Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Torilla laskusuhdannetta?
1 2 3 4 5 6 7
phiit
01.06.2012 09:30:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tuolla on mennyt kaikki kaupaksi mitä ylimääräiseksi jäänyt nurkkiin roikkumaan, myös omituisemmatkin kapistukset.
 
elon arska
01.06.2012 09:53:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, heti kun tänne kirjoitin niin kaikki pikkukama lähti torilta. Vielä toi Deani veke niin vois alkaa suunnittelemaan tarkempia täsmähankintoja...
 
Victor Helldriver
01.06.2012 11:03:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on toiminu torihommat helvetin hyvin. ostanu itelle ja frendeille paljon kaikkee hyvään hintaan ja myyny itelleni turhat kamat sopivaan hintaan et on päässy eroon.
 
ainoo mikä vitutti ku joku pentu osti pari tuotetta ja makso tilille liian vähän ja postissa sit ei toiminukaan et vastaanottaja maksaa postit ilman et käyttää postiennakkoa...maksoin sitten ite ja lupas maksaa kulut mut eipä oo masseja näkyny eikä tuu näkymäänkään eli meni alihintaan kamat ja postit itelle.
 
ite noudatan herrasmieskauppoja mut toisessa päässä ei näköjään. haistakoon vitun!
 
muut ostajat ja myyjät olleet erittäin mukavia ja hyviä kauppakumppaneita.
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Mandarax
01.06.2012 19:05:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Torilla näkyy välillä halvalla paljonkin sellaista tavaraa, mitä täälläkin palstoilla jatkuvasti kehutaan.
 
Ei ilmeisesti tarpeeksi halvalla jos ei mene kaupaksi... :)
Itse olen myynyt kevään aikana parikymmentä tuotetta räkkikamasta nuppiin ja kaappiin, vanericaseista pedaaleihin ja pedalboardeihin ja kaikki meni kokolailla saman tien. Kyllä se tavara liikkuu jos hinta on kohdillaan.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Alfons Åberg
01.06.2012 19:40:14 (muokattu 01.06.2012 19:40:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mandarax: Kyllä se tavara liikkuu jos hinta on kohdillaan.
 
Liikkuuhan se. Mutta mielestäni parempi on, ettei ole sellaista huutavaa pakkoa myydä, vaan orientoituu vähän pitempään myyntiaikaan, varsinkin kalliimpien kohdalla. On kuitenkin kaikkien edun mukaista pyrkiä kohtuulliseen tuottoon, eikä mielestäni syytä ole mennä alle sen maagisen 0,7*T-Kaupan lappuhinta -standardin alle. Ihan samaan tapaan kuin ammattiliitot pitävät kiinni palkoista ym.
 
Mandarax
01.06.2012 22:07:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

IntriguingMan: Liikkuuhan se. Mutta mielestäni parempi on, ettei ole sellaista huutavaa pakkoa myydä, vaan orientoituu vähän pitempään myyntiaikaan, varsinkin kalliimpien kohdalla. On kuitenkin kaikkien edun mukaista pyrkiä kohtuulliseen tuottoon, eikä mielestäni syytä ole mennä alle sen maagisen 0,7*T-Kaupan lappuhinta -standardin alle. Ihan samaan tapaan kuin ammattiliitot pitävät kiinni palkoista ym.
 
Kun ostaa käytettynä ja "oikeaan hintaan" niin sen voi aina myös myydä eteenpäin samalla rahalla. Itse en noita kamoja hankkiessa ajattele tuottoa vaan pyrin tekemään itselleni hyvän ja tarpeellisen kaupan - mukava asia toki että myöhemmin myydessä saa joko omat takaisin tai jopa vähän päälle.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
oiva tumpeloinen
01.06.2012 22:13:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mandarax: Ei ilmeisesti tarpeeksi halvalla jos ei mene kaupaksi... :)
Itse olen myynyt kevään aikana parikymmentä tuotetta räkkikamasta nuppiin ja kaappiin, vanericaseista pedaaleihin ja pedalboardeihin ja kaikki meni kokolailla saman tien. Kyllä se tavara liikkuu jos hinta on kohdillaan.

