Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vinkkejä pienibudjettisen kotistudion rakentamiseen
1
Kippez
05.07.2012 11:36:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moikka

Olen tässä itsekseni säädellyt musaa jonkun aikaa tietokoneella ja musiikinteko-ohjelmalla ja olen pikku hiljaa tullut siihen pisteeseen, että melodioiden (ja biittien) säätäminen hiiren ja näppäimistön avulla on ihan liian työlästä ja aikaa vievää ja olenkin nyt ajatellut ostaa pienen keyboardin tähän käyttöön. Lisäksi tilaukseen on menossa monitorikuulokkeet. Mikki onkin omasta takaa joskin se on usb liitintä käyttävä. Nämä laitteet olisi sitten saatava kiinni koneeseen + ehkä tulevaisuudessa kitara, ja emolevyn äänikorttikaan ei oikeen vastaa tarpeitani musan säädössä.

Elikkäs varsinaiseen kysymykseen. Olen tutkinut nyt tässä erinäisiä vaihtoehtoja pienimuotoisen ja pienibudjettisen kotistudion rakentamiseen ja alkanut pohtimaan, että onko järkeä ostaa tälläiseen lähinnä yksinäiseen säätöön, jossa käytän mikkiä, keyboardia ja ehkä tulevaisuudessa kitaraa, erikseen äänikorttia ja mikseriä, vai kannattaako mielummin ostaa usb audio interface? Onko näissä kuinka paljon laadullisia eroja?
 
phiit
05.07.2012 12:36:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kippez: Moikka

Olen tässä itsekseni säädellyt musaa jonkun aikaa tietokoneella ja musiikinteko-ohjelmalla ja olen pikku hiljaa tullut siihen pisteeseen, että melodioiden (ja biittien) säätäminen hiiren ja näppäimistön avulla on ihan liian työlästä ja aikaa vievää ja olenkin nyt ajatellut ostaa pienen keyboardin tähän käyttöön. Lisäksi tilaukseen on menossa monitorikuulokkeet. Mikki onkin omasta takaa joskin se on usb liitintä käyttävä. Nämä laitteet olisi sitten saatava kiinni koneeseen + ehkä tulevaisuudessa kitara, ja emolevyn äänikorttikaan ei oikeen vastaa tarpeitani musan säädössä.

Elikkäs varsinaiseen kysymykseen. Olen tutkinut nyt tässä erinäisiä vaihtoehtoja pienimuotoisen ja pienibudjettisen kotistudion rakentamiseen ja alkanut pohtimaan, että onko järkeä ostaa tälläiseen lähinnä yksinäiseen säätöön, jossa käytän mikkiä, keyboardia ja ehkä tulevaisuudessa kitaraa, erikseen äänikorttia ja mikseriä, vai kannattaako mielummin ostaa usb audio interface? Onko näissä kuinka paljon laadullisia eroja?

 
USB interfacella pärjäät missä vaan.. tärkeintähän on se mitä tehdään äänelle äänityksen jälkeen ;)
 
Kippez
05.07.2012 23:36:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: USB interfacella pärjäät missä vaan.. tärkeintähän on se mitä tehdään äänelle äänityksen jälkeen ;)
 
Eli sillä, että usb 2.0 väylä on hitaampi ei ole käytännössä väliä?
 
JPQ
06.07.2012 00:14:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kippez: Eli sillä, että usb 2.0 väylä on hitaampi ei ole käytännössä väliä?
 
Ei noin pienissä jutuissa tietääkseni ole. ja itsellä on 8 monoa sisään plus midi äänikortti (max laatu 24bit/192khz) usbiin en ole ehtinyt tutkia (pitäs tärkeimmät rautalähteensä tuohon kytkeä ja hankkia joskus mikrofonejakin..) mutta pitäs toimia ongelmitta (uskon valmistajaan ei sorru tällä alueella valheisiin uskosin laite on siis Roland Octacapture) jopa niin että kaksi kun noita ketjuttaa saa vielä 24bit/96khz kuulemma ongelmitta.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «