Aihe: Shadow mikit?
1
treble
17.04.2004 15:48:06
Mitäs sanotte näistä parista Shadowista?

Onko tämä muuten aktiivi vai passiivi:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-148422.html

Tämä on ainakin passiivi:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-126432.html

Hevinsoittoonhan noita olisi tarkoitus käyttää. Ensimmäinen soveltuu siihen varmasti, mutta entäs jälkimmäinen?

Olen kuullut, että surullisen kuuluisissa Harley Benton kitaroissa olisi Shadow mikkejä, mutta nämä eivät käsittääkseni ole niitä samoja, ja että nämä olisivat laadukkaampia.

Joten, jos jollain olisi omakohtaisia kokemuksia noista parista Shadowista, niin olisin kiitollinen jos kertoisi, mitä mieltä on niistä.
LaXu
17.04.2004 16:30:25
Ikinä ole moisista kuullutkaan. Kotisivut näyttäisivät olevan http://www.shadow-pickups.com ja tuo ekan linkin mikki on käsittääkseni passiivimikki, mutta samasta mikistä on myös aktiiviversio saatavilla.

Saksassa valmistettuja mikkejä, tuo SH-EQ5 mikki näyttää aika jännältä, siinä on sisään rakennettu 5-alueinen EQ. Toisin sanoen mikin soundia voi säätää mikissä olevista potikoista.

Hinnatkaan eivät ole pahoja, EQ-mikki maksaa satasen ja muut 50€:n luokkaa. Noita voisi kyllä kokeilla jahka kitarakokoelmaan tulee lisäystä.
LaXu
17.04.2004 17:43:33
Lähteeköhän tuolla puhtaita ääniä ollenkaan?

Eiköhän siitä lähde, viimeistään sitten kun ruuvaa kitarasta volumea vähän kiinni. Harmony-Centralin käyttäjäarvostelujen perusteella hönkää lähtee suunnilleen yhtä paljon kuin Seymour Duncan JB:sta joten eiköhän siitä puhdastakin saa.
poppamies
17.04.2004 18:09:11 (muokattu 17.04.2004 18:10:03)

No Shadow on hyvin tunnettu piezomikkien valmistaja m.m kontraan. Laadukkaita mikkejä. Elektromagneettisista ei ole mitään kokemusta. Epäilen sitä että niitä käytettäisiin halvoissa Harley Bentoneissa.
"G-strings are for strippers"
treble
17.04.2004 18:43:55
Epäilen sitä että niitä käytettäisiin halvoissa Harley Bentoneissa.

Niin minäkin, sillä kuinka voi 150€ euron kitarassa olla esim. tuollainen 48€ Shadow kuin tuossa linkissä? Sehän olisi kolmannes koko kitaran hinnasta plus vielä muut mikit.

Muistaakseni asia oli niin, että Shadow kuitenkin tekee mikit Harley Bentoneihin, mutta ne ovat jotain ihan muuta.
mongoloidi
17.04.2004 23:43:11
Säästä vaan vähän lisää ja osta vaikka Duncanit tai DiMarziot.
"Saksa on paska maa" - Seppo Räty
Exhausted
18.04.2004 18:32:49

taitaa Shadow olla noita Thomann-tuotteita. Itselläni on Stratocasterissa Shadowin hot rail-tyyppinen humbucker ja ihan hyvin se pelittää. Samoin tällähetkellä Gibson SG:ssä etumikkinä oleva Shadow Blues Swinger.
Lonesome
19.04.2004 10:37:22
Muistaakseni asia oli niin, että Shadow kuitenkin tekee mikit Harley Bentoneihin, mutta ne ovat jotain ihan muuta.

Harley Benton-nimellä irtotavarana myytävät kitaramikit ovat "made by Shadow". Ei noita varmaankaan HB-kitaroissa vakkarina ole. Vaikka ovatkin halpoja (esim. sc-malli 15,90 euroa), niin eiköhän vakiovarusteet tule jostain muualta vielä halvemmalla. Tuollainen yksikelainen odottaa asennusta. Ainakin on reippaati vahattu, saapi nähdä miten tuo hurina- ja kierto-osasto on hoidettu...
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
skebajaba
19.04.2004 11:25:01
Mitäs sanotte näistä parista Shadowista?

Onko tämä muuten aktiivi vai passiivi:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-148422.html

tuo on passiivi, katoin koti sivuilta ja on saatavana myös aktiivisena, eli silloin olisi malli sh680a
kotisivuilta lainausta:

Hard Rock Humbucker.
Extremely high output is perfect for heavy distortion tones. Blade style poles accommodate any string spacing. Fully shielded and epoxy sealed for noise free performance. Shielded four conductor output. Also available in active version.
(SH 680-A).

rupesi kyl ite kanssa kiinnostamaan.

mitäs muita aktiivimikkejä markkinoilta löytyy vielä?
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
dragon
19.04.2004 18:42:58
Itse olen modailemassa vanhaa Ibanez RG140 kitaraa ja talla mikiksi tulee luultavasti juuri tuo kyseinen Shadowin hard rock humpaari passiivi versiona.

Kaverilla on yhdessä kitarassa tuo toisen linkin shadow ja se kuulostaa ainakin hyvältä, mutta tosin ei välttämättä kovaan hevinrunttaukseen sovellu.
jPekka
19.04.2004 19:36:46

Shadow on ihan kohtuullisen arvostettu merkki. Teki aikaisemmin myös heksamikkejä ja midi-kitarakontrollereja. Minulla on se vanhempi versio (1550MU -heksamikki + SH27 -pedaali), joka ei ole maailman nopein eikä tarkin, Kivellä on se snadimpi, uudempi ja parempi, jonka tyyppimerkintää en tiedä.
"Minne tahansa menetkin, siellähän olet."
jwalk
09.07.2004 11:54:20 (muokattu 09.07.2004 12:01:43)
Löytyykös noita shadow mikkejä mistään hesan liikkeistä?
rosberg
09.07.2004 13:32:16
mulla on yhdessä stratossa pelkkiä shadown mikkejä:
tallassa 662, kaulassa 661 ja keskellä ykskelainen. kaikki oon ostanut thomannilta ja pakko on kehua.

lespaulisaundi irtoaa ja särösoolottelut tulee kuin luonnostaan.

tosi tarkkana vaan saa noiden raili-mikkien kanssa olla kun säätää sitä korkeutta. varsinkin se 662 on kyllä kuuma peli.

että suosittelen. hinta on paljon parempi kuin dimarziolla tai seymourduncanilla ja varmasti irtoaa.
keep on truckin!
jwalk
09.07.2004 14:08:28
mulla on yhdessä stratossa pelkkiä shadown mikkejä:
tallassa 662, kaulassa 661 ja keskellä ykskelainen. kaikki oon ostanut thomannilta ja pakko on kehua.

lespaulisaundi irtoaa ja särösoolottelut tulee kuin luonnostaan.

tosi tarkkana vaan saa noiden raili-mikkien kanssa olla kun säätää sitä korkeutta. varsinkin se 662 on kyllä kuuma peli.

että suosittelen. hinta on paljon parempi kuin dimarziolla tai seymourduncanilla ja varmasti irtoaa.

Just samaa 661:stä aattelin kaulamikiksi ja stratoon kyllä,tosin Peavey merkkiseen.Tallaan meinasin "perinteistä humpparia.Tota 662:sta ei näy olevan thomannin listoilla mutta, oiskohan toi SH681B vastaava? Ois kiva jos tietäis alkuperäseen kysymykseen vastauksen kun olen ensviikon alussa lähdössä helsinkiin käväseen ni vois hakia pois.
rosberg
14.07.2004 10:11:17
SH 681-B ois silloin se sun mikki. Tosiaankin, tää shadow on kyllä loistomerkki ja täysin vailla sellaista kreisiä hintameininkiä. eli satasella saa kyllä ihan koko setin hoidettua. on mulla yksi tollanen harleybenton by shadow -mikkikin (yksikelainen) ja sekin on helveltin paljon parempi kuin meksikon mallinen stratomikki. vahaakin oli käytetty niin, että varmaan ei (missä liene) mehiläisillä enää ole kotia.

veikkaisin, että toi sh660 vois kans olla aika kiva mikki. ihan perus-ykskelais-setti, mutta ilman hurinoita.

kyllä kolvailu on sitten maailman mukavinta touhua!
keep on truckin!
sikavatukossa
22.12.2004 20:31:45
Oisko kannatavaa laittaa kaulaan ja tallaan SH680:set? Soitan Metallica tyylistä musaa ja en oikein tiedä minkä laittaisin ton sh680 kaveriks joten aattelin et jos laittas kaks sellasta.. Mitä te laittaisitte ton mikin kaveriks?
rosberg
28.12.2004 23:30:04
ei tosta kokemusta, mutta ainakin näyttää emg:ltä ;)

btw, mitkä mikit kandeis ostaa stratoon (kun puhutaan kolmen seteistä). onko kokemusta?
keep on truckin!
SURf
29.12.2004 12:55:18
Shadow`n uskaltaa kyllä ostaa. Täysin eri maata kuin HB-orkkis mikit. Vertailukohtana voidaan pitää (hyvästä syystä) Kent Armstrong mikkejä, samaa laatu- ja hintatasoa, eli varsin hyvä hankinta yleisesti ottaen.
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
Quu
01.09.2008 13:15:52

Wanha ketju kuin taivas, mutta kun en viitsi uutta aloittaa, niin nostetaan tämä.

http://www.thomann.de/fi/shadow_sh660.htm
Kellään kokemusta tuosta mikistä? Yksikelaisen soundi ilman hurinoita ja tuollainen hinta, niin hieman himottaisi tuollaiset laittaa stratoon. :)
Kun ei tällä hetkellä toimi nuo Shadow:n kotisivut, niin ei voi sieltä kattoa mitä noista sanotaan. :(

Tack so much jo etukäteen.
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)