Aihe: Klassista tilua?
1 2
Clansman
18.04.2004 18:43:44
Kertokaas klassisia biisejä tyylin bach tai muita vastaavia. Mielellään ei mitään uskomattoman vaikeita.
Eikös se ynkkäkin ole jotain tälaisia soitellu?
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus"
sarkjan
18.04.2004 19:39:02
No vaikka sellainen puhkikoluttu kappale kuten Paganinin 5. kapriisi olis yksi esimerkki.
c|-ô-ó|
J_Mikkonen
19.04.2004 09:56:22
No Bachin Inventionit luulisi menevän harjoittelulla.
Esimerkiksi 1 ja 13
hörhö
19.04.2004 11:20:45

Esimerkiksi 1 ja 13

Mistäs lähtien Bachilla on ollut 13. invetio? Minä en ole moisesta ennen kuullut.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
hörhö
19.04.2004 11:29:13 (muokattu 19.04.2004 11:33:48)

Nikolai Rimski-Korskovin Kimalaisen lento oopperasta Taru Tsaari Saltanista. Paganinin muutkin kapriisit.
blastoff
19.04.2004 11:41:36 (muokattu 19.04.2004 12:07:07)
Mistäs lähtien Bachilla on ollut 13. invetio? Minä en ole moisesta ennen kuullut.

http://www.mutopiaproject.org/ftp/B … ention-13/bach-invention-13-let.pdf

EDIT: Tuo 13. inventio on muuten tosi hyvä pikkausharjoitus. Ei pitäisi olla liian vaikeakaan, jos vain soittaa tarpeeksi hitaassa tempossa.
I forgot my mantra
hörhö
19.04.2004 11:50:35

http://www.mutopiaproject.org/ftp/B … ention-13/bach-invention-13-let.pdf

Ohops. Muistelin niitä olevan vain kaksitoista, mutta perkula pääsivätkin yllättämään lukumäärällä. Noh, sainpahan lisää analysoitavaa.
leather rebel
19.04.2004 13:25:07
Nikolai Rimski-Korskovin Kimalaisen lento oopperasta Taru Tsaari Saltanista.

Tämä vedetään sitten oikeappisesti (lue tr00) yhdellä kielellä.

Pop-jazz-konservatoriossa oli skebamaikan kanssa samaan aikaan joku kaveri joka soitti tän tuuballa... Kuvitelkaa nyt saatana miltä se kuulostaa...
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
Locrian
19.04.2004 14:01:23
Tämä vedetään sitten oikeappisesti (lue tr00) yhdellä kielellä.

Pop-jazz-konservatoriossa oli skebamaikan kanssa samaan aikaan joku kaveri joka soitti tän tuuballa... Kuvitelkaa nyt saatana miltä se kuulostaa...

heh.Varmaan aika tuubalta.Mulla on Battenin duunaamat tapping-sormitukset Flight of the Bumblebeehen.Kerran lähetinkin ne jollekin täällä.Yhellä kielellä ei taida koko biisi onnistua.Ellei nyt sitten ehi vielä viritellä siinä ohessa. :)
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
leather rebel
19.04.2004 14:06:34
Yhellä kielellä ei taida koko biisi onnistua.Ellei nyt sitten ehi vielä viritellä siinä ohessa. :)

En oo kokeillu. Näin mulle vaan on väitetty.
Helvetin nopeita asemanvaihtoja, fingerstretchiä tms?
Locrian
19.04.2004 14:18:27
En oo kokeillu. Näin mulle vaan on väitetty.
Helvetin nopeita asemanvaihtoja, fingerstretchiä tms?

Joo siis asemanvaihtoja nyt ainakin-ei vaan riitä helvetin nopeakaan.Ehe.Mun mielestä toi meni vähän laajemmalti kun kaks oktaavia.Saatan muistaa väärinkin.Ehkäpä onnistuu jos omaa nopean ja tarkan bendin johonkin kakkoseen.

Hmm.Nopea ja tarkka bendi...kakkoseen?Voihan sen niinkin sanoa...
sarkjan
19.04.2004 15:52:36
heh.Varmaan aika tuubalta.Mulla on Battenin duunaamat tapping-sormitukset Flight of the Bumblebeehen.Kerran lähetinkin ne jollekin täällä.Yhellä kielellä ei taida koko biisi onnistua.Ellei nyt sitten ehi vielä viritellä siinä ohessa. :)

Eikös ne ollut alunperin jossain vanhassa 80-luvun lopun Guitar Playerissa..? Muistaakseni siinä sävelet oli ripoteltu aika laajalle alalle kaulaa. Itsehän en oo sitä kokeillu koskaan, tuli muuten vaan mieleen.. :)
c|-ô-ó|
Locrian
19.04.2004 16:34:19
Eikös ne ollut alunperin jossain vanhassa 80-luvun lopun Guitar Playerissa..? Muistaakseni siinä sävelet oli ripoteltu aika laajalle alalle kaulaa. Itsehän en oo sitä kokeillu koskaan, tuli muuten vaan mieleen.. :)

Joo oisko ollu -89 heinäkuun numerossa.Kahen sormen tappingilla mennään koko biisi.Vänkä treeni jos on tommoseen kiinnostusta.Siihen aikaan tais kaikki treenailla noita juttuja ja sovitella spandexeja jalkaan.
Zami
19.04.2004 20:01:38
Katoppa semmonen heppu ku Vinnie Moore, sillä on aika paljo klassista tilua. Tietenkii mysongboolin sivuilla on ihan erikeen klassinen musiikki.
leather rebel
21.04.2004 09:02:58
Oon joltain kuullu et petrucci vetää sen kimalaisen lennon jollain keikalla...

Joo, mutta Manowarin Joey Dimaio soittaa sen bassolla.
J.Ahonen
21.04.2004 11:00:32
Bach - Toccata (Se urkuteos),
Pande
21.04.2004 11:12:30 (muokattu 21.04.2004 11:13:59)

-- Carl Philippe Emanuel Bach - Solfeggietto (tähän osittaiset ptb-tablat löytyy sivuiltani)

-- Paganinin kapriisi #24; teema ja jotkut variaatiot ovat suht helppoja, loistavaa tekniikkatreeniä jokainen ja kuulostaa hyvältä puhtaasti soitettuna.
(saatan *ehkä* jossainvälissä jaksaa nysvätä tähänkin ptb-tablat.)

Jos joku saa nysvättyä jotenkin maagisesti kitaralle sovituksen Chopinin pianoetydistä #12 (kumpi tahansa opus käy, mielummin jälkimmäinen "valtameri"-juttu) niin olisin kiitollinen.
If you can't dazzle them with your brilliance, baffle them with your bullshit.
juzci999
21.04.2004 19:25:07
Vinnie Moore - Morning Star

tyylikäs biisi, täynnä kaikkia hienoja enemmän tai vähemmän klassis vaikutteisia juttuja.
ilman soittotaitoa ei asenteella tee mitään, eikä myöskään asenteella ilman soittotaitoa.
sarkjan
21.04.2004 21:01:49
Oi niin, meinasi unohtua.

Nimittäin Uli Jon Roth! Hieno mies, hieno mies.

Soittaa suunnittelemallaan, muistaakseni 36 -nauhaisella, Sky -kitaralla mm. Vivaldin vuodenaikoja ja Paganini tyyppistä matskua ynnä muuta vastaavaa. Kannattaa tsekata esim herran 'Transcendental Sky Guitar' tupla CD.
c|-ô-ó|
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)