Aihe: Ackuset pääte
1
JK
19.04.2004 21:21:52
Koetin Googlata, mutta ei paljon löytynyt tietoa kyseisistä päätteistä. Kyseessä 60-luvun puolivälin putkipäätteet, joita käytettiin Pa-laitteissa. Made in Sweden.

Onko jollain tietoa/kokemuksia??
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
Roberto
20.04.2004 12:15:01

Koetin Googlata, mutta ei paljon löytynyt tietoa kyseisistä päätteistä. Kyseessä 60-luvun puolivälin putkipäätteet, joita käytettiin Pa-laitteissa. Made in Sweden.

Onko jollain tietoa/kokemuksia??

Jormas-yhtyeellä oli aikanaan Ackuset-PA, suomen suurin siihen aikaan, teholtaan huikeat 100W! Oli kuulemma erittäinkin hyvän kuuloinen ja tuli niin kovaa että meinas järki lähteä. Taitaa tosin tarinan mulle kertoneella olla vähän perspektiivi hukassa, mutta pelkkää hyvää oon noista vehkeistä kuullut. Paljo myyt? :)
poppamies
20.04.2004 22:02:28 (muokattu 20.04.2004 22:03:13)

Jormas-yhtyeellä oli aikanaan Ackuset-PA, suomen suurin siihen aikaan, teholtaan huikeat 100W! ...
Joo olen ollut yhdellä Jormas yhtyeen keikalla ja kyllä ne Ackusetit siihen aikaan oli kova sana. Muistaakseni kaapeissa oli isompi määrä 10". Olisiko niitä ollut 8-10 kpl/kaappi. Koko jippo Ackusetissa oli se että vahvistin ajettiin kokonaisella läjällä tavallisia autonakkuja. Ideana m.m. varmasti oli että saatiin puhdasta tasavirtaa ja sitä riittävässä määrin. Ovela näky joka tapauksessa kun lavanreuna oli täynnä akkuja. Shure 57 + Ackuset oli sen ajan tae hyvästä äänentoistosta.
"G-strings are for strippers"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)