Gabe 20.06.2012 14:23:08 | |
---|
MarkoA: Kato prkl, tällaisiakin on sitten tarjolla Epin versiona? Onko kukaan päässyt vertaamaan Gibsonin versioon ihan selätysten? Itse olen edelleen samaa mieltä kuin vuosia sitten (täällä juttua aiheesta) eli Nighthawk on aika uskomattoman hieno kitara. Sillä on oma soundinsa ja soittotatsinsa johtuen jo bodyn muodosta ja kaulasta. Hämmästyttää, ettei Gibsonilta (ilmeisesti?) ole tuota ihan alkuperäistä enää ollut tarjolla. Onhan Gibsonillakin tuo Nighthawk studio, vanhempi malli poplarirungolla ja uudempi mahonkisella, eikä hintakaan nyt soittimen laatun nähden ole kamala (vähän reilu 800e ). Sustainia piisaa kovasti tosiaan, onhan se ohut mutta kuitenkin umpipuuta. Olen kokeillut epin ja gibsonin nighthawkeja yhtä aikaa. Epiphone oli ehkä vähän koreampi mutta Gibsonista pidin soundillisesti hieman enemmän, lisäksi Gibsonin malli oli hieman enemmän tasapainoinen kun taas Epiphonen oli hieman kaulapainoisempi. Hyviä kuitenkin molemmat. Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
fox 20.06.2012 15:31:38 | |
---|
Gabe: Onhan Gibsonillakin tuo Nighthawk studio, vanhempi malli poplarirungolla ja uudempi mahonkisella, eikä hintakaan nyt soittimen laatun nähden ole kamala (vähän reilu 800e ). Sustainia piisaa kovasti tosiaan, onhan se ohut mutta kuitenkin umpipuuta. http://blueshawk.info/history.htm Poppelirunkosia Nighthawkkeja ei siinä ensimmäisessä tuotantovaiheessa ollut, Spesiaalikin oli mahonki/vaahterakantinen. Blueshawk ja Little Lucille olivat sit poppelia.. Yhtäkaikki, olihan se silloin 1993 "erilainen" Gibson-malli, ja niinpä sitä kovasti kehuttiin, ja napsihan se joukon palkintoja ja kunniamainintojakin, mm. NAMM-messuilta. |
BubbleBob 21.06.2012 15:48:26 | |
---|
On niin hiljaista, että tekis mieli kiljua ! |
MarkoA 23.06.2012 02:53:28 (muokattu 23.06.2012 02:53:50) | |
---|
Joo, tuo on mun vanha kirjoitus. Eipä siihen ole kummoista lisättävää. Kitara on mahtava. Näköjään Epissä on erilainen kytkentä mikeissä. Tavallaan järkevämpi. Mutta siitä toisaalta jää tuplahumppari kytkentä pois, samaten "tele" (yksikela tallassa + kaulassa) vaihtoehto pois. Mitä tuo Epi suomessa kustantaa käytännössä? Positiivista sen olla pitää!!! |
On niin hiljaista, että tekis mieli kiljua ! |
fox 23.06.2012 17:02:26 | |
---|
|
VSu 24.06.2012 08:51:49 | |
---|
Gabe: Onhan Gibsonillakin tuo Nighthawk studio, vanhempi malli poplarirungolla ja uudempi mahonkisella, eikä hintakaan nyt soittimen laatun nähden ole kamala (vähän reilu 800e ). Sustainia piisaa kovasti tosiaan, onhan se ohut mutta kuitenkin umpipuuta. Olen kokeillut epin ja gibsonin nighthawkeja yhtä aikaa. Epiphone oli ehkä vähän koreampi mutta Gibsonista pidin soundillisesti hieman enemmän, lisäksi Gibsonin malli oli hieman enemmän tasapainoinen kun taas Epiphonen oli hieman kaulapainoisempi. Hyviä kuitenkin molemmat. Tässä on vielä se kummallisuus, että goldtoppi on mahonkia, muut värit poppelia. Ostin moisen vastikään ja kovasti ole tykännyt. Parantumattomalle Fender-miehelle tuo NH:n pitempi skaala ja 60s'-kaula sopii hyvin. Muutenkin, vaikka Studio onkin niin bindaukset ja muut löytyy, ja muutenkin tuntuu ihan laadukkaalta. For every action there's a reaction. |
MarkoA 27.06.2012 08:56:52 | |
---|
VSu: Parantumattomalle Fender-miehelle tuo NH:n pitempi skaala ja 60s'-kaula sopii hyvin. Mulla tuossa Nighthawkissa on eri profiili. Sellainen, oisko se nyt paksuhko D profiili. Aivan erilainen kuin 60s slim taper. Positiivista sen olla pitää!!! |
VSu 27.06.2012 11:49:03 | |
---|
Aijaa? Noissa Studioissa pitäisi kaikissa olla 60's slim taper, ja Nighthawk 2011:ssa "slim". Mitä se ikinä sitten tarkoittaakaan. For every action there's a reaction. |
BubbleBob 06.07.2016 14:30:21 | |
---|
On niin hiljaista, että tekee mieli kiljua !
Tänään oli niin upea aurinkoinen päivä, että teki mieli kirkasta. |