 
Kuten sanoin, se on ihan ajoituksesta kiinni. Polkuhintaan menee heti kyllä, mutta sopuhintaan ei välttämättä menekään. Polkuhintaan voi rinnastaa myös ne, mitä myydään reilusti halvemmalla kuin torilla keskimäärin. Hinta on selvästikin sopiva, jos tavara menee vähän pienemmällä ajalla kaupaksi, joten kysymys ei selvästikään ole ainakaan mun kohdalla ollut ylihinnasta. Samoin mulla on ollut myynnissä kaikkea noista sun mainitsemista romuista, pl. pedalboard, ja tavaraa on lähtenyt jonnin verran enemmän kuin tuo parikymmentä romua.
Alfons Åberg
01.06.2012 22:34:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Kuten sanoin, se on ihan ajoituksesta kiinni. Polkuhintaan menee heti kyllä, mutta sopuhintaan ei välttämättä menekään.
 
Meneehän polkuhintaan heti. Mutta itse jo senkin vuoksi pidän jonkunlaista hintaa (ei kuitenkaan ylihintaa), koska jollain tasolla haluan että ne kamat mitä myyn menevät harrastajalle eikä millekään jobbarille.
 
Spike
01.06.2012 22:37:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

IntriguingMan: Liikkuuhan se. Mutta mielestäni parempi on, ettei ole sellaista huutavaa pakkoa myydä, vaan orientoituu vähän pitempään myyntiaikaan, varsinkin kalliimpien kohdalla. On kuitenkin kaikkien edun mukaista pyrkiä kohtuulliseen tuottoon, eikä mielestäni syytä ole mennä alle sen maagisen 0,7*T-Kaupan lappuhinta -standardin alle. Ihan samaan tapaan kuin ammattiliitot pitävät kiinni palkoista ym.
 
30 pinnaa käytetystä romppeesta on oikeasti aika vähän alennusta, mutta onneks kitararompe on verrattain kestävää ja luotettavaa :)
 
Ostin just kympillä käytetyn ja huolletun kiinanihme moottorisahan :D
 
Krice
01.06.2012 22:50:54 (muokattu 01.06.2012 22:52:08)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

IntriguingMan: Meneehän polkuhintaan heti.
 
Tuokin riippuu vähän soittimen merkistä yms. seikoista. Varmasti Gibson ja Fender on halutuimpia käytettynäkin. Mullahan esim. on pyörinyt Grassrootsin strato aika kauan, useampi myynti-ilmoitus jo takana. Ei siinä soittimena ole hirveästi muuta vikaa kuin lavassa oleva teksti, joka ei ole Fender. Tai no ehkei kaikki pidä koverretusta otelaudasta.
 
Mandarax
01.06.2012 23:42:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Kuten sanoin, se on ihan ajoituksesta kiinni. Polkuhintaan menee heti kyllä, mutta sopuhintaan ei välttämättä menekään. Polkuhintaan voi rinnastaa myös ne, mitä myydään reilusti halvemmalla kuin torilla keskimäärin. Hinta on selvästikin sopiva, jos tavara menee vähän pienemmällä ajalla kaupaksi, joten kysymys ei selvästikään ole ainakaan mun kohdalla ollut ylihinnasta. Samoin mulla on ollut myynnissä kaikkea noista sun mainitsemista romuista, pl. pedalboard, ja tavaraa on lähtenyt jonnin verran enemmän kuin tuo parikymmentä romua.
 
Eipä tästä ole varmaan tarkoitus mitään "mä oon kovempi kauppamiäs ku sä" -tyyppistä kilvoittelua saada aikaseksi vai kui. :)
Tarkoitin vain, että kun on lamat ja laskusuhdanteet niin romut liikkuu kun on vaan sopiva hinta - ja kun on talousnousut ja rahaa tursuaa perstaskusta ja hanskalokerosta niin romut liikkuu kun on vaan sopiva hinta. Tilanteen mukaan, sano..
Kuten tuossa aiemmin mainitsinkin niin itse pyrin myymään soittoromppeet kokolailla samaan hintaan kun on tullut ostettuakin - jos on tullut ostettua polkuhintaan niin sellaiseen se luultavasti myös lähtee.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
warlock
03.06.2012 22:12:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin kyllähän noi tavarat näyttäs menevän aika laiskasti tällä hetkellä kaupaksi. No ainaki jotku siitä hyötyy et kamaa joutuu myymään halvemmalla. En häpeile yhtään tunnustaa että oon itekkin käyttäny tilannetta hyväks kun hinta on tarpeeks romahtanu. Ja kukapa ei niin tekis. Toisaalta itelläkin on nurkissa kaikenmaailman rompetta jotka joutas myyntiin, mut ei kehtaa edes laittaa kun lähes ilmasiks pitäs pois myydä. Odotellaan parempia aikoja.
 
Alfons Åberg
03.06.2012 22:17:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tori itsessään ei ole laskusuhdanteessa. Ainoastaan potentiaalisten ostajien määrä on. Ja osa "ostajista" on uskomattomia valittajia.
 
KUNU
04.06.2012 11:08:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muusikot luottaa niin paljon omaan tekemisseen ja musiikkin että eivät jaksa käyä töissä.
 
Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa
Kondoori
04.06.2012 12:14:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kanssa huomannut, että torilla on jotenkin meininki hiljentynyt.
 
Teet 6 aikaan päivällä ilmoituksen sähkökitara osastolle, niin saattaa olla seuraavana aamuna ilmoituksesi toisella sivulla.
 
Muutama kuukausi taaksepäin teit ilmoituksen, niin ilmoituksesi oli kuudennella sivulla parin tunnin päästä. ;:D
 
Saa nähä mimmoinen sesonki on edessä tuossa kesäkuun loppupuolella, kun kesäduunarit ettii vastinetta tieningeille.
 
"Society failed to tolerate me, and i have failed to tolerate SOCIETY!"
tender.insanity
04.06.2012 12:26:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kondoori:
Saa nähä mimmoinen sesonki on edessä tuossa kesäkuun loppupuolella, kun kesäduunarit ettii vastinetta tieningeille.

 
Toivotaan, joo. Mullakin 100w 2x12" trankkucombo etsinyt omistajaa vasta 1,5 viikkoa, mutta kuitenkin. Toivottavasti tuostakin pääsee kesän aikana eroon.
 
MaxDamage
04.06.2012 14:42:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todellakin on meininki hiljentynyt verrattuna esim. villiin vuosiin 2006 ja 2007 ennen talousromahdusta.
 
Tarjouksia tulee vähemmän kuin ennen ja vaihtoja tarjotaan todella paljon. Kauppa kyllä käy mutta paljon hitaammin ja on paljolti riippuvainen myyntituotteesta. Silti mä olen lähivuosina ostanut ja myynyt laatu Fenkkuja, Gibsoneita ja Jacksoneita lähes vanhaan malliin. Oikea hinta (Ei polkuhinta) ja haluttu tuote niin kyllä tavara liikkuu. Onneksi..
 
Laulava Kylätohtori
04.06.2012 18:26:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mint-kuntoinen Vintage Modern 2266 nuppi oli torilla varmaan yli viikon, eikä yhtään kyselyä. Mutta hyvä niin, sillä taidan pitää sen itse. ;)
 
-Talk sense to a fool and he calls you foolish. -Euripides-
LaMotta
04.06.2012 19:09:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vahvistintyypit jotka olen myynyt pois, ainakin ovat nyt pyyntihinnaltaan kalliimpia. Liekö syynä dollarin vahvistuminen? Eri asia tietenkin millä hinnalla sitten kauppa syntyy.
 
"Hyvä ja halpa? Osta molemmat!"
Hynkel
04.06.2012 19:15:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

IntriguingMan: Tori itsessään ei ole laskusuhdanteessa. Ainoastaan potentiaalisten ostajien määrä on. Ja osa "ostajista" on uskomattomia valittajia.
 
Jep. Toisaalta myös tarjontaa "paskasta" on hemmetisti nykyään. Puhun siis tästä LTD/Wolf-osastosta, ei pahalla kenellekään. Minusta ei ole kummoinenkaan ihme ettei näillä kauppa käy, semminkin kun pyyntihinta on usein aika lailla epärealistinen.
 
Kysynnän ja tarjonnan laki vallitsee. Oikea hinta oikealle tuotteelle niin varmasti menee kaupaksi.
 
Never argue with idiots. They drag you to their level and beat you with experience.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «