Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Koska voi kutsua itseään faniksi?
1 2
Chimera
24.04.2012 20:07:50 (muokattu 25.04.2012 20:00:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Törmään sangen usein puritanismiin musiikin parissa ja tämä ei varmasti ole sokeimmallekaan mikään yllätys. Tämän ikäisenä se on etenkin harmillista, koska - kiitos sitten vaikka vanhempieni - olen nähnyt päivänvalon vuonna 1985, joten tutustuminen vaikkapa Slayeriin (jonka faniksi uskallan itseni laskea) oli hieman haastavaa bändin ollessa demoasteella. Opethin lasken lempibändiksi, vaikken muista jokaisen levyn biisilistaa ulkoa, mutta siihenkään ei tullut vielä edes 90-luvulla tutustuttua ollessani juniori-ikäinen. Minulla on muitakin suosikkiyhtyeitä, joiden jokaisen levyn sisältöä ja biisien sanoja en todellakaan muista ulkoa, jotta saisin keikoilla niitä joikhata.
 
Laskevatko true-muusikot minut faniksi näillä meriiteillä vai onko minun paitsi syytettävä vanhempiani myöhäisestä lapsenhankintajankohdasta, myös nieltävä tappion karvas kalkki?
 
Se on ihan hyvä :: THV-klubi #25 (ps. sääh)
elbowski
24.04.2012 20:10:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

12-14-vuotiaana.
 
'The police? The streets are flooded with the ejaculate of the homeless and you people are counting on the police?!'
aivokuolio
24.04.2012 20:12:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täysin jonninjoutavaa pohdintaa. Nää asiat käydään läpi murrosiässä, sitte tajutaa että musasta nauttii jokanen tavallaa ja täts it.
 
Nuages
24.04.2012 22:17:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fanius ilmiönä on jotenkin inhimillisen typeryyden laumasieluinen multihuipentuma. Ei helvetti mulla ainakaan kiinnosta paskan vertaa, minkä värisiä kalsareita diggaamani artisti käyttää tai muukaan triviaali asia. Hyvä musiikki on hyvää musiikkia, eikä ainakaan mulla ole tapana tehdä siitä sen suurempaa numeroa.
 
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
Vaihtovirta
25.04.2012 09:20:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuages: Fanius ilmiönä on jotenkin inhimillisen typeryyden laumasieluinen multihuipentuma. Ei helvetti mulla ainakaan kiinnosta paskan vertaa, minkä värisiä kalsareita diggaamani artisti käyttää tai muukaan triviaali asia. Hyvä musiikki on hyvää musiikkia, eikä ainakaan mulla ole tapana tehdä siitä sen suurempaa numeroa.
 
Allekirjoituskamaa! Hyvä musiikki on hyvää musiikkia, on sen tehnyt sitten Hetfield tai Jaakko Teppo. Yksi asia mikä ihmetyttää joissain "tryy faneissa", on että sen suosikki bändin kaikki tekeminen on absoluuttisesti parasta, vaikka ulos olisi tullut millä mittarilla tahansa katsottuna paska levy.
 
Burn
25.04.2012 09:25:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitten kun seuraa ja kirjoittelee aktiivisesti m-netin Metallica-ketjuun.
phiit
25.04.2012 09:52:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sitä on tuuletin vasta siinä vaiheessa kun on kaikki levyt hyllyssä kaikissa julkaistuissa muodoissa ja formaateissa, myös kaikki oheissälä on suotavaa löytyä myös!
 
markus16
25.04.2012 10:31:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: sitä on tuuletin vasta siinä vaiheessa kun on kaikki levyt hyllyssä kaikissa julkaistuissa muodoissa ja formaateissa, myös kaikki oheissälä on suotavaa löytyä myös!
 
Tätä kautta mäkin lähtisin asiaa purkamaan. Pitää ostaa kaikki mistä rahaa pyydetään, mielummin kahteen kertaan (1 käyttöön, 1 lasivitriiniin). Raha=rakkautta
 
Hyvä seksi on parempaa kuin taskulämmin kalja.
phiit
25.04.2012 10:48:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markus16: Tätä kautta mäkin lähtisin asiaa purkamaan. Pitää ostaa kaikki mistä rahaa pyydetään, mielummin kahteen kertaan (1 käyttöön, 1 lasivitriiniin). Raha=rakkautta
 
Kyllä, ilman rahaa et voi olla fani! :)
 
Alfons Åberg
25.04.2012 11:35:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi tällaisia tarvitsee edes miettiä?
 
phiit
25.04.2012 11:57:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

IntriguingMan: Miksi tällaisia tarvitsee edes miettiä?
 
