Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Virveli hakusessa
1 2 3 4 5 6
jazzmies
10.05.2012 19:34:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ammattimies97: osta messinkinen!
 
Messinkinen on sävykkäin metallirumpu ja se toimii ihan kaikkeen musiikkiin. Vielä kun syvyyttä on 6,5" ylöspäin, niin materiaalin hyvät ominaisuudet paranevat entisestään. Pronssinen minulla oli syvempänä metallirumpuna, mutta "ring" siinä ei ole messinkisen tasoisen tasapainoinen johtuen juurikin metallilaadun kuivasta ominaissoinnistaan. Vaihdoin rummun messinkiseen ja kyllä se soi huomattavasti selvemmällä "nuotilla" ja kelit ovat parantuneet sekä kuljettajan että päinvastaiseen suuntaan.
 
Aluminiset ovat mukavan pehmeä-äänisiä, mutta niistä ei saa kummoisesti sävyjä irti monipuoliseen käyttöön. Ne ovat turvarumpuja pop/rockhommaan. Teräsrummuissa on hajontaa sitten paljon hintahaitariltaan, mutta hieman Ambassadoria pehmeä-äänisemmällä kalvolla (esim. Aquarianin Modern Vintage) nekin kesyyntyvät monenkirjavaan käyttöön. Minulla itselläni on Yamahan Jimmy Chamberlin Signature Snare Drum, joka on paras koskaan soittamani teräsvirveli. Siinä on sävyjä moneen lähtöön, mutta halpojen peltipurnukoitten räminä loistaa poissaolollaan.
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
VeKrio
11.05.2012 01:18:01 (muokattu 11.05.2012 01:19:00)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: En tiedä minkä taikatempun pearl on tehnyt, mutta kokeile itse. Tosta virpasta ei vaan kertakaikkiaan lähde mitään ringiä ja soundi on erittäin lyhyt *köp*, se ei kertakaikkiaan soi.
 
Mutuni sanoo, notta ne on ne kakskyt teräsmöttiä ympäri rumpua mitkä sen soinnin sammuttaa. Eli ne virityslukot. Tästä juteltiin Super-Ostiksen Jounin kanssa joskus kuin ihmeteltiin samaa. Tai sitten ne tubelugit, mutta sitä en vaan oikein osta sitä syytä.
 
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
velteri
11.05.2012 07:37:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Messinkinen sensitone on tilattu 14"x6,5" koolla. Nyt vaan oottelen virvelin saapumista.
 
OPJ1974
11.05.2012 11:09:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Messinkinen on sävykkäin metallirumpu ja se toimii ihan kaikkeen musiikkiin.
 
Minä voin kyllä yhtyä tähän. Nyt varsinkin, kun on Tuon worldmaxini rinnalla Yamahan messinkipiccolokin, jotenkin Acro on jäänyt vähemmälle huomiolle. Tänään tosin lupasin leikkiä sen kaa.
Hakki
11.05.2012 11:56:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuumottaisi kyllä myös hommata tuollainen 6,5" syvä messinkinen Sensitone tuon vaahteravirvelin kaveriksi. Tai jokin muu messinkivirveli. Onko Sensitone tuossa luokassa kustannustehokkain suhteessa soundiin, vai olisiko joku WorldMax vielä hinta/laatusuhteeltaan parempi? En siis ajatellut yli neljääsataa maksaa virvelistä, jos uutena sellaisen ostaa. Käytetyt sitten tietty erikseen, jos sattuu hyvin kohdalle.
 
while(true) {play(metal);}
OPJ1974
11.05.2012 13:45:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hakki: Kuumottaisi kyllä myös hommata tuollainen 6,5" syvä messinkinen Sensitone tuon vaahteravirvelin kaveriksi. Tai jokin muu messinkivirveli. Onko Sensitone tuossa luokassa kustannustehokkain suhteessa soundiin, vai olisiko joku WorldMax vielä hinta/laatusuhteeltaan parempi? En siis ajatellut yli neljääsataa maksaa virvelistä, jos uutena sellaisen ostaa. Käytetyt sitten tietty erikseen, jos sattuu hyvin kohdalle.
 
Suotuisan punnan kurssin takia makson omasta Wordmaxistani alle kaksisataa. Postikuluineen briteistä jotain 235 euroa oli.
 
Nyt on kyllä vähän huono kurssi, 1 GBP = 1,12488 EUR. Jos postikulut ovat samat, niin n. 225 eur + pk = 265-270 euroa.
 
Mulla siis tämä ja tästä nimenomaisesta liikkeestä hankittu:
http://www.drumshop.co.uk/buy/world … ss-snare-drum-14-x-65-bk-6514sh.htm
 
En voi kun kehua ko. rumpua. Näin neljän vuoden jälkeenkin rummusta ei ole löytynyt vikaa ja soundaa hyvältä. Ei ihan Supra, mutta melkein. Hollmi taisi tehdä verrokkitestinkin aikanaan.
hollmi-5
11.05.2012 15:42:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OPJ1974: En voi kun kehua ko. rumpua. Näin neljän vuoden jälkeenkin rummusta ei ole löytynyt vikaa ja soundaa hyvältä. Ei ihan Supra, mutta melkein. Hollmi taisi tehdä verrokkitestinkin aikanaan.
 
Kyllä WM on enemmän, kuin hintansa väärti.
 
http://muusikoiden.net/artikkelit/1382
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
velteri
12.05.2012 22:04:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä en halua mitään sen kummempaa väittelyä, mutta sensitone ovh on semmoset 385e muistaakseen. Siihen tulee kuitenkin kolmen vuoden takuu, joka on mielestäni hyvä asia. Miten lie sitten takuut muilla merkeillä kuin Pearlilla.
 
hollmi-5
13.05.2012 12:58:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velteri: Tästä en halua mitään sen kummempaa väittelyä, mutta sensitone ovh on semmoset 385e muistaakseen. Siihen tulee kuitenkin kolmen vuoden takuu, joka on mielestäni hyvä asia. Miten lie sitten takuut muilla merkeillä kuin Pearlilla.
 
Takuu on hyvä juttu, mutta harvemmin laaturummuissa mitään vikaa on muutenkaan. Nehän kestää ja kestää...
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
kincy
13.05.2012 13:53:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velteri: Tästä en halua mitään sen kummempaa väittelyä, mutta sensitone ovh on semmoset 385e muistaakseen. Siihen tulee kuitenkin kolmen vuoden takuu, joka on mielestäni hyvä asia. Miten lie sitten takuut muilla merkeillä kuin Pearlilla.
 
Mitäpä niistä sen kummemin väittelemään. WM ja tuo Sensitone ovat molemmat laatupannuja ihan varmasti. Otat sen, mikä itteäs miellyttää eniten. Kolmen vuoden takuu on todellakin hyvä juttu aina.
 
tomboarmageddon
13.05.2012 15:06:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kauan on ollut mielessä tuo worldmax. Pitäsköhän ny viimein raaskia semmonen hommata...
Jos joku haluaa täällä luopua sellasesta, niin pistäkää viestiä ja tuumaillaan. Ei ka tää vielä kamarunkkauksen puolelle mee:) eihän?
Onkp kellään kokemusta wm seteistä? Eksyin saksan kieliselle sivulle missä niitä esiteltiin, enkä sitten tajunnut siitä mitään.
 
Nottis
13.05.2012 19:41:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites tota noin...
 
Voisko joku mulle pähkinänkuoressa selittää Black Beautyn, WM-kopion ja Ludarin Black Magicin suurimmat erot...? Mä oon ihan jumiksessa....
 
minä olen maapallo.
gladiatus366
14.05.2012 09:47:52 (muokattu 14.05.2012 09:54:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olis astetta parempi virveli hakusessa ja ajattelin olisko tossa http://www.huuto.net/kohteet/yamaha … teel-14-virveli-ja-standi/220226380 nykyiselle PDP BX-sarjan 14"x5" koivusnarelle vastusta.
Tulisi siis rokahtavaan soittoon bändin kanssa, mutta itse soitan melko lailla laidasta laitaan yksin.
 
Kyseessä siis Yamaha SD 245A, 14" x 6,5" teräsvirveli. Vastaa vissiin jossain määrin nykyistä Stage Customin terässnarea?
 
moderndrummer88
14.05.2012 10:43:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gladiatus366: Olis astetta parempi virveli hakusessa ja ajattelin olisko tossa http://www.huuto.net/kohteet/yamaha … teel-14-virveli-ja-standi/220226380 nykyiselle PDP BX-sarjan 14"x5" koivusnarelle vastusta.
Tulisi siis rokahtavaan soittoon bändin kanssa, mutta itse soitan melko lailla laidasta laitaan yksin.
 
Kyseessä siis Yamaha SD 245A, 14" x 6,5" teräsvirveli. Vastaa vissiin jossain määrin nykyistä Stage Customin terässnarea?

 
Etpä kyllä kummoista parannusta varmaan tässä tapauksessa tee. Mielummin kitkuttelisi nykyisellä vielä jonkin aikaa ja säästäisi rahat hieman parempaan virppaan.
 
Duro
14.05.2012 11:17:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos gladiatuksella ei o tuon enenpää rahaa käytettävänä snareen ole niin itekin kehottaisin säästämään. Ainakin sen verran että on se 200-250€ kasassa niin saa käytettynä jo ihan asiallisen päivityksen aikaiseksi. Turha ostaa samantasoista virpulaa kuin mikä sulla nyt jo on.
 
Jos tuo sitten ihan pakko on saada eikä siitä tuon enenpää tarvi huutaa niin varmasti tuo on ihan pätevä teräsvirppa. Jammu tekee hyviä virpuloita budjettiluokassakin.
 
Tilipitappituppitappi
gladiatus366
14.05.2012 16:34:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo siis ei mulla ole rumpukama ykkösprioriteettina tällä hetkellä, jotain halpaa 100W-> bassocomboa kattelen.
Mutta paljonko snare maksaa ennenkuin se on "hyvä"?
 
Kefiiri
14.05.2012 17:17:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gladiatus366: Joo siis ei mulla ole rumpukama ykkösprioriteettina tällä hetkellä, jotain halpaa 100W-> bassocomboa kattelen.
Mutta paljonko snare maksaa ennenkuin se on "hyvä"?

 
Eikös maar kahden sadan käytetty Acrolite periaatteessa ole "hyvä"? (Vai onko se vaan "ihan hyvä"?)
 
Duro
14.05.2012 18:04:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gladiatus366: Mutta paljonko snare maksaa ennenkuin se on "hyvä"?
 
Ammattitason snare irtoaa käytettynä siitä 200€:n tai sen yli. Ne on hyviä. Se mikä soundillisesti susta on hyvä riippuu taas kerran siitä omasta korvasta.
 
Tilipitappituppitappi
OPJ1974
14.05.2012 20:31:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Eikös maar kahden sadan käytetty Acrolite periaatteessa ole "hyvä"? (Vai onko se vaan "ihan hyvä"?)
 
On Se. Siis Hyvä, mutta ei ehkä kaikkein monipuolisin rumpu.
pushead
19.05.2012 20:29:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro
Nyt olisi se aika elämässä että olisi pakko hommata uusi snare settiin. Osaisiko joku antaa vinkkejä millaista kannattaisi lähteä etsimään. Musatyylini on aika raskasta eli napakkuutta pitäisi löytyä. Olen harkinnut tällaista http://www.thomann.de/fi/pearl_14x65_sensiton_brass_snare.htm
Asun niin korvessa ettei noita kyllä oikein mihinkään pääse kokeilemaan joten pitäisi vähän tehdä taustatutkimusta ennen kuin uskaltaa ostaa mitään. Budjetti on korkeintaan 400e. Kiitän neuvoista.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «