Aihe: Ackuset pääte
1
JK
19.04.2004 21:21:52
Koetin Googlata, mutta ei paljon löytynyt tietoa kyseisistä päätteistä. Kyseessä 60-luvun puolivälin putkipäätteet, joita käytettiin Pa-laitteissa. Made in Sweden.

Onko jollain tietoa/kokemuksia??
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
Roberto
20.04.2004 12:15:01

Koetin Googlata, mutta ei paljon löytynyt tietoa kyseisistä päätteistä. Kyseessä 60-luvun puolivälin putkipäätteet, joita käytettiin Pa-laitteissa. Made in Sweden.

Onko jollain tietoa/kokemuksia??

Jormas-yhtyeellä oli aikanaan Ackuset-PA, suomen suurin siihen aikaan, teholtaan huikeat 100W! Oli kuulemma erittäinkin hyvän kuuloinen ja tuli niin kovaa että meinas järki lähteä. Taitaa tosin tarinan mulle kertoneella olla vähän perspektiivi hukassa, mutta pelkkää hyvää oon noista vehkeistä kuullut. Paljo myyt? :)
JK
20.04.2004 22:31:50 (muokattu 26.04.2004 21:41:15)
Luin tossa Googletuksen lomassa Jormaksen ja Roostersin historiikkia ja siellä mainittiin Ackuset. Tämä kysely lähti liikkeelle, kun eräs työkaveri kertoi omistavansa kyseisen päätteen.
Tai niitä oli ollut kaksi, mutta toinen oli ollut lainassa ja joku viisas insinööri oli pilkkonut sen ja vienyt kaikki vähänkin käyttökelpoiset osat. Mutta toinen on jäljellä ja kaveri lupas tuoda sen mulle näytille/kokeiluun.

Kyseessä on siis pelkkä pääteaste, jotenkin tulin siihen käsitykseen että hiukan Dynacordin Eminentin tyylisessä peltilootassa. Tehoja ei kaverin muistaman mukaan ole kuin joku 50w. Ilmeisesti nuo päätteet on lähtöisin sieltä kaukaa 60-luvulta kun tää kaveri oli ollut mukana roudarina Jyväskylän suunnassa jollain senaikaisella bändillä.

Alustavasti tää työkaveri lupautui jopa myymään tämän jäljelläolevan kappaleen...asevelihintaan..

Nyt kun tuli hommattua se ARTin putkiEQ, niin siinäpä hyvä etuaste, sitten sopiva kaappi... Ja taas mennään...
Luulen kyllä että se Ackuset vaatii 16 ohm kaapin.
Sisään/ulos on kyllä kuulemma plugeilla eikä Dineillä tai Banaanikoskettimilla...

EDIT: Joskus vuosia sitten ostin tutuilta sellaset Yamahan helkkarin isot sinisellä etupuolelta verhoillut Pa-kaapit, joissa oli muistaakseni 6 kpl jotain 8" kajareita/kaappi. Kaapeissa oli päätteet sisällä, eli aktiivikaapit oli kyseessä. Saakeilin isot ja PAINAVAT. Mikseri tuli pakettiin mukana ja mikserissä oli tarra jossa luki "Jos havaitset savua, sammuta ENSIN pääteasteet"
Ne laitteet on vielä hengissä ja yhden tutun soittajan vinttitreenikämpässä...
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)