Ihminen tarvitsee vastauksia!
 
reaper666
25.04.2012 12:11:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo kyllä mun mielestä se fanius tulee ihan omasta mielestä. Ei kaikilla välttämättä ole rahaa ostaa jonkun bändin discografiaa heti tms...
Plus tietynlaiset realiteetit tarvis olla. Esim. mä oon kova KISS-fani. Se on varmaan mun lempibändi. Mutta kyllä mä silti myönnän, että monilla muilla bändeillä on parempia levyjä kuin esim. KISSin Hot in the shade.
 
Ennemmän ärsyttää kyllä ihmiset ketkä sanovat, että paskinkin hevi on parasta :D
 
phiit
25.04.2012 12:49:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

reaper666:
Ennemmän ärsyttää kyllä ihmiset ketkä sanovat, että paskinkin hevi on parasta :D

 
Erittäin samaa mieltä, paska hevi on täyttä paskaa :)
 
Wradlin
25.04.2012 13:51:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elbowski: 12-14-vuotiaana.
 
Sanoisin että 10-18 -vuotiaana.
 
markus16
25.04.2012 14:04:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin: Sanoisin että 10-18 -vuotiaana.
 
17 on mun mielestä absoluuttinen yläraja. 2kk siirtymäajalla voidaan korkeintaan joustaa.
 
Hyvä seksi on parempaa kuin taskulämmin kalja.
KTR
25.04.2012 14:13:19 (muokattu 25.04.2012 14:15:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teini-iässä fanittaminen on jonkinlainen tapa etsiä sitä omaa identiteettiä. Ei se aina ole sitä laumasieluisuutta, vaikka alentavasti voi noinkin todeta osasta ihmisiä. Ala-asteelta yläasteelle tytöt fanittivat Tehosekoitinta ja Apulantaa ja pojat sitten Metallicaa. Tuo tarjoaa kivaa ryhmään kuulumisen tunnetta. Toisaalta sitten jotkut saattavat fanittaa jotain ihan random-juttua senkin takia, että tuntisivat itsensä erilaisiksi. Itse yläasteella kuuntelin lähinnä 70-luvun musaa suureksi osaksi ihan sen takia, että voisin kokea ylemmyyttä luokkatovereihini, jotka kuuntelivat "jotain uutta paskaa". Kyllähän tuo intoilu useimmilla iän myötä tasoittuu, mutta kyllä musta tuntuu että sillä on ihan tärkeä tehtävä nuoressa iässä.
 
Kyllähän lähes jokainen varmasti jossain vaiheessa nuoruutta kaipaa jotain samaistumisen kohteita ja kiinnekohtia. Siinä iässä muutenkin, kun jos jostain innostuu niin siihen pistää sitten sen 100% huomiostaan.
 
elbowski
25.04.2012 15:57:45 (muokattu 25.04.2012 15:58:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin: Sanoisin että 10-18 -vuotiaana.
 
Aijaa? Minä taas sanoisin että 12-14-vuotiaana.
 
'The police? The streets are flooded with the ejaculate of the homeless and you people are counting on the police?!'
Chimera
25.04.2012 20:06:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota, koska en jaksanut kirjoittaa aloituspostausta tarpeeksi sarkastiseen sävyyn niin mainittakoon, että pidän kaikenlaista truufanitusta ja skenehuoraamista aivan joutavana touhuna. Siinä sorrutaan turhan usein mahdottomaan ylenkatsontaan ja muiden musiikista nauttivien halveksuntaan. Puhutaan vähättelevään sävyyn teinihevareista ja valtavirran perässä juoksemisesta.
 
Tärkeintä on minullekin ilman muuta kuunnella ja digata tekemättä siitä välttämättä sen isompaa numeroa (toivottavasti minun ei katsota tekevän tässä niin). En edellytä edes välttämättä levyjen omistamista - puhumattakaan koko diskografiasta tai oheistavarasta, joka liittyy toki hiemankin vanhempien bändien kohdalla keräilyharrastukseen, joka on vielä oma lukunsa. Halusin hieman perspektiiviä tähän pinnan alla kytevään kysymykseen. Tähän asti vastaukset ovat toki olleet sangen myönteisiä.
 
Se on ihan hyvä :: THV-klubi #25 (ps. sääh)
Hynkel
25.04.2012 22:19:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

reaper666: Mutta kyllä mä silti myönnän, että monilla muilla bändeillä on parempia levyjä kuin esim. KISSin Hot in the Shade
 
No ei ole. Kuunteles tarkemmin Cadillac Dreams.
 
Never argue with idiots. They drag you to their level and beat you with experience.
Påskägg
26.04.2012 00:20:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja sitten sen suosikkibändin/artistin kaikista projekteista ja sivubändeistä tulee myös tykätä. Keikat on luonnollisesti aina kovia.
 
Jossain vaiheessa itsekkin tuli haalittua joiltain bändeiltä kaiken maailman singlelohkasuja, ekoja pressejä yms. jonnin joutavaa, mutta nykyään ei viitsi vaivautua, ellei kovin helpolla saa.
 
INTO THE JUNGLE'S DEPTH,INTO THE DESERT STORM
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «