Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitara kannella ilman pleksiä + single coilit
1
mgbl
19.06.2012 16:38:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jou. Ette sitten naura ettekä vittuile, mutta en noita single coileja ole juuri koskaan nähnytkään ja mulla olisi kysymys.
 
Olen aikeissa askarrella HSS-mikkiyhdistelmällä kitaran, johon tulee 6mm vaahterakansi. En halua laittaa pleksiä ollenkaan, vaan tehdä siitä vähän tuon näköisen:
 
http://www.google.fi/imgres?q=strat … &ndsp=44&ved=1t:429,r:11,s:32,i:208
 
Se typerä kysymys on sitten se, että kun single coileissa on se pohjalevy yleensä suurempi, niin saako tuon kokoisista rei'istä ujutettua sisään kaikki tavallisimmat yksikelaiset mikit, jos siellä kannen alla on jyrsittynä vähän isompi kolo, vai onko tuossa kuvan kitarassa käytetty erilaisia mikkejä tai jotain muuta kikkakuutosta noiden mikkien asentamisessa?
 
Hillboy
19.06.2012 16:42:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan tavallisista mikeistä on kyse.
 
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
Old Joe
19.06.2012 23:07:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos haluat säätöruuvitkin täysin piiloon, on asennus tehtävä pohjan kautta.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä.
Aki
20.06.2012 06:50:36 (muokattu 20.06.2012 06:51:03)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Linkin kitarassa mikin päätyjen heltat (joissa säätöruuvi on kiinni) on näkyvillä, ja oletan että noissa mikeissä ei ole keskellä levennystä (Edit: Kuten esim DiMarzio Area-sarjan mikeissä ei ole). Sille kolmion muotoiselle keskiheltalle saa kyllä esim Dremelillä jyrsittyä kolon kannen alle, jos niin halajaa.
 
"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
jPekka
20.06.2012 13:38:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksikelaisille mikeillekin on kehyksiä, esim. http://www.guitarsupplies.nl/index. … rticle&group_id=24&aid=2085&lang=EN
 
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
finnstar
24.06.2012 10:18:00 (muokattu 25.06.2012 17:36:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onnistuu kun teet kannen alle normaalit jyrsinnät ihan samalla tavalla kuin normaalissa stratossa. hassua että olen tehnyt lähes identtisen näköisen kitaran kuin aloitusviestissä oli, mulla on vaan 3 sinkkumikkiä.
http://muusikoiden.net/dyn/users/100881.jpg
niin ja ohentaisin kannen 4mm paksuksi (ei tule ongelmia kytkimen kanssa jos laitat normaalin 5-asentoisen ja mikitkin solahtavat vaivatta koloonsa)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «