viimesessä iskussa, eikä niihin tietenkää naarmuja saa tulla saati mitään töitä oikeasti tehdä ;)

Yksinkertaisesti se, missä soittaja vaatii instrumentilta enemmän. Ei tämän nyt niin hankalasti ymmärrettävä asia voi olla. Mitä, etkö tunne ketään ammattilaista jolla on arvokkaammat kitarakamat? Joe Bonamassa roudaa keikalle neljä nuppia, neljä kaiutin simulaattoria ja kaksi kaappia, pedaalilaudan seka ties kuinka monta keppiä. Kaikki huipputason kamoja. Kupiaisen Matias soittaa Ruokankaan kitaroilla, koska se ei ole vielä törmännyt kitaraan, joka olisi yhtä helvetin hyvä ja luotettava huipputason työväline. Sen teettämät kitarat maksaa 7000-8000 euroa kappale. Guthrie Govan tykkää Suhr -kitaroista ihan syystä. etc..
SILKKAA PASKAA
phiit
20.07.2012 13:49:27
Räkkipeli: Yksinkertaisesti se, missä soittaja vaatii instrumentilta enemmän. Ei tämän nyt niin hankalasti ymmärrettävä asia voi olla. Mitä, etkö tunne ketään ammattilaista jolla on arvokkaammat kitarakamat? Joe Bonamassa roudaa keikalle neljä nuppia, neljä kaiutin simulaattoria ja kaksi kaappia, pedaalilaudan seka ties kuinka monta keppiä. Kaikki huipputason kamoja. Kupiaisen Matias soittaa Ruokankaan kitaroilla, koska se ei ole vielä törmännyt kitaraan, joka olisi yhtä helvetin hyvä ja luotettava huipputason työväline. Sen teettämät kitarat maksaa 7000-8000 euroa kappale. Guthrie Govan tykkää Suhr -kitaroista ihan syystä. etc..

Mitä vaaditaan kamoilta enemmän tai miksei voi soittaa stadioneilla/areenoilla samoilla kamoilla kuin lähipubissakin? ei mitään eroa. Noilla artisteilla on vaan varaa palkata ihmisiä kantamaan sitä kamaa paikasta toiseen, tuskinpa ite roudaisivat niitä kattauksiaan :) kamarunkkaushan on eri asia kuin kova taso
Räkkipeli
20.07.2012 13:56:04 (muokattu 20.07.2012 13:59:45)
phiit: Mitä vaaditaan kamoilta enemmän tai miksei voi soittaa stadioneilla/areenoilla samoilla kamoilla kuin lähipubissakin? ei mitään eroa. Noilla artisteilla on vaan varaa palkata ihmisiä kantamaan sitä kamaa paikasta toiseen, tuskinpa ite roudaisivat niitä kattauksiaan :) kamarunkkaushan on eri asia kuin kova taso

No, ehkä sinä et sitä käsitä. Sen takia ehkä itse olet sillä tasolla millä olet, en tiedä, you tell me. Aina perustellaan sillä että "ku niillä on rahaa" jne. No minkä takia niillä on sitä rahaa? Koska ne on kovemmalla tasolla, that's why. Ja kyllä lähibubissakin voi soittaa huippukamoilla, miksei voisi?

Itse tässä taannoin sijoitin oikein kunnolla, ja ostin 92 -vuoden PRS Custom 24:sen, ja täytyy myöntää että kyllä kannatti. Maksoin siitä 1900€. Ei ole muut halvemman luokan pelit pystynyt samaan kuin kyseinen kitara. Enkä mä enään soittaisi metalli keikkaa ilman USA:ssa tehtyjä Jackson kitaroitani, koska ne on vaan niin vitusti parempia kuin Japanissa tehdyt Jacksonit, kaikin puolin.

Ja jos haluat lähteä saivartelemaan, niin käännetään vene. Ketkä on niitä sinun mielestäsi kovatasoisia artisteja jotka käyttää keskinkertaisia kamoja?
SILKKAA PASKAA
phiit
20.07.2012 14:12:08 (muokattu 20.07.2012 14:16:25)
Räkkipeli: No, ehkä sinä et sitä käsitä. Sen takia ehkä itse olet sillä tasolla millä olet, en tiedä, you tell me. Aina perustellaan sillä että "ku niillä on rahaa" jne. No minkä takia niillä on sitä rahaa? Koska ne on kovemmalla tasolla, that's why. Ja kyllä lähibubissakin voi soittaa huippukamoilla, miksei voisi?

Itse tässä taannoin sijoitin oikein kunnolla, ja ostin 92 -vuoden PRS Custom 24:sen, ja täytyy myöntää että kyllä kannatti. Maksoin siitä 1900€. Ei ole muut halvemman luokan pelit pystynyt samaan kuin kyseinen kitara. Enkä mä enään soittaisi metalli keikkaa ilman USA:ssa tehtyjä Jackson kitaroitani, koska ne on vaan niin vitusti parempia kuin Japanissa tehdyt Jacksonit, kaikin puolin.

Ja jos haluat lähteä saivartelemaan, niin käännetään vene. Ketkä on niitä sinun mielestäsi kovatasoisia artisteja jotka käyttää keskinkertaisia kamoja?

Heh.. hengitä välillä, eihän se rahasta oo kiinni vaan järjestä: mene lähipubiin Marshall pinon kanssa jossa voit volat pitää hädin tuskin ykkösellä, onko siinä järkeä ;) Ite ihan tyytyväinen vaan siihen että saa soittaa, on niitä ollu pieniä paikkoja ja myös isompia, itelle kun soittaminen on kuitenkin se juttu eikä vaan kamat ja soitan periaatteessa millä tahansa tarpeen vaatiessa.

Esimerkkinä vaikka "suosikeista" Megadeth, Mustaine soittaa _korealaisilla_ signature Dean kepeillään, etuasteina AxeFX:n mallintavat joista linjaan / lavalle 4x12" kaappiin.. vois sanoa että perustason kamoilla vetää yks isoimmista metallibändeistä, samahan se on monella muullakin nykyään, ei mitään vahvistimia vaan suoraan linjaan. Ei sitä kamaa tarvitse olla niin paljoa, pysyy lava siistinä ja esim festareilla vaihdot hoituu nopeasti eikä tarvi niitä 4 eri boutique vahvistinta lähteä lämmittelemään.

Kerros myös mihin et pystynyt 1800e PRS:llä mihin nyt yhtäkkiä 1900e PRS kykenee? ;)
Räkkipeli
20.07.2012 14:16:41
phiit: Heh.. hengitä välillä, eihän se rahasta oo kiinni vaan järjestä: mene lähipubiin Marshall pinon kanssa jossa voit volat pitää hädin tuskin ykkösellä, onko siinä järkeä ;) Ite ihan tyytyväinen vaan siihen että saa soittaa, on niitä ollu pieniä paikkoja ja myös isompia, itelle kun soittaminen on kuitenkin se juttu eikä vaan kamat.

Marshallithan on erittäin edullisia. Ja miten toi äänenvoimakkuus tähän asiaan liittyy.

Esimerkkinä vaikka "suosikeista" Megadeth, Mustaine soittaa _korealaisilla_ signature Dean kepeillään, etuasteina AxeFX:n mallintavat joista linjaan / lavalle 4x12" kaappiin.. vois sanoa että perustason kamoilla vetää yks isoimmista metallibändeistä, samahan se on monella muullakin nykyään, ei mitään vahvistimia vaan suoraan linjaan. Ei sitä kamaa tarvitse olla niin paljoa, pysyy lava siistinä ja esim festareilla vaihdot hoituu nopeasti eikä tarvi niitä 4 eri boutique vahvistinta lähteä lämmittelemään.

Mustainen sigut on tehty USA:ssa. Ja bändin taso ei todellakaan ole sitä, mitä se joskus oli. Raha pyörii vieläkin sen männäpäivien saavutuksilla. Koko mies on melkeimpä vitsi tänäpäivänä.

Kerros myös mihin et pystynyt 1800e PRS:llä mihin nyt yhtäkkiä 1900e PRS kykenee? ;)

Sun vaimoas mä sillä olen käynyt nussimassa. Kuulemma paljon paljon parempi kuin 1800 euron keppi ja kuulemma ei pysty verratakkaan sun keppeihin.
SILKKAA PASKAA
BigPapa
20.07.2012 14:18:32

Rupeskohan jollain mopo keulimaan.
Räkkipeli
20.07.2012 14:19:25
Jos lähdetään vitsailemaan niin ihan sama. Mulla on vapaapäivä.
SILKKAA PASKAA
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)