Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpalille kuulokemiksaus treeneihin
1
Mysteria
18.04.2012 09:23:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli taas mieleen kunnianhimoisia ajatuksia. Ideana olisi siis, että rumpalillamme olisi kuulokkeet (suljetut), ja niihin ajettaisiin mikseristä esim. Aux 1 ja Aux 2-linjat vaikka tähän http://www.thomann.de/fi/behringer_micromix_mx400.htm josta hän voisi sitten säätää äänentasot mukavaksi. Tämä tietenkin vaatii sen että rummuille olisi esim. basari-, (virveli-) ja pari konkkamikkiä. Lisäksi mikseriin pitäisi laulujen lisäksi ajaa kitara ja basso.
Rumpali on nimittäin valitellut että ei kuule basaria joka tulee nykyään PA:n kautta, johtuu varmaan kaappien sijoittelusta mutta ei niitä oikein muutenkaan voi sijoittaa ottaen tilan huomioon.
 
Edellämainitussa systeemissä pitäisin plussana sitä että yleistä äänenvoimakkuutta treeneissämme voisi pudottaa.
 
Lopuksi vaan kysyn että onko tämmöisessä mitään järkeä? Vai ostetaanko rumpalille lattiamonitori ja kehotetaan pitämään päänsä kiinni?
 
http://maihinnousu.net/a/2585
nisumaka
20.04.2012 10:46:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1. Kuinka te soitatte treenissä noin kovaa! Te soitatte tosi kovaa, jos basari ei kuulu rumpalille. Eli voitte yrittää ensimmäisessä vaiheessa laskea yleistä voluumitasoa, jospa toi toimisi.
 
2. Kuulokemonitorointi on erittäin tyypillinen tapa hoitaa monitorointi. Kyllä se siis tekniikkana on ihan toimiva. Siinä on sekin hyvä puoli, että rumpalin monitori ei vuoda overheadeihin.
 
3. Jos muu ei auta, ei sekään ole huono idea laittaa rumpalille oma lattiamonitori.
 
Wiitala
21.04.2012 13:31:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kehottaisin myös tsekkaamaan basarin kunnon vireeseen. Hyvässä vireessä olevan basarin kyllä kuulee ja tuntee halutessaan - ellei soiton yleisvola ole to-del-la korkealla.
 
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
Cornflake
28.04.2012 12:56:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mysteria:
 
Lopuksi vaan kysyn että onko tämmöisessä mitään järkeä?

 
On.
 
Mä toteutin tän systeemin oikeastaan siksi, että nauhoitan paljon livenä enkä dikannut kun rumpalin takaa huus monitori ja vuoti mikkeihin.
 
Homma toimii oikein hyvin.
 
Mä olen toteuttanut ton niin että rumpalille tulee korviin basaria ja ambienssimikkiä kannuista. Ambienssi on aika lähellä, about 1,5m päässä basarin etupinnasta. Ja ottaa aika iloisesti kannut, yllättävänkin iloisesti. Mikkinä toimii Röden NTK.
 
Eli mä en tohon ainakaan ole stereo overeitä tarvinnut. Ja kun vähän suuntaa muita pömpeleitä (ettei puske suoraan tohon ambienssimikkiin) niin vot.
 
Sinne sekaan on sitten helppo ajaa vielä laulu ja skeba. Tai mitä kikottimia bändistä ikinä löytyykin. Bassoa ei ole meillä tarvittu, kun pömpeli senverran lähellä rumpukiskaa kumminkin on. Ja vuotaa tuolta ambienssista sopivasti.
 
Mut joo, toimii. Ja suosittelen tyyppaan ihan tommosella simppelillä setillä aluks, mulla ainakin pelitti. Hirvittäs jos pitäs alkaa totakin stereo- övereillä ja lähimikeillä säätään.
 
Kriittinen koht on luurit, kannattaa panostaa ja ostaa hyvät. Kunnolla suljetut.
 
Mulla kävi lopuksi niin että hommasin laulajallekin samanlaiset ja nyt saan nauttia PA:n soundeista treeneissä ihan issekseni. Jos hommais itselle vielä niin vois pistää PA:n naftaliiniin :D
 
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
Einherjar
30.04.2012 21:03:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipa muuten mieleen, että jos haluaa nappeihin sellaista ambienssi-henkistä overia, joka poimii luonnollisesti kannuja, niin ehdottomasti paras hinta-laadultaan on Behringerin mittamikki. Kannattaa tsekata. Se on todella hyvä tuollaiseen tarkoitukseen, pallokuvioineen.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Mysteria
24.05.2012 21:00:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo, noista overeista tuli kommenttia niin perustelen hieman. Tarkoitus olisi ainakin itselläni alkaa tehdä sellasia amatööritason demoja bändin kanssa omaan käyttöön niin sillä olisi ehkä hyvä että olisi nuo overit ja niitä voisi käyttää sitten samalla :)
 
http://maihinnousu.net/a/2585
